Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hafif Bisiklet- Kullanım Kolaylığı

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Güney Mertkan tarafından paylaşıldı.

  1. Güney Mertkan

    Güney Mertkan Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    İstanbul-Avcılar
    Seviye:
    Hafif Bisiklet- Kullanım Kolaylığı
    Bir bisiklet satın alırken, görünüşü hoşumuza giden bir tanesini seçer ve şöyle bir yakından inceledikten sonra, hemen her zaman, kadrosundan ve gidonundan tutup havaya kaldırırız. Eğer elimize hafif geliyorsa, bu çok hoşumuza gider. Bisiklette hafifliğin çok öncelikli bir tercih nedeni olduğunu düşünürüz. Acaba bu doğru mu, ya da hangi koşullarda ve ne kadar geçerli bir yargıdır bu? Bir bisikletin ağırlığının yaklaşık 7 kg ile 14 kg arasında olduğunu varsayabiliriz. Diyelim ki 8 kg ağırlığında bir bisiklet seçtik. Karşımızdaki diğer seçenek 12 kg olsun. Bu ikinci bisiklet birincisinden 4/8×100 = %50 daha ağırdır. Bu farkı duyumsamamak olanaksız. Üstelik bu ağır bisikleti elde taşımanın diğerine göre oldukça zahmetli olduğunu da kabul etmek gerekir. Ancak bir düşünelim: Bisiklet elde taşımak için değil, bizi taşımak içindir. Bisiklete bindiğimizi ve yolda devinim halinde bir kitle olduğumuzu düşünürsek, bu kitle bizim ağırlığımızı da içerir. Kendi ağırlığımızı yaklaşık 60 kg olarak alalım.
    Birinci bisikletle toplam ağırlık 60+8 = 68 kg, ikincisiyle 60+12 = 72 kg olacaktır. Bu durumda, yüzde cinsinden kıyaslama: 4/68×100 = yaklaşık %6 ağırlık farkı demektir. Bütün diğer etmenleri de hesaba kattığımızda, yolda giderken bu ağırlık farkını duyumsamamız olanaksızdır ve zaten genel performansımıza katkısı da ihmal edilebilir bir düzeyde olur.
    Tabii, bazı koşullarda bu fark önem arz edebilir:

    • Bisikleti kullanırken sık sık elimize alıp karşıdan karşıya geçmek, basamak çıkarıp indirmek, evde ve iş yerinde pek uygun olmayan bir yere sokup çıkarmak, elimize alıp üst katlara taşımak zorundaysak.

    • Yarışma koşullarında, rakiplerimize karşı daha baştan elverişsiz bir konuma düşmemek ve belki de burun farkıyla bir yarış kazanma şansını kaçırmamak için.

    • Çok az bir enerji ve zaman kaybının bile göze alınamayacağı koşullar altında, çok uzun ve zorlu yolculuklar yapacaksak. Yani olağan koşullarda bisikletin kendi ağırlığının, diğer etmenlerin yanında hiç de o kadar önemsenecek bir etmen olmadığını düşünebiliriz. Bir de, o bir-iki kiloluk farkın bisikletin fiyatında ne kadar büyük bir fark yarattığını görürsek, çoğu durumda “hafif bisiklet” sevdasından vazgeçmenin daha akıllıca olduğuna karar veririz. Ancak, günlük yaşamımızda ulaşım için kullandığımız vazgeçilmez bir
    parçamız haline gelen bir bisikletin hafif olması da, kullanım kolaylığı açısından oldukça önemlidir. Bu durumda, çok özel ve pahalı parçalar edinmeden ama yeterince kaliteli ürünler seçerek ama herşeyden önce bisikletin üzerindeki gereksiz sayılabilecek eklentilerden, olmasa-da-olur türünden mekanizmalardan kurtulmayı deneyerek,
    bisikletimizi 10 kg.’ın altına indirebiliriz. Böyle bir bisiklet rahatlıkla elde taşınır, bir yerlere sokup çıkarırken insana sıkıntı vermez. Bisikletle yolda giderken bu hafifliğin etkisini duyumsamazsınız bile. Yolculukta çektiğiniz sıkıntıyı azaltmak istiyorsanız, bisikleti değil kendinizi hafifletmeye bakın—yani, varsa, fazla kilolarınızdan kurtulun!
     
    Ercx ve Hüseyin Demirel bunu beğendi.
  2. Ercx

    Ercx Aktif Üye

    Kayıt:
    30 Kasım 2008
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    42
    Şehir:
    Karşıyaka
    Seviye:
    Bisiklete bindiğimizi ve yolda devinim halinde bir kitle olduğumuzu düşünürsek, bu kitle bizim ağırlığımızı da içerir. Kendi ağırlığımızı yaklaşık 60 kg olarak alalım.

    Kitle'nin ne olduğunu açıklayamazsan eksi oy vereceğim. Yazıda genel olarak, düşünce ve ifade yanlışların var, ama ben "kitle" sözcüğüne takıldım kaldım.
     
  3. furkan şenel

    furkan şenel Üye

    Kayıt:
    10 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    85
    Beğeniler:
    29
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    bence bisikletin ağırlığı ihmal edilemez.her koşulda hafif olmalıdır.
     
  4. Güney Mertkan

    Güney Mertkan Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    111
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    İstanbul-Avcılar
    Seviye:
    kitle orada kütle olarak olcaktı yanlış yazılmış :D düzeltme seçeneği yok olsa düzeltirdim. Belkide gerçekten kitle olarak kullanılmak istenmiş olabilir.
     
  5. mert yazgan

    mert yazgan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Haziran 2009
    Mesajlar:
    214
    Beğeniler:
    109
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    bence 2 kilo fark bisiklette fark eder.özellikle kalkışlarda ve yokuşların için fark edilebilir düzeyde olur. ama sonuçta yarışmıyorsanız o kadar etkileyeceğini sanmıyorum...
     
  6. Hüseyin Demirel

    Hüseyin Demirel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2010
    Mesajlar:
    278
    Beğeniler:
    83
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    bisikletin hafif olması manevra yeteğini arttırıcaktır dolayısıylada kilo vermekte yararı olucak ama ne kadar hafif olursa bisiklet o kadar daha rahat gidecektir.