Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Haritalarda rakım grafiği

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında Furkan Yaldızkaya tarafından paylaşıldı.

  1. Furkan Yaldızkaya

    Furkan Yaldızkaya Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Aralık 2010
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    200
    Şehir:
    İstanbul-Afyon
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Arkadaşlar merhaba. Bazı arkadaşlar tur yazılarının altına gittikleri yolu bir haritadan çıkarıp (google maps büyük ihtimal) daha sonra birde bu yolun iniş ve çıkışlarını gösteren bir rakım grafiği koyuyorlar. Bunu nasıl yapıyorlar acaba? Bilen biri illaki vardır. Yardımcı olursa bende yola çıkmadan önce yolun ne kadar rampası var vs. bu konularda bilgi edinmek için kullanacağım :)
    Herkese teşekkürler..
     
  2. Halil Emre Ozlu

    Halil Emre Ozlu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    356
    Beğeniler:
    387
    Şehir:
    Trabzon
    Seviye:
    Ride With Gps (RWGPS) diye bir site var, onu deneyebilirsin, rakım grafiği, harita ve daha bir sürü özellik.. Kendi rotanı çizebilirsin, hatta destekleyen Garmin gibi marka gps aletin varsa turu cihaza atabilirsin... Üye olup rotalarını kaydedebilirsin, boş zamanlarda bir dünya tur çizip, fırsat buldukça hepsini tek tek gerçekleştirebilirsin. Kaç km gittiğini, ne kadar rakıma çıktığını ve bir sürü diğer istatistiği görebilirsin. Grup liderleri için ideal...

    http://ridewithgps.com/
     
  3. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    http://www.mapmyride.com/
    bende bu sayfayı kullanıyorum.Bir inceleyin anlamadığınız bölüm olursa seve seve açıklarım.
     
  4. Furkan Yaldızkaya

    Furkan Yaldızkaya Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Aralık 2010
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    200
    Şehir:
    İstanbul-Afyon
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    İlginize sonsuz teşekkürler. Adam gibi internete kavuşur kavuşmaz siteleri inceleyip deneyeceğim. Şu an yerleşik düzende olmadığım için edge internet ile takılmak zorundayım. (10kb/sn olarak açıklayayım :D)
    Tekrar teşekkürler..
     
  5. İRŞAD ÇETİN

    İRŞAD ÇETİN Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Haziran 2011
    Mesajlar:
    281
    Beğeniler:
    122
    Şehir:
    ANKARA
    Seviye:
    Bende Ferhat bey gibi mapmyride yi kullanıyorum. Diğer sitelere göz atma ihtiyacı bile duymadım. Ama adam gibi internet şart :) 1mpbs lik uydunetle çekilmiyor bazen :D
     
  6. Furkan Yaldızkaya

    Furkan Yaldızkaya Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Aralık 2010
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    200
    Şehir:
    İstanbul-Afyon
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Yerleşik düzen şart :D Evime bi dönebilsem herşey çok güzel olacak internette dolaşmak işkence şuan :D
     
  7. Ali Aktürk

    Ali Aktürk Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    149
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    kayseri
    Seviye:
    Saat tipi gps'lere de yüklenebiliyor ma acaba bu program?
     
  8. mustafa akman

    mustafa akman Onursal Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    2.368
    Beğeniler:
    3.817
    Seviye:
    yükseklik eğrileri güvenilr değil
    kabaca doğru olarak kabul etmek lazım
    bilginize

    %10 eğim var diye yola çıkıp
    %20 ile karşılaşmak mümkün
    sevgiler
     
    Furkan Yaldızkaya bunu beğendi.
  9. Ahmet Can Yakışır

    Ahmet Can Yakışır Forum Bağımlısı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    8 Kasım 2008
    Mesajlar:
    734
    Beğeniler:
    1.016
    Şehir:
    Denizli
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    ben de ferhat abi'nin önerdiği siteyi kullanıyorum, çok kullanışlı ve faydalı bir site gerçekten.

    ancak dikkat etmeniz gereken 3-5 noktaya mutlaka değinmem gerekiyor:

    1) bu programlarda; şehir merkezinin 1 km. dışına çıktığınız andan itibaren haritadaki bütün mesafelere %10-20 "düzleştirme payı" ekleyin.

    şehiriçinde yolun geçtiği her nokta milimetrik olarak haritaya işlendiğinden bütün mesafeler gerçeğiyle aynı olur; ancak dış yollarda virajların çoğu sayılmaz ve kıvrım kıvrım ilerleyen bir yolun sadece başlangıç ve bitiş noktası işaretlenip, aradaki yol dümdüz bir çizgi şeklinde gösterilir. bu ilk bakışta bir üşengeçlik gibi görünse de; aslında navigasyon cihazlarını uzun yolda rota hesaplarken rahatlatan bir unsurdur. ne var ki mesafe değerlerinin gerçeğiyle uyuşmaması gibi bir dezavantajı da vardır, bu da dediğim gibi fazladan pay eklenerek çözülür.

    2) gideceğiniz rotanın uydu görünümüne de bakın.

    az önce bahsettiğim düzleştirilmiş yolların gerçekte nasıl olduğunu görmenin tek yolu; haritayı uydu görünümüne çevirmektir. bunu yapmak için; mapmyride sitesinde sol üst taraftan "map options" kısmını tıklayarak "satellite" seçeneğini işaretlemeniz yeterli.

    hatta yeri gelmişken belirteyim; "terrain" seçeneğini işaretlediğinizde de rotanızın arazi görünümüne ulaşırsınız; burada gölgelendirme tekniğiyle arazi yapısını inceleyebilirsiniz. zoom yaparsanız yükseklik çizgileri de çıkar, böylece hangi rakımlar arasında tırmanış ya da iniş yapacağızı direkt olarak harita üzerinden görebilirsiniz.

    tekrar uydu görünümüne dönersek; bütün yolları açık gri ya da kahverengi olarak görebilirsiniz. böylece rengine göre; rotanız üzerinde toprak yol varsa onu da farketme şansı yakalarsınız. ayrıca normalde düz çizgi halinde göreceğiniz yolların bütün kıvrımlarını net olarak inceleme imkanınız olur.

    3) teknolojiye çok güvenmeyin, yola çıkmadan önce haritanızı kağıda çizin.

    önünüzde uydu görünümündeki harita, elinizde kağıt kalem; A4 kağıtlara 30'ar ya da 50'şer kilometrelik parçalar halinde rotanızı çizin. yolun bütün kıvrımlarını kağıda aktarmanıza gerek yok; basitleştirilmiş olarak çizebilirsiniz. ancak bu yol üzerinde alacağınız notlarda çok titiz olmanız gerekiyor...

    öncelikle üzerinden geçeceğiniz bütün kesişim noktalarını; yolların birbirini kestikleri açılara özellikle dikkat ederek kısa çizgiler halinde belirtin. içinden ya da yakınından geçtiğiniz bütün yerleşim yerlerinin isimlerini yazın. belli noktalarda kaçıncı kilometrede olduğunuzu işaretleyin. tırmanış, iniş, aşırı virajlı bölge gibi yerleri yolda bulundukları yerlere not alın; rampaların başlangıç ve bitiş rakımlarını belirtin. yol boyunca bir akarsunun yakınından geçeceğiniz yerleri belirleyin.

    yola yanınızda bu kağıtlarla çıktığınız takdirde kaybolmanız, zaman kaybetmeniz, psikolojik olarak sıkıntıya girmeniz imkansız ;)
     
    Furkan Yaldızkaya bunu beğendi.