Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

hafif teker seti

Konu, 'Tekerlekler' kısmında mehmet Aksoy tarafından paylaşıldı.

  1. mehmet Aksoy

    mehmet Aksoy Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.042
    Beğeniler:
    220
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    selamlar arkadaslar. hafif bir jant setinin ıyı olusu ne olarak kıyaslanıyor? sadece gidişinizi kolaylastırmak acısından istiyorsanız eger, komple olarak 1800 gr gelen sette her bir cember 400 gr fakat 1500 gr jant setinde ise aynı 400 gr lık cemberler kullanılıyor. teller aynı gobekler farklı. ama döndürme kuvvetinde fark yok. yani gobek kadroya sabıt bırsey . tork ise sadece tellerle cemberlere ıletılıyor. bu bakımdan sadece genelde hafifletme cabası içinde olmamızı bi türlü anlamış değilim. aynı kuvvetle aynı yolu yapmak için cember agırlıgı ve lastık buyuk rol oynuyor. tabii materyal farkı olarak bir şey diyemiycem. ama aynı gidişatı daha ucuz bir jant seti ile elde etmek varken..
    arkadaşlar ilgilenirseniz sevinirim.
     
  2. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Şimdi 400lık çemberlerle 1800gr jant seti toplamnın esas başarı olacağını söylerek başlamam gerekiyor... Öyle bir çembere 50-60 € para verip (çifti 100-120€) gidip lx yada deore göbek takmak üstüne bide tayvan tel kullanmak gerekirki bu pek mantıklı bir iş değildir yani bana göre...

    Ayrıca göbeklerde fiyat arttıkça hafifliğin yanında rulmanlı ise içeride rulmanın dönüş kalitesi ve sağlamlığı, bilyalı ise yatakların pürüzsüzlüğünün artması gündeme geliyor ve bunların sonucunda daha az sürtünmeye sahip göbeklere sahip oluyor ve daha az güçle daha fazla yol gitmiş oluyorsunuz...

    Şunuda söylemeliyim ki o pahalı göbeklerin mesela XTR ve XT nin yatakları arasındaki fark oldukça fark edilir seviyede ikisnide kullanan biri olarak söylüyorum bunu. Ayrıca XT göbek ne kadar sağlam olsada yatak ömürleri XTR'ın Ti yatakları kadar uzun ömürlü olmamıştır... Ve bu ömür, pürüzsüzlük ve bunların elde edilmesi için kullanılan malzeme ve işçilikten dolayı fiyatların artmasıda doğaldır...

    Ayrıca tekerlek göbekleri sabit değildir onlarda döner... Göbeklerin hareket etmeyen tek kısımları QR leri ve kadroya bağlanan mil kısımlarıdır... Geriye kalan bütün parçalar döner ve fizik prenplerinden dolayı oluşan dairesel atalet momenti hızın karesiyle arttığı için ve kütleyle doğrusal oranlı olduğu için göbekteki 70-80 gr farkın atalet momentiyle oluşturudu kuvvetler sizin sürüşte harcadığınız güce değil ama yatakların kullanım ömürlerine oldukça fazla şey katarlar...

    bunların sonucunda her pahalı göbekte hafiftir diye bir sonuç yoktur... Örneğin Chris King göbekler oldukkça pahalı (500$ lar civarı) fiyatlarda olmalarına rağmen XTR dan toplamda 100gr dan daha fazla ağırdırlar. Ama buna rağmen hiç açılıp bakım yapılmadan 6-7 sene kullanılabilecek kadar kaliteli rulmanlara ve freehub sistemlerine sahip oldukları için o fiyatlarına rağmen tercih edilirler.

    Buradada olay şu noktaya gelmektedir : Daha çok hafiflik mi? Daha çok sağlamlık mı? çünkü ikiside pahalı isteklerdir eğer gerçek sonuçlar istiyorsanız... buda tamamen kullanıcı talebine bağlıdır...

    Yani çok para vererek sadece hafiflik değil sağlamlıkta alabilirsiniz yada ikisnide... Tabi dönüşteki akıcılık olayını bu anlattıklarımdan sonra söylemiyorum bile...
     
    deepcriminal, d.berkay, brol ve 11 kişi daha bunu beğendi.
  3. samsung

    samsung Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    242
    Beğeniler:
    200
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    mantık doğru olarak görünsede bir sistemde iyilikten bahsediyorsan asıl olan bütün parçaların birbiriyle uyumlu olması daha güzel olmaz mı?
     
  4. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Zaten parçalar birbiriyle uyumlu olması ilk şart... Yani seçilen çember ve göbeğe göre uygun tel seçmek lazım mesela...
     
  5. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    1500 gramlık teker setini 400 gramlık bir çemberle nasıl başarmışlar ? halil zaten gereken tüm cevabı vermiş ama sadece dönüş momenti değil birde bisikletin toplamda hafiflediği düşünülmeli dolayısı ile hafif bir bisiklette daha iyi ivmelenecektir.
     
    Hasan Çağri bunu beğendi.
  6. samsung

    samsung Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    242
    Beğeniler:
    200
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    benim mesaj samstrong adlı kişiyeydi. halil bey dediğiniz gibi zaten açıklamayı yapmış.uyuymlu der ken cant hafifse göbekte telde hafif olsa birbirini daha güzel tamamlar diyeydi.yoksa 400 gr çember 280 gr civarı tellerle 420 gr göbekler lazımki 1500 etsin..iki göbek 420 gr total ucuz göbek nerede???????
     
    Hasan Çağri bunu beğendi.
  7. mcaliskan23

    mcaliskan23 Bisikletkolik

    Kayıt:
    29 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    258
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Arkadaşlar konuyla ilgili değil ama mesajlarımızı :) yazarken Türkçe sözcükleri kullanmaya çalışsak bence daha güzel ve daha doğru olur, aklıma geldi de söyleyeyim dedim herkese iyi akşamlar...
     
    orion_ds, bicycle16 ve exacbachay bunu beğendi.
  8. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    :D fiko sen niye üstüne alındın yav ben senin yazına cevap vemedimki samstrongun açtığı konuyu cevapladım dikkat!!
     
    samsung ve Hasan Çağri bunu beğendi.
  9. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Gerçek ürünlerden ağırlık örnekleri verilirse daha iyi tartışılabilir.

    Gerçi gidişata bakılırsa DT karbon jant (330gr) ile Alivio göbek kuracağız yakında. :p
     
  10. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Alivio çok Shemanu göbeklerle örmek lazım ki tam olsun :D
     
  11. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Aslında bu konuda jant çemberinin ağırlığından çok lastik momentuma etkir. Hafif çemberler ile ortalamalar arasında max. 100gr. var iken, lastikler arasında 300-400grama varan farklar oluyor.

    Bu açıdan bakarsak ilk dikkat edilmesi gereken nokta lastik ve iç lastik, sonra jant çemberi, sonra teller ve en son göbek ve ruble.
     
    mehmet Aksoy bunu beğendi.
  12. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    tabiki haklısın ama konu teker seti lastikler değilki.
     
  13. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Vallahi sen de haklısın.
     
  14. samsung

    samsung Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    242
    Beğeniler:
    200
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    hepinizin ellerine sağlık..ben aslında ne halil beye nede şölen beye takıldım..(ustalara takılmaz ki)sonuçta burda öğreniyoruz,eğleniyoruz...
     
  15. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bu arada benim adım Çağrı H. 'nin açılımı ise Hasan, bende diyorum ya halil halil kime bu acaba Halil bişey mi yazmış diye :D
     
    d.berkay ve bts.elektronik bunu beğendi.
  16. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    tamam hasancım ben senin adını halil sanıyordum.
     
  17. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.213
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Her ne kadar Çağrı etraflıca açıklamış olsa da ben de bir ekleme yapayım;

    Çemberlerin ağırlık alt sınırı (DT Karbon çıkana dek) ZTR Olympic ile 355gr'a sabitlenmişken daha aşağı inmemenin sağlıklı bir karar olacağı kesindi.

    Çünkü çemberlerde bir alt sınır olmak zorunda.Göbeklerde her yıl daha da düşüyor rakamlar.
    Arka göbekte bildiğim kadarıyla seri üretimde dünya rekoru Tune Mag 140'ta.
    140gr lık bir arka göbek! Hem hafifliği sayesinde hızlı devirlenme, hem de genel olarak bisikletin ağırlığını azalttığı için daha az yorma/enerji harcatma anlamına geliyor.

    Ön göbeklerde ise bir yol göbeği vardı,45gr! O da aynı şekilde.Kategorisi gereği araziye girmeyeceğinden inilebildiği kadar iniyor.
    Fakat bir çukur vb darbe faktöründe ilk temas eden parça lastiklerden sonra çember olduğu için sağlamlık ön planda olmalıdır.
     
    d.berkay bunu beğendi.
  18. samsung

    samsung Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    242
    Beğeniler:
    200
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    dt carbon cant disk için değilmiydi.....yoksa alivio disklimi oldu....
     
  19. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Eeee alivioyu taktıktan sonra Vfreni de basarız yanaklara, sorun olmaz. ;)
     
    d.berkay ve samsung bunu beğendi.
  20. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Momentum ile ilgili konuşup duruyoruz ama, acaba bununla ilgili teknik kısımı açıklanmış test okuyan gören var mı? Ne kadarmış kayıplar görelim.