Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

hangi vites'de kullanirsiniz ?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Murat1978 tarafından paylaşıldı.

  1. Murat1978

    Murat1978 Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2008
    Mesajlar:
    168
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    Antalya/manavgat
    Seviye:
    Merhaba,

    arkadaslar siz en cok hangi vites'de bisikleti kullanirsiniz ?

    dag bisiklette ?

    vites degistirirken dikkat edilecek seyler nedir ? ve ne zaman degistermek lazim ?

    tsk'ler
     
    encralis bunu beğendi.
  2. Serdar TEBER

    Serdar TEBER Bisikletkolik

    Kayıt:
    29 Kasım 2006
    Mesajlar:
    1.215
    Beğeniler:
    1.366
    Şehir:
    Ankara, Antalya
    Seviye:
    Önemli olan kadansı yani pedal devrini belli devirler arasında tutabilmektir.

    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=13391

    Bu linkte kadans ile ilgili güzel bir yazı var. Pedal devri düştükçe vitesi küçültmek, arttıkça büyütmek gerekir. Zincir, ön dişlinin en dışında iken arka dişli de en dışta kalan 3 dişlide, ön dişli en içte iken arka dişli de en içteki üç dişlide olmalıdır. Bu zincirin aşırı çapraz dişliler arasında çalışarak zorlanmasını ve erken aşınmasını engeller.
     
  3. sarıyerlibisikletçi

    sarıyerlibisikletçi Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    14 Ekim 2007
    Mesajlar:
    505
    Beğeniler:
    152
    Şehir:
    Sarıyer/Kocataş
    Adı:
    Cengiz
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    mecburiyetten dolayı 4 yada beş epeydir binmediğim için hatırlamıyom
     
  4. Fırat Ayanyan

    Fırat Ayanyan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mart 2008
    Mesajlar:
    617
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy/İstanbul
    Seviye:
    genelde 2_5 kulanırım onun dışında duruma göre 3_7 1_1 falan
     
    Murat1978 bunu beğendi.
  5. Kir-pi

    Kir-pi Biyomedikal Enginar

    Kayıt:
    7 Aralık 2007
    Mesajlar:
    858
    Beğeniler:
    252
    Şehir:
    ANKARA-ESKİŞEHİR
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Ben genelde 2-4, 2-5, 2-6, 3-8 kullanıyorum.
     
    Murat1978 bunu beğendi.
  6. Apennin_67

    Apennin_67 Aktif Üye

    Kayıt:
    31 Ocak 2007
    Mesajlar:
    130
    Beğeniler:
    158
    Şehir:
    asfalta yakın bir yer
    Seviye:
    arkadaşlar ben konu hakkında bişey sormak istiyorum mesela yarıştasınız düz bi yolda gidiyorsunuz 2-6 vitesle önünüze sağ tarafa dönerek bi dik yokuş geldi sizce bu yokuşa girmeden mi vites düşürülmeli yoksa yokuşun çıkabildiğimiz yerine kadar çıktıkdan sonra mı düşürülmeli ve vitesi kaça almalı bu çok önemli performansımı düşürüyor
     
  7. bianconero

    bianconero Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Haziran 2008
    Mesajlar:
    116
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    Ayvalik
    Seviye:
    ben hiç rakamlara bakmıyorum bile eğer rahat çevirebiliyorsam hiç oynamıyorum viteslerle baktım çok kolay çeviriliyor biraz daha yükseğe, baktım ki zorlanıyorum biraz daha düşüğe alıyorum..ayrıca kadans olayına da dikkat etmye çalışıyorum bacaklara daha fazla güç yüklemektense daha az efor sağlayarak keyifli bir sürüş sunuyo.. yukarıdaki linkte de görebileceğiniz gibi Tour de France, Giro d'Italia gibi yarışlarda dakika da 100-120 kadansla gidilmesi de bu teoriyi destekliyor gibi..
     
  8. gurkankas

    gurkankas Onursal Üye

    Kayıt:
    20 Mart 2007
    Mesajlar:
    2.655
    Beğeniler:
    1.393
    Şehir:
    Balıkesir/Merkez
    Seviye:
    yokuşa çıkmadan önce düşürülmeli ki yokuşta vites geçişi zordur ve siz bi yandan güçle pedala basarken,bi yandanda vites değiştirirseniz zaten çok gergin olan zincir ykarı çıkarken kopabilir.yokuşa girmeden 1 sn önce fln yükseltin viteinizi çıkın ;)
     
  9. Apennin_67

    Apennin_67 Aktif Üye

    Kayıt:
    31 Ocak 2007
    Mesajlar:
    130
    Beğeniler:
    158
    Şehir:
    asfalta yakın bir yer
    Seviye:
    yokuşa girmeden düşürünce de hızım düşüyor
     
    Süleyman Onur Dülger bunu beğendi.
  10. jemil

    jemil Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Şubat 2008
    Mesajlar:
    42
    Beğeniler:
    12
    Şehir:
    izmir-karsıyaka
    Seviye:
    bn street bike kullanıyorum onda genellıkle 1-3 1-6 ama eskıden dag bısıkletımde 2-2 ve 2-4 kullanırdım :)
     
  11. murty

    murty Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Haziran 2008
    Mesajlar:
    1.373
    Beğeniler:
    1.227
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    tam yokusa girerken tabi bu benim mtb de uyguladigim eger hizim fazlaysa yokusa girerken pedal agirlaasmaya basldigi o an artik onu hiseediyosunuz o zamn degistiriyorum...
     
  12. Hakan Yazman

    Hakan Yazman Onursal Üye

    Kayıt:
    31 Ekim 2004
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    5.674
    Şehir:
    Alanya/İstanbul
    Seviye:
    Eğer yokuş çok dikse yokuşa çarpmaya saliseler kala değişmiş olurum, eğer çok dik değilse yokuşa hızla girerek yokuş tırmanış esnasında değişirim. Vitesi kaça alacağınız ise tamamen bacağınızın kuvvetine ve ağırlığınıza bağımlıdır...
     
  13. _golden_

    _golden_ Yeni Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2008
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    hızım kesiliyo diyosan yokuşa girmeden hızlanabildiğin kadar hızlan ağırlaşmaya başladığını hissettiğin an küçült.fazla bekleyip de vites değiştirisen zinciri kopartabilirsin.
     
  14. Birol YILDIZ

    Birol YILDIZ Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    129
    Beğeniler:
    38
    Şehir:
    ANKARA ESKİŞEHİR
    Seviye:
    vites konumları yerine vites oranları ve bisiklet ağırlıklarından bahsedilse daha iyi olur. diş sayıları değiştiği için bisiklette ön dişlinin arka dişliye oranını söylemek gerekli. ben bisikletimde bazen 2.92(38/13), genellikle 2,53(38/15) ve 2,23(38/17) kullanıyorum. rampalarda yorgun değilsem ve kısa rampa ise 1,46(38/26) oranın altına düşmedim. yazdıklarım trek 7.3 fx için asfalt yolda.
     
  15. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    44/11'den 22/32 ye kadar tüm vitesleri kullanıyorum.
     
  16. Murat1978

    Murat1978 Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2008
    Mesajlar:
    168
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    Antalya/manavgat
    Seviye:
    ben su an 1-8 ile maximum 2-7
     
  17. abbaskara

    abbaskara Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Nisan 2006
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Teknik olarak zinciri, aynakolu ve rubleyi yanal yüklere maruz bırakmamak için benim uyguladığım doğru vitesler 9 lu sistem için şu şekilde : 1-1,1-2,1-3,1-4,2-2,2-3,2-4,2-5,2-6,2-7,2-8,3-6,3-7,3-8,3-9
    Yani "abi bu bisiklet kaç vites" sorusunun cevabı en azından benim için 3lü aynakol ve 9lu ruble ile 3*9 = 27 değil 15 oluyor. Bunlar teknik olarak doğru vitesler.

    Bu viteslerden o anda hangisinde olmam gerektiğine ise yukarıda da yazıldığı gibi kadans ile karar veriyorum. ben şahsen kadansı (Dakikadaki pedal devir sayısı) 90 ile 105 arasında tutuyorum. Zaten 105 in üzerinde bisiklet üzerinde şahsen ben zıplamaya başlıyorum. 90 altında ise kaslarım şişiyor ve performansım düşüyor. o yüzden ben dik bir yokuşun ortasında yada hızlı bir inişte yada frenleme esnasında olmama bakmaksızın vites değiştiriyorum. Ancak ne zaman olursa olsun vites değiştirirken çok kısa bir süreliğine de olsa kadansı düşürerek zincirin yükünü azaltıyorum. eğer sprint atacak isem 90 kadans ile gittiğim vitesten 1 yukarı çıkarak
    sprinte başlıyorum. normalde sprint esnasında vites değiştirilmez ancak bulunduğum vites yeterli olmuyor ise aynı şekilde çok kısa bir süre zincirin yükünü boşaltmak için kadansı biraz düşürüp vites değiştirip devam ediyorum.

    Bu arada vites oranlarından bahsetmek gerekiyor demiş yukarıda bir arkadaşımız ki bu da çok doğru. Birçok oranda ruble, aynakol olduğu ve çoookk sayıda kombinasyon olabileceği için oranlar bulunduğunuz vites için çok önem kazanıyor. Benim yukarıda bahsettiğim min 90 kadans yöntemini her bisiklette uygulayabilirsiniz. (Kendi ideal kadans aralığınızı zaman içerisinde tecrübe ederek bulabilirsiniz.) Devir üzerine kurulduğu için oranlar ne olursa olsun maksimum verim ile gidebileceğiniz viteste olursunuz. ama arkadaşım 3-7 gidiyor ben 2-8 gidiyorum ama aynı hızda ve kadansdayız bu nasıl oluyor sorusunun cevabında oranlar var.

    (2-8 , 3-7 örneği tamamen kafadan atma örnektir. herhangi bir ruble-aynakol ikilisinde bu oranların birbirini tutup tumayacağı düşünülmemiştir.)
     
  18. toprakec

    toprakec Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Haziran 2007
    Mesajlar:
    228
    Beğeniler:
    68
    Şehir:
    Eskişehir/Antalya
    Seviye:
    tırmanış 1-1 ,1-2 , 1-3, 2-1, 2-2, 2-3
    düz yol ,trafik 2-4, 2-5, 2-6, 2-7, 3-4(favorim:D), 3-5
    iniş: uzun ve güvenliyse 3-5, 3-6, 3-7 tehlikeliyse pedal cevirmemem 2-4 vitesler durur fren ile inerim:D
     
  19. qwer95

    qwer95 Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2008
    Mesajlar:
    72
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    İnegöl
    Seviye:
    valla dağ bisikletim var ama dağa çıkıcak vaktim olmuyo bende asfalt yolda hız yapmak içinde genellikle son vitesi kullanırım ön kaldırmak için de 4 den yukarıyı kullanıyorum
     
  20. Samet Yavuz

    Samet Yavuz Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    İTÜ-Ayazağa Kampüsü
    Seviye:
    ben bayırdan önce bi kaptırıp o vitesle çıkabildiğim yere çıkıyorum sonra yemeyince vitesleri pedala asılmadan geçiriyorum bence vites geçirirken pedala asılmak çok zararlı .....
     
    toprakec bunu beğendi.