Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hibrid bisiklet seçimi: Scott Sub 20, Trek 7.4 FX, Specialized Sirrus Elite

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Leventİ tarafından paylaşıldı.

  1. Leventİ

    Leventİ Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Erzincan
    Adı:
    Levent
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Selamlar. Hibrid bir bisiklet almaya karar verdim. Kullanım amacım işe gidip gelmek ve günübirlik turlar. Halihazırda Sedona 761 im var ve işe gidip gelmek için de kullanıyorum ama dağ bisikleti çamurlukları yağmurda çok işe yaramıyor ve süspansiyonun hareketini yarı yarıya kısıtlıyor. Kışın zaten süspansiyonun çok iyi çalışmadığını farkettim, bakım da yaptım ama fazla fark olmadı, ama hava biraz ısınınca eskisi gibi çalışmaya başlıyor, bu alacağım bisikleti kışın da kullanacağım için süspansiyon istemiyorum. 761 i satmıyorum zaten, dolayısıyla ikinci bi süpansiyonlu bisiklete gerek yok. Bir diğer kriterim de vites sayısı. İşe gidip gelirken çok eğimli olmasa da yokuş çıkıyorum, turlarda ise baya yokuş çıkıyorum o yüzden önde iki dişlisi olan modelleri es geçtim. Yokuşlarda yeterli gelmeyebilirler gibime geliyor. 761 ile önde en küçük arkada 3. büyük dişliye kadar düştüğüm asfalt yollar oluyor.

    Biraz araştırma yaptım aşağıdaki seçenekler çıktı. Aslında Scott Sub 20 de karar kıldım gibi ama yine de bi foruma danışayım dedim.

    Scott Sub 20 2011 (1850 TL)
    Frame:SUB Alloy with EVO Dropout, 700c
    Fork:Scott SUB straight alloy fork 700C, Disc only
    Front Derailleur:Shimano Deore FD-M590, 34.9mm clamp
    Rear Derailleur:Shimano Deore RD-M592 SGS
    Number of Gears:27
    Shifters: Shimano Deore SL-M 590, with gear indicator
    Chainset: Shimano FC-M430
    Chainrings: 48 x 36 x 26 T
    Bottom Bracket: Shimano BB-ES 25 / 68-121mm
    Cassette: Shimano CS HG 50 11-32 T
    Chain: Shimano HG 53
    Pedals: Wellgo 127 A
    Brakes: Shimano Deore BR-M445 Disc with SM-RT53 centre lock rotors, 160mm rotors
    Brake Levers: Shimano BL-M445 Disc
    Handlebars: Scott Alloy, 31.6mm, 4 bolt Scott SUB 1, Oversize 31.8mm 9 degrees Bend, 600mm
    Stem: Scott Alloy, 31.6mm, 4 bolt
    Headset: Ritchey Comp Logic Zero, semi integrated
    Rims: Alex SUB 700C, 32H, for disc
    Front Hub: Scott Comp Disc CL
    Rear Hub: Shimano FH-RM 65 CL
    Spokes: Stainless black, 15G, 2mm
    Front Tyre: Continental Sport Contact 622-37C
    Rear Tyre: Continental Sport Contact 622-37C
    Saddle: Scott SUB SC-19
    Seatpost: Scott Comp 31.6mm
    Weight: 11.40 kg / 25.11 lbs approx

    Scott Sub 20 2012 (Henüz gelmemiş ama 2250 TL civarı olabilirmiş)
    Frame SUB double butted 6061 alloy w/ EVO D/O, 700c
    Fork Scott SUB alloy, 700C, disc only
    Headset Ritchey OE Logic Zero, semi integrated
    Rear Derailleur Shimano XT, RD-M771 SGS, 27 Speed
    Front Derailleur Shimano Alivio, FD-M430, 34.9mm clamp
    Shifters Shimano Deore, SL-M 590, Rapidfire Plus w/ 2 way release & gear indicator
    Brake Levers Shimano BL-M445A Disc
    Brakes Shimano Deore, BR-M446 disc, w SM-RT53 center lock rotors, 160mm
    Crankset Shimano FC-M431, 48x36x26T, w/ chainguard
    BB-Set Shimano BB-ES 25, 68-118mm
    Handlebar Scott SUB 1 OS, 600mm, 9° bend
    Stem Scott Comp, JD-ST57 A, 31.8mm
    Pedals VP 615
    Seatpost Scott Comp, 31.6mm
    Seat Scott SUB SC-19
    Front Hub Scott Comp Disc CL
    Rear Hub Shimano FH-RM 35 CL
    Chain KMC X9
    Cassette Shimano CS-HG50, 11-32T
    Spokes stainless black, 15G, 2mm
    Rims Alex SUB 700C, 32H, for disc
    Tires Continental Sport Contact, 700 x 37C
    Weight 11.10 kg / 24.45 lbs

    Trek 7.4 FX (2150 TL)
    Frame FX Alpha Gold Aluminum
    Fork Bontrager Nebula, carbon, SpeedTrap compatible
    Wheels Alloy front hub, Shimano RM30 rear hub; Bontrager Nebula 32-hole alloy rims
    Tires Bontrager Race All-Weather Hard-Case, 700x32c
    Shifters Shimano M390 Acera, 9-speed trigger
    Front derailleur Shimano Altus
    Rear derailleur Shimano Deore
    Crank Shimano Acera, 48/36/26 w/chainguard
    Cassette Shimano HG20 11-32, 9 speed
    Pedals Nylon body w/alloy cage
    Saddle Bontrager H1
    Seatpost Bontrager Nebula
    Handlebar Bontrager Satellite Plus IsoZone OS, 25mm rise
    Stem Bontrager SSR, OS, 10 degree
    Headset Slimstak, semi-cartridge bearings, sealed
    Brakeset Tektro alloy linear-pull brakes w/Shimano Acera adjustable-reach levers
    Grips Bontrager Satellite IsoZone Elite, lock-on, ergonomic

    Canondale CX Speed 3 2012 (2100 TL)
    KADRO : QUICK CX , OPTIMIZED 6061 ALLOY, SAVE, 1-1/8" HEAD TUBE
    ÖN AMORTİSÖR : QUICK, CARBON BLADES, ALLOY STEERER, 1-1/8", W/ LOW RIDER MOUNTS
    ARKA AKTARICI : SHIMANO ALIVIO M430
    ÖN AKTARICI : SHIMANO ALIVIO M430
    VİTES KOLLARI : SHIMANO ALIVIO M430
    RUBLE : SHIMANO HG50 12-25, 9 SPD
    ZİNCİR : KMC Z99
    AYNAKOL : SHIMANO ALIVIO M431 OCTALINK 48/36/26
    ORTA GÖBEK : SHIMANO ALIVIO OCTALINK
    FREN ÖN / ARKA : CANNONDALE C2 MINI V, CARTRIDGE PADS
    FREN KOLLARI : CANNONDALE C3
    ARKA GÖBEK : SHIMANO ALIVIO
    ÖN GÖBEK : SHIMANO ALIVIO
    GİDON : CANNONDALE C3 FLATBAR, 600MM
    BOYUN : CANNONDALE C3, 31.8, 6 DEG.
    FURÇ TAKIMI : TANGE SI
    SELE : CANNONDALE QUICK CX ERGO
    SELE BORUSU : CANNONDALE C4, 6061 ALLOY, 31.6 X 350MM
    JANT : CANNONDALE TC05, DOUBLE WALL, EYELETED, 32 HOLE
    JANT TELLERİ : STAINLESS STEEL XD BLACK W/ RED NIPPLES, 15G
    LASTİK : SCHWALBE MARATHON SUPREME, 700X28C

    Bir de Specialized Sirrus Elite var ama fiyat bulamadım Türkiye'de. Gelmemiş olabilir. Disk versiyonu var fakat mekanik olduğu için düşünmedim.

    Şimdi bu bilgiler ışığında ben Scott Sub 20 alasım var. Özellikle hidrolik disk freni olduğu için ve donanım olarak da biraz daha iyi duruyor. Hoşuma gitmeyen tek yanı çatal oldu. Şekli çok basit, oysa diğer markaların hepsinde çatal daha şekilli göze hoş geliyor. Diğer bir konu da modeli. 2011 mi yoksa 2012 Sub mı almalıyım. 2012 de ön aktarıcı daha kötü ama arka aktarıcı daha iyi. Tek belirgin fark bu gibi.

    Diğer bisikletler kadro olarak aslında hoşuma gitti. Fakat hiç birinde disk fren seçeneği yok. Bütçe olarak biraz daha fazla harcayabilirim, mesela 7.4 FX yerine 7.5 düşünebilirm ama üst modellerde de disk yok. FX serisi yabancı forumlarda da çokca konuşulan bi model. Scott Sub serisi hakkında konu bulmak çok zor ama FX hakkında tonla var, çok popüler bi seriye benziyor. Bir de disk freni olsaydı fazla düşünmez alırdım. 15 yıllık eski bisikletimde sonradan taktığım markasız V fren var ve bana çok çektirdi. Sürekli kablo koparır, pabuçlar jantın altına doğru girmeye çalışır, fren serttir ama frenleme yoktur vs. vs. Kaliteli bi V frenin daha iyi olacağını biliyorum ancak nerdeyse bir seneye yakın zamandır disk fren kullanıyorum ve çok memnunum. Scott da bir de kendi çamurluk seti var. Alacağım bisiklete çamurluk takacağım için kendi orjinal seti daha iyi uyar diye düşünüyorum, o yüzden Scott un bir artısı da bu benim için. Bir de lastikleri diğerlerinden daha geniş. Bu artı da olabilir eksi de. Süreceğim asfaltın çok da düzgün olmadığını hesap edersek artı olur ancak düzgün yolda sürtünmesi biraz daha fazla olur heralde.

    Kısacası Scott Sub 20 nin çatalı biraz daha güzel görünse hiç düşünmez onu alırdım, diğer markalarda da hidrolik disk fren olsa düşünmeden onlardan birini alırdım. İkisi bir arada olan bi model bulamadığım için biraz kararsız kaldım; ama görüntüdense disk fren benim için daha ağır basıyor. Sizin düşünceniz nedir? (Kadro kaliteleri gibi konularada çok bilgim yok, genel olarak bisiklet konusunda acemi sayılırım)
     
  2. Ahmet Gümüş

    Ahmet Gümüş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    244
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    Aydın
    Seviye:
    Trek iyidir..Ömürboyu kadro garantisi..
    Geometrileriler yormaz insanı..
    Şehir içindede kullanılır..Turlardada..
     
    Leventİ bunu beğendi.
  3. Volkan Ceyhan

    Volkan Ceyhan Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    103
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Kayseri
    Seviye:
    Scott daha mantıklı bence. Kadro garantisini bi araştırın ömür boyu diyenler de var 5 yılda.. 2011 yada 2012 pek farklı değil gibi ama arada gereksiz 400tl var ve bi xtye değmez diye düşünüyorum. Karar sizin kolay gelsin.
     
    Leventİ bunu beğendi.
  4. Eser Sevinç

    Eser Sevinç Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    5 Nisan 2011
    Mesajlar:
    1.782
    Beğeniler:
    2.582
    Şehir:
    Eskişehir
    Adı:
    Eser Sevinç
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Sunduğunuz seçenekler arasından kendime alacak olsam önce Canondale`yi düşünür sonra Trek derdim, scott`un sub serisinin kadrolarını beğenemedim gitti. Donanım yerine kadroya öncelik vermek gerekir.
     
    Leventİ bunu beğendi.
  5. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.339
    Beğeniler:
    6.325
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    levent,
    Ana hatlarıyla yaklaşımın çok doğru. Günübirlik turlar için düz maşa tercih etmen ve yokuşlar için aynakol seçimin bana doğru yolda olduğunu gösteriyor. Bisiklet seçimlerinde fevkalade. Bu tür hibritler (scott sub serisi, cannondale cx speed, specialized sirrus serisi, ülkemizde pek bilinmesede raleight cadent serisi) diğer tur/şehir/hibrit denilen kategori içerisinde performans bisikleti olarak anılıyor ve daha çok asfalt kullanımı için üretilmiş bulunuyorlar. Serilik bakımından yol bisikleti kadro geometrisine, fonksiyon bakımındanda (bagaj pivotlarının bulunması v.s.) tur bisikletine yaklaşıyorlar. Şu anda scott sub30 kullanıyorum, Whistle guipagodan sonra. Aşağı yukarı aynı geometri ve donanıma sahip olsalarda sub 30 diğerinden inanılmaz seri bir bisiklet. Adının hakkını veriyor (Speed Utiliy Bike) Tekerler 700*32 daha ince ve desensiz.
    Senin bisikletten öncelikli beklentilerini scott un çok rahat karşılayacağını düşünüyorum. Cannondale nin speed seriside göz dolduruyor. SS serisi bisikletleride bu önceliklere göre tercih ederdim. Trek f.x serisi hakkında bir fikrim yok. Lakin anlamadığım neden disk frende ısrar ediyorsun. Pekala V fren ihtiyaçlarını karşılar. Birde arasında donanım, ağırılık, kadro, malzeme arasında bir fark yokken (fren dışında) ekstra bir parayı sub 20 ye vermek istiyorsun. Disk fren için değmez, V fren düz yolda zorlanmadan 40-50 km ye çıkan sub30 u zınk diye durduruyor, en ufak bir kontrol kaybı olmadan. Birde kadro muhabbeti var,scott a 5 yıl garanti verdiler, yeterde artar bile. Eğer damarlarında bu tutku dolaşıyorsa, eminim yeni bisikletini aldığın anda 5 ay geçemeden satıp bir diğer modeli alma arayışın başlayacaktır.
     
    Leventİ bunu beğendi.
  6. Leventİ

    Leventİ Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Erzincan
    Adı:
    Levent
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Evet kadroya öncelik vermek gerekir, donanım sonradan da takılır fakat Trek e sonradan disk takamayacağım için V fren de takılı kalacağım ve bu beni biraz düşündürüyor.

    Disk fren ısrarımın nedeni 1 seneye yakın zamandır kullanıyor olmam ve çok beğenmem. Güncel bi V fren hiç kullanmadım ama her ikisini de kullanmış kullanıcı yorumlarına bakınca disk frenler daha iyi frenleme sağladığı ve daha az sıkma kuvveti gerektirdiği sonucu çıkıyor. Bu bisikleti kışında kullanacağım, ıslak ve çamurlu zeminde. Ayrıca ben de hafif sayılmam 89 kiloyum ve trafikte biraz hızlı gitmeyi seviyorum, o yüzden frenler benim için önemli. Ve o pabuç ayarları, kolların yay ayarları filan aklıma geldikçe ürperiyorum :)

    Bi taraftan da yabancı siteleri karıştırmaya devam ediyorum, Sub serisinin sürüşünün biraz sert olduğunu söyleyenler var mesela. Mehmet Bey siz karşılaştınız mı böyle bişeyle Sub 30'da? Maşa aluminyum olduğundan böyle demişler. Trek 7.4 FX de karbon maşa var. Karbon maşalar daha iyiymiş sürüş konforu bakımından.

    Disk frenden vazgeçersem zaten Sub düşünmeyip Trek e doğru yönelirim.

    Kadro garantisi olarak Trek kadroya ömürboyu, maşaya 2 yıl garanti veriyormuş. Scott ise kadroya 5 yıl, maşaya 2 yıl veriyor. Yılllık bakımı yapılmazsa kadroya 5 yıl yerine 3 yıl veriyormuş. Tabi burdaki bayiler nasıl uyguluyorlar bilmiyorum, bunlar markaların kendi sitesinde yazanlar.
     
  7. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.339
    Beğeniler:
    6.325
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Doğrudur whistle' dan sonra sub un sürüşünde belirgin bir sertlik hissettim ve bunuda doğrudan tekere bağladım. Çünkü whistle' dada maşa düz ve aluminyumdu. Yani bu anlamda sub la bir farkı yoktu.
    Sub yoldaki her türlü bozukluğu daha sert bir şekilde sürücüye hissttiriyor. Karbon maşaların yol bozukluklarını daha iyi absorde ettiğini söylüyorlar. Belkide bu nedenle hibrit bisikletlerin üst modellerinde karbon maşa kullanıyorlar.
     
    Leventİ bunu beğendi.
  8. Sahra EVRENSEL

    Sahra EVRENSEL Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2011
    Mesajlar:
    91
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Marin Alp Serisi Fairfax a da bakılmalı bence
     
    Leventİ bunu beğendi.
  9. Leventİ

    Leventİ Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Erzincan
    Adı:
    Levent
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Baktım şimdi. Aynakol dişlileri 52/42/30, ruble de 12-25. Yani yol bisikleti gibi dişlileri var. Zaten yol bisikleti sınıfı altında yer alıyor sitesinde. Bununla pek yokuş çıkamam heralde.

    Şimdi dikkatimi çekti de yukarıda yazdığım Cannondale in rublesi de 12-25 miş. Bana pek uygun değil bunlar.