Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hangi tip kadro daha az esner ?

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Campagnolo tarafından paylaşıldı.

  1. Campagnolo

    Campagnolo Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    362
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Evet arkadaşlar ;
    Yol bisikleti kullanıyoruz , rampa çıkıyoruz , sprinte kalkıyoruz ?
    Peki bu tip durumlarda hangi tip kadronun bu tür yüklenmeler de özellikle bottom bracketin takıldığı bölümü daha az esner ve nedeni nedir ? , ne avantaj sağlar ?
    Örneğin ;
    Çelik karomu ? , Alu kadromu ? , Magnezyummu ? , Titanyum kadromu yoksa herkesin rüyalarını süsleyen Karbon kadro mu ?

    Not : Sn. Mustafa İÇDAĞ haricinde diğer arkadaşlarında yardımını bekliyorum , geyiğe son gerçek konulara devam hadi hep beraber çalışalım.
     
  2. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Çelik .
     
  3. Campagnolo

    Campagnolo Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    362
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Neye göre ?
     
  4. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Açıklama yapmayacağım ,
    Çünkü ; Bu tarz konular defalarca forumda açılmıştı . ve siz tekrar açtınız.

    Daha önceki konuları takip etmeniz size daha fazla bilgi kazandırabilirdi,
    Yada bu tarzda bulabileceğiz bir konuya devam edip onu aktif hale getirmek.

    Bu konu , forumda açılan birçok konu için geçerli zaten.

    Saygılar.
     
  5. Campagnolo

    Campagnolo Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    362
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Yol bisikleti bölümünde bu tür konu açılamış kusura bakma arkadaşım ama ben yol bisikleti haricin de başka bölümlerle ilgilenmiyorum.
    Sen bu konudaki bilgin ile , bir açıklama yaparsan beni çok memnun edersin alıntı yapsan bile olur !.
     
  6. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    Kullanılan malzemenin et kalınlığı ve boru çapları ile ilişkilidir esnemezlik. ancak aynı boru çapları ve et kalınlıkları için malzemelerin esnemezlikleri (rijitlikleri) Karbonkompozit>çelik(cro-moly)>Ti>Al Özellikle aluminyum kadroların oversized borulardan yapılmasının nedeni budur. Boru çapları arttırılarak rijitlik arttırılır.
     
    Campagnolo bunu beğendi.
  7. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Yahu niye ben hariç? İyi peki hiç bişey demiycem..;)
     
  8. Campagnolo

    Campagnolo Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    362
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Sayın ağabeyim ben sizin yol bisikletine olan içinizdeki aşkı çözdüm.
    Siz bu işin bence duayenisiniz , fakat sizden hariç diğer arkadaşlar da biraz araştırıp cevap yazarlarsa bu bölüm anca gelişir.
    Yoksa bu ve bunun gibi sorduğum soruların cevabını sizin kadar olmasa bile bende çok iyi biliyorum.
    Benim amacım;
    Diğer arkadaşlarımızın da bu konularda araştırma yapıp bu işi el birliği ile ileri götürmemiz.
     
    A.Bülent Yamaner bunu beğendi.
  9. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Doğru söylüyorsun, sana katılıyorum. Hepimizn araştırmaya ve sağduyulu analize ihtiyacı var. Bu bölümü hepimiz çalışarak ve katarak geliştirebiliriz.
     
    A.Bülent Yamaner bunu beğendi.
  10. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    Bazı kadroların aynı firma tarafından yapılan yorulma dayanımları sonuçlarını aşağıda veriyorum. Burada malzemeler hakkında yorum yapmak mümkünse bile tasarımlardan doğan farklılıklar kadroların yorulma ömürlerine etki etmektedir. Örneğin Aynı boruları kullanan De Rosa çelik kadronun yorulma ömrü Barellia kadronun yarısına bile ulaşamamışken kırılmalar ik kadroda da aynı bölgelerde oluşmuştur.

    [​IMG]

    (1)Kadroların maşa ile birlikte fiyatları (Test biraz eski olduğundan DM)
    (2)1200N ile 100000 çevrim, daha sonra 1300N ile 100000 çevrim
    (3)Kadro rijitliği ( alınborusu rijitliği/orta böbek rijitliği)

    Rijitlik ve ömürlerine göre kadroların sıralaması
    [​IMG]

    Burdaki kadroların hepsi kendilerini kanıtlamış büyük firmalar tarafından
    üretilmiştir. Kırılmaların meydana geldiği yükleme sayılılarına ortalama bir bisikletçinin ulaşamadığı belirtilmiştir.

    Buradaki en başarılı kadrolar ilk 4 içerisindekilerdir,bu kadrolar hafif olmanın yanında aynı zamanda uzun ömürlüdürler. İlk ikinin Al kadrolar olması Alüminyum için söylenen erken kırılma tehlikesinin, Çelik ve Titanyum kadrolar karşısında elde ettiği sonuçlar itibari ile göstermektedir.

    Asagidaki resimde ise bazi kirilma bölgeleri ve nedenlerini görüyorsunuz.

    [​IMG]

    Kaynak: http://sheldonbrown.com/rinard/EFBe/frame_fatigue_test.htm
    http://www.efbe.de/enindex.php

    Tabii burada test edilen kadrolar arasında monokok üretilmiş karbon kadrolar yok. onlarla ilgili bir test bulursam eklemeye çalışırım
     
    sonEr´´, otec, Onur Kula ve 4 kişi daha bunu beğendi.
  11. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    zannımca çelik ve karbon yarışır ancak açılar galibi belirler, birde yanal rijitlik ve dikey rijitlik durumları var. yanal rijitlik çok az olmadığı sürece iyi, dikey rijitlik ise her zaman kötüdür diye biliyorum.

    keirin yarışlarına bakarsak çelik en iyisidir : ) halil ve mustafa bey onaylar sanırım?
     
  12. canyon

    canyon Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    30 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    483
    Beğeniler:
    131
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    bu listede scott markayı göremedim
     
  13. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:

    Çünkü listede yok :)
     
  14. sprint

    sprint Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    598
    Beğeniler:
    310
    Seviye:
    Campagnolo, hornetyasin ve Ozan Güven bunu beğendi.
  15. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:


    Oldukça tartışmalı olan bu "EFBe bike CRUSH test" i bize getiren hornet arkadaşımıza bir soru;

    1200N ve 1300N insan pedal gücünde neye denk geliyor?
    Yada soruyu şöyle açayım, en güçlü pro yarışçıların 5 saniyeliğine bile olsa vurabildikleri max. pedal gücünün " N " karşılığı nedir?
     
  16. Campagnolo

    Campagnolo Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    204
    Beğeniler:
    362
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Fena sordun soruyu ağabey Üniversite sınavıda bile '' N '' karşılığı sorulmuyor.
    Arkadaş cevap yazarsa ellerim patlayana kadar alkışlarım.
    Yoksa tekrar A.B.D ye mi dönelim ne yapalım Mustafa ağabeyim.
    Bu arada sizleri Anadolu yakasına periyodik olarak bekliyoruz , hatta beş on kişi olursanız grup olarak sizlere bir antrenman ulaşım aracı olarak Midibüs kiralamayı dişünüyoruz !
     
  17. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    Oooh beş on kişiyi bulsak takım kurarız yahu ( senior class tabii).
    Teklif için gerçekten teşekkürler, ilk fırsatta katılmak dileğimle.:)

    Not: minibüs fikri hala kulağa hoş geliyor.:D
     
  18. Atila Filmer

    Atila Filmer Bisikletkolik

    Kayıt:
    3 Haziran 2007
    Mesajlar:
    1.132
    Beğeniler:
    801
    Şehir:
    İstanbul/Nişantaşı
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    pro bir yarışcının vuracagı pedal gücünü bilemiyorum ama bildiğim birşey var bari onu acıklayayım gerci eminim bunu sizde biliyorsunuzdur ama arada bilmeyen varsa okuyup bilgi edinmiş olur.

    Her 10N'luk kuvvet 1 kg'lık bir kütlenin yaratacağı basınca eşdeğerdir. (dünyanın çekimi olan g'yi 9,8 değil 10 olarak yuvarlarsak ) F=m.g

    yani her pedal vuruşunda 120-130 kg lık bir baskı oluşturmalıyızki bu seviyede bir kuvvet elde edelim. tabiki testlerde herzaman yuksek değerler ele alınır, örneğin bizim dağcılıkta kullandığımız iplerin çekeri yaklaşık 26 kN ama ucuna bağladığımız ağırlık yani biz 50-120 kg arası değişiyor. bu aradaki fark da emniyet aralığı. ki zaten bunların kopma testlerinde kopma kuvvetleri 30-35 kN değerlerine kadar cıkıyor. eminim bu kadrolarda da bu mantıkla yapılmıştır testler. ama sonuçları nekadar guvenilir bilemem benim alanıma girmiyor bunlar. :)
     
    Mustafa İçdağ bunu beğendi.
  19. Onur Kula

    Onur Kula Bisikletkolik

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    23 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    905
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Onur Kula
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Soru Hornet'e ama doğru cevabı bilmediğime emin olduğum için:) şöyle bi cevap verebilirim izninizle;

    1200 Newtonun yaklaşık 122kg lık bir kuvvete,
    1300Newtonun ise yine yaklaşık 133kg'lık bir kuvvete denkgelmekte.


    Normal bir bisikletçi 70 kg ise pedala 122kg uygulaması imkansız gibi geliyor ama,şöyle bir durum var ki;

    pedala uyguladığı kuvvet = ağırlığı + kollarıyla gidondan aldığı güç

    dersek, tahminen 70+15=85kg uygulayabilir sanki(tamamen atıyorum bu arada)

    Esas soruya gelirsek. En fazla (5 sn liğine de olsa) ne kadar N uygulanmıştır?

    Güçlü bir bisikletçi, ağırlığı da 80kg olsa, gidondan aldığı güç de 20 kg olsa, 100 kg. pedala verebilir diye tahmin ediyorum.
    100kg da yaklaşık 980Newton ediyor...
     
  20. Mustafa İçdağ

    Mustafa İçdağ Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    1.346
    Beğeniler:
    3.649
    Şehir:
    Kadıköy, İstanbul
    Seviye:
    İzine ne gerek var, burası açık bir forum.
    Fakat doğru cevabı bilmediğnden eminsen, cevabın sadece spekülasyonda kalır. Buda referans alınamaz demektir.:)