Hangi Aynakol-Ruble daha fazla performans sağlar?

Furkan TK

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Nisan 2014
Mesaj
1.134
Tepki
2.180
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cube
Merida Speeder T2 kullanıyorum.

Vites : 3x9
Aynakol : 48/38/28
Ruble : 11/28

Geçmeyi Düşündüğüm Sistem;

Aynakol: 50-39-30
Ruble : 11/30

Sorularım :

Max hızımı daha fazla yükseltirmi ?
Mevcut sisteme göre rampa çıkmamı zorlaştırır mı kolaylaştırır mı?
Aynakol-ruble değişiminin bana + ları - leri ne olur ?
 
Scudo

Oğuzhan Y.

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Temmuz 2010
Mesaj
1.253
Tepki
1.795
Şehir
Bolu
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Felt
28/28 ve 30/30'un bir farkı yok ikisi de 2.1 oran oluyor, rampalarda bir fark hissetmezsiniz.

Max hızınız tabiki yükselir ancak aynakolu değiştirmenize değecek kadar yükselmez.
 

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
birinde arkada ve önde iki şer diş eksik
birinde aynı şekilde ikişer diş fazla

aynı hesaba gelmiyolarmı.
 
S

salih cirgan

Misafir
28-28 ve 30-30 dişili aldığında yokus cıkmada pek birşey farketmezsin. 0.1 oranında dişli vites oranı değişikliğin olur.

max hızını ölçebilmek için kadans,lastik boyu,jant boyu bir arada hesaplamak gerekir. ama max hızına 1-2km/s artısı olacaktır.
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
En düşük vites oranınız 1 olarak kalıyor, tırmanış olarak bir sıkıntı yaşamazsınız.
Hız artışı olarak da 26" x 2.10 (çevresi 2091.30mm) lastik ve 80 kadans olduğunu düşünürsek;

48/11= 4.36, 4.36x2091.30 mm = 9118.068 mm, 9118.068x80 kadans = 729445.44 mm = 0.72944544 km x 60 dakika = 43.76 km/s
50/11= 4.54, 4.54x2091.30 mm = 9494.502 mm, 9494.502x80 kadans = 759560.16 mm = 0.75956016 km x 60 dakika = 45.57 km/s

Yani çok bir şey fark etmeyecek :)
 

Furkan TK

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Nisan 2014
Mesaj
1.134
Tepki
2.180
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cube
@salih cirgan

1-2 km için o zaman sistemi bu şekilde değiştirmeme gerek yok. Rubleyi 11-28 bıraksam aynakol 50-39-30 olsa sanırım biraz daha hız gelir.
 

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
@Edip Dinçer

bu formülü biyere kaydedeyim ben
 
  • Beğen
Tepkiler: aytunctarakci

Berk Karaca

Daimi Üye
Kayıt
23 Kasım 2010
Mesaj
362
Tepki
480
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Giant
@Furkan TK

Hızınız biraz artar, yokuş çıkmanız da biraz zorlaşır.
 

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
edip abi. bu senin hesapladığın şey düz yolda en yüksek viteste 80 kadansta yapılan hız mı oluyor.
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
@chn krmz

Abi derken :):)

Evet aynen öyle oluyor.

Aynakol en büyük dişli / ruble en küçük dişli = En ağır vites oranındayken bir pedal çevirmede arka tekerleğin kaç tur döneceği (vites oranı)
Vites Oranı x Tekerlek çevresi = Bir pedalda arka tekerleğin ne kadar yol alacağı (A diyelim)
A x kadans = Belirli kadansta bisikletin dakikada ne kadar yol alacağı (B diyelim)
B x 60 dakika = 1 saat içinde bisikletin ne kadar yol alacağı (mm cinsinden) (C diyelim)
C / 1.000.000 = 1 saat içinde bisikletin ne kadar yol alacağı (km cinsinden)
 

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
@Edip Dinçer

3+ yaşta abilik hakkı kazanıyorsunuz :D

düz yolda rüzgar yokken 48 yapmışlığım var ama mtb :confused:
arka dişli 11/36 ön dişliyi bilmiyorum ama slx aynakol. normal mtb lere göre gözüme biraz ufak gözüküyo.
ozaman benim kadansım mı çok fazla oluyor acaba.
 

Furkan TK

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Nisan 2014
Mesaj
1.134
Tepki
2.180
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cube
Cevap veren arkadaşlara teşekkürler. Özellikle Edip Bey'in formülü işime yarayacak ayrıca teşekkürlerimi sunuyorum kendisine.

İlerki zamanlarda 3'lü aynakolu yediğim bitirdiğim zamanlarda 2'li aynakola geçerim diye düşünüyorum bu şekilde daha mantıklı bir iş yapmış olurum kanatindeyim.
 

ismail eren

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Temmuz 2013
Mesaj
406
Tepki
593
Şehir
Yalova - Manisa
Bisiklet
Scott
şunu gözden kaçırmayın derim;
dişli oranı büyüdüğünde matematiksel olarak daha hızlı gidecekmişsiniz gibi görünür,
ama uygulamada bu büyüyen dişli oranı yüzünden aynı kadansı yakalamak için daha yüksek bir güç uygulamanız gerekliliğini doğurur,
ve çoğu zaman uzun süreli olarak bu büyüyen güç oranını karşılayamayacağınız için kadansınız düşer ve hem siz yorulursunuz hemde eskisinden daha yavaş gitmeye başlarsınız.
.
eğerki son dişli oranında 120 kadans çeviremiyorsanız böylesi bir değişikliğe gitmenizi tavsiye etmem.
.
yokuşlarda yol bisikletlerini sollayan MTB kullanıcılarını görmeniz muhtemeldir.
bunun nedeni yol bisikletlerinin büyük kalan dişli oranları sürücülerinin takatlarini kesmesidir.
yani bazen yüksek dişli oranı hız değil yavaşlık getirir
 

Ahmet AKÇA

Aktif Üye
Kayıt
11 Nisan 2014
Mesaj
154
Tepki
90
Şehir
SAMSUN
Bisiklet
Sedona
Gerekli bilgileri(dişli sayıları,lastik vs.) girerek istediğin hesabı yapabilir ve mevcut kadanstaki hızını bu siteden görebilirsin:

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: AleminKraLı

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
furkan bence gerek yok sadece arka rubleyi 11-34 yap yeterde artar bile biliyorsun ,kartepe hedefte valla 48-38-28 ayna kol gayet iyi ,203 km bu sistem seni asla yormayacak ,16 km eğim cıkacan 7-15 arası, rampa yukarı 28-34 hayda hayda çıkarsın, düzde 48-11 yaparsın yetrde artar bile
 

Onur K.

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Kasım 2013
Mesaj
460
Tepki
379
Şehir
Istanbul
Bu tarz hesaplamalarda oldukça işinize yarayabilecek bir araç olarak (link)'u kullanabilirsiniz.
Ruble ve aynakol dişli sayılarınızı girdikten sonra hangi kadansta ne kadar mesafe katedeceğinizi görebilirsiniz. Ayrıca bir kaç farklı hesaplama daha var.
En alttaki "Bookmark Gear Set" tuşuna basıp, sisteminizi sık kullanılanlara ekleyebilirisiniz. Her zaman elinizin altında olur. Ruble ve aynakol değiştirmek isterseniz rahatça hesaplama yapabilirsiniz.
 

Kir-pi

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Aralık 2007
Mesaj
819
Tepki
229
Şehir
ANKARA-ESKİŞEHİR
Bisiklet
Cube
Yada daha güzeli android tabanlı bir cihaz kullanıyorsanız sürekli elinizin altında durması açısından
(link) Bike gear calculator'i öneririm iki farklı sistemi karşılaştırma özelliğide var.
İos tabanlı cihazlar içinde benzer bir yazılım vardır.
 

Furkan TK

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Nisan 2014
Mesaj
1.134
Tepki
2.180
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cube
Kudret abi aslında aynakoldan ve rubleden memnunum rampalarda beni üzmüyor. Bu sebeble rubleyi büyültmeye gerek duymuyorum. Sadece yol bisikleti donanımına biraz daha yaklaşıp bisikleti bir tık yukarı çekme düşüncem vardı ama bu 50-39-30 sistemi ile etki edecek düzeyde olmayacak. Şu anda planımdan vazgeçtim ilerki zamanda 2'li aynakol 50/34 yaparak bir üst sınıfa geçerim diye düşünüyorum.
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
Bu hesaplamaların tamamen teorik olduğunu da göz önünde bulundurmak lazım.

Çünkü bu hesaplar sürtünmesiz ortama göre sonuçlar verir. Yolda, bu değişkenler ile elde ettiğiniz değerlere ulaşmanız imkansızdır ;).
 

Artık Yok

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2012
Mesaj
1.301
Tepki
1.463
Şehir
Türkiye
Öncelikle mevcut performansınızı geliştirmelisiniz ondan sonra 50/34 aynakol dişlisine sahip bir bisiklet ile verimliliğinizi gözlemleyeceksiniz bir miktar daha sonra 53/39 düşünün derim ben diz sağlığınızı böylece koruyabilirsiniz ayrıca tırmanışlarda ani hızlanmalar yerine stabil bir hızda gitmek performansınızı daha fazla geliştirecektir