Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Güzel!..(3 Ekim - 31 Aralık 2006)

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında Özcan tarafından paylaşıldı.

  1. Özcan

    Özcan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    4 Aralık 2005
    Mesajlar:
    450
    Beğeniler:
    553
    Seviye:
    Güzel!..
    “kitsch”

    Yerli ve yabancı yedi sanatçıdan oluşan "Güzel!.." sergisi, sanatın en temel konularından biri olan güzellik kavramını ele alıyor. Resim, heykel, fotoğraf ve videodan oluşan eserlerde sanatçılar klişelerden meydana gelen duvarların ötesine geçebilmek için, güzelliğin sanattaki ve hayattaki statüsünü sorguluyor. Sergide güzellik, çirkinlik ve “kitsch” arasındaki ilişkiler yorumlanıyor.

    "Dünyayı sadece güzellik kurtarabilir" (Dostoyevski)
    "Alelade insanlar beğendikleri şeyin güzellik olduğunu düşünürler." (Nietzsche)
    "Güzelliğin kökeni çelişkilerin belirli bir ilişkiselliğini içerir. " (Akinalı Thomas)
    "Televizyonun üzerinde güneş batmaz" (AHA)
    "Ne harika bir dünya" (Louis Armstrong)
    "Güzel bir gün" (U2)


    Güzel!..

    "Güzel!…" başlıklı bu sergide, yedi sanatçı güncel sanattaki ve hayattaki güzellik nosyonunu ve formunu araştırıyorlar. Bu sergi, resim, heykel, fotoğraf ve video gibi çeşitli araçların kullanımını içeriyor ve güzellik, "kitsch" ve çirkinlik arasındaki ilişkileri çözümlüyor. Bu sergide idil, armoni ve bizzat mükemmele dair fikirlerle ilgili klişelerin yerini sanatın hakim parametrelerinden biri olan güzellik hakkındaki daha samimi ve güncel görüşler alıyor.

    Sanatın başlangıcından 19. yüzyılın ortalarına kadar, güzellik kavramı sanat üretiminde belirgin bir öğe olarak büyük bir rol oynadı. Doğayı taklit etmek veya yeniden inşa etmek amacıyla güzellik yaratmak sanatçının ana hedefiydi. Bununla beraber, modern sanatın başlangıcından itibaren, güzellik gitgide daha çok "kitsch" ve çirkinlik gibi kavramlarla olduğu kadar yapıbozum stratejileriyle, (sür)realizm ile, özgün olmayla, sanatsal kavramsalcılıkla ve yapısalcılıkla da yer değiştirir oldu.

    Bencilliğimiz, yüzeyselliğimiz, dekadansımız (ahlaki ve kültürel çöküşümüz) ve hepsini kapsayan tüketiciliğimiz yüzünden güzellikle çirkinlik arasındaki oranın dengesiz göründüğü dünyanın şu içinde bulunduğu halde, Siemens Sanat'ın sergisi güzelliğin bugün nasıl var olduğu sorusuna götürüyor bizi.

    Her ne kadar kökten değişim geçirdiyse de, alt üst edici bir etmen olarak, güzellik hâlâ sanatın ve hayatın içsel bir parçası. Güzellik, izleyicinin duygusal halini bekleyen soyut bir kavram. Bu duygusal hal, izleyiciyi, birşeyleri ya da birilerini kendi kişisel beğenisine, bireysel ruh haline, toplumsal sözleşmelere ve kültürel bağlama göre değerlendirmeye götürür. Her ne kadar öznel de olsa, bu bir ölçüye kadar genel geçerlilik talep eden bir yargılamadır. Bu nedenle, güzellik her zaman popülerdir. Sonuç olarak, güncel güzellik nosyonu baş etmesi kolay olanı ve çabuk anlaşılabileni tercih eden küreselleşmiş ve genelleşmiş bir popüler kültür beğenisi ile nitelenir. Bizim dolayımlı toplumumuz bir DJ kültürü yarattı, sampling (varolan eserlerden parçalarak alarak yeni bir eser oluşturmak) bir yaratım formu ve zapping (hızla birinden diğerine atlamak) da bir alımlama formu oldu.

    Televizyonda örneğin, dünyamızın kolayca dile getirilen, bulanık bir yansımasını görürüz. Orada, hayatımızın pek çok parçasında olduğu gibi, güzellik, "kitsch" ve çirkinlik arasında kalanlar yitip gitmiştir. Televizyonda, güneş hiç batmaz; gerçek hayatta, güneş yüzünden kanser olup ölürsün...

    Siemens Sanat'taki sanatçılar klişelerden oluşan duvarların ötesine geçebilmek için güzelliğin sanattaki ve hayattaki statüsünü sorguluyorlar. Bu sergi güzellik, "kitsch" ve çirkinliğin gerçekliğimizin nasıl birbirine geçmiş etmenleri olduğunu gösteriyor. Sergi, hayatı ve ölümü yansıtıyor, yüksek kültür ve alt kültür arasındaki sınırları reddediyor, sanatsal el işçiliği ve "kitsch"le çalışıyor, avangard kavramı ile kitleler kavramını sorguluyor, hem derin hem de değersiz düşünme stratejilerini, güzelliğin herşeyde, herkeste ve her yerde bulunabildiği bugünün heterojen ve çoğulcu hayat formunu ortaya çıkarmak için kullanıyor.

    kaynak : www.siemens.com.tr/siemenssanat

    ***

    “Güzel!..“ Sergisi 3 Ekim - 31 Aralık 2006 tarihleri arasında, haftanın her günü 10.00-19.00 saatleri arasında gezilebilecek. Sergi ücretsizdir arkadaşlar.

    Meclisi Mebusan Cad. No: 125
    34427 Fındıklı - İstanbul
    (Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi karşısı)

    ***
    Sergiden çektiğim birkaç fotoğraf..
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. İsmail Ağıllı

    İsmail Ağıllı Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.707
    Beğeniler:
    930
    Şehir:
    Ürgüp, Kapadokya
    Seviye:
    çok güzel fotograflar hepsi birbirinden güzel çok ilginç bir sergi en çok dikketimi taş çekti çok garip çok sağol
     
    tahayyül bunu beğendi.
  3. Özcan

    Özcan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    4 Aralık 2005
    Mesajlar:
    450
    Beğeniler:
    553
    Seviye:
    Beğenmene sevindim.. Serginin sorumlusu arkadaşla karşılaştığımda, iple sarılı taşın, yapan sanatçı için ne ifade ederek yapıldığını öğrenir ve buraya yazarım..

    Aslen sanatla çok ilgili olmasamda.. Siemens sergileri mekan olarak bana oldukça yakın olduğu için, sizlerle paylaşmak zevkli oluyor.. Bazı eserler gerçekten ilgimi çekebiliyor..

    Mesela bu sergide et resimleri var. O kadar yakından fotoğraflanmışlarki, ilk baktığımda ne olduğunu anlayamamıştım.. ama deseni çok hoşuma gitmişti. Meğer antrikotmuş :D

    Yakından antrikot bana göre öyle kusursuz bir desenki (özellikle Ramazan da :)) carbon veya alaşım alu.bir kadronun böyle bir desenle kaplandığını bir düşünün hele. İnanılmaz güzel olurdu sanırım :rolleyes: :7:

    İşte antrikot..
    [​IMG]