Aero jantı geçin aero jant time trial içindir yani peleton ve belirli gurup ile yapılan yarışlarda avantaj sağlar tek başına rüzgar koridoru olmadan yapacağın sürüşlerde zevki azaltır yan rüzgarlarda yavaşlatır.
Aero jant peleton gibi gurup taktiklerde rüzgar koridoru yaratmak için olur. Zaten yarışlarda dikkat ederseniz tavşan rolünde yıldızı taşıyan ve dinlendiren takım arkadaşlarının jantları yıldızdan daha profillidir.
Dönme kat sayısı fizik kuralıdır fizik ve mühendislikten anlayanlar bilir çemberin dışı nekadar ağırsa çevirmeside durdurmasıda zordur. Dönme direnci çember ağırlığı ile ilgilidir. 1700 gr lık tekerleğin arka tekeri 1000 gr olsa 1000 gr ın 600 gr çember 200 gr teller 200 göbek olsa çemberi 400 tel ve göbeği 600 olandan daha zor döner.
Hafif çember+hafif iç dış lastik harikadır yemişim aeroyu. Ayrıca hafif aerolar karbon tubular olur ve tek 2 cm çapında taşa bakar anında lastık patlar iyi ihtimal eve yürürsünüz kötü ihtimal eve kırık jant ile yürürsünüz.
Şu yarış teknolojisi baskısına gelmeyin 1000-2000 tl lik güzel bir jant her türlü yeter.
@Cem Tunç
Evet harika yazmışsınız ama eklemek isterim ki yukarıda anlatmaya çalıştığım da budur.
Eylemsizlik Kuvveti
Newton’un 300 yıl önce ortaya attığı “Hareketin Korunumu Kanunu’na göre bir cismin hızını azaltmak veya çoğaltmak için ona kuvvet uygulamak gerekir; yoksa cisim aynı hızda ve aynı yönde yoluna devam eder. Duran bir bisikleti harekete geçirmek için, ya da hareket eden bir bisikleti durdurmak veya hızlandırmak için kuvvet uygulamanız gerekir.
Eylemsizlik kuvveti aynı şekilde bisikletin tümünden ziyade sadece tekerleğin dönüşü için de geçerlidir. Tekerlek duruyorken dönmek dönerken durmak istemez dönen şeyin en dış noktası nekadar ağırsa dönme eylemi için okadar fazla kuvvet gerekiyor bu kural eklendiğinde çok anlamsız oluyor aero janlar.
Aero jantlar bir pazarlama cinliği çünkü karbon aluminyum kadar kuvvetli değil karbonu çok geniş yüzeylerde kullandığınız Zaman kuvvetli ve hafif oluyor aliminyum kadar küçük alanlarda yani normal bir jant profilinde karbon kuvvetli olması için kumaş değil sadece ip şeklinde olmalı buda çok ağır oluyor aliminyumla aynı ağırlık oluyor neredeyse. Jant teknolojisinde karbon işçiliği ile birlikte fiyatları tavan yaptırıyor bir çok yarış teknolojisi de fiyatları tavan yaptırıyor 3000$ satılan aero jant aslında tanesi 100 dolar civarına mal olan aliminyum jantı 400$ a satabilir hale getiriyor.
Ayrıca sonuçta yazdığınız eylemsizliği teker eylemsizliğini ayrıca hesaplamadan yaptığınızdan son sıraya koyorsunuz ama eymelsizlik yokuş ve sürekli değişen hızlar dur kalk trafik gibi etkenlerden çok daha önem kazanıyor.
Aero da en verimli şeklin önününde ince olduğunu görüyoruz tekerlekte bu mümkün değil. Yani janta verilen profilin bir noktadan sonra yani ilk 10 mm den sonra gereksiz olduğunda ortaya çıkar.