Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Hafif arazi bisiklet tavsiyesi, ön amortisör ne kadar gerekli ? (Sedona 321 veya 341)

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında kaanduro tarafından paylaşıldı.

  1. kaanduro

    kaanduro Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    Istanbul, Atasehir
    Seviye:
    Arkadaşlar selam,

    Şu anda bu kış sonunda ikinci el satın aldığımm 2010 model Cannondale quick 5 kullanıyorum ve kadrosu küçük geldiği için bisikletimi yenilemek istiyorum.

    Geçtiğimiz hafta Tandem bisiklette Sedona 321 gördüm. Daha deneme fırsatım olmadı ama incelediğim kadarıyla bisikleti çok beğendim. 321 yanında yine Gürkan Ustanın tavsiye ettiği 341 modeli de oldukça çekici geldi.

    Sizden tavsiye almadan önce kısaca ihtiyaçlarımdan bahsetmem gerekli. Bisikleti ağırlıklı olarak Anadolu yakasında sahil yolunda kullanıyorum. Haftada birkaç kere Ataşehir-Kadıköy, ayda birkaç kere de Kadıköy-Tuzla yapıyorum. Eğer kısa mesafe gidiyorsam pek uslu sürdüğüm söylenemez, merdivenlerden inip kaldırımdan atlar, bulduğum her fırsatta toprak yada çimen yerlerden geçerim. Sonbahar gelip yağmurların başlamasıyla birlikte Aydos, Polonez taraflarına doğru uzayıp bol bol çamura bulanmayı planlıyorum çünkü yağmurda iki teker üzerine olmayı çok seviyorum.

    Şehir içindeki atlama zıplamalar için şu an kullandığım bisiklet (28", sabit maşa, schwalbe touring plus lastikler) ihtiyaçlarımı karşılıyor. 321 boyuma uygun kadro seçimi ile daha keyifli olacaktır buna eminim. Ama yağmurlar başlayıp ufaktan çamura bulandığımda 321 ihtiyaçlarımı ne kadar karşılayabilir emin değilim maalesef. Her ne kadar profesyonel olmasam da kendimi biraz zorlamak istiyorum. Bisiklet seçimi konusunda birkaç seçeneğim var. Sizce hangisi daha mantıklı olur?

    1. Şimdi 321 alıp kışa doğru bir MTB alabilirim. 321 i şehir içinde kullanırken, çamura bulanacağımda dağ bisikletime atlarım. Arazide ön amortisör, geniş dişli lastiklerle daha keyifli sürüş yaparım. Şehir içinde de 321 ile akar giderim. Maliyetlerim çok yüksek olur, ayrıca boyum 1.90 olduğu için 26" lastikler biraz küçük kalabilir.

    2. Sadece 341 i satın alabilirim. Ön amortisörü olduğu için şehir içinde atlayıp zıplarken daha rahat edebilirim. Her ne kadar önem vermesem de disk frenli olduğu için biraz daha güvenli olabilir. Bir de 27 vitesli olması 321 e göre avantajlı. Gidondan kilitlenen maşası var yokuş çıkarken avantajlı olabilir. Fakat maşa ve disk frenin yapacağı ağırlık yoldaki akıcılığını azaltır diye korkuyorum. Ve fiyatı da 321 e göre 250 dolar daha pahalı.

    3. Bir seçenek te sadece 321 almak. Her ne kadar dağa bayıra gideceğim desem de, toplam sürüşümün %80 i asfaltta olacak. Diyorum ki, sanki cyclocross yapanlar amortisörlü maşa mı kullanıyorlar.. 321 arazide ne kadar zorlanabilir bunu bilemiyorum. Ayrıca bu benim için en masrafsız çözüm olacak.


    Biraz uzunca bir başlık oldu ama bu konuda tecrübeli arkadaşların fikirlerini bekliyorum. Seçim ağırlıklı olarak iki bisikletin ne kadar gerekli, faydalı olduğu, ve ön amortisörün sürüşü ne kadar etkileyeceğine düğümleniyor. Evet, fikirler ?
     
  2. kerem sezgin

    kerem sezgin Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    105
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    lüleburgaz
    Seviye:
    bence amortisör aşırı dağlı taşlı çukurlu yollarda kullanılmadığı sürece gerekli değil ki dediğim yolları amortisörsüz bisikletle de gidersiniz ama kollarınız yorulur daha çok yük biner ben amortisöre karşıyım fazladan yük gibi geliyor bana tabi hem hafif hem amortisörlü olursa ona da lafım yok...
     
  3. kaanduro

    kaanduro Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    Istanbul, Atasehir
    Seviye:
    Dün Metin bisikletteydim. Şöyle bir baktım, neredeyse bütün bisikletler amortisörlü maşalı yapılmış.
    Sabit maşa istiyorum dediğimde verecek model bulamıyorlar resmen. Nedir bu amortisör çılgınlığı anlamıyorum...
     
  4. kerem sezgin

    kerem sezgin Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    105
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    lüleburgaz
    Seviye:
    bizim burda çift amortisörlüler satış rekoru kırıyor :D görünüşü güzel geliyor insanlara hem konforlu olduğunu düşünüyolar ağırlıktan bi haberler ama adam bisikletin üstüne ne bulduysa takmış kamyon farı gibi far takmış arkasında akü taşıyo ayna takmış 2 tane araba aynası :D bisiklet zaten çift amortisörlü nasıl gidiyosun diye soruncada 1. viteste hafif hafif gidiyorum diyor :D neyse bu forumda böyle insanlar çok yoklar zamanla bilgileniyor insanlar forumu okudukça hem hafif hem amortisörlü bisikletler zaten pahalı uygun bütçede hafif arazi bisikleti isteniyorsa bence amortisörsüz modellere bakılmalı amortisör çılgınlığının nedeni 1.planda görünüşü güzel olması ayrı bir havasının olması yani motosiklet gibi donanımlı denilmesi
     
  5. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.148
    Seviye:
    bugüne kadar ben amortisörün bana bir doğrudan faydasını görmedim. hatta bazı arkadaşlarım girdikleri çukurlardan amortisörler yüzünden fırlayarak çıktılar; bir tanesi parmağını bile kırdı (bahse konu amortisör ön amortisördür). gerekli değilse, gerekli değildir.
     
  6. kaanduro

    kaanduro Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    Istanbul, Atasehir
    Seviye:
    Amortisöre tamamen gereksiz demek biraz haksızlık olabilir.
    İyi çalışan bir amortisör, zorlu engebelerin olduğu yerlerde gidonu daha stabil tutarak kontrolü kolaylaştıracaktır. Öte yandan hissiz bir amortisör de faydadan kontrolü olumsuz etkileyebilir.
    Dün Karaköy Bakırköy arası sahil yolunda arkadaşla beraber oldukça yüksek tempolu sürüş yaptık. Sürüşte değil asfalt, bisiklet yolundan bile uzak durarak ağırlıklı olarak çimenlerden ve bozuk yerlerden geçtik. Lastik havasıın ne kadar önemli olduğunu yine görmüş oldum. Eğer lastiğin üzerinde yazan max değere yakın hava basarsam bisiklet daha sert oluyor. Kasislerde daha fazla zıplıyor ve bileklerime gelen ani darbeler daha kuvetli oluyor. Bu da özellikle konsantrasyonu açısından daha yorucu.
    Lastik havası üzerine yazan min değere daha yakın olduğunda evet daha yumuşak bir sürüş yapıyorsun ama bu sefer de hem sert ve sivri engeller janta vuruyor, hem de bisikletin akışkanlığında (böyle bir terim var mı acaba ?) az da olsa hissedilen bir azalma oluyor.

    Bunlar ufak detaylar ama eğer limitleri zorlayacak sürüş yapıyorsan ciddi farklılık yaratabiliyor. lastik havasının etkileri bu kadar ciddiyken amortisörün çok daha büyük fark oluşturacağını biliyorum fakat görünen o ki maalesef satın almadan bunu dememem münkün değil, çünkü satıcı "al şurda kapının önünde turla" dese bile zorlamadan amortisör farkını anlamak zor..
     
  7. kerem sezgin

    kerem sezgin Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    105
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    lüleburgaz
    Seviye:
    bence amortisöre bulaşma boşuna fazladan para vercen hemde daha ağır olucak bisiklet eğer 3000 tl fln bütcen yoksa hem amortisörlü hem hafif bisiklet zor...
     
  8. kaanduro

    kaanduro Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    Istanbul, Atasehir
    Seviye:
    Arkadaşlar dün yeniden Tandem bisikleti ziyaret ettim, 321 ve 341 i yan yana koydum ve uzun muhakemeler sonucunda 341 i alıp çıktım.
    Evet amortisör özellikle yokuş yukarı çıkarken ayağa kalktığında ciddi miktarda güç emiyor, ama bu modelde gidondan kilitli olduğu için tek sorun ağırlığının 321 e göre biraz fazla olması.