Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

hibrit bisiklet

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında LAYKOPEN tarafından paylaşıldı.

  1. LAYKOPEN

    LAYKOPEN Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Nisan 2009
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    muğla
    Seviye:
    Hibrit bisiklet kullanan arkadaşlar bu bisikletler hakkındaki görüşlerini yazarsa sevinirim.
     
  2. Tolga Ayla

    Tolga Ayla Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    2.576
    Şehir:
    İstanbul, Ümraniye
    Seviye:
    Benim hibrit bisikletim yok city bike türü var.. Ancak turlarda karşılaştığımız hibrit sahipleri ile sohbetlerimizden bazı bölümleri paylaşabilirim..

    Hibrit ve city bike lar arasında ilk fark ön maşanın amartisörlü olması.. Eğer tüm gücünü ileri doğru gitmek ise ön maşanın yaylanmasını istemezsiniz. Ancak ön maşanın yaylanması uzun yolda kol ve omuz eklemleri sağlığı açısından daha iyi..

    Bu bisikletleri tur için kullanıp ön maşa kısmına port bagaj takıp yükleme yapacaksanız maşanın yaylanması daha iyi olabilir.

    Bu birazcık seçenekleri sevmek ve nasıl bir performansla kullanmanıza bağlı. Sonuçta günümüzde hibrit bisikletler çok iyi donanımlarla satılıyor. Düşük kalitede hibrit görmedim.

    Fiyat olarak hibritler birazcık üst seviyede. Ama günlük şehirde düz ve düzgün yolda kullanacaksanız city bike sizin için yeterli olacaktır..
     
  3. Mustafa Ozler

    Mustafa Ozler Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2009
    Mesajlar:
    256
    Beğeniler:
    203
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Önce anlaşalım bana göre hibrid 28", kilitli ön süspansiyonlu, yanları dişli ortası düz lastikleri, treking jantları, dağ bisikleti viteslerine sahip, kadrosu dağ bisikleti sağlamlığında ve hafifliğinde, selesi uzun yola uygun bisikletlere deniyor.Oturuş açıları da city bike ile dağ bisikleti arasında.

    Bunu dışında farklı firma ve markalar farklı hibrid tanımları getiriyorlar, bunlar üzerinden de tartışabiliriz ama neyi konuştuğumuzu bilmemiz lazım. Bir hibrid her "yolda" yüzde 60 ile 80 arasında performans ile kullanılabilir. Arazide kullanıma uygun değildir. Her şeyi yapabilmesine karşın bir yol bisikleti veya dağ bisikleti veya tur bisikleti kesinlikle değildir. En yakın olduğu şey sanırım tur bisikleti hatta toprak yollarda tur bisikeltinin performansını geçer. Ancak süspansiyonu, daha üst seviye vites sistemi, aluminyum şasisi ile tur bisikeltine göre fazla komplikedir. herşeyi profesyonele yakın seviyede yapıyor olması amatör kullanıcı için mükemmele yakın bir seçim sunmasını sağlar. Ancak tercihleriniz kesinleşirse size yetmeyecektir. Mesela trafikte araba sollarken bir yol bisikletinin verdiği tadı ve ataklığı gösteremez. Ancak 80 km civarı bir turu antrenmansızda olsanız ağrısız tamamlamanızı sağlar. Hibrid'in dağ bisikleti komponentlerine güvenerek zor koşullara girebilirsiniz veya 28" lastiklerle eve dönerken rahat edersiniz.Günlük kullanım için en ideal bisiklet türüdür. Ancak üç dört günü geçen yol turlarında veya arazide sizi üzer. daha çok asfaltta gideyim, köy yoluna da girerim filan derseniz tadından yenmez.
     
  4. five

    five Bütün yıl hayal kurup birkaç hafta pedallayan...

    Yaş:
    45
    Kayıt:
    29 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.007
    Beğeniler:
    1.635
    Şehir:
    İstanbul-Bostancı
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bu tanım çok güzel olmuş. Çok teşekkürler.
    Sadece 3-4 günü geçen turlarda çok da üzmediğini söyleyebilirim. :)

    Kazasız turlar.

    five
     
    Mustafa Ozler bunu beğendi.
  5. five

    five Bütün yıl hayal kurup birkaç hafta pedallayan...

    Yaş:
    45
    Kayıt:
    29 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    1.007
    Beğeniler:
    1.635
    Şehir:
    İstanbul-Bostancı
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Birkaç senedir araştırdığım yaptığm araştırmalar sonucunda, şehirlerarası turlardan daha fazla keyif aldığım, ama ince tekerli ve kısmen kambur durulan yol bisikletlerini de çok konforlu bulmadığım için hibrit bisikletlere (bazı markalarda tanımı trekking) yöneldim.

    Önce Corratec'in X-trail'ine aşık oldum. Tam bana göre dedim. (600 € civarı) Sonra component'lerini daha fazla tanıyıp daha yakında bakınca da cross country modeli beni cezbetti. Bisiklet alma aşamasına gelmem çok uzun zaman aldı ama bu sürede önce Scott Sportster P2 - P1'i inceledim. Çok daha fazla beğendim onları. Ama 2009 başında Türkiye'ye yeni gelecek olan Giant x-Sport'u da beklemeye başladım. Fiyat-donanım oranını P1'e göre daha iyi buldum. Allah kısmet etti de bisiklet alabildim. Seçimimi de X-Sport 0'dan yana kullandım. Bu arada Scott'ın Sportster Limited'ını da gördüm. (Türkiye'de henüz yok.)

    Dağa bayıra çıkmayacaksanız, Sn. Mustafa Ozler'in belirttiği kullanım şartlarında bu bisikletten maksimum verim alacağınıza garanti veririm. Sn. Fatih Dökmeci de (ki kendisinin Trek 6500D'si de vardır.) son turumuzun (Antalya-Adana) ardından tur bisikletine yönelerek araştırmalar yaptı (Specialized Sirrus, P1 vb.) ve X-Sport 0'da karar kıldı. (Tur yazımız forumda var.)

    Detay isterseniz daha da fazla şeyler paylaşabilirim.

    Kazasız ve keyifli turlar.

    five
     
  6. Semih Karadağ

    Semih Karadağ Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    177
    Beğeniler:
    109
    Şehir:
    İstanbul/Ümraniye
    Seviye:


    tanım çok güzel olmuş teşekkürler, benimde bisikletim hibrit sayılır sadece jant ebatı 26". Kadro atb veya mtb kullanımına uygun yani compenente göre şekil alıyor. Şöyle söyliyeyim. Tam olarak benim kullanım amacıma uygun bir bisiklet. Uzun turlara çıkıp arada bir hafif arazi şartlarındada yeterli performans alabiliyorum. Maşam kilitli olsa çok daha güzel olacakdı ama çokda sorun değil zaten 63mm lik bir maşa biraz sert yani, rampaları çıkarken güç kaybına neden olmuyor.
     
    Mustafa Ozler bunu beğendi.
  7. laciverti

    laciverti Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    517
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    "Hibrid'in dağ bisikleti komponentlerine güvenerek zor koşullara girebilirsiniz veya 28" lastiklerle eve dönerken rahat edersiniz.Günlük kullanım için en ideal bisiklet türüdür. Ancak üç dört günü geçen yol turlarında veya arazide sizi üzer. daha çok asfaltta gideyim, köy yoluna da girerim filan derseniz tadından yenmez. "
    Bir üretici tanımı:

    Hybrid Bikes

    Mixing road bike efficiency with mountain bike utility, hybrid bikes offer the best of both worlds: comfort features, flat handlebars, 700c tires and plenty of zoom to zip you along the pavement.

    Hibridler iyidir.
    Dostlukla.
     
    five bunu beğendi.
  8. iCg

    iCg Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2007
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Evt Hibrit bisikletler, lastiklerinin büyüklüğü ve yol bisikletleriyle MTb arasında bulunan lastikleriyle (37 mm) tur amaçlı ya da şehir içi kullanımda, amortisörlü olması ve lastiklerinin ortası düz olsa bile yanlarının dişli olmasıyla da toprak yolarda kullanım kolaylığı sağlayan bisikletler olarak üretilmektedir.

    Ancak; uzun turlarda ya da şehir içerisnde genellikle düz asfalt yolar bulunduğundan, bu amaçla kullanımda Hibrit biiskletin üzerindeki amortisör süs olarak durmakta ve fazladan ağırlık yapmaktadır.
    Ayrıca; bu bisikletler zaten Mtb lerin rahatlıkla yol alabildiği engebeli araziler için tasarlanmadığından, sert toprak yollar, köy yolları gibi yolarda kullanıma uygun lastikleri olduğundan ve üzerinde bulunan amortisörün de varlığı zaten bu tarz yollarda hissedilmediğinden amortisör yine süs olarak kalmaktadır.

    Bence Hibrit bisiklet almaktansa üzerinde amortisör bulunmayan bir 28" jantlı bisiklet almak daha uygun olacaktır. Bu bisikletin lastiği eğer ince düz ise (32 mm) , bu lastiği Hibritlerde bulunan 37 mm ile değiştirdiğinizde düz maşalı hafif bir bisikletiniz olur. Dilerseniz Turlarda ve şehirde çok akıcı olarak kullanırsınız dilerseniz de kır yollarında.

    tamamen kendi kullanım tarzıma yönelik yazdığımdan yorumlar kişiden kişiye göre değişebilir.
     
  9. derşan sezer

    derşan sezer Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    907
    Beğeniler:
    1.205
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Bende scott p5 var kilitsiz maşalı hergün işe gidip gelirken kullanıyorum normal agırlıgı 13 kilo idi ben çamurluk ıvır zıvırl 16 17 yaptım :) acayip rahat bir bisiklet düz maşalı yarış bisikletimde var ama ben farkı anlıyamadım düz yada amartisörlü yarış daha hafif tabi hızlı gidiyor ince lastikli falan ama belimi ağrıtıyor.Geçen arkadaşın scott scale 70 dag bisikletine bindim işe onla gidip geldim beni acayip yordu kendi bisikletimden 6 kilo hafif olmasına ramen çevir çevir pedalı gitmedi sırtım başım omcum heryerim agırıdı lanet olsun dedim.Eğer rahatlık istiyorsan sakın dag bisikleti alma derim scott subda kullandım oda çok rahat bisiklet.Ama yakında p5 i satıp cyclcross a geçicem onlarda city bikelar gibi rahat ama daha hafifler.