Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

her maşada ki problem ve çözümü

Konu, 'Süspansiyon' kısmında mertcan kurtcebe tarafından paylaşıldı.

  1. mertcan kurtcebe

    mertcan kurtcebe Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2013
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    Manisa, Salihli
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    evet arkadaşlar daha önce belki 50 konu açtım maşam boşluk yapıyor ve tutuk çalışıyor yani burçları eskiyor bir süre sonra ister xcm olsun ister lefty
    her burç eskir ama bu burcu nereden temin edebilirizzzz :eek:
     
  2. enes savaş

    enes savaş Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.643
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Mertcan abi burç dediğiniz O-ring mi oluyor ???
     
  3. Berksan

    Berksan Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.277
    Beğeniler:
    2.368
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Benimki xcm kilitli olarak kaldı, kafayı yiyeceğim açamıyorumda servis dahi açamıyor bakım yapın diyorum o riske girmek istemiyoruz diyorlar... :agla:
     
  4. Mert C.

    Mert C. Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    1.611
    Beğeniler:
    472
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    benim de xcm, umarım benzer bir sorun çıkmaz :eek:ha:
     
  5. Berksan

    Berksan Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.277
    Beğeniler:
    2.368
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Servis maşayı dağıtırız sorun nedir buluruz, ancak geri toplaması çok zor diyip ellemek istemiyor. Dağda bayırda çok yoruyor beni takur tukur iniyorum. Düz yolda sorun olmuyorda .... :(
     
  6. Mert C.

    Mert C. Onursal Üye

    Kayıt:
    14 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    1.611
    Beğeniler:
    472
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    kolay çıkmak için yokuş yukarı bozuk yolda da kilitliyorum bazen, o sarsıntı inişte çekilmez herhalde... geçmiş olsun.
     
  7. mertcan kurtcebe

    mertcan kurtcebe Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2013
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    Manisa, Salihli
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    aynen kardeşim
     
  8. mertcan kurtcebe

    mertcan kurtcebe Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2013
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    Manisa, Salihli
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    kendin uğraşmayı dene belki 20 kere dağıtıp toladım maşalarımı :)
     
  9. enes savaş

    enes savaş Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.643
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    O-Ring'i sanayide kutulu olarak bulabilirsiniz tüm boyutlarda var.
     
  10. mertcan kurtcebe

    mertcan kurtcebe Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2013
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    Manisa, Salihli
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    fiyatları ne kadar acaba bir bilgin varmı ayrıca hiç deyiştirdin mi
     
  11. enes savaş

    enes savaş Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.643
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    İzmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Benim dediğim oringler bunlar

    [​IMG]

    15-40 Tl arasında...
     
  12. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.534
    Beğeniler:
    857
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Xcm-Xct bunların kilit mekanizmaları hep plastik,çıkarttın takarken kesin bir yeri kırılıyor.Serviste 2 kere gördüm kırılan kilitleri.Bende evde takarken sıyırma yaptırmıştım.Şuan Xcr maşa var sağ kitleme mekanizması Alu.,soldaki mekanizmada ya sert plastik yada Alu en azıdan altlarına göre iyi..Zaten suntour'un alt modellerini kullan at gibi bir şey 3 5 yıl arasında yay eskiyor çok yaylanıyor ondan sonra'da zaten boşluk moşluk derken yallah geri dönüşüme.
     
  13. mertcan kurtcebe

    mertcan kurtcebe Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Haziran 2013
    Mesajlar:
    179
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    Manisa, Salihli
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    bunlar deyilmiş :)
     
  14. Berksan

    Berksan Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.277
    Beğeniler:
    2.368
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Sağolun aynen dediğiniz gibi.
     
  15. Berksan

    Berksan Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.277
    Beğeniler:
    2.368
    Şehir:
    Kocaeli
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Bisikleti alalı 7 ay oldu. 7 ayda toplamda 2315 km yaptı. Şimdi baktım ufak bir boşlukta var. Ve kendim açıp bakımını yapmaya kalkıştım, gidondan gelip maşayla birleşen kablonun olduğu mekanizmayı açamıyorum açacak alyan yok :) çok ufak birşey...
     
  16. can akıncılar

    can akıncılar Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.534
    Beğeniler:
    857
    Şehir:
    Fatsa
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Aslında alttaki vidaları söküp keçeleri,bacakları bir güzel temizleyip greslemek üst kapağı açmaktan ,ve o yayları yağlamaktan daha kolay ve avantajlı.Tabi bisikletçide gördüğüm için kolay gözüküyordu,gerçi yinede kolaydı kendim denemem,denersemde maşa kendini amorti ettikten sonra.Bu boşluk yapma vs.. bisikleti temiz kullanmayla alakalı her halde.Ben xcm maşamı 3200 km kullandım boşluğun B'si yoktu.Xcr maşamı aldığım ay 1000 km yaptım,hangi çamurlu yola,hangi dağa taşa vurmadım(amatör düzeyde:D)7000 km'ye yakın yol yaptım üzerinde düştüğüm hafif sıyrıklardan başka bir şeyi yok Allaha Şükür.Birde aldığım vakit kılıf almıştım üzerine yine su çamur atmıyor bacaklara.3 4 yıllık(Belkide daha eski)Xct maşanın söküm aşamasını gördüm,içinden resmen çamur çıktı,temizleyip greslemekten sonra boşluk olayı daha da arttı.Çamur boşluğu önlüyormuş bildiğiniz:DAma kulanıcı içeriden yağlandıkdan sonra amorsitör daha dakılma yapmıyor eskisine göre iyi yaylanıyor dedi.Bana kalırsa bacaklardan söküp yağlamak üstten sökmeye göre yaylı maşalarda daha avantajlı,keşke keçe ve yayların yedekleri kolay bulunabilen bir şey olsa'da canım parçaları millet senelik kullanıp çöpe atmasa.
     
  17. Derviş Özcan

    Derviş Özcan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    21 Ocak 2011
    Mesajlar:
    470
    Beğeniler:
    150
    Şehir:
    Çarşamba, Samsun
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    kardeş ne zoru ya xcm dediğin maşada açıyorsun pilastik kılıflı yay var deiğer tarafta basit kilit sistemi var.
     
  18. Deniz Caz

    Deniz Caz Kıdemli Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    29 Eylül 2012
    Mesajlar:
    398
    Beğeniler:
    66
    Şehir:
    Malatya
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Xcm maşa bakımı kadar kolay bişey yok derviş abiye katılıyorum alttaki vidaları aç sert bişeyle vur çıkıyor maşa çekiyorsun oraları temizle sertik ayarınıda gevşeğe al bi yerden sonra pense le çevirin yay bölümü açılıyor benim maşamın kilidi çalışmıyordu kendim yaptım