Butceyi yukseltmeye baslarsaniz sonu yok valla
Bu arada eski konunuza da baktim ve bir nokta tam acik degil. Eskiden bisiklet kullaniyor muydunuz? Eger hayirsa cok da ust modellere cikmayin bence. Sectiginiz bisikletlerden birine karar verin ve bisiklete binme isteginiz, surus zamaniniz, yaptiginiz kilometreler artmaya baslarsa elinizdekini satip model yukseltin. Elbette isinize karismak haddim degil sadece fikrimi soyledim...
Zaten sectiginiz modeller cogu kisinin ust seviye bisikletlere giriş diye tabir ettigi modeller ve size sorun cikaracagini sanmiyorum. Bu arada ilk basta
"Carraro 224 (225 almayı düşünüyordum fakat, hidrolik firen önerilmemiş)"
demişsiniz ama kim dediyse ilginc, sebebini merak ettim. Ben de hidrolik fren kullaniyorum. V fren jant ayarinin iyi olmasini ister. Aksi halde surtme yapar. Islak zeminde ses yapar frenleme kabiliyeti duser. Hafiftir, hidrolik frene gore ucuzdur, parcaları kolayca hemen her yerde bulunur, sokme takma ve bakımları kolaydır.
HD fren seti V frene gore agirdir, gobekten frenleme yapar, jant carpilmasindan etkilenmez, islak ve kuru zeminde sessiz ve yuksek performanslidir. Yaptiginiz kilometreye bagli olsa da yilda bir bakim genelde onerilen. Bakım icin ozel yag almada ve tamamlamada kullanilan setleri vardir. Kendiniz yaparsaniz hidrolik yag ve bakım seti ucuz degildir. Servise giderseniz ortalama 50TL ve ustu talep edilir. Heryerde herkes bakimini yapmaz. Bakımda icerisinde hava kalirsa frenler tutmaz. Parcalarinin tedariki V frene gore pahalidir ve her yerde kolayca bulamazsiniz. Eger fren diskleri rotorlari hortumlari zarar gormez, yag kacirmaz ise hic sorun cikarmadan uzun sure guclu ve sessiz her kosulda frenleme yapar hic basinizi agritmaz. Ama aksi bir durumda tek frenle veya frensiz eve donmeye calisirsiniz. Dagda bayirda yolda kolayca cozum ureteceginiz bir sistem degildir.
Artisi, eksisi kabaca bu şekilde V fren ve hidroligin ama HD frende porselen bebek degil. Kolay kolay sorun yasamazsiniz ve fren pabucu, cant ayari gibi seylerle ugrasmadan her dokundugunuzda oldugunuz yerde durur, en az 1 yil belki daha fazla frene dair birsey dusunmek zorunda kalmazsiniz.
Lastiklere gelince dogru hava ayari ile kullanirsaniz bir sey olmaz. Zaten siz yolda kullanmayi dusunuyorsunuz. Kaldirimlarda, dagda, bayirda hoplayip ziplamayacaksaniz 700x35 , 700x40 almaniz sadece yol tutusu ve hiz performansinda cok kucuk bir fark yaratir. Agirliginizinda bu konuda bir sikinti cikaracagini sanmam. Yoksa bize gore iriyari avrupali ve amerikalilar surekli yol kenarinda lastik takiyor olurlardi degil mi
Hangi bisikleti isterseniz alin gonul rahatligi ile. İlk ayarlari duzgun yapilir, ilk suruslerden sonra bisiklet oturunca tekrar ilk bakimi ve ayarlari yapilirsa hic basiniz agrimaz. Ama 5.000 TL lik bisiklet bile alsaniz, 3 ay - 5 ay sonra bir seyler ters gitmeye baslayabilir. Bakmaz, temizlemez, ayarlamazsaniz en iyisi bile uzer sizi. Cok kasmayin kisacasi. Burada herkes vebal almamak icin en kotusunu dusunup oyle yaziyor genellikle ve en iyisini oneriyor.
Soyle diyeyim; ben ilk bisikletimi 1990'da almistim. Hi-ten, suntourun o donemki donanimlari, double wall jantlar vb. hak getire zaten. Oyle seyler yok bilinmiyor. V fren bile Turkiye'ye gelmemis dusunun. Neyse uzerine 2 bisikletim daha oldu, biri çalındi, birini ben fazla hor kullandim, kardesime verdim o da yagmurda camurda bakmadi curuttu zaten. Ama ilk bisikletim 20 yila yakin tasidi beni. Vitesi degisti, tekeri degisti vb. derken 20 yil dayandi uzmeden. Sizin alacaginiz bisikletlerse, bahsettigim bisikletle kiyaslarsaniz Şahin otomobil yanında BMW gibi kalir
Kisacasi bu kadar kasmayin, her soylenene kulak asmayin, bisikletinizi alinca bakimlarina, ayarlarina dikkat edin, yanınızdan kaskınızı, pompanizi, yedek lastiginizi ayirmayin pisman olmazsiniz
NOT: Lafi cok uzatmisim kusuruma da bakmayin...