Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

hardtrail DownHill

Konu, 'Downhill / Freeride' kısmında GaLiP_ tarafından paylaşıldı.

  1. GaLiP_

    GaLiP_ Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2008
    Mesajlar:
    164
    Beğeniler:
    39
    Seviye:
    hardtrail fh topluycam aklımda bazı fikirler var mesela kadro hakkında sanırım dj yada dualslalom kadrosuna topluycam bir kaç fikrim daha var ama sizden önerilerinizi bekliyorum

    jant olarak novatec göbekle (veya hone) double track belki spoke jant teli veya başka bir telle aklımda daha henüz belli olmadı

    kadro olarak cesurun bi kadrosu var o yada yz veya mosso diorum

    amortisör olarak sanırım 160 veya daha fazla birşey olacak ama belki xc pro dahi olabilir bulamassam 140 el mahkum :(

    fren olarak code kullanmayı düşünüyorum

    boğaz truvativ gidon bulabilrdiğim en uzun gidon olacak :D

    aynakolum saint olacak gergilerim truvativ göbek isis olacak galiba




    hertürlü öneriye açığım :D
     
  2. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Şimdi ilk olarak aynakol SAint olursa göbek ISIS olmaz...

    HT olarak öyle bir bisiklet toplama fikri güzel ama ön tarafta 160 ve üstü bir amortisöre dayanacak kadro bulman sorun olabilir...
     
    GaLiP_ bunu beğendi.
  3. GaLiP_

    GaLiP_ Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2008
    Mesajlar:
    164
    Beğeniler:
    39
    Seviye:
    peki ne önerirsin o zaman truvativ kullanayım aynakolu bu durumda 160 lık bi maşaya neden dayanmıyor açıları gereğimi başka birşey mi acaba :)
     
  4. punkermanmania

    punkermanmania Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    12 Aralık 2006
    Mesajlar:
    425
    Beğeniler:
    243
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    GaLiP_ bunu beğendi.
  5. ErkaL

    ErkaL Bisikletkolik

    Kayıt:
    23 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.048
    Beğeniler:
    1.739
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Seviye:
    sabirt kadroyla 160 lık maşa kullanman çok gerreksiz çunku uzerinde ideal sürüş pozisyonunu kaybedersin..ben 140 lık maşayı 16'' kadroda kullanıyordum sabitte tam limitiydi ancak 160 taksaydım önü fazla kalkık olucaktı bununda bana katkısı yerine zararı olacaktı..Ancak sen sabitle dh dan bahsediyorsun benim sana önerim full suspension kadro çünkü dh kadar zorlayacaksan kendini arka kısım cok sekiyor ve yük altında kalıyor...
     
    GaLiP_, caner(bmx) ve Özgür Tunalı bunu beğendi.
  6. GaLiP_

    GaLiP_ Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2008
    Mesajlar:
    164
    Beğeniler:
    39
    Seviye:
    erkal düşünücem ;) not : her ikisinide :D


    punker kardes yok özenle tek tek ben topluycam kusura bakma :(
     
    punkermanmania bunu beğendi.
  7. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Ön tarafa 160mm üstü amortisor takılmasına neden olacak kadar zorlu sartlarda binecek biri neden hardtail alır, anladıgım birsey degil acıkcası. Yanlıs anlama tabi, gordugum fotolarda 888 takan bile var. Bu benim dusuncem. Benim anlamadıgım.. ön taraf bu kadar rahat ve yumusak calısırken, arkada en ufak engebeyi bile hissedecegin, hızının cok yavas olacagı bir duzenek neden? Dh'den bayıp, "street yapayım az, ne de olsa hardtailim var" desen.. Bu defa da öndeki 18-20cmlik maşayla ne yapılabilir? Dh yapacaksan FS bisikleti al diyorum. DJ-4X tarzı surus stillerinde daha dusuk travelli, daha hafif bisiklet kullanıyorlar. On arka travelları 10cm-14cm arası bisikletler ideal bu iş için.

    Yok HT fikrinden donmeyeceksen.. Senin bahsettigin kadroların izin verdigi max maşa yuksekligi nedir bunun bilinmesi gerekiyor, bilincli bir sekilde halledeceksen bu işi. Yoksa xc kadrosuna 160mm de takabilirsin tabi, takılmayacak diye bir kaide yok. Ote yandan sürüsü ne kadar rahat veya güvenli olur, orası mechul

    Forumda Alican'ın bisikleti olacaktı. Yanılmıyorsam 130mmlik RS Tora kullanıyordu. Bu tarz bir bisiklet yapacak olsam max o olurdu bence de. Bir arat bak, hoşuna gidecektir, guzel bisiklet.
     
    GaLiP_ bunu beğendi.
  8. artofriding

    artofriding Kıdemli Üye

    Kayıt:
    21 Kasım 2006
    Mesajlar:
    315
    Beğeniler:
    272
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    http://www.youtube.com/watch?v=hZLrNlnHJTA sen niye yapamayasın ?

    Amortösörlü bisiklet toplamak maalesef ekonomik olarak insanı çok zorlar. Alırsın bi sokak kadrosu, takarsın uzun bi maşa geçersin :)
     
    GaLiP_ bunu beğendi.
  9. Özgür Tunalı

    Özgür Tunalı Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.220
    Beğeniler:
    716
    Şehir:
    Bahçelievler, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Güzel örnek bulmuşşsun:in: Can işte o uzun maşayı kaldıracak geometrisi olan bir kadro bulması lazım.Onuda şu anda Türkiyede bulamaz ancak getirtebilir sanırım.Bu tip kadroların geçen günlerde resimleri konmuşdu foruma bulamadım...Böyle bir bisiklet değişik bir deneyim olsa gerek ama ben yinede sürüş rahatı açısından FS tercih ederdim :)
     
    GaLiP_ bunu beğendi.
  10. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    GaLiP_ bunu beğendi.
  11. GaLiP_

    GaLiP_ Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2008
    Mesajlar:
    164
    Beğeniler:
    39
    Seviye:

    acaba bir isim yada marka adı öneren yada bu street bisikletlerin max. ne kadara izin verdiği konusunda bir fikri olan ??:rolleyes:


    kesinlikle bu işi yapıcam ama max. 3500 ytl yani türkiyede bir tane olan khenin 2. en iyi street bisikletini 2000 ytl ye verdim 1500 da ben koyarım olmassa bir 2000 daha koyarım sonuç olarak kesinlikle bu işi yapıcam aslında şeytan bir yandan düryüyor 3900 (trek) kaynattır sağlamlaştır yap die 13 lüğünden tam bir street makinası yapanlar var çünkü :D
     
  12. bachibouzouk

    bachibouzouk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    395
    Beğeniler:
    205
    Şehir:
    ankara- konutkent
    Seviye:
    bu konu daha öncede geçmişti, 180 mm ve üstü maşa takmaya uygun hardtail kadrolar var, tabi açıları, kullanılan malzeme ve kaynakları özel, fiyatlarıda özel, benim en beğendiğim nicolai 2mxtb 150 - 200 mm triple maşalarla kullanılmak üzere tasarlanmış bir kadro, tamamen skate park ve dh için tasarlanmış http://www.nicolai.net/products/e-frames/e-2mxtb.html
    konu şurada da tartışıldı http://bisikletforum.com/showthread.php?t=21805&page=3
    nicolai nin sitesinden alıntı "The 2MXTB, with its extra strong tubing, is designed as a hardtail for extreme freeride and downhill use. This is not your typical dirt or street frame! The geometry is designed around long travel forks with 150 to 200 mm of travel. We think it works best with 180 mm single crown forks. The 2MXTB comes with an ISCG chain guide adapter and a reinforced 1.5 headtube as standard. The rear can take up to 3” tires on 26” or 24” rims."
    bunun dışında h. çağrının dediği gibi isis göbek ve saint ayna kol olmaz, ayrıca saint yerine truvativ holzfeller kullanabilirsin, daha ucuz ve aynı performans, (ben kullanıyorum ve çok memnunum" gergi olarak bu kadar para ayırdıysan kırılmayacak dayanıklı, E-13 ün modellerine bak derim
     
    d.berkay ve GaLiP_ bunu beğendi.
  13. GaLiP_

    GaLiP_ Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2008
    Mesajlar:
    164
    Beğeniler:
    39
    Seviye:
    1000 Euro Dİor Pekİ Bunu Ben Nasil Getİrtebİlİrİm ???
     
  14. -erkan-

    -erkan- Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Kasım 2007
    Mesajlar:
    701
    Beğeniler:
    471
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    İki tane 180 lik çatallı bisiklet. Söze gerek yok resimler anlatıyor her şeyi.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    d.berkay, GaLiP_ ve ErkaL bunu beğendi.
  15. GaLiP_

    GaLiP_ Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2008
    Mesajlar:
    164
    Beğeniler:
    39
    Seviye:
    bir soru şimdi dhx 5.0 lı bir fs ye mi toplamak daha mantıklı yoksa bir ht yemi cevabı biliyorum ama ht nin hiç mi artısı yok :(
     
  16. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    Bence Ht'nn tek artısı nispeten hafif olması..
     
    GaLiP_ bunu beğendi.
  17. ErkaL

    ErkaL Bisikletkolik

    Kayıt:
    23 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.048
    Beğeniler:
    1.739
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Seviye:
    bencede özel açılı bir ht ye o kadar para(+malzemeler) vericeğine daha güzel bir fs toplar(ki illaki fox dhx 5.0 olmak zorunda değil marzocchi roco tst yada piggy işini görür:))rahatcana binersin...yukarıdakı tarzdaki ht kadronun tek artısı estetik görüntüsü olabilir belki :)sonucunda türkiyede yoktur daha kimsede :)
     
    Özgür Tunalı ve GaLiP_ bunu beğendi.
  18. GaLiP_

    GaLiP_ Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2008
    Mesajlar:
    164
    Beğeniler:
    39
    Seviye:
    selçuk abinin ksh yi galiba ben alıcam bu durumda pekala teşekkürler herkese ...
     
  19. acumur

    acumur Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    22 Mart 2006
    Mesajlar:
    582
    Beğeniler:
    584
    Şehir:
    Beşiktaş, İstanbul
    Seviye:
    Selam,
    HT bir kadroyu FS bir kadro karşısında değerlendirirken tek avantajının dış görünüşü olduğunu savunmak son derece yanlış bir tutum.
    Dünya genelinde HT fr sınıfı bisikletler çok popülerdir ve ayrı bir hayran kitlesi vardır.Öyle kolayda değildir kullanmak.Dahada önemlisi HT bir kadro bisiklet hakimiyeti ve kullanım performansını geliştirmek açısından çok faydalıdır.‘’Fundamental’’ yani başlangıç ve gelişim sürecini geçirme aşamasında da FS kadroya göre çok daha avantajlıdır.Heleki ileride FS bir kadroya geçiş yapacaksan faydasını görmemen söz konusu dahi olamaz.Bisiklet hakimiyetini olumlu yönde geliştirir bir kere bu tarz kadrolar.

    Gelelim asıl konumuza,
    Bana sorarsan eğer sana burada tavsiye yapılmadan önce sorulması gereken bir soru var.
    Oda, sen nasıl bir kullanıcısın,ne tarz bir sürüş disiplini planlıyorsun kafanda.
    Yani alıp bisikletini dağlara çıkıp sürekli arazi performansımı sergileyeceksin –ki böyleyse tabikide FS kadro – yada yok ben araziye girceğim ama şehir içinde de agresif sürüşler yapacağım,merdivenlerden inip,kaldırımlardan atlayacağım,küçük parklarda,bahçelerde performans sergileyeceğim (urban assault deniliyor bu türe -şehiriçi fr de diyebiliriz-) diyor ve arada da selemi iyice kaldırıp tırmanış yapacağım biraz pedal çevireceğim diyorsan o zamanda kesinlikle HT bir kadro kullanman gerekiyor.Yani bu iki türü karşılaştırıken sana daha efektif bir yardımda bulunabilmek için;FS daha güzel demek değilde senin nasıl kullanacağını önce öğrenmek gerekiyor.

    Yukarıdaki açıklamadan sonra,senin başlıkta sorduğun şekilde cevap vermek açısından şunları söyleyebilirm.
    Yani HT bir kadro istediğin yönünde.
    Öncelikle şunu söyliyeyim 3500 ytl ülkemiz içinde çok iyi,dünya genelinde de iyi bir miktar.Tabi iş ülke sınırları dışına çıkacaksa mevcut miktara vergi konusu dahil olmadığı sürece.Aksi takdirde hedef küçültmek gerekebilir.

    İlk etapta yurt içi tavsiye olarak şunu diyebilirim.Yukarıda diğer arkadaşlarında belirttiği gibi bu tarz yani HT fr sınıfı kadro ülkemizde yok gibi bir şey.Eldeki fırsatlarla bana sorarsan alabileceğin en iyisi Scott’ın Yz sınıfı olabilir.Sanırım 130-140 mm lik maşalarla rahatlıkla kullanılabilir ve senin beklentilerinide ciddi şekilde karşılar.Diğer mevcut markaların yani Cannondale,Mosso,Cesur vs gibi markaların ürünleri daha çok street/dj tarzı kadrolar.Bunların yanında Scott sanki biraz daha arada yani street – agressive xc tarzı bir yerlerde duruyor.Bu konuda sanırım etraflıca bir araştırma yapman gerekir.

    Bir şey daha diyeceğim oda 160 mm lik maşalara çok fazla takılmaman.Eğer tercihini yurt içinden yapacaksan,zaten bu mesafeyi kaldıracak kadro sanırım bulamassın.Yurt dışında bu maşaları kaldıracak ve ciddi pedallama performansı alacağın kadrolar var tabikide.140 mm (Fox 32 serisi-vanilla bana sorarsan-/RS Tora)lik bir maşa her türlü talebini karşılayacaktır bana sorarsan.

    Gelelim yurt dışına.Bu noktada tabikide hayal gücümüz genişliyor.Elindeki miktarda buna fazlasıyla yeterli.Heleki sadece kadro getirtmeyi düşünürsen iş dahada kolay olacak.Ancak bu konuda yurt dışında bir tanıdığın varmı sorusu akla geliyor tabiki.Eğer varsa ve vergi ödemeden bu kadrolara ulaşma imkanı bulacaksan çok iyi bir kadro satın alabilirsin.
    Yukarıda Nicolai tavsiye edilmiş.Bana sorarsan gerek yok zira dünyanın en pahalı kadrolarını üreten firmaların başında geliyor Nicolai.Avrupa’nında sanırım Commencal ile birlikte en pahalı markası.Gerek yok bence.Diğer yandan bu markanın 2bmxtb modeli tavsiye edilmiş bence oda gereksiz çünkü tamamen süper agressive sürüşler için tasarlanmış fr/dh sınıfı bir hardtail.Ben illa Nicolai tercih edecek olsam HT enduro/fr sınıfı modeli Argon Fr’yi seçerdim.
    Diğer dünya markalarında ise çok isim var tabikide.Dediğim gibi iş yurt dışına çıkınca hayal gücüde çok genişliyor haliyle.
    Banshee/Morphine,Iron Horse/Yakuza chimpira,Devinci/Hucker,Santacruz/chameleon vs modeller sayılır.Dahada gider bu liste tabi.

    Benim kişisel tavsiyem Avrupa kıtasından olacak sana.Dünya genelinde çok bilinmeyen ama yinede bu işin anavatanı olarak kabul edebileceğimiz Amerika kıtasında da kullananlarını gördüğüm bir marka var.Polonya menşeeli Duncon (DC) isimli bir firma bu.Avrupa’da bir çok yerde distribitörü olan ve yine avrupalı Fr/Dh kullanıcıları tarafından çok tercih edilen,hakikaten iyi bisikletler üreten bir firma Duncon.Amstaff isimli enduro/fr sınıfı HT modeli tam senin aradığın bisiklet bence.Renk olarakta çok güzel seçenekler sunuyorlar ayrıca.İmkanın varsa yönelebilrisin bu markaya. http://www.duncon.com

    Kısacası buraya bisiklet modelleri yazmak kolay.Ama önemli olan bence senin ne istediğin nasıl bir kullanış profiline sahip olduğun.HT alma FS al bence faydalı bir yaklaşım değil senin sorun doğrultusunda.
    Yoksa sadece kadroya 1000 dolar veririm dersen git Knolly/Freeradical al ön tarafada RS Totem (180mm)takıver.Sonrada Bukefalos’un üzerindeki Büyük İskender edasıyla dolanırsın etrafda. http://www.knollybikes.com/frames/freeradical/pricing.aspx
    ‘’Want to really show your friends how to ride ?’’
    Bu cümle HT kadroların performans konusundaki yeteneklerinede iyi bir cevap olur sanırım...Sadece görünüşü avantajlı demek olmamış kısacası.

    ''Knolly'' Kanada'da bulunan ve en üst seviye Fr bisikletleri üreten butik(fiyatlar dudak uçuklatır haliyle)bir markadır.Bu markanın V-tach modeli, dünya üzerindeki tartışmasız 1 numaralı FS fr bisikletidir.:Skull-175
    ‘’Lord of the FR bikes’’ da diyebiliriz kısaca :in:

    Son tahlilde benim tercihim;
    Yurtiçi:Scott Yz kadro,fox 32 vanilla 140 mm yaylı (bu benim tercihim sen float yada talas'da tercih edebilirsin zira ben havalı ve travel adjustable maşaları sevmiyorum) yahut RockShox Tora(85-130mm),Dual ring donanım(çift yapraklı aynakol),sağlam bir jant seti,şehiriçi ağırlıklı düşünerek 2.20 yoksada 2.35 lastikler gayet performanslı bir bisiklet olabilir.

    Yurtdışı: Duncon Amstaff kadro ve yukarıdaki donanımın aynısı.Mükemmel kadro boya seçenekleri(yıldırım efektli,kamuflaj desenli vs) çok havalı ve farklı bir bisikletin olabilir.

    En hayırlı kararı vermen dileğiyle,hoşçakal...
     
    Blasto, Onur Kula, SoldieR52 ve 9 kişi daha bunu beğendi.
  20. ErkaL

    ErkaL Bisikletkolik

    Kayıt:
    23 Ocak 2006
    Mesajlar:
    1.048
    Beğeniler:
    1.739
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Seviye:
    eğer ki bu sözünüz bana ise ben kullanıcının nasıl binmek istediğine karışamam belirtmiş fr yapıcagım diye o bakımdan..yukarıda alıntısını yaptıgınız sözüm ikinci postumdur ve tamamen yukarıda belirtilen nicolai kadronun fiyatına göre değerlendirilmiştir...Konuya bu kadar basit olarak yaklaşmam zaten komik olurdu :)
    ilk cevabım da 160 lık maşanıın türkiye şartlarında elde edebileceği kadrolarda olmayacağı yönündeydi..
     
    acumur bunu beğendi.