Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hibrid bisiklet seçimi

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında gatila tarafından paylaşıldı.

?

hangi hibrid/tur bisikleti?

  1. Scott Sportster serisi

    oy sayısı 56
    31,1%
  2. Scott SUB serisi

    oy sayısı 31
    17,2%
  3. Corratec X-Trail Cross serisi

    oy sayısı 12
    6,7%
  4. Corratec Shape serisi

    oy sayısı 4
    2,2%
  5. Cannondale Bad Boy serisi

    oy sayısı 8
    4,4%
  6. Trek Fx serisi

    oy sayısı 35
    19,4%
  7. Trek Soho serisi

    oy sayısı 2
    1,1%
  8. Trek SU serisi

    oy sayısı 3
    1,7%
  9. Trek 7500

    oy sayısı 6
    3,3%
  10. MTB al, slick lastik tak

    oy sayısı 42
    23,3%
Birden fazla oy kullanılabilir.
  1. gatila

    gatila Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    667
    Beğeniler:
    960
    Şehir:
    çerkezköy
    Seviye:
    merhabalar,
    artık şu Bianchi'den ayrılıp terfi etmenin zamanı geldi...
    Ama önce biraz uzmanlaşmak lazım. Uzmanlaşmanın iki yolu var:
    1) Önce istediğin özelliklerin alt seviyesinde bir bisiklet alıp tepe tepe 2 yıl kullanacaksın. Bu arada camiadan dostlar edinip bilgilerini sömüreceksin :) Sonra doğru kararı vermiş olarak en uygun bisikleti alacaksın. Eskisini de dağa bayıra vuracaksın.
    2) Forumdaki uzmanlara soracaksın. En baştan doğrusunu alacaksın.
    Ben de sizler gibi ikinci yolu seçiyorum :) Önce ne beklediğimi bi anlatayım:
    Sık kullanacağım, amaç sadece ulaşım değil, aynı zamanda sürüşü keyif vermeli. Bir tur atmak için akşamı iple çekmeliyim. Ama aynı zamanda haftasonu beni uzun yollarda yormamalı. Bu daha önemli sanırım.
    Bütçe 2.000 YTL'ye kadar çıkabilir ama buna değdiğine ikna etmesi lazım. Normalde 1.100-1.300 civarı bir bütçe ayırmayı düşünüyorum.

    Olmazsa olmazlar:
    * Endamı beni kendine aşık etsin (sportster ediyor mesela)
    * kesinlikle 28" olacak (uzun turlara çıkacağım)
    * arkada 20-25 kg taşıyacak bagaj olacak
    * Boy 1.72 (bacak sanırım 80 cm). Bu durumda hibrid bisiklet için S boy mu uygun? (ya da 2/3 mü?)

    Olsa iyi olurlar:
    * Hidrolik disk takılabilsin

    Kararsız olduklarım:
    * V brake mi? hidrolik disk mi? ya da..? (yağmurda da binerim ama daha önemlisi anadolu turunda sorun çıkmaması)
    * 24'lü sistem mi? 27'li mi? İlla 27'li ise, Deore yeterli olur mu? yoksa param yettiği kadar üste çıkmalı mıyım?
    * Amortisör olsun mu? Olursa nasıl olsun? Olay sadece benim konforum mu? Yoksa bisikletin ömrüne faydası var mı? Konfordan önce uzun yolda performans diyorum. Tamam bazen bozuk yola girerim ama bazen işte...
    * Başlığı hibrid açtım ama belki de doğrusu tur bisikleti olmalı...

    Şimdi gelelim ilk bakışta dikkati çeken modellere:
    (ben bazı özellikleri yazdım ama belki asıl yazmam gerekenleri atlamışımdır)
    Scott Sportster P1 (sanırım hidrolik disk, arka XT, ön LX, 50mm amortisör) - 1.150 eur
    Scott Sportster P3 (v brake, arka LX, ön Deore, 50mm amortisör) - 650 eur
    Scott Sportster P45 (mekanik disk, arka alivio, ön FD-C051, 50mm amortisör) -580 eur
    Scott SUB 20 (v brake, arka LX, ön Deore, amortisör yok) - 680 eur
    Corratec X-Trail Cross Country (v brake, arka xt, ön lx, 50mm amortisör)- 700 eur
    Corratec'in ayrıca Shape falan gibi tur bisikletleri var ama incelemedim, belki de daha uygunlardır. Uygun olsalar bile Delta İstanbul'da yok.
    Bir de şunlar var: Cannondale Bad Boy, Trek FX serisi, Trek Soho, Trek SU, Trek 7300, Trek 7500...

    Evet görüntüde çok, ama mağazalara baktığınız zaman yok!
    Sizden ricam, bu bisikletlerden bildikleriniz için hangisini öneririrsiniz? Ve neden tabii ki... Ya da acaba bunların dışında bir yol mu seçmeliyim? Mesela MTB alıyor olsam sanırım kesinlikle Kron veya Sedona toplatırdım. Hibrid/tur bisikletleri için böyle bir seçeneğim olur mu? Tabii kaliteden ödün vermeden. Markalardan birini alıp istediğim revizeleri yapabilirim tabi ama bu sefer ilave 500-1000 YTL masraf olur sanırım. Amortisör değişsin, full Lx olsun, jantlar Mavic olsun derken uçar gider, bisikletin üstünde gelenler elde kalır.
    hadi bakalım, ben çok yazdım, sizlerden de aynı performansı bekliyorum :)
    En faydalı ve net bilgiyi verene Çiya'da bir yemek sözü veriyorum (arkadaş getirmek yok) :)
    teşekkürler
     
    TÜRKER ÜNAL ve mehmet banlanmaz bunu beğendi.
  2. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Trek 7.5 fx modelini tavsiye edebilirim. Yanılmıyorsam fiyatı 990€ civarındaydı.

    Kararsız olduğunuz konular için,
    Öncelikle hidrolik diskin size uzun turda bir getirisi olmaz. Çamur içine batıp çıkmayacaksanız eğer, yağmurlu havalarda v-brake tutar. Ayrıca hybrid bisikletlerin lastikleri ince olduğundan bu tür bir fren türü ihtiyaç fazlası bir frenleme gücüne sahip olacağı için gereksiz olacaktır. Kaldı ki daha ağır olurlar.
    9 vites olması uzun turlar için avantajlı olabilir, daha farklı devirlere ihtiyaç duyabilirsiniz. Uzun yolda performans diyorsanız amortisör olmasın. Modeller kilitlenebilir özelliklere sahip olsalar da ekstra ağırlık yaparlar.

    Sonuç olarak 20 kilo bagajla çok uzun süre gevşek toprak ya da çamura mağruz kalmayacaksanız, arnavut kaldırımlarda kilometrelerce gitmeyecekseniz. 7.5 fx tipinde amortisörsüz bi model ihtiyacınızı fazlasıyla karşılar.
     
    Bozcan bunu beğendi.
  3. cihan aksoy

    cihan aksoy Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Eylül 2004
    Mesajlar:
    263
    Beğeniler:
    454
    Şehir:
    Çanakkale ve İstanbul
    Seviye:
    Barış'ın yazdıklarına aynen katılıyorum.Tam benim düşündüklerimi yazmış.28 inch bisiklet seçiminiz tur için kesinlikle doğru.Kararınızı paylaşmanızı bekliyoruz.
     
    gatila ve Barış Kılınç bunu beğendi.
  4. Aydın

    Aydın Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Nisan 2006
    Mesajlar:
    660
    Beğeniler:
    990
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Tur bisikleti düşünüyorsanız kesinlikle detaydan uzak bir bisiklete yönelmenizde fayda var. (Uzun yolda ne kadar çok detay, o kadar çok problem)

    Disk fren hususuna gelince, mekanik disklerin normal v-frenlere göre getirisi yok. Hidrolik disk desek uzun yolda olur da fren kablosu dağılır, fren hidroliği boşalır vs. derken yolda bırakır. Dolayısıyla minimalist bir model bakmanızda fayda var diye düşünüyorum.

    Vites donanımına gelince alabildiğiniz en üst modeli almanızda fayda var. (Tabi mesela ben alacak olsam ve seçim yapmam gerekse misal Xt ve Xtr arasında Xt alırım, aradaki fiyat farkına değecek mi benim açımdan, bunun hesabını yaparım)

    Örnek vermek gerekirse kendi 26 bisikletimdeki arka aktarıcı 93 model Deore Dx arka aktarıcı (7'li) ve maşallah hala da tıkır tıkır. Uzun yıllar bana sorunsuz hizmet etsin diyorsanız Lx yada Xt yada Sram X9 gibi bir seçim yapmanızı tavsiye ederim.

    (Kendim hem 26" mtb - hem de 28" hibrit bisiklet kullanıyorum ve tavsiyelerimi de bu yönde veriyorum)

    Velhasıl hayırlısı olsun şimdiden. Nice nice km'lere kazasız belasız.
     
    gatila bunu beğendi.
  5. gatila

    gatila Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    667
    Beğeniler:
    960
    Şehir:
    çerkezköy
    Seviye:
    forumu inceledikçe kararsızlığım derinleşti :)

    a) sedona sd-761 gibi bir MTB alıp ince lastik takmak mı?
    böylece çift bisiklet sahibi olurum. ama 26" janta razı olurum, uzun yolda 28" keyfi yaşayamam

    b) yoksa cross country veya sportster p3 gibi bir hibrid almak mı?
    böylece uzun turlar daha keyifli ama arada gireceğim patikalarda, ya da aslında daha ziyade günlük keyif sürüşlerimde MTB kadar keyif verir mi? O kadar kıvrak olur mu?

    tamam fonksiyonellik düşünülürse kullanım amacıma hibridler daha uygun, çünkü uzun turlara çıkacağım. ama sanki MTB aldığımda onunla daha bir bütünleşirmişim, daha çok keyif alırmışım gibi geliyor.
    bakınca da turlara çıkanlar dahil olmak üzere herkes MTB kullanıyor. Hibrid veya tur bisikleti kullananlar pek bi azınlıkta.
    ileride parça problemini de düşünmek lazım sanırım
     
    mehmet banlanmaz bunu beğendi.
  6. sevims

    sevims Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    146
    Beğeniler:
    167
    Şehir:
    bochum
    Seviye:
    'Hız' ve dinamiklik sizin için önemli bir anlam taşıyorsa Scott SUB 20'yi kesinlikle öneririm. Gerçekten tadına doyamayacağınız, tam da belirttiğiniz gibi sürmek için akşamı iple çekeceğiniz bir bisiklet... Fazla ayrıntıdan kaçılmış, ama tam da bunun için detaylara çok önem verilmiş, sahibini doyuran türden bir 'yarışçı'. Özellikle aerodinamik yapısından dolayı düz yolda 40-50 km'ye kendinizi yormadan çıkabilirsiniz. 700c'lik tekerleri ne yarış bisikletleri kadar ince, ne de dağ bisikletleri kadar kalın. Ayrıca sahip olduğu komponanlarda gayet doyurucu bence...

    Bunun dışında bir de başlı başına bir 'bisiklet' olan Cannondale Bad Boy'lar var. Özellikle 'Single' modeli var ki, fotoğrafını gördüğünüzde neden bahsettiğimi anlarsınız zaten :)

    Nasıl karar verirseniz verin, alacağınız bisikletin içinize sineceğine eminim. Şimdiden hayırlı olsun...

    [​IMG]
     
  7. gatila

    gatila Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    667
    Beğeniler:
    960
    Şehir:
    çerkezköy
    Seviye:
    yardımcı olan herkese teşekkürler
    evet, bad boy tam olarak ve sadece bir "bisiklet"
    ama sanırım benim işimi göremeyecek. arkaya bagaj atıp rampa çıkamam.
    peki Scott SUB serisi ile bunu yapabilir miyim acaba? uzun turlara çıkabilir miyim?

    vites için ayrı başlık açtım, deore veya lx olacak sanırım (ya da belki de tiagra)
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=26083

    amortisör konusunda ise kararsızım. bunun için de ayrı başlık açtım.
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=26082

    diğer yandan ben internetten bakıp pek çok model arasından seçim yapmaya çalışıyorum ama sanırım nafile bir uğraş içindeyim. çünkü mağazalarda gördüğüm kadarıyla bu modelleri bulmak kolay değil.
    mesela sportster P3 bulamadım (S boy).
    P1'in rengi hoşuma gidiyor ama şöyle tereddütlerim var:
    1) hidrolik disk frenli
    2) gerçekten 1.150 eur fiyata değer mi? yoksa o parayı verdikten sonra, sadece kadrosunu alıp çok daha iyi komponentler toplayabilir miyim sizce?
    ya da şöyle sorayım: eğer P1 aldığımda amortisörü ya da birşeyleri değiştirme gereği duyacaksam, o zaman belki de alt bir model alıp, değişiklikleri onun üzerinde yapmak daha mantıklı olur mu?

    Trek FX serisini henüz incelemedim, ama pahalı yahu.
    tamam P1 de pahalı ama, her ne kadar işime yaramayacak olsalar da amortisör veya hidrolik disk fren gibi bahaneleri var.
    tamam şimdi baktım. karbon maşa artısı var. ama amortisörsüz ve v-brake düşünürsem, daha uygun fiyatlı ve işimi görecek modeller bulabilirim sanki. mesela SUB serisi gibi.

    hatta belki şu seçenek bile olabilir:
    bu paralara bir bisiklet almaktansa; o paranın üzerine az birşey daha koyup, bir adet amortisörsüz tur bisikleti, bir tane de mesela sedona sd-761 MTB alabilirim. sonuçta farklı kullanımlarım olacak
    di mi ama? :)
     
  8. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Karşınızdaki o kadar seçeneği azaltalım,şimdi 3 seçeneğiniz var;

    1) Trek FX serisinden beğendiğiniz biri

    2) Scott Sportster P3 alarak ve biraz modifiye edilerek kullanma

    3) Bir adet tur bisikleti, bir adet Sedona 761


    Her 3 seçenek de ayrı ayrı tatmin edecektir.
     
    Ozan Yılmaz bunu beğendi.
  9. mightywings

    mightywings Üye

    Kayıt:
    10 Nisan 2008
    Mesajlar:
    81
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    [​IMG]

    Bu maşa da nedir böyle? Fuar için espritüel anlamda mı yapılmış? :)
     
  10. Barış Kılınç

    Barış Kılınç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2007
    Mesajlar:
    735
    Beğeniler:
    1.208
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Forumda "lefty" diye arama yaparsanız maşanın esprisini öğrenebilirsiniz. :rolleyes:

    Bunun nedeni için MTB giriş modellerinin kadro bakımından tur ve bagaj için gayet dayanıklı olması ve ekonomik faktörler diyebiliriz. Ayrıca bagaj/spd/kaliteli hız göstergesi tipinde ekstra harcamalara da girince çıkacağınız ilk turun fiyatı bayağı artmakta. Tabii alacağınız bisikletle ne kadar çok tura çıkarsanız o kadar iyi bir yatırım yapmış olursunuz. :)
     
    Orioncu bunu beğendi.
  11. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.154
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    size "M" boy uygun değil mi? "S" boy alırsanız öne daha çok eğilerek kullanmanız gerekecek çok sportif kullanım düşünmediğinize göre "M" daha doğru karar bence gerçi scott un "M" boyu hangi vücut ölçülerine sahip kullanıcılarına önerdiğini de bilmiyorum. ama günlük hayatta hiçbir şeyi "gömlek" takım elbise vs "S" kullandığınızı sanmıyorum sonuçta bisiklet ölçüleride buna paralellik taşır herhalde.
    scott sub serisinine orjinal bagaj takılabildiğini sanıyorum fiyatı biraz yüksekti hatırlayabildiğim kadarı ile
     
  12. sevims

    sevims Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    146
    Beğeniler:
    167
    Şehir:
    bochum
    Seviye:
    Scott SUB modelleri için 'City Kit' adını verdiği bir paket satıyor, ortalama fiyatı 45 euro kadar. Bu paket bu modeller için özel hazırlanmış, çamurluk, eşya taşıyıcısı gibi şeylerden oluşuyor. Linki de burada:

    http://www.erdoganlarbisiklet.com/store/product_info.php?products_id=870
     
    gatila ve caner ünsal bunu beğendi.
  13. gatila

    gatila Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    667
    Beğeniler:
    960
    Şehir:
    çerkezköy
    Seviye:
    boy konusunda... evet, aslında günlük hayatta bazı kıyafetleri M boy, bazılarını S boy giyiyorum. Araştırdım, benim boyuma göre MTB'nin 41-43 cm (16-17"), yol bisikletinin ise 53-55 cm olması gerekiyor. Tur bisikletinin de bunların arasında olması lazım sanırım. Bu durumda S veya M olabilir ama S'ye daha yakınım sanırım. Deneyip görmek lazım ama benim gibi bir acemi üstüne otursa, ve hatta bir tur atsa doğru boyu anlar mı bilmiyorum.

    Trek'lere baktım. FX serisine ve diğerlerine. Fiyatları anlamadığım şekilde yüksek. Yanılıyorsam düzeltin lütfen, bildiğim kadarıyla kampanya döneminde 30% indirim yapıyorlar. Bu beni soğuttu.

    Neresinden baksak, Scott en iyisi görünüyor. Sportster veya SUB.
    karar verdim, P1'in rengini, P3'ün donanımını istiyorum :)
    zaten sportster serisinde uygun model/boy bulamıyorum. yeşilbisiklet ve bike and outdoor'da yok. P45 var, o da mekanik disk frenli.
    Bu durumda b şıkkına kayacağım sanırım. O da Corratec X-Trail Cross.
    Bunu da delta ve bikeandoutdoor'da bulamadım ama bir üstü olan country modeli var. gerçi fiyatı benim bütçemin üzerinde, ayrıca kum rengi de pek hoşuma gitmedi (2007 model) ama bütçeme yaklaşan bir indirim olursa alabilirim.

    evet. şıklar azaldı.
    olursa x-trail cross country.
    bir nedenle olmazsa sportster'in uygun model/boylarının gelmesini bekleyeceğim.
    baktım uzuyor, idare edecek bir bisiklet alacağım. (mesela Bianchi Shape)
    sonra aylar boyu bol bol araştırırım :) yeni modelleri beklerim, acele etmeden gönlüme göre alırım.
     
  14. gatila

    gatila Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    667
    Beğeniler:
    960
    Şehir:
    çerkezköy
    Seviye:
    "hibrid'de düz maşamı? amortisör mü?" diye açtığım ankette düz maşa açık ara önde.
    buradaki ankette ise amortisörlü bir seri olan Sportster önde.
    sonra bana çok kararsızsın diyorlar :) :)
     
    Ozan Yılmaz bunu beğendi.
  15. serbes

    serbes Üye

    Kayıt:
    24 Mart 2005
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Konu eski ancak merak ettim cidden...
    Neye karar verdiniz?
     
  16. gatila

    gatila Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    667
    Beğeniler:
    960
    Şehir:
    çerkezköy
    Seviye:
    işte buna :)
    bisikletforum.com/showthread.php?t=27844
     
  17. gatila

    gatila Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    667
    Beğeniler:
    960
    Şehir:
    çerkezköy
    Seviye:
    Sedona SD-761'den gayet memnunum. donanım seviyesini fiyata oranladığımızda çok iyi.
    yani karar MTB ise SD-761 benim için doğru seçim. lastik değişimi ile elbet.
    ama MTB doğru karar mı? ondan emin değilim işte.
    halen acemiyim, değerlendirmelerim pek doğru olmayabilir
    ama özellikle "kadro açısı" kavramını öğrendikten sonra, uzun turcular için MTB'den ziyade hibrid veya tur bisikleti almanın daha uygun olacağını anladım diyebilirim.
    tabi ülkemizde turcular dahi MTB kullandığı için yanılabiliyoruz. MTB'lerin yedek parçasını, maşasını bulmak kolay. 28" bisikletlerde bu durumda zorluk çıkabilir.
    "şimdi olsa ne yaparım?" diye sorsak...
    emin değilim ama büyük ihtimalle 28" ve düz maşa bir bisiklet alırdım. Scott SUB serisinin 28" olanları veya Trek FX serisi gibi.
    amortisörde zaten çok kararsızdım, bi türlü ısınamadım gitti. kaldırıma inip çıkmak gibi durumlar dışında genelde kilitleyerek kullanıyorum. bu da çok az kullandığınız bir şey için gereksiz bir ağırlığa razı olmak anlamına geliyor.
     
    bisikletseven bunu beğendi.
  18. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bu tarz bisikletlerde Specialized Sİrrus modelide oldukça verimli 28" ve düz maşalı...

    Geçen yaz bir abimiz TEMA vakfı adına İstanbuldan Kuşadasına gitti km başına belli bir para biriktirdi ve vakıfa bağışladı.... Halende biniyor :)
     
  19. serbes

    serbes Üye

    Kayıt:
    24 Mart 2005
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    4
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Scott Sub20 28" modeli bende düşünüyorum...
    Ancak XL boyu bulur muyum, açıkçası emin değilim...
     
  20. gatila

    gatila Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    667
    Beğeniler:
    960
    Şehir:
    çerkezköy
    Seviye:
    specialized sirrus'u da mağazada yakından incelemiştim
    çok şık bir bisiklet
    bu tarz bisikletler arasında en çekicilerinden biri
    ama donanımda şimdi hatırlamadığım ve kafama takılan bir husus vardı
    vites grubu ile ilgili olsa gerek. yol bisikletlerinin vites sistemine sahip sanırım değil mi?
    tabi bu tercih meselesi. ama arkada 20 kg yük ile köy yollarında, hatta bazen dağ bayır turlayacak biri için hızdan ziyade, yokuşlarda dar marjda bol vites seçeneği daha uygun olur diye düşünüyorum. MTB'lerdeki gibi.
    ne dersiniz?