Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

havalı süspansiyon????

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Samet Yavuz tarafından paylaşıldı.

  1. Samet Yavuz

    Samet Yavuz Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İTÜ-Ayazağa Kampüsü
    Seviye:
    Arkadaşlar bu konuyu gerçekten merak etmeye başladım havalı süspansiyon dedikleri tamamen hava ile çalışan üzerinde yay namına hiçbirşey bulunmayan
    süspansiyonlar mı? yoksa benmkinde olduğu gibi bir bacağında yay bir bacağında hava boşluğu bulunan süspansiyonlar mı?
     
  2. Faik BİLGİN

    Faik BİLGİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    175
    Şehir:
    Amasya/Merzifon
    Seviye:
    Evet kardeş aynen dediğin gibi.Bir bacakta hava bir bacakta yay/yağ
     
  3. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    yeni rock shox sid race'lerde iki tarafta havalı bu yüzden 1304 gram.
     
    mhmmd123 bunu beğendi.
  4. mhmmd123

    mhmmd123 Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    96
    Beğeniler:
    37
    Şehir:
    İstanbul/yeşilpınar
    Seviye:
    Havalı amortisör sağlam oluyor mu.Havasının boşalma riski var mı? Aklıma takılan sorular bunlar.
     
  5. Şerif Şentürk

    Şerif Şentürk Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.144
    Beğeniler:
    784
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    havalı amorstısorde yolda kalma rıskın var ama dıger turde yok havalı amortısorler bakıma ıhtıyacları daha fazla olur
     
    mhmmd123 bunu beğendi.
  6. Görkem Kılınç

    Görkem Kılınç Bisikletkolik

    Kayıt:
    1 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.458
    Beğeniler:
    1.737
    Şehir:
    Ankara / Keçiören
    Seviye:
    Havalı-yağlılarında ters çevirlmemesi gerektiğini biliyorum...
     
  7. hakkoy

    hakkoy Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    186
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:
    sadece havalı amortisörlerde var bir tarafı yağlı diğeri havalı olur bu tür maşalar .

    ayrıca marzocchi havayı ve çelik yayı aynı aanda bütün amortisörlerinde kullanır genelde .
    ama bir tarafı havalı bir tarafı yaylı bir maşa görmedim ben zaten öle olursa rebaund olayı olmica için kullanılacak bir yöntem olması mümkün dedğil

    teşekkürler
     
    ZekiAlper bunu beğendi.
  8. Samet Yavuz

    Samet Yavuz Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İTÜ-Ayazağa Kampüsü
    Seviye:
    Ama şu an kullandığım maşa öyle madem pilot c kullandın içini açmadınmı hiç :=)
     
  9. hakkoy

    hakkoy Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    186
    Beğeniler:
    18
    Şehir:
    İSTANBUL
    Seviye:

    evet içini defalarca açtım hatta çok fazla açtığım için üst kapakları deforme ettiğim için kestarmit denen sert bir plastik ten tornada yaptırmak zorunda kaldım .

    ama içerisinde sol tarafta çelik spiral yay diğer tarafında da yağ banyosu vardı.

    o yağ zamanla eksildiği için frene bastığımda ön tekerin yay olan tarafa yani sola doğru çaplaşma olduğunu fark ettim.

    senin sorunun yumşak olması idi yalnış hatırlamıyorsam .

    aslında ısıda bunda etkili olabiliyo şöyleki o yayı arda gres ile yağ ladım yağ zamanla sıcaktan erime yapıyor ve içerisinde yer kaplamaya başlıyor buda contalardan dolayı hızlı tepkimeler verirken serleşme gösteriyor

    daha açıkcası yay olan kısma biraz yağ koy aynen dediğim gibi bir sertleşme olduğunu göreceksin
    bütün söyleyebileceklerim bu kadar daha sormak istediğin varsa sorabilirsin .

    teşekkürler