Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hangi Bisikleti Seçmeliyim?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Bilal Karatağ tarafından paylaşıldı.

  1. Bilal Karatağ

    Bilal Karatağ Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    157
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Merhaba, uzun zamandır foruma üye olmaya çalışıyorum fakat sistemdeki sorunlar nedeniyle olamıyordum. Bugün bir de baktım üye olmuşum. :) İştahla şu meşhur başlığı ben de açayım dedim. Bisiklet alacağım, bana yardım eder misiniz? :) Pek çok arkadaş gibi ben de Salcano Astro 241 Sv ile Sedona Borla arasında kaldım. Şu hususları göz önünde bulundurarak bana yardımcı olur musunuz?

    • Bisikleti aldıktan sonra parçalarını yükseltmeyi düşünmüyorum. Bu bakımdan Acera'lı Salcano'yu mu almalıyım, bir düşüğü Altus sorun çıkarır mı merak ediyorum.
    • Aralarındaki fiyat farkı -taksitle alacağım için- önemli değil. Zannediyorum çok ciddi bir fark yok. Ama bu fiyatlardan daha yüksek bir bisiklet alamam gibi duruyor. Bu arada Kron XC500 de uzaktan bana göz kırpıyor her ne kadar fiyat farkını tam belirleyemesem de. (Galiba o biraz daha pahalı.)
    • Kadro kalitesinin önemini henüz tam kavrayamadım. 55 kiloyum. Kadroyla ilgili tek risk kiloyla mı alakalı bilmiyorum. Biraz da atlayıp zıplamakla galiba. Genellikle şehir içinde kullanacağım, nadiren de ormanlık alanlarda. Ama zor koşullarda dağa bayıra çıkabileceğimi sanmıyorum.
    • Son olarakbildiğiniz uygun fiyatlı satıcılar var mı? İstanbul'dayım.

    Parça listesini de ekleyeyim, adet yerini bulsun. İlginiz için şimdiden teşekkürler.

    ASTRO 241 SV

    VİTES : SHIMANO ST-EF60 / RD-M360 ACERA 24 VİTES
    KADRO : HYDROFORMED BUTTED ALÜMİNYUM KADRO
    MAŞA : SUNTOUR SF11 XCM V3 MLO KİLİTLEMELİ MAŞA
    FREN : TEKTRO 837 ALÜMİNYUM V-FREN
    GİDON : SALCANO/ZOOM MTB-AL-152B ALÜMİNYUM GİDON
    GİDON BOĞAZI : SALCANO/ZOOM TDS-D345 3D FORGED ALÜMİNYUM GİDON BOĞAZI
    SELE : VD-1121 SALCANO LOGOLU, JEL TAKVİYELİ SELE
    SELE BORUSU : SALCANO/ZOOM SP-238 ALÜMİNYUM SELE BORUSU
    KRANK TAKIMI : SUNTOUR CW10 XCT V3 T312 KRANK TAKIMI
    ÖN&ARKA TEKER GÖBEĞİ : SHIMANO FH-RM30/HB-RM40
    RUBLE : SHIMANO CS-HG30 KASET 11-32
    TEKERLEK : SALCANO X-PRO2 8X4ÖZEL ÖRÜM TEKERLEK SETİ
    LASTİK : CONTINENTAL RACE KING 2,2 LASTİK
    SEÇENEKLER : KADRO ÖLÇÜLERİ 16"-18"-20"

    Sedona Borla

    Kadro 6061 Alu.
    Maşa Suntour XCT LO
    Furş Neco CC142
    Gidon Tughra Racing 31.8 Lowe Rizer
    Boğaz Tughra Racing 31.8
    Sele Borusu Tughra Racing 31.6
    Sele Tughra Racing
    Vites Kolu Shimano EF51-7'li
    Ön Vites Shimano TX 50
    Arka Vites Shimano Altus
    Aynakol Shimano FC-M131
    Pedal Wellgo LU-935
    Ruble Shimano TZ 37
    Zincir KMC Z-51
    Fren Kolu Shimano EF-51 7'li
    Fren Tektro 837 AL
    Jant Alex DC-19
    Ön Hazne Joytec
    Arka Hazne Joytec
    Jant Teli Siyah
    Lastik CST
    İç Lastik CST
    Kadro Ölçüsü 14"16"18"20"
     
  2. Veysel Yılmaz

    Veysel Yılmaz Aktif Üye

    Kayıt:
    4 Nisan 2011
    Mesajlar:
    188
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    EDİRNE
    Seviye:
    Kron xc 500 iki modelden olusuyor.Sanırım 21 vitesli modeli bütce olarak biraz daha yakın bunlara.Aynı sıkıntılı durumu bende 1 hafta önceye kadar yasıyordum.Kilonuz cok degilmiş ancak kadro boyunun önemi sadece kiloyla alakalı degil anlasılacagı üzere ayaklarınızın bisiklet üzerindeki rahatlıgından tutun sırt ve omurlarınızda dogabilecek sıkıntıların önlenmesine kadar bircok önemi var.Misal boyunuzdan büyük bir kadro boyuyla bacaklarınız yetişmeyebilir, öne dogru cok egilmek zorunda kalabilir rahat süremeyebilirsiniz.Tam tersi icinse bacaklarınız her pedal cevirmede daha dar acı icinde dönecegindne daha cabuk kasılır agrır veya gidona carpabilir.Veya cok dik sürmek zorunda kalabilirsiniz ön-arka uzunlugunun kısalıgından dolayı.En iyi anlama metodu önce bi hesaplayın sonra gidin cıkan sonucu deneyin.Sonra bir üst ve bir alt boyları deneyin.Hangisinde rahat ediyorsanız onu secin.

    Gelelim astro 241sv- Borla konusuna. Sedona kadro acısından daha kaliteli ancak 21 vites ve sadece sertlik ayarlı maşaya sahip.Salcano ise komponent acısından üstün fakat kadro konusunda kimse net birşey söyleyemiyor.Saglam binmek istyenler Borla komponent isteyenler Salcano alıyor.241sv'yi deneyemedim ancak borla'yı görünce baska birşey düşünmedim.3-4 gündür elimde mavi duruşundan rahat kullanımına kadar 24 vitesi aramadıgıma eminim.

    Eger 24 vitesin cok bir önemi olmayacaksa sadece rahat sıkıntısız ve güzel görünümlü bir ürüne binmek istiyorsanız borla alın.Salcano düşünürseniz de binenlere sorun.Ne kadar süredir kullanıyorlar ve ne derece memnunlar.Şimdiden hayırlı olsun
     
    Bilal Karatağ bunu beğendi.
  3. Bilal Karatağ

    Bilal Karatağ Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    157
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Kadro konusunu boydan dolayı sormamıştım. Forumda bazı yerlerde daha çok yüksek kilolular kadronun sağlamlığını dikkate alıyor gibime geldi. O yüzden sordum. Bileşenler konusunda da fazla bilgim olmadığı için parçaların arasında çok fark olmasından endişe ediyorum. Viteslerin kalitesi vs. Yorumunuz için teşekkür ederim.
     
  4. emre karakoç

    emre karakoç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2010
    Mesajlar:
    349
    Beğeniler:
    218
    Şehir:
    adana
    Seviye:
    Sedona kadronun sağlam olduğu nasıl anlaşılıyor anlamadım. Arkadaşım yeni aldığı karbon sedona kadroyu 2 ayda çatlattı. Neyse garantiden değişti ama garantisi bitmişte olabilirdi.
     
  5. Ozan Akçay

    Ozan Akçay Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    532
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    İzmir-Datça
    Seviye:
    Sizi desteklemek için yazayım, 2008 Sedona 761 im vardı ve altımda peynir gibi esniyordu (ki 64 kiloyum) , arkadaşta 2009 Sedona Borla var o da peynir gibi esniyor.Yeni modellerinde durum nedir bilmiyorum, inşallah düzeltmişlerdir.Ben 4 gün önce Salcano 291 29er aldım, daha önceki kadrom Trek 4300 e kıyasla o da esniyor tabi.Yanlız yukarıda yazdığım Sedonalara kıyasla çok daha iyi esnemezliği.

    İyi bir kadro/geometri, pedallardan arka rubleye aktardığınız gücü, bisikletin yol/parkur üzerindeki kararlılığını, bisikletin hareketlerinize tepki hızını vs (yani sürüşten aldığınız keyfi) hayati şekilde etkiler.İyi kadrolar Türkiye'de çok pahalı olduğundan, biz de mecburen, tamemen duygusal sebeplerle Türk markaların no name kadrolarına yöneliyoruz.Benim Salcano seçimim de öyle oldu.
     
  6. Bilal Karatağ

    Bilal Karatağ Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    157
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Peki Komponente bakarsak?
     
  7. Ozan Akçay

    Ozan Akçay Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    532
    Beğeniler:
    182
    Şehir:
    İzmir-Datça
    Seviye:
    Bu ikisi arasında Salcano bence açık ara önde komponent olarak.

    Gene de belirteyim, Salcano tavsiye ediyormuş gibi gözükmek istemem.Tek tavsiye edeceğim Salcano, 29er modelleridir.Zira fiyat olarak diğer markaların en ucuzlarının yarısından bile azlar.
     
    Bilal Karatağ bunu beğendi.
  8. Bilal Karatağ

    Bilal Karatağ Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    157
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bileşenler ağır basıyor galiba. Yine de piyasayı tekrar gezip baksam iyi olacak. Hangisi içime sinecekse...
     
  9. Bilal Karatağ

    Bilal Karatağ Aktif Üye

    Kayıt:
    28 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    157
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar forumda bu konuyla ilgili okumadığım şey kalmadı. Bazıları komponent olarak da borla iyi diyor da neye göre demişler anlamadım.