Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hangi bisikleti önerirsiniz?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında koray kalay tarafından paylaşıldı.

  1. koray kalay

    koray kalay Yeni Üye

    Kayıt:
    19 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    20
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Merhabalar;
    42 yaşında, 1.78 boyunda ve 105 kg ağırlığındayım. Bacak boyum 76 cm
    (evden işe işten eve, avm ye heryere otomobille gitmekten oluşan) hareketsizliği yenmek/aşmak, bisiklet sporuna ısınmak, ısınırken veya ısındıktan sonra form tutarak(rampada pedal basabilmeyi kastediyorum ) biraz zayıflamak, form tutunca da 40-50 km mesafelerde (asfalt yolda başka bir yerleşim yerine gidip gelen arkadaşlarıma) katılmak ve bisiklet sporunu yıllarca yapmak istiyor veya hedefliyorum.
    Bisikleti ulaşım veya iş için veya dağda bayırda kullanma durumum yok.
    İlk etapta form tutana kadar -rampalarda çok çok zorlanıyorum çünkü- haftada 4 kez akşamları spor amaçlı 15-25 km eğimsiz etaplarda /bisiklet yolunda bir arkadaşımın eşliğinde kullanmaya başlayacağım.
    Bütçe 500-1500 TL arası olabilir... Yeteri kadarı... Neticede akrobasi veya yüksek hız yapmaya yaş ve kilom uygun değil pek isteğimde yok ... (benim kullanış amacıma/kapasiteme uygunu 500 TL'lik ise onu 1000 veya üstü TL likse o bisikleti alacağım.
    Aşağıdaki Sorularım Işığında Hangi bisikleti almalıyım?
    (sorulardaki bilgi kırıntıları ukalalık olarak alınmasın lütfen, forumları baştan aşağı taradım,aldığım notları sorularıma ekledim, yoksa konunun tamamen cahiliyim)
    Kullanacağım bisiklet bana uymalı ve beni bisiklet sporuna bağlayarak yaşam boyu bu sporu yapmaya yöneltmeli; yaş kilo vb olumsuzluklara bisikletten kaynaklanan bir engelde eklenirse çabucak soğumayayım diyor,bunun için yardımlarınızı bekliyorum.
    *Ölçülerime uyan bisiklet ve gövdesi nedir? -int den falan ona göre bende bakabileyim -
    *Ön tekerleği klipsli olup da kolayca çıkararak araca konması işime gelir önerir misiniz?
    *Konfor önemli,pedala basınca aksın gitsin mümkün olduğunca. Bunun için lastiğin dişsiz veya az dişli olmasını önerir misiniz?
    * Güvenlik çok önemli; hidrolik disk fren olmalı mı?
    * Mümkün olduğunca hafif olması için;
    Alüminyum kadro,
    Az telli jant,
    telli değil ipli lastik olsun mu bisikleti hafifletmesi için?
    Yoksa benim kilolu ve 42 yaşında olmam karşısında bisikletin çok çok hafif üst donanımlı olması birşey değiştirmez mi?
    *Vitesler kolayca geçsin, çatır çutur sesler çıkarıp geçmemezlik etmesin diyorum. Benim durumumdaki kullanıcıda 21'den fazla 24 veya üstü vites olması fark yaratır mı? (Forumda shimano sistemlerin kalite olarak artan siralamasinin altus, acera, alivio ve deore'dir. aday bisiklette bunlardan hicbiri yoksa arkaniza bakmadan kacabilirsiniz. shimano tourney !!! düşünülemez bile deniyorda)
    * Bir arkadaş: "iki gün sonra mtb size çok hantal gelecek bende ilk önce gittim bir tane mtb aldım sonra pişman oldum bir de gittim şehir tur bisikleti aldım şimdiki aklım olsa "hibrit alırdım" demiş?
    * Şehir içinde kaldırıma inip çıkmak hızkes lerden atlamak vs. gerekiyor... (downhill yapmayacaksanız sadece ön maşası amortisörlü bir bisiklet alın. maşanın kilitlenebilir olmasına dikkat edin.) deniyor forumda ne dersiniz?
    *Sorduklarımdan uygun gördükleriniz veya şu olmalı,şu yeterli olur dediğiniz özellikleri içeren bisikletler hangileridir?..
     
  2. Murtega

    Murtega Fájdalmas

    Kayıt:
    6 Ocak 2014
    Mesajlar:
    398
    Beğeniler:
    590
    Şehir:
    Budapeşte
    Adı:
    Murat B.
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Onun cöpü, sunun kilcigi ile ugrasilirken arada bunun gibi konular kim vurduya gidiyor forumda, yazik oluyor. Sizden daha bilgili degilim ama bildigim kadariyla bir iki birsey karalayayim, konu da hortlatilmis olur da bilgili arkadaslar bir kisinin daha bisikletle tanismasina vesile olurlar belki.

    Arkadas bence dogru demis. Eger beklentiniz asfaltta minimum eforla maksimum mesafe gitmek ise MTB size uygun olmaz. Kilonuzu pek dert etmeyin. Bu kiloda fitness ve yol bisikleti kullanan bir cok kullanici mevcut forumda.

    Tabi ki teker ne kadar dar ve dissiz ise akiciligi o kadar iyi olacaktir. Zaten MTB tercih etmezseniz tekerler icin ayrica endiselenmenize gerek yok.

    http://mtbtr.com/kadroboyu/hesapla.asp

    Artik hemen hemen tüm bisikletler bu sekil satiliyor zaten.

    Fren performansi acisindan iyi bir pabuc fren, eger bisikleti yagmur camurda sürmeyecekseniz, hidrolik diskin yoklugunu aratmaz. Bisiklet de daha ucuz ve hafif olur. Hidrolik frenler cok güclü ve rahattir ama örnegin bir sehir bisikleti alacaksaniz cok da ihtiyaciniz olacagini düsünmüyorum.

    Cok telli jant daha saglam olacaktir. Fakat "Benim zaten 20 kilo fazlam var, bisiklet agir olsa ne olur?" demek dogru degil. 2 kilo fazlanizin göbeginizde olmasi ile ayaklariniza bagli olmasi arasindaki farki tahmin edebilirsiniz. Ayrica hafif bisikleti trene filan bindirmesi daha kolay oluyor. :) Üzerinizdeki fazlaligi, eger gercekten niyetiniz var ise, elbet atarsiniz. Fakat bisikletin fazlaligini atmak bütce meselesi. Bu sebeple alabiliyorken en iyisini almak gerek.

    Tourney o kadar da kötü degil. :) Esimin 10 senelik bisikletinde halen o zamanin en düsük Shimano cekis sistemi var ve tik demiyor. Bakimi düzenli sekilde yapilip, kullanim limitleri asilmadigi müddetce Tourney de sorunsuz kullanilir. Ayari kacmis bir aktarici, isterse Deore olsun, o catir cutur sesleri yapacaktir zaten.

    Amortisör olup olmamasi tamamen sizin tercihiniz. Ön amortisörle gidonda daha rahat, titresimsiz bir tutus saglarsiniz. Özellikle hizli inislerde kötü sürprizlere karsi oldukca ise yarar. Rampa cisiklarinda ise gücünüzü emer. Bu sebeple kilitlenebilen bir amortisör kullanmak en iyisi. Sadece asfaltta sürecegim derseniz o kadar da gerekli degil. Amortisörsüz bir bisiklet hem daha hafif olacaktir, hem de ayni fiyattaki amörtisörlü bir modele oranla daha iyi parcalari olacaktir.

    Kisisel tavsiyem, ne kadar zorlansaniz da, rampalardan kacinmayin. Onlarca gurur kirici hikaye sayabilirim size rampalarla yasadigim: Bacagima giren krampla yerlerde mi kivranmadim, terden sirilsiklam olup coluk cocuga alay konusu mu olmadim, bisikleti kilometrelerce üzerindeki 25 kilo yükle mi itmedim, neler neler. Fakat hicbiri o rampayi ciktiktan sonraki mutlulugun ve gururun yerini tutmaz.

    Iste bu konuda herhangi bir önerim yok. Merida'dan baska marka kullanmadim, piyasadaki bisikletleri de takip etmiyorum. Fakat eminim ki tavsiyede bulunanlar cikacaktir.
     
  3. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
  4. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.797
    Beğeniler:
    8.803
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
  5. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.387
    Beğeniler:
    6.424
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Sorulara cevaplar:
    1- Ölçü en basit halledilecek soru. Her markanın kendi ölçü grafiği var. Boyunuza uyanı seçin
    2- Mandal hırsızların işini biraz daha kolaylaştırır o kadar. Geçen kadrodan bağlı ama tekerleri çalınan bir bisikletin fotosunu çekmiştim. sanırım tekerler mandallıydı. Diğeri ise 5 nolu bir alyan anahtarına bakar. Ama hırsız hazırlıklı değilse çalınmaktan kurtulur.
    3- hidroliğinde kendine göre avantajı dejavantajı vardır. Avantajı yokuş aşağı jant ısınmasının önüne geçmesi vede bana göre estetik durması. Dezavantajı bundan çok gibi duruyor.
    4- zaten piyasada satılan bisikletlerin büyük kısmı alü. Tur için düşünülüyorsa jant telinin çok olması tel kırılması vede çabuk akord bozulmasının önüne geçebilir.
    5- Yaştan ziyade sağlık durumu vede gücünüz belirleyici olur.
    6- Vites sistemleri çatır çutur ses çıkarmaz şayet rampa çıkarırken vitesi değiştirmezseniz (oda zorlama ile) tourneyde işe yarar diğerleride. Mesela bana göre acera vites değiştirmede deoreye göre daha zahmesiz.
    7- Yaşınıza uygun bisiklet amortisörsüz city bike/fitnesdır.