Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Günlük tur için yüksek kalorili yiyecekler.

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında BicycleLover tarafından paylaşıldı.

  1. BicycleLover

    BicycleLover Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    17 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    456
    Beğeniler:
    421
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    lazım değil
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Günlük 150-230 km arası (kişiden kişiye göre değişir) turlarda, açığa çıkan büyük enerji kaybını telafi edebilecek ve bizi ayakta tutabilecek yüksek kalorili ve bir o kadar da faydalı besin fıstık ezmesini öneriyorum. İçindeki yüksek kalori olsun protein olsun bence günlük turlarda yanımızda olması gereken bir besin. Yanımıza, ekmeğe sürerek yada başka bir şekilde alınması gerektiğini düşünüyorum. Şekersiz olanlar yada şekeri azaltılmış olanlar tercih edilirse çok daha iyi olur. (Evde de kolay bir şekilde yapılıyor ayrıca ''şekersiz'' yapılabilir) Tadı ayrı bir müthiş. Ek olarak bal+fıstık ezmesi birlikte yendiğinde müthiş bir enerji veriyor diye de okumuştum. Buda bize turlarda yardımcı olur. Siz neler yapıyorsunuz günlük turlar için yanınıza?

    [​IMG]

    Besin değerleri ise şöyle:
    Porsiyon miktarı: 100 g
    Kalori(kcal): 588
    Toplam yağ: 50 g
    Kolesterol : 0 mg
    Sodyum: 17 mg
    Potasyum: 649 mg
    Karbonhidrat: 20 g
    Diyet lifi: 6 g
    Şeker: 9 g
    Protein: 25 g
    Kalsiyum: 43 mg
    Demir: 1,9 mg
    B6 Vitamini: 0,5 mg
    Magnezyum: 154 mg
     
    gercek umurcan bunu beğendi.
  2. Yuppata

    Yuppata Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Mart 2014
    Mesajlar:
    760
    Beğeniler:
    987
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Kendinize pekmez, fındık, fıstık, ceviz, vb. ürünlerin karışımını yaparak veya çeşitli kuruyemişlerden oluşan karışımla güzel bi atom bombası yapabilirsiniz. Sizi yeterince ayakta tutacaktır. Bunların üstüne su için bol bol. Alın size doğal, temiz, kendi elinizden çıkan mis gibi karışım. Daha ne olsun.
     
  3. Ozan k.

    Ozan k. Onursal Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.780
    Beğeniler:
    2.170
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Dusuk tempode gayet iyi ama performansli surustesadece karbonhidrat oneririm. Mesela muz veya hurma.

    Performansli suren biri kalbi 150 atarken fistik ezmesi yese ck rahatsiz olur.
     
    MuratHan bunu beğendi.
  4. Hamid Asım

    Hamid Asım Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Aralık 2011
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    252
    Şehir:
    SAKARYA
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    yavaş salınımlı basit karbonhidratlar öneriliyor genelde, bana kalırsa fıstık ezmesi aşırı yağ içerdiğinden iyi bir bisikletçi yiyeceği olamaz.
    ayrıca sürüş boyunca yavaş enerjiye dönüştüğünden düşük-orta glisemik indexli (GI) karbonhidratlar tercih edilmeli. (makarna vb. indeksi 70 yüksek)
    eğer bir yiyeceği gözünüze kestirdiyseniz internetten mutlaka GI değerine bakın sonra karar verin.

    - Yulaf ezmesi, hatta yapabiliyorsanız fırınlanmış ballı veya pekmezli, muzlu yulaf ezmesi barı. Şurda benzer bir çalışma var How To Make Energy Bars - GCN's Food For Cycling şu da musli bar How To Make Your Own Energy Bars – Hannah Grant's Muesli Bars.
    - Hurma, yüksek lif ve doğal şeker içeriği sayesinde tanesinde yaklaşık 45 kalori ile benim favorim.
    - Muz, basit karbonhidrat orta GI, tanesi yaklaşık 100 kalori, yüksek potasyum sayesinde kasların toparlanmasında çok etkili.

    Örnek tablo:

    sürüşten 2-3 saat öncesi
    yulaf ezmesi, müsli, çavdar ekmekli tost veya çırpılmış yumurta

    sürüşten 30dk öncesi
    1 adet muz

    sürüş sırasında
    yüksek GI değerli izotonik içecekler, hazır jeller, kurutulmuş üzüm, hurma, kayısı vb.

    sürüşten hemen sonra
    boşalan glikojen depolarını doldurmak (recovery) için, yüksek GI içeren gıdalar, sütlü mısır gevreği, patlamış pirinç gevreği vb.

    sürüşten 2-3 saat sonra
    düşük-orta GI: kızarmış somon ile patates veya brokoli ezmesi

    kaynak: The best carbs for cycling - what to eat and when