Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hangi Aynakol-Ruble daha fazla performans sağlar?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Furkan TK tarafından paylaşıldı.

  1. Furkan TK

    Furkan TK Onurlu Üye

    Kayıt:
    26 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.088
    Beğeniler:
    1.881
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Merida Speeder T2 kullanıyorum.

    Vites : 3x9
    Aynakol : 48/38/28
    Ruble : 11/28

    Geçmeyi Düşündüğüm Sistem;

    Aynakol: 50-39-30
    Ruble : 11/30

    Sorularım :

    Max hızımı daha fazla yükseltirmi ?
    Mevcut sisteme göre rampa çıkmamı zorlaştırır mı kolaylaştırır mı?
    Aynakol-ruble değişiminin bana + ları - leri ne olur ?
     
  2. Oğuzhan Y.

    Oğuzhan Y. Bisikletkolik

    Kayıt:
    12 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.132
    Beğeniler:
    2.068
    Şehir:
    Bolu
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    28/28 ve 30/30'un bir farkı yok ikisi de 2.1 oran oluyor, rampalarda bir fark hissetmezsiniz.

    Max hızınız tabiki yükselir ancak aynakolu değiştirmenize değecek kadar yükselmez.
     
  3. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    birinde arkada ve önde iki şer diş eksik
    birinde aynı şekilde ikişer diş fazla

    aynı hesaba gelmiyolarmı.
     
  4. salih cirgan

    salih cirgan Misafir

    28-28 ve 30-30 dişili aldığında yokus cıkmada pek birşey farketmezsin. 0.1 oranında dişli vites oranı değişikliğin olur.

    max hızını ölçebilmek için kadans,lastik boyu,jant boyu bir arada hesaplamak gerekir. ama max hızına 1-2km/s artısı olacaktır.
     
  5. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.332
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    En düşük vites oranınız 1 olarak kalıyor, tırmanış olarak bir sıkıntı yaşamazsınız.
    Hız artışı olarak da 26" x 2.10 (çevresi 2091.30mm) lastik ve 80 kadans olduğunu düşünürsek;

    48/11= 4.36, 4.36x2091.30 mm = 9118.068 mm, 9118.068x80 kadans = 729445.44 mm = 0.72944544 km x 60 dakika = 43.76 km/s
    50/11= 4.54, 4.54x2091.30 mm = 9494.502 mm, 9494.502x80 kadans = 759560.16 mm = 0.75956016 km x 60 dakika = 45.57 km/s

    Yani çok bir şey fark etmeyecek :)
     
  6. Furkan TK

    Furkan TK Onurlu Üye

    Kayıt:
    26 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.088
    Beğeniler:
    1.881
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    1-2 km için o zaman sistemi bu şekilde değiştirmeme gerek yok. Rubleyi 11-28 bıraksam aynakol 50-39-30 olsa sanırım biraz daha hız gelir.
     
  7. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    bu formülü biyere kaydedeyim ben
     
    aytunctarakci bunu beğendi.
  8. Berk Karaca

    Berk Karaca Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Kasım 2010
    Mesajlar:
    387
    Beğeniler:
    468
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Hızınız biraz artar, yokuş çıkmanız da biraz zorlaşır.
     
  9. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    edip abi. bu senin hesapladığın şey düz yolda en yüksek viteste 80 kadansta yapılan hız mı oluyor.
     
  10. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.332
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Abi derken :):)

    Evet aynen öyle oluyor.

    Aynakol en büyük dişli / ruble en küçük dişli = En ağır vites oranındayken bir pedal çevirmede arka tekerleğin kaç tur döneceği (vites oranı)
    Vites Oranı x Tekerlek çevresi = Bir pedalda arka tekerleğin ne kadar yol alacağı (A diyelim)
    A x kadans = Belirli kadansta bisikletin dakikada ne kadar yol alacağı (B diyelim)
    B x 60 dakika = 1 saat içinde bisikletin ne kadar yol alacağı (mm cinsinden) (C diyelim)
    C / 1.000.000 = 1 saat içinde bisikletin ne kadar yol alacağı (km cinsinden)
     
    Bozkırlı ve serhat1299 bunu beğendi.
  11. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    28
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.074
    Beğeniler:
    6.454
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    3+ yaşta abilik hakkı kazanıyorsunuz :D

    düz yolda rüzgar yokken 48 yapmışlığım var ama mtb :confused:
    arka dişli 11/36 ön dişliyi bilmiyorum ama slx aynakol. normal mtb lere göre gözüme biraz ufak gözüküyo.
    ozaman benim kadansım mı çok fazla oluyor acaba.
     
  12. Furkan TK

    Furkan TK Onurlu Üye

    Kayıt:
    26 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.088
    Beğeniler:
    1.881
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Cevap veren arkadaşlara teşekkürler. Özellikle Edip Bey'in formülü işime yarayacak ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum kendisine.

    İlerki zamanlarda 3'lü aynakolu yediğim bitirdiğim zamanlarda 2'li aynakola geçerim diye düşünüyorum bu şekilde daha mantıklı bir iş yapmış olurum kanatindeyim.
     
  13. ismail eren

    ismail eren Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    506
    Beğeniler:
    924
    Şehir:
    Yalova - Manisa
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    şunu gözden kaçırmayın derim;
    dişli oranı büyüdüğünde matematiksel olarak daha hızlı gidecekmişsiniz gibi görünür,
    ama uygulamada bu büyüyen dişli oranı yüzünden aynı kadansı yakalamak için daha yüksek bir güç uygulamanız gerekliliğini doğurur,
    ve çoğu zaman uzun süreli olarak bu büyüyen güç oranını karşılayamayacağınız için kadansınız düşer ve hem siz yorulursunuz hemde eskisinden daha yavaş gitmeye başlarsınız.
    .
    eğerki son dişli oranında 120 kadans çeviremiyorsanız böylesi bir değişikliğe gitmenizi tavsiye etmem.
    .
    yokuşlarda yol bisikletlerini sollayan MTB kullanıcılarını görmeniz muhtemeldir.
    bunun nedeni yol bisikletlerinin büyük kalan dişli oranları sürücülerinin takatlarini kesmesidir.
    yani bazen yüksek dişli oranı hız değil yavaşlık getirir
     
  14. Ahmet AKÇA

    Ahmet AKÇA Aktif Üye

    Kayıt:
    11 Nisan 2014
    Mesajlar:
    128
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    SAMSUN
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
  15. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe Onursal Üye

    Yaş:
    59
    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    31.495
    Beğeniler:
    40.909
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    furkan bence gerek yok sadece arka rubleyi 11-34 yap yeterde artar bile biliyorsun ,kartepe hedefte valla 48-38-28 ayna kol gayet iyi ,203 km bu sistem seni asla yormayacak ,16 km eğim cıkacan 7-15 arası, rampa yukarı 28-34 hayda hayda çıkarsın, düzde 48-11 yaparsın yetrde artar bile
     
  16. Onur Kuzik

    Onur Kuzik Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Kasım 2013
    Mesajlar:
    512
    Beğeniler:
    422
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Bu tarz hesaplamalarda oldukça işinize yarayabilecek bir araç olarak Mike Sherman's Gear Calculator'u kullanabilirsiniz.
    Ruble ve aynakol dişli sayılarınızı girdikten sonra hangi kadansta ne kadar mesafe katedeceğinizi görebilirsiniz. Ayrıca bir kaç farklı hesaplama daha var.
    En alttaki "Bookmark Gear Set" tuşuna basıp, sisteminizi sık kullanılanlara ekleyebilirisiniz. Her zaman elinizin altında olur. Ruble ve aynakol değiştirmek isterseniz rahatça hesaplama yapabilirsiniz.
     
  17. Kir-pi

    Kir-pi Biyomedikal Enginar

    Kayıt:
    7 Aralık 2007
    Mesajlar:
    858
    Beğeniler:
    252
    Şehir:
    ANKARA-ESKİŞEHİR
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Yada daha güzeli android tabanlı bir cihaz kullanıyorsanız sürekli elinizin altında durması açısından
    Google PlayStore'daki Bike gear calculator'i öneririm iki farklı sistemi karşılaştırma özelliğide var.
    İos tabanlı cihazlar içinde benzer bir yazılım vardır.
     
  18. Furkan TK

    Furkan TK Onurlu Üye

    Kayıt:
    26 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.088
    Beğeniler:
    1.881
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Kudret abi aslında aynakoldan ve rubleden memnunum rampalarda beni üzmüyor. Bu sebeble rubleyi büyültmeye gerek duymuyorum. Sadece yol bisikleti donanımına biraz daha yaklaşıp bisikleti bir tık yukarı çekme düşüncem vardı ama bu 50-39-30 sistemi ile etki edecek düzeyde olmayacak. Şu anda planımdan vazgeçtim ilerki zamanda 2'li aynakol 50/34 yaparak bir üst sınıfa geçerim diye düşünüyorum.
     
  19. Edip Dinçer

    Edip Dinçer HTFU!

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    12 Haziran 2011
    Mesajlar:
    5.926
    Beğeniler:
    5.332
    Şehir:
    Sarıyer, İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Bu hesaplamaların tamamen teorik olduğunu da göz önünde bulundurmak lazım.

    Çünkü bu hesaplar sürtünmesiz ortama göre sonuçlar verir. Yolda, bu değişkenler ile elde ettiğiniz değerlere ulaşmanız imkansızdır ;).
     
  20. Artık Yok

    Artık Yok Bisikletkolik

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.357
    Beğeniler:
    1.602
    Şehir:
    Türkiye
    Seviye:
    Öncelikle mevcut performansınızı geliştirmelisiniz ondan sonra 50/34 aynakol dişlisine sahip bir bisiklet ile verimliliğinizi gözlemleyeceksiniz bir miktar daha sonra 53/39 düşünün derim ben diz sağlığınızı böylece koruyabilirsiniz ayrıca tırmanışlarda ani hızlanmalar yerine stabil bir hızda gitmek performansınızı daha fazla geliştirecektir