Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hazır jant seti mi toplama mı?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında BF Okuru_ tarafından paylaşıldı.

  1. BF Okuru_

    BF Okuru_ Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    349
    Seviye:
    Başlık ne kadar doğru oldu bilmiyorumda, 300-400 tl arası jant setleri için piyasada hazır satılanlar mı daha ucuz yoksa kendimiz çemberi teli göbeği vs. alıp bisikletçiye götürüp yaptırsak mı daha ucuz olur?
    Bazı arkadaşlar maşadan(epicon almayı düşünüyorum) kar edeceğin ağırlık yerine jantlardan elde edeceğin kar daha önemli dediler, öyle yarış için bisikleti değiştirmiyorum sadece hafiflesin biraz istiyorum, bisikletin özellikleri http://www.kackarbisiklet.com/tr/product_details.asp?ID=14&CID=8&PID=97 linke girince teknik özellikler kısmında yazıyor.
     
  2. Alkan Koç

    Alkan Koç Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ocak 2011
    Mesajlar:
    709
    Beğeniler:
    471
    Şehir:
    ankara-çankaya
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    300-400 liraya alacagınız jant seti ile fazla haffifleyecegini sanmam epicon daha mantıklı bir secim olucakdır
     
    Cyclist999 ve BF Okuru_ bunu beğendi.
  3. Ahmet Can Yakışır

    Ahmet Can Yakışır Forum Bağımlısı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Kasım 2008
    Mesajlar:
    734
    Beğeniler:
    1.016
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    tekerleğin dönme hareketine başlama ve durmaya karşı direnci, yani fizikte "atalet momenti" olarak geçen tepki kuvvetinden dolayı bisikletinin seriliği açısından tekerleklerin hafiflemesi en büyük etkiyi yaratacaktır evet...

    sendeki jant setine gelince: tam detay vermemişler ama anladığım kadarıyla tubeless olmayan, 32 telli ve kalite olarak da giriş seviyesinde bir jant seti var elinde. 300-400 liraya alacağın set buna göre hatırı sayılır bir hafiflik ortaya çıkartabilir. ağırlığın azalmasının en etkili olacağı kısım, tekerleğin en dış kısmını oluşturan jant çemberleri ve tabii ki de lastikler.

    jant çemberlerinin hafif olması tabii ki en önemli faktör, ama dayanıklılık da önemli. genellikle asfalt üzerinde gideceksen ve çukurlara falan da çok girmiyorsan, bulabildiğin en hafif çemberi al gitsin derim. ama araziye çıkıyorsan, dayanıklılığı hiçbir zaman gözardı edemezsin. böyle bir durumda, sağlamlık uğruna ağırlıktan bir miktar fedakarlık etmen gerekebilir. görüşeceğin satıcılar seni yönlendirecektir bu konuda. ayrıca iç lastiğin ağırlığından kurtulmak istiyorsan tubeless sistemlere de yönelebilirsin. bu durumda lastiklerin de otomatik olarak değişmiş oluyor.

    lastikler açısından da yine jant çemberlerindeki durumlar söz konusu. kevlar içeren lastikler patlamaya karşı çok daha dayanıklı oluyor, ama ağırlıkları ve fiyatları da ona göre artıyor. yine de çelik telli ucuz lastikler kadar ağır olamazlar tabi, o ayrı :D lastikte asıl önemli olan akıcılık, bunu sağlamak için de dişsiz arazi lastiği ya da tırtıklı karma yol lastiklerine yönelebilirsin. bulduğun modellerin "yuvarlanma direnci" değerlerine bir yerlerden ulaşabilirsen çok iyi olur, bu değer ne kadar düşük olursa lastik o kadar akıcı demektir. bir de işin içine ince lastik veya kalın lastik seçimi giriyor, onu da şöyle açıklayayım: kalın lastiklerin yuvarlanma direnci her zaman daha düşüktür ve uzun yolda resmen akıp giderler. gel gelelim hızlanma ve yavaşlama performansları, ağırlıklarından dolayı daha düşüktür. ince lastikler ise daha rahat hızlanır, yere tutunabildiği ölçüde çabuk yavaşlayabilir, ama uzun yolda akıcılığı daha azdır. özellikle şehiriçi trafiğinde avantajlıdırlar. ayrıca ek bir bilgi vermekte de yarar var: lastiklerine basacağın hava her zaman maksimuma yakın bir değerde olmalı. asfalt lastiklerinde maksimuma dayayabilirsin, dişli lastiklerde ise bir miktar düşürmen daha iyi olacaktır. araziye çıktığında ise tam tersi ;) aslında yanında her zaman bir pompa taşımanda büyük fayda var...

    jant telleri ve göbekler ise, çemberlerin durumuna bağlı. almaya karar verdiğin çemberin üzerinde kaç tane delik varsa, o kadar tel kullanacaksın. haliyle göbekteki delik sayısı da aynı olacak. kimi çemberlere tellerin vidalı kısmı değil, diğer ucu takılır, uyumlu olan göbekler de ona göredir. kimi çemberlerde ise teller eşit aralıklarla değil de, 4'lü gruplar halinde dizilir. onlara özel bir göbek yok, delik sayısı uyan her göbek o çemberlerle kullanılabilir. tabii ki göbeğinin kalitesi sürüş kalitesini de etkileyecektir, düşük sürtünme ve dayanıklılık burada en önemli faktör. bir göbeği monte edilmemiş haldeyken eline alıp da ortasındaki mili çevirdiğinde hafif bir dirençle karşılaşıyorsan bu seni yanıltmasın, üzerine yük binince o sürtünme neredeyse sıfıra iniyordur ;)

    elimden geldiğince özet bir şekilde durumu anlatmaya çalıştım, umarım hem görünüş hem de performans olarak hoşuna gidecek bir set toplayabilirsin. hazır set alırsan da sana kalmış, sonuçta öyle bir setin de her bir parçasını nasıl incelemen gerektiğini biliyorsun artık. şimdiden kolay gelsin...
     
  4. BF Okuru_

    BF Okuru_ Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.077
    Beğeniler:
    349
    Seviye:
    Teşekkür ederim zaman ayırıp bu kadar cevap verdiğiniz için :) Öncelikle lastiklerim schwalbe maraton extreme 2.00 ile schwalbe big apple 2.35 abimle dönüşümlü olarak kullanıyoruz, big apple ile scwalbenin ultra light iç lastiğini birlikte kullanıyoruz, extreme ilede meridanın kendi içinden gelen kenda iç lastikleri.Lastiğe artık daha fazla para vermek istemiyorum bir bisiklet parası gitti lastiklere :D Öyle ağır arazi koşullarına girmiyorum şuan daha çok asfalt yada stabilize gibi yerlerde sürüyorum ama birazda araziyede çıkacağım nede olsa mtb, sanırım cross country yada xc denen katagoriye giriyor sürüş alanım zate nöyle şehir içinde sürmeyi sevmiyorum ve yaşadığım yer biraz şehir dışı olduğundan asfaltı öyle kaymak değil.Yaklaşık 15 gün sonra birşeyler almayı planlıyorum, memlekete dönünce oradaki bisikletçiyede soracağım artık bir yol bulacağız.Eğer önereceğiniz hazır set veya parça listesi olursa link veya isimlerini söyleyebilirsiniz ama frenlerim hayes olduğu için center lock işimi pek görmez.
     
  5. baki celik

    baki celik Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2011
    Mesajlar:
    163
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    ankara
    Seviye:
    Ahmet Bey'e tamamen katılıyorum ancak ''ayrıca iç lastiğin ağırlığından kurtulmak istiyorsan tubeless sistemlere de yönelebilirsin'' denmiş buna ben ek olarak bu söylem teorik olarak doğrudur ancak pratikte tubeless lastik kullananların patladığında ellerindeki pompayla lastiği tekrar şişirmeleri mümkün olmadığından içine patlak kapatıcı bir sıvı koymak zorundadır ve bu sıvı zaten alınacak 130 gram-170 gram aralığında alacağı iç lastiğe yakın bir ağırlık tutar ama tubeless lastiklerin yapı itibari ile normal iç lastikli-çelik telsiz kevlar yani katlanabilen lastiklere nazaran daha ağır olması sebebiyle iç lastikli lastik almanızı öneririm zira örnek vermek gerekirse Continental Race King 2.0 Tubeless Lastik 600 gram+sıvı 100 gram= 700 gram kaliteli herhangi bir markanın mesela Swalbe Nobby Nic 2.0 yaklaşık 410 gram+130 gram iç lastik=540 gram yani aradaki fark yaklaşık 160 gram X 2 adet= 320 gram şimdi 1550 gram ağırlığında XTR veya Mavic SLR 1500/2300 TL arasındaki fiyatına rağmen bundan 300 gram daha ağır jantlar 500 lira civarında olduğunu düşünürsen bu seçimin nekadar önemli olduğunu anlatabilmiş olurum sanırım..
     
    Ahmet Can Yakışır ve BF Okuru_ bunu beğendi.