Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hibrid için düz maşa ve amortisör hakkında

Konu, 'Süspansiyon' kısmında gatila tarafından paylaşıldı.

?

Hibrid için hangisi olmalı?

  1. Düz maşa

    oy sayısı 37
    60,7%
  2. 50 mm amortisör

    oy sayısı 17
    27,9%
  3. 100 mm amortisör

    oy sayısı 7
    11,5%
Birden fazla oy kullanılabilir.
  1. gatila

    gatila Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    667
    Beğeniler:
    960
    Şehir:
    çerkezköy
    Seviye:
    merhabalar
    yeni başlıyorum, henüz acemiyim. Ama sanırım artık en azından soru sormayı öğreniyorum :) (bol bol da soruyorum)
    -son anda aklım MTB alıp slick lastik takmaya çelinmezse- Hibrid almayı düşünüyorum. 28" tekerlerin uzun yoldaki getirisi, arasıra gireceğim patikalardaki konforumdan daha önemli olacak.
    Acaba düz maşa mı almalıyım? Yoksa amortisörlü mü?

    Farklı açılardan bakalım:
    1) Performans / sürat: Tamam düz maşa bu yönden daha iyi. Peki "kilitlenmiş amortisör=düz maşa" diyebilir miyiz?

    2) Oturma pozisyonu / kullanım rahatlığı: Amortisör gidonu yükseltiyor. Bu iyi mi? kötü mü?

    3) Sağlamlık / dayanıklılık: Yoldaki çukurlar, ani sert frenler bunlardan biri üzerinde olumsuz etki yapar mı?

    4) Sorunsuz çalışma: Yeri gelecek günler sürecek uzun turlara çıkacağım. Bu durumda mümkün olduğunca sorun çıkarmayacak sade bir bisiklet almalıyım (mesela bu nedende v-brake tercih ediyorum). Amortisörde sık sorun çıkabilir. Yok su girdi, yok toz girdi olur mu? Ya da bu konu fikrimde etken olabilmek için diğer maddeler kadar önemli değildir belki de. Yani aradaki fark o kadar çok değildir belki.

    Ek madde) Uzunluk: Bu maddeyi sadece ola ki amortisörde karar kılarsam diye yazıyorum. Amortisör olursa, hibrid modellerdeki gibi 50 mm mi olsun? Yoksa 100 mm'e çıkarayım mı? 100 mm'e çıkarmam beni üstteki 4 madde açısından nasıl etkiler?

    teşekkürler
     
    mariokaldato, özkan can ve iCg bunu beğendi.
  2. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.678
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Hiç düşünmeden oyladım, tabii ki düz maşa ;)

    1 hayır kilitli amortisör aynı işi görmez, bir kere ağırlık var, sorun çıkarma riski var.

    2 performans açısından düşük olması iyi.

    3 iyi bir sabit maşa büyük çukurlara dikkat ederseniz bri sorun olmaz, bence
    düz yolda esnemediği ve kontrolü daha iyi olduğu için çok daha güvenlidir.

    4 Tabii ki düz maşa daha güvenlidir sorunsuzdur (vfren de)

    Ek madde: amortisörlü tercih ederseniz olabilecek en düşük oynama mesafeli maşayı alın (aslında hafif tombul bir lastik+ sabit maşa çok daha iyidir)

    Benim özetim: ağır arazi koşulları dışında hele asfalt ve hafif patika kullanıyorsanız bence bisiklet için amortisör dünyanın en gereksiz şeyidir ;)
     
  3. Aydın

    Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2006
    Mesajlar:
    660
    Beğeniler:
    990
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Hakan hoca'ya aynen katılıyorum. Ben senelerdir düz maşa kullanıyorum. Hem hybrid hem mtb'de. Arazi şartlarında bile jantlarınız ve lastikleriniz iyiyse, biraz da bacaklarınızı amortisor gibi kullanarak düz maşa ile verim alabilirsiniz.

    Neyse benim tavsiyem uzun yol yapacaksanız sakın amortisor alıp kendinize yük etmeyin. Ayrıca tur çantası vs.. takacak olursanız amortisor uyumlu modelleri TR'de bulmanız da zor. (Hoş diğeri de kolay bulunmuyor ya!)

    Tur bisikletlerinde basitlik ön planda olmalı diye düşünüyorum. Yolda bir sorun olduğunda kendi kendinize çözebilmelisiniz problemi. Detaylardan arındırılmış sade bir bisikleti her zaman el üstünde tutarım.

    Şimdiden hayırlısı olsun diyelim
     
  4. felis911

    felis911 Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.368
    Beğeniler:
    918
    Şehir:
    ce
    Seviye:
    esneme güç kaybının kendisidir. otoyolda amortisör çok gerekli bir donanım değil sabit maşalar emeğiğnizin hakkını verecektir
     
  5. gatila

    gatila Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    667
    Beğeniler:
    960
    Şehir:
    çerkezköy
    Seviye:
    yardımcı olan herkese teşekkürler
    açıkçası ben de bir türlü amortisör olayına ısınamadım gitti
    ama piyasadaki modeller insanı zorluyor
    hibrid düşünüyorum.
    ya scott sportster serisi olacak
    ya da corratec x-trail cross
    eh, ikisi de amortisörlü modeller (ya da amortisörsüz modellerinin donanımları benim düşündüğümden düşük)
    Scott SUB alsam, onu da şehir bisikleti diye tanımlıyorlar, benim kullanım amacıma tam oturmayacak sanırım.
    amortisörsüz dersem Trek'in modelleri var ama öncelikle Scott veya Corratec düşünmüştüm.
    ööle bi kararsızlık bulutları sardı ki sormayın :) dağılmıyorlar bir türlü

    bu arada ankette de düz maşa önde gidiyor
     
  6. cazz

    cazz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Nisan 2006
    Mesajlar:
    357
    Beğeniler:
    120
    Seviye:
    aynen katılıyorum. benim ihtiyar!!!! yolcularla yola dağcılarla dağa..
    gitmem demiyor
     
    Aydın bunu beğendi.
  7. sevims

    sevims Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    146
    Beğeniler:
    167
    Şehir:
    bochum
    Seviye:
    Scott SUB modellerini tavsiye ederim. Sportster ile arasında zaten çok da fark yok. SUB biraz daha çevik, daha ince tekerlekleri var ve düz maşaya sahip. Yani her anlamda daha hızlı, sporcu bir model. Uzun süre hem amortisör kullandım, hem düz maşa (SUB). İnanın düz maşadan sonra amortisöre tövbe ettim. Çoğu zaman gereksiz yükün ta kendisidir...
     
    iCg bunu beğendi.
  8. gatila

    gatila Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    667
    Beğeniler:
    960
    Şehir:
    çerkezköy
    Seviye:
    peki SUB'un arkasına 25 kg taşıyacak bagaj takıp uzun turlara çıkabilir miyim?
    bagaj takacak yerleri var mı?
    bisiklet uzun turlar için sizce uygun bir bisiklet mi?
    aslında çok hoşuma giden bir model ama şehir bisikleti diye pazarladıkları için şüphe duyuyorum.
     
  9. Aydın

    Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2006
    Mesajlar:
    660
    Beğeniler:
    990
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Kadrosunu incelemedim, ancak tur düşünüyorsanız mutlaka 28 jantlı bir model alın. (Sub 26 idi değil mi?) Uzun yolda çok faydasını görürsünüz. Ben de hem 26 hem 28 bisiklet var. Şehir içinde 26"nın üstünde iki büklüm hiç rahat hissetmiyorum kendimi. 28'in hızlılığı da yok ayrıca.

    Ne yazık ki tur bisikleti gibi bir kavram ülkemizde yok, herkes 28 jantlı velespitleri kendine göre değiştirip/ ayarlayıp biniyor.

    Kadrosu adam gibi sağlam olan, 28 jantlı, sabit maşalı, güzel vites ve fren sistemi olan bir velespiti alın geçin derim. Sabit maşa konusunda sorun yaşıyorsanız velespiti maşasız alıp almayacağınızı konuşun, sonrasında TR'de bulamazsanız yurtdışı, ikinci el vs. gibi seçeneklere yönelirsiniz.
     
  10. Levent Temiz

    Levent Temiz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    249
    Beğeniler:
    99
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    ben sub kullanıyorum, uzun yolda çok rahat ediyorum, bunun birkaç sebebi var; birincisi bisiklet çok dengeli ve kıvrak böle olunca reflexlerine cevap alabiliyorsun bisiklete hakimsin tehlikeli çukurlar trafik sorunsalı yaşanan durumlarda bu bir artı ; ikincisi 28 cantlara sahib bisiklet uzun yolda yormuyor; bir başka sebep ön maşa amortisörsüz olunca gereksiz güç kaybı da olmuyor. son olarak bisiklete bagaj takılabiliyor.. daha çok yol bisikleti açılarına sahip bir bu bisiklet tam turluk anlayacağın..
     
    Ali Hekimoğlu bunu beğendi.
  11. gatila

    gatila Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    667
    Beğeniler:
    960
    Şehir:
    çerkezköy
    Seviye:
    SUB normalde hem 28", hem de 26" seçeneği ile üretilmiş ama Türkiye'de var mı bilmiyorum. gerçi kadro aynıdır sanırım, 26" varsa bile alır 28" teker takarız olur biter.

    dediğim gibi ben de amortisör olayına soğuğum ama onu önerenler de az değil.
    gerekçeleri:
    1) düz maşada yol bozulduğunda hız azalır
    2) eklemlerde ağrılar olur

    hızım azalsın, çok dert değil ama eklem ağrısı önemli olabilir.
    bu konuda ne diyorsunuz?
     
  12. Raven_35

    Raven_35 Onursal Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2006
    Mesajlar:
    2.426
    Beğeniler:
    1.886
    Seviye:
    Düz maşa hız düşürmez kim diyor ki,amortisör hız düşürür.Amortisör çukurlardan geçerken kuvveti size iletmez ama bisikletin toplam enerjisini değiştirdiği için hızınızı düşürür.Düz maşa büyük derin olmayan çukurlarda size hız bile kazandırır.
     
  13. gatila

    gatila Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    667
    Beğeniler:
    960
    Şehir:
    çerkezköy
    Seviye:
    peki düz maşada yoldaki sarsıntılar nedeni ile eklem ağrıları olur mu?

    bir de şu aklıma geldi.
    şu anda arkadaşa ait eski bir Bianchi Meta Pro'ya el koydum ve onunla idare ediyorum. düz maşa tabi. uzun tura çıktığımda çok eğilmekten dolayı belimde ağrı oluyor. arada bir gidonu bırakıp sırtımı doğrultmak gereği duyuyorum. Bu belki de bisiklet boyunun bana uygun olmamasındandır.
    Ama acaba genel olarak aynı boydaki bir düz maşalı bisiklet ile bir amortisörlü bisiklet arasında bu "eğilmek / sırt ağrısı" bağlantısı nasıl olur?
    amortisörlü bisikletin gidonu daha yüksek olacağı için daha rahat bir sürüş sağlamaz mı?
     
    iCg bunu beğendi.
  14. Aydın

    Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2006
    Mesajlar:
    660
    Beğeniler:
    990
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Gidonu yükselten maşa tipi değildir.

    Gidonun takıldığı gidon boğazı çeşitli açılarda ve uzunluklarda satılır. Dolayısıyla boyunuza uygun olmayan çok uzun yada açısı yere paralel gidon boynu kullanırsanız yere çok eğilmek zorunda kalırsınız.

    Anlatımınızdan kullandığınız meta pro'nun kadro açılarının ve gidon boynunun size uygun olmadığını söyleyebilirim.

    Eklem ağrısına gelince sürekli bozuk arazide (bakın zemin demiyorum arazi diyorum) evet amortisor yoksa bilekleriniz ağrıyabilir. Ama alacağınız bisiklet tipi ile öyle dağ taş arazide gezeceğinizi düşünmüyorum.

    26 kadrolu bir bisiklete 28 jant takılmaz bu arada, bunu da belirtelim. Fren bacakları vs. bağlantıları uymaz diyelim kısaca, jantlar da oturmaz keza.

    Sözün özü, uzun turlar düşünüyorsanız artık alın bir 28 jantlı bisiklet. Zaman içinde sizi rahatsız eden noktaları da bisikletçinize iletirsiniz, ufak tefek değişikliklerle terzi usülü bir bisiklete sahip olursunuz.

    Burda kısaca olayın özünden bahsettik, o öyle dedi, bu böyle dedi diye düşünüp durursanız boşa vakit kaybedersiniz.

    Bisikleti en kısa zamanda alabilmeniz dileğiyle, esenlikler diliyorum.
     
    Mesut DOĞRU ve Elman TEMEL bunu beğendi.
  15. gatila

    gatila Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    667
    Beğeniler:
    960
    Şehir:
    çerkezköy
    Seviye:
    ankette düz maşa açık ara önde
    zaten 28" için piyasada kilitli amortisör bulmak zor sanırım
    yedek lazım olduğunda zorlanacağız
     
  16. sonofdede

    sonofdede Üye

    Kayıt:
    28 Mart 2007
    Mesajlar:
    69
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    izmir/bornova
    Seviye:
    valla ben mtb kadrosuna duz masa almayı planlıyorum bide slick lastık inceden sonra ver elini cesme kusadası didim ayvalık :D tabi once kadro almam lazım cunki bisikletim calındı :S bak gene hatırladım :S

    bir de full deore set almam lazım gene gitcek bi tok para :S
     
  17. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    İlk olarak hibrit bisikletin amacı nedir?

    Bu bisikletrin amacı yol bisikleti gibi kısmen performansı sürüşe izin verdikleri halde bisikletin üstündeki oturuş pozisyonları itibarı ile sürücüyü şehir bisikleti pozisyonunda konumlandırarak yol bisikletlerindeki gibi eğilip bükülmeden ama aynı zamandada şehir bisikletlerindeki gibi ağırlık ve az performans sıkıntısını ortadan kaldırmaktır...

    Bu sebeple hibrit bisiklerlerde kullanılması en uygun sistem düz maşadır... Çünkü hem sizin gücünüzü boşa harcatmaz hem ağırlık yapmaz hemde uzun vadede arıza problemi çıkarmaz...

    Bunun dışında 28" jant her zaman genel tercihtir çünkü aynı çevrim oranında mtb ye göre daha çok yol alırsınız, ayrıca lastik incelse bile çap büyüdüğü için yaklaşık taban basma yüzeyleri 1.50-1.75x26 ve 1-1.25x28 lastikler için nerdeyse aynıdır... Buda yol tutuşunuzdan kaybetmeden sadece lastik çapını büyüterek aynı dişli oranları ile daha çok yol gitmenize performansınızı arttırmanıza yarar...

    Son durumda 48'li diş setine sahip bir aynakol ve 34-11 li bir vites çekiş sistemine sahip 28" tekerli bir Hibrit bisiklet size hem uzun yolda hemde şehir içinde oldukça iyi hizmet edecektir...

    Konfor olarak ise genelde düz maşalı bisikletlerde see borusunda amortisör mekanizması konularak rahatlık sağlanır... Ayrıca bu tarz bisikletlerde ön (sabit maşalar için) ve arka bagaj takma yerleri genelde hazır olarak gelir sizde alır buralara bagajınızı rahatlıkla takabilirsiniz... Bunların var olmasıda bu bisikletlerin uzun yolda yük taşıyabileceklerini gösterir...

    Birde son tavsiye olarak Specialized Sirrus da bakmanızı tavsiye ederim...
     
    Mesut DOĞRU, cembarlasic ve İlker Gök bunu beğendi.
  18. Aerocycle

    Aerocycle Eski sporcu, Yeni performanscı

    Yaş:
    35
    Kayıt:
    24 Ağustos 2016
    Mesajlar:
    74
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Murat
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Arkadaşlar yeni konu açamadığım için burdan yazıyorum kaza geçirdiğim için allah hiçbirinizin başına göstermesin maşa yamuldu. jant seti kırıldı. Yeni maşa almam gerekiyor lütfen önerilerinizsle bana yardım edin.
    1. 28 jant şehir bisikleti için
    2. 2 kgr altında olması gerekiyor.
    3. mutlaka v fren uyumlu olması
    4. gidondan kilitlemeli olmalı
    5. steering tube genişliği 1/8 olmalı ve sabit genişlikte olmalı yani bi tarafı 1/5 bi tarafı 1/8 olmamalı
    6.para kısıtlaması yok.
    7. düz maşa önerenler için şehir bisikletleri (cross) için carbon düz maşa varmı benim baktıklarım hep yol içinde şehirede kullanılıyormuş gibi yazmışlar . Bu carbon maşalar gerçekten titreşimi hissetmiyor diyorlar doğrumu kullananlardan yorum alabiliriz.
    8. güvenli yurt içi yurt dışı sitelerden link verirseniz sevinirim.
    Şimdiden yardımınız için teşşekkür ederim .

    Sorum hala güncel