Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

hafif mtb iç lastik

Konu, 'Tekerlekler' kısmında samsung tarafından paylaşıldı.

  1. samsung

    samsung Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    242
    Beğeniler:
    200
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    arkadaşlar merhaba..bende maxxis iğne subap iç lastik var tanesi 90 gr(bir çift var)sizin bildiğiniz 90 gr civarı başka iç lastik varmı..yedek olarak varsa nerden bulabilirim..(maxxisler almanyadan gelmişti)
     
  2. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    O lastikler 113gr geliyor malsef bizzat tarttım 8 tane hemde :(

    Schwalbe var oda aynı iğnesi 109 otosubap 113 geldi...

    Michelin var Latex ama subaptan kaçırma yapabiliyorlar onlar hafif biraz daha...
     
  3. bicycle16

    bicycle16 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Şubat 2008
    Mesajlar:
    538
    Beğeniler:
    359
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    slm kardeş ;) bence hafif iç lastik takma ben schwalbe;nin 95gr var xxlight onu taktım ertesi gün gümledi lastik 10cm yarıldı.! yinede sen bilirsin :in: saygılar
     
    samsung bunu beğendi.
  4. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bende 6 aydır kullanıyorum ama aynı lastiği... Seninki kısmetsizlik olmuş biraz...
     
  5. samsung

    samsung Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    242
    Beğeniler:
    200
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    selam hasan..idrisle tarttım..ağırlık 90 gr.(26x1.95)..maxxis 330 larla gelmişti almanyadan..senin tarttığın hangi model bilmiyorum..
     
  6. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bendekilerde maxxis bişey yazıyodu yarın düükanda gider tam model yazarım...
     
  7. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    :D kasma fiko kasma al 130 grlık schwalbe rahat.et ordan 80 gr kar etcem derken ikide birde yolda kalırsan daha kötü olur.
     
  8. samsung

    samsung Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    242
    Beğeniler:
    200
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    haklısın kardeş de tartarken hani birde asfaltta..yarışta yada dagda tabiki haklısın 130 gr iyi seçenek....kasmayıda zafer ile senden ögrendik
     
  9. abbaskara

    abbaskara Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Nisan 2006
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:

    İç-Dış lastik, jant, zincir, ruble, aynakol, jant göbekleri ve telleri gibi hareketli parçalar diğer sabit parçalara göre ağırlıklarını daha fazla hissettirirler. Özellikle hızlanma ve ataklarda sizi en fazla zorlayacak olan bu parçaların ağır olmasıdır. Dolayısıyla 80 gr daha hafif bir sele yada gidon yerine 80 gr daha hafif iç lastik tercih edilmelidir.

    Bahsi geçen iç lastiklerin hepsi en büyük üreticilerin, yıllar süren tecrübe ve testlerle üretilmiş iç lastikleri. yani adam 90 gr iç lastik yapabiliyorsa diğer iç lastikler kadar sağlam olduğunu garanti ederek yapıyor. talihsizlikler olabilir tabi ama Maxxis Ultralight iç lastiklerimi (tamam 90 gr değiller ve bu yüzden seni kıskanıyorum) uzun bir süredir hiç patlaksız (aman nazar değmesin) ve slime'sız kullanıyorum. Ve ilk taktığım gün farkı gerçekten hissettim.

    Buradaki teknolojiye de değinmek istiyorum. Bildiğiniz üzere dandik iç lastikler (3,5 - 5 YTL fiyatlara satılan Deli Tire gibi lastikler) kaucuk - plastik karışımı bir maddeden yapılıyorlar. Kaliteli iç lastikler ise Latex'den üretiliyor. Bilindiği üzere Latex en sağlam, üretim ve kullanımı doğaya en az zarar veren bir plastik türü. Latex'in en önemli özelliği olağanüstü esnek ve dayanıklı olması. Birçok tıbbi malzeme latexden üretiliyor. Doktorların kullandığı eldivenler de bunlardan biri. Hem her şekilde esneyebiliyor, hem dokunma hissini minimum etkileyecek kadar inceler hem de olağanüstü dayanıklılar. Bu konuda bir başka güzel örnek de prezervatif. (Bunun yorumunu kendiniz yapın, ben ban yemeyeyim yorum yapıp :D)

    Sonuç olarak benim önerim bu iç lastikleri kullanın ancak en az onlar kadar kaliteli dış lastikler ile. sizi mutlu edeceklerine hiç şüphem yok.
     
    samsung ve Elman TEMEL bunu beğendi.
  10. bicycle16

    bicycle16 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Şubat 2008
    Mesajlar:
    538
    Beğeniler:
    359
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    :boese157:
    hocam valla benim başıma geldi racing ralp kullanıyorum 55 psi basıyorum aldığım 95gr xxlight iç ön lastik 10cm yarıldı.! bisikletçiye kadar 5km yürüdüm :eek: adam açtı lastiği baktık bana hiç güvenilirmiş gibi gelmedi..bence o lastikleri bir xc de kullanmak ne kadar doğru tartışılır..en azından 2.10 dışlastikte kullanılmasını doğru bulmuyorum..belki 1.95 boyuta kadar olabilir saygılar
     
  11. abbaskara

    abbaskara Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Nisan 2006
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:

    bahsettiğim Maxxis Ultralitelar Maxxis Ignitor 2.35 lastiklerin içinde duruyorlar. hala daha 0 patlak. olay sanırım dış lastikle de ilgili. örneğin telli bir lastiğe uygun olmayabilirler. teller gücü oransız aktarıp yarılmaya yada delinmese sebep olabilirler belki.
     
    GaLiP_ bunu beğendi.
  12. bicycle16

    bicycle16 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Şubat 2008
    Mesajlar:
    538
    Beğeniler:
    359
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    evet olabilir belki ;) neyse ben çok teknik bilgi sahibi değilim sadece başımdan geçeni paylaşmak istedim :in: saygılar
     
  13. zafer sayin

    zafer sayin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2006
    Mesajlar:
    267
    Beğeniler:
    261
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    Maxxis lere 40 lira veririm. Diğer lastikler:Continental MTB 26 Supersonic (Şahsen memnunum),Maxxis Fly Weight ,Panaracer Green Lite ,Schwalbe XX Light .
     
    samsung bunu beğendi.
  14. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Tarttığım Maxxis Ultralight presta subaplı olan...
     
  15. samsung

    samsung Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    242
    Beğeniler:
    200
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    benimki Maxxis FlyWeight MTB Schlauch...yani tekrar tarttım 90 gr..sitede 95 diyor..xxlite 101-104 gr geliyor ve maxxisten kötü..
     
  16. bts.elektronik

    bts.elektronik Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Aralık 2007
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    811
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    düşün bakalım sence,oldukça hafif bir tekersetine sahip ve komple ağırlığı ancak 8li kilolarda olan bir bisiklette(bknz bisikletlerimizin fotolarında ''ve son haliyle bir xc makinası'') ordan burdan 15 20 gram hafiflemek için tonla para harcayıp canım çıkarken neden acaba çok çok az bir para harcayıp 90 gramlık iç lastik takıp 80 gram birden bisikleti hafifletmiyorum.hemde hızlanmayı direkt etkileyecek bir parça olarak.çünki bahsettiğin lastiklerin hepsini defalarca adetlerce kulandım.hem yarışlarda hem antremanlarda.şimdi kesinlikle kulanmam demiyorum (mıchelin latex hariç onu kesinlikle kullanmam)arada gene hafiflik takıntılarım olduğunda takıyorum ama kesinlikle dayanıklı değiller uzun yılların tecrübesi ile sabittir.ayrıca kaliteli diye bahsettiğin lastiklerin hepside latex değil.onlarda ucuz lastiklerin hamurunun benzeri ama daha ince ve kaliteli yapıdalar.zaten iyikide latex değiler,hiç kullandınmı bilmiyorum ama ben kullandım,latex lastikler durduk yerde iner,yama tutmaz,ufak bir delik hemen büyür ve yarılır.bu güne kadar latex iç lastik alıpta memenun kalan hiç görmedim.birde adam 90 gr iç lastik yapabiliyorsa diğer iç lastikler kadar sağlam olduğunu garanti ederek yapıyor.demişsin.hiçbir firma böyle bir garanti vermez.eğer öyle olsaydı firmalar hafif parçalara ve lastiklere kilo sınırı koymazdı.
     
    fatihgüven ve zafer sayin bunu beğendi.
  17. abbaskara

    abbaskara Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Nisan 2006
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Uzun zaman bekledim cevap vermeyeyim yoksa karşılıklı tartışmaya dönüşecek diye ama sizin anlayışınıza güvenerek yine de cevap yazmadan duramadım.
    Yani diyorsunuz ki koskoca lastik üreticileri üzerine markasını basarak "dandik" lastik üretiyor. tabii ki her parçanın bir ağırlık limiti var. örneğin alalım DT nin 1.8-1.5 tellerini takalım Norco dh makinasına. yada ne gerek var en hafifi yol çemberleri hadi dh yapalım onlarla. söylemek istediğim her parçanın bir limiti var sadece bu limiti ürettiği ürünü adam gibi test eden, ar-ge sine para yatıran markalar koyuyor. yoksa eminim "DELI TIRE" ın test Max pressure ve max ağırlık limiti daha düşüktür.

    Benzer şekilde overweight olduğumdan ve All-mountain tarzı bir bisiklete sahip olduğumdan (Rocky Mountain Slayer) çoğunlukla dayanıklı malzemeler kullanırım. örneğin Maşam 125 mm Rock Shox USA- PSYLO SL dir. Türkiye daha sokma mille tanışırken ben bu maşayı 20 mm sokma mil ile ve marzocchi rulmanlı göbekle kullanıyordum. hala hiç bir sorun çıkarmış değiller bana. o yüzden bir parçanın limitlerini bilerek alırım. aynen sizin dediğiniz gibi bu konuda tecrübeli sayarım kendimi naçizane. Ve hiç bir zaman dağda iniş yaparken kayaların üzerinden yüksek hızlarla geçerken güvenmediğim bir lastiğin üzerine basmam. bugüne kadar Maxxis Ultralight'larıma güvendim ve beni hiç yarı yolda bırakmadılar. (Son set 3 aydır üzerinde ve 0(sıfır) yama) ara ara diken girer delinir yamarım şu bu tabii ki olacak sonuçta çelik içlastik kullanmıyoruz. ama dayanıklılık konusunda hiç sıkıntıyla karşılaşmadım. bilmiyorum belki ben çok ballıyım belki siz çok şanssız. yada (hiç sanmıyorum ama ) kullandığıunız çember - Dış lastik - hava basıncı tercihiniz - kendi ağırlığınız - jant telleri vs vs vs gibi sebepler var farkında değilsiniz. belki de (bunu hiç hiç hiç sanmıyorum ) lastiği takarken yaptığınız bir hata var. bilemiyorum. ben hiç sorun yaşamadım ve sorun yaşamanın extrem bir durum olduğunu düşünüyorum. sonuçta üzerinde maxxis yazan bir lastik kullanıyorsunuz. limitlerini zorlamadıkça yada hatalı kullanmadıkça sorun çıkarmasının olası olduğunu düşünmüyorum.

    Bu noktada tekrar ediyorum. tecrübenize hiç bir lafım yok. eminim benden daha tecrübelisiniz ama benim tecrübelerim de bu yönde. başkasının tecrübesindense kendi tecrübeme güvenirim herzaman. ben de kendimce daha güvenilir bulduğum bu tecrübelerimi paylaşıyorum forumun amacına uygun olarak.

    Herhangi bir sorunuz olursa yardımcı olabileceğim aramanızı beklerim.

    N. Umut Köse
    İzmir
    Cep : 0506 543 64 50
     
  18. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.217
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Bu yorum biraz genelleme olmuş.Bu tip genelleme yorumları yapmadan önce lütfen birçok marka-model üzerine tecrübe edinin.

    Schwalbe XX Light (95gr) lık modelde hemfikiriz.
    Bu lastiği kimse almasın.Bir tane de tavsiye eden görülmemiştir, ne ülkemizde ne de yurtdışında.
    Lastiği fazla ince yaptıkları için dış lastiğin içine yerleştirirken dahi patlıyor.
    Ben de bundan kullanAMAdım.İki ayrı seferde de dış lastiğe yerleştirirken patladı ve hiç kullanmadım.

    Fakat eskiden ülkemizde satılmayan, yurtdışından getirttiğim Maxxis Flyweight iç lastikleri seviyorum.
    0.45mm kalınlıklarıyla Schwalbe XX Light modeline göre hem daha kalın hem de yakın ağırlıktalar.
    Schwalbe'nin 130gr lık iç lastiklerinden ise şikayet duymadım.Ki o XX Light modeli kadar ince, narin değil.

    Maxxis'in de Schwalbe'nin de çeşit çeşit hafif iç lastikleri var.
    Bu yüzden her bir model için ayrı ayrı yorum yapmak gerekiyor.

    Abbaskara'nın (Umut'un) da dediği gibi dayanıklılık birçok kritere bağlı;
    Binici ağırlığı
    Dış lastiğin türü
    Binilen zemin
    Lastik koruyucu şeridin özelliği-ömrü
    Lastik basıncı
    Hava sıcaklığı
    Tekerin ilk örümü vb.

    Yine de Schwalbe XX Light (95gr) modelinden uzak durun :)
     
    fatihgüven bunu beğendi.
  19. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.962
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bnede şuan Maxxis Ultralight modelini kullanıyorum lastik başına 113gr geliyor... Maxxis maxxlite ların içine koyunca lastikten balona vurunca çıkan ses gibi ses çıkmaya başladı o kadar inceler ki ama ben memnunum... Bakalım Olympic rim strip gelince tubeless yapıp onuda denemek lazım...
     
  20. GaLiP_

    GaLiP_ Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2008
    Mesajlar:
    164
    Beğeniler:
    39
    Seviye:
    .........................................