Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Grupset Dayanıklılık karşılatşırması (giriş vs üst)

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Örümböcük tarafından paylaşıldı.

  1. Örümböcük

    Örümböcük Üyeliği iptal edildi.

    Kayıt:
    6 Ekim 2015
    Mesajlar:
    420
    Beğeniler:
    715
    Seviye:
    Selam.

    Bilindiği üzere giriş seviyesinden üst setlere doğru çıkıldığında işlevsellik artarken malzemelerin ağırlığı da azalıyor. Bir tanıdığım azalan bu ağırlıkla beraber malzemelerin dayanıklılık ve ömrünün de azaldığı soyledi. Alt seviyeler çelik, (eğilip bükülmez, kırılmaz aşınmaz demek istiyo heralde) üst seviyeler aliminyum-karbon (sanırım kırılır, yamulur, aşınır demek istiyo) dedi. Bu soyledikleri garibime gitmedi değil. Ne yani şimdi 100 tl lik tourney, 4.000 tl lik xtr den daha mı sağlam ? Ya da x3, xx1 den? Anlatmak istediğine bakılırsa öyle ama bu doğru bir tercih olsaydı profesyonellerin acera, tourney veya x3 ve müdahillerini kullanmaları gerekmez miydi? Bu nasıl bir mantık, bun nasıl bir yaklaşım. Yoksa 'Sağlamlık' konusunda birazda olsa soylediklerinin doğruluk payı var mı? Ben mi çok eleştiriyorum?
     
    Son düzenleme: 30 Mayıs 2016
  2. trabzonlu ozan

    trabzonlu ozan https://speeder2xx.wordpress.com/

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    21 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    193
    Beğeniler:
    178
    Şehir:
    trabzon
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    komponentlerin ömür uzunluğu üst seviyelerde daha fazla diye biliyorum ama zaten kıstas sağlamlık olsaydı profesyoneller yarış bisikletiyle değil çelikten esnaf bisikletleriyle yarışırlardı. yarış lastiği takmaz schwalbe marathon plus falan kullanırlardı.
     
    Örümböcük bunu beğendi.
  3. SOZUAK

    SOZUAK Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    30 Nisan 2016
    Mesajlar:
    522
    Beğeniler:
    664
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Barış SÖZÜAK
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    @Örümböcük Evet denilenler doğru fakat bizim milletin hala anlamadığı anlamak ta istemediği öyle saçma işler var ki sanırsınız herkes lisanslı pro sporcu, müsabakaları sektirmeden takip ediyorlar, herkes yediğine içtiğine dikkat ediyor hiçkimse sigaraya ağzını sürmüyor, ülkedeki bisiklet sayısı araba sayısını aşmış felan filan.

    Şimdi her ürünün yeri ayrı fiyatı ayrı kullanıcısı ayrı ama gelişmiş ülkelerde. Bizde param var karbon alayım, ıhhh Dura-ace mi olsun Ultegra mı olsun . Yahu arkadaş sen yarışçısımısın, bu işten para kazanıyormusun yok. O zaman o parçalarla da işin yok. Hani sizi hedef alıp yazmadım genelleme yaptım da üzerinize alınmayın. Yani sizin toplamı 500 TL eden set işinizi görürken 3000 TL eden seti aldığınızda ne bisikletiniz kendi gidecek ne de o yarım kilo hafiflik sizi daha az yoracak emin olun. Yani 6 kat fazla ödeyip 2 kat daha iyi performans almak bir yana %10-20 daha iyi olursa sizin açınızda kazanımınız o olacak. Şimdi o setler ne fark sağlar
    1-500 gram örnek veriyorum toplamda hafif olur,
    2-Vites geçişleri yük altında dahi daha rahattır.
    3-Daha hızlı vites değiştirirsiniz
    4-Daha az eforla vites değiştirirsiniz

    Yani bir müsabakada gerekebilecek şeyleri sağlar sizin de bunlara ihtiyacınız varsa alın. Yani normal bir kullanıcı olarak ta emin olun o parçaların ömrünü bitiremezsiniz o nedenle de sağlamlıklarından ve eriyip yok olmalarını dert etmeyin.
     
    Son düzenleme: 30 Mayıs 2016
  4. Örümböcük

    Örümböcük Üyeliği iptal edildi.

    Kayıt:
    6 Ekim 2015
    Mesajlar:
    420
    Beğeniler:
    715
    Seviye:
  5. furkan.zaman

    furkan.zaman Hipokrat yeminli bisikletli

    Kayıt:
    31 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    1.114
    Beğeniler:
    1.156
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Furkan
    Bisiklet:
    Raleigh-USA
    Seviye:
    Tourney kullanin bakalim bi başınıza saglamlik haricinde neler geliyor :D
     
  6. SOZUAK

    SOZUAK Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    30 Nisan 2016
    Mesajlar:
    522
    Beğeniler:
    664
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Barış SÖZÜAK
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Kullandım kullanmadım değil ama kullanmasını bilmek şart. Bizim bisikletlerden birini kayınbiradere vermiştim geçen ay zincirip kopartıp getirmiş. Geri birleştirdim ve hangi konumlarda kullanmasını anlattığım halde 5 dk sonra tam çapraz konuma getirip zinciri sıkıştırdı. Yani ben kullanırken sorun yok ama kullanmasını bilmezseniz 5 dk sürmez bozmanız. Ayrıca geçişler vs sorunsuz daha ne olsun.
     
    SerkanNamazcı, mutlu07 ve Örümböcük bunu beğendi.
  7. Hastateker

    Hastateker Forum Bağımlısı

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    22 Ocak 2016
    Mesajlar:
    606
    Beğeniler:
    491
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Osman Özgün Yıldız
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Xtr yerine xt daha uzun ömürlü değil miydi o yüzden xt daha çok fiyat performans sunuyorken xtr öyle değil diye biliyorum. Mesela xt ile tura çıkan Gürkan Genç abimiz var
    Ben tourney kullanıyorum. Bir kez 105 kullanma fırsatım oldu tourney de vitesi atınca yükseldiğini hissediyorsunuz ama 105 te emin olamadım çünkü hem çok hızlı yükseldi hem de sessizdi.
    Bence kullanım amacına uygun olmak daha doğru bir şey yani ben de Trek Fx 7.0 var Dura ace taksam ne olur :D
    Ekmek almaya gitcem rekor mu kırcam:D
     
  8. S.Çal

    S.Çal Kıdemli Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    31 Aralık 2014
    Mesajlar:
    239
    Beğeniler:
    461
    Şehir:
    Afyon
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bu karşılaştırmayı giriş segmenti ürünlerlerle üst segment ürünler arasında yapmak yanlış olur. Çünkü; mtb/treking grupsetlerde Deore/Alivio altı setlerde ne dayanıklılık var ne de düzgün vites geçişleri. Alivio bile hava koşulları kötüleştiğinde performansını kaybediyor. Peki bu karşılaştırmaya nereden başlanmalı? Orta segment ürün olan deore ile üst segmet arasında bu karşılaştırma yapılmalı. Deoreden xtr a doğru gidildikçe performans ve hafiflik kazanımları oluyor. Performans ve hafiflik beraberinde dayanım ömrü sorusunu getiriyor. Evet dayanım ömrü daha kısa ama grupsetlerin hakkını verene daha kısa. Kısa şehir içi turları yaparak yılda 5000km yi yapamayan insanların anlayacağı bir ömür değil bu. Şöyle 20.000-25.000 km yapacaksın ki aradaki farkı anlayabilesin. Yol ekipmanlarında ise yine aynı mantıkla claris ile durace i karşılaştıramazsın. Tiagra ile ultegrayı 105 ile durace i karşılaştırabilirsin.
    Yarışçının umrunda olan tek şey performanstır. Kıtalar arası tur yapan adamın ise tamamen dayanıklılık. Seçimler ona göre şekillenir.
     
  9. Speker

    Speker Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    161
    Beğeniler:
    187
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    8 yillik bisikletimde deore set var. Hic ariza yapmadi. Zincir hic kopmadi. Yillik bakimi, yagi, temizligi aksatmadim. Cok yormassam sekiz sene daha gidecek gibi duruyor. (Zincir haric)
     
    Örümböcük bunu beğendi.
  10. uguryilmaz144

    uguryilmaz144 Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    1 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.585
    Beğeniler:
    3.647
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Uğur Yılmaz
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Günün birinde ultegra ya da duraace grupsete geçersem bu ne ağırlık ne de rijitlik için olacak. Tek derdim frenler olacak... Üst seviye grupsetlerin frenleri çok övülüyor ve henüz 105 harici grupsetleri deneme imkanı bulamadım. Belki de sadece fren ve kol değişimi yeterli olacak...
     
    Örümböcük ve Çaylaq bunu beğendi.
  11. -Cihan-

    -Cihan- Yeni Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    19 Mayıs 2016
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Cihan Y.
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Komponentlerin seviyesi arttıkça narinliğide artıyor diye biliyorum . Geçen haftada gözlemleyerek öğrenmiş oldum . Örneğinden tourney ve 105 sete aynı sertlik derecesinde girerseniz , tourneyin daha fazla dayanabildiğini göreceksiniz. Şahin kıvamı hertürlü gider :) . Seviye arttıkça serilik ve hassas vites geçişi sağlanıyor diye biliyorum
     
    hlksnrr, Örümböcük ve SOZUAK bunu beğendi.
  12. Hamit.Ç

    Hamit.Ç Onursal Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.500
    Beğeniler:
    1.803
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    :)
    Seviye:
    105 frenler kötümü? yada lastikler çok ince olduğundan bence hepsi aynıdır diye düşünüyorum.
     
    Örümböcük bunu beğendi.
  13. uguryilmaz144

    uguryilmaz144 Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    1 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.585
    Beğeniler:
    3.647
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Uğur Yılmaz
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Yok abi kötü demedim. Hatta yol bisikletine geçerken arkadaşlarımın bisikletleri arasında tourney, claris, apex ve 105 frenleri denemiştim. İçlerinde en beğendiğim 105'ti. 105in fren gücü optimum olması gerektiği gibi diye düşünüyorum. Daha fazla fren gücünün hiçbir faydası olmayacaktır, şayet frenleme mekanizmasında darboğaz frenler değil lastik...
     
    SOZUAK bunu beğendi.
  14. Deniz

    Deniz Üyeliği iptal edildi.

    Kayıt:
    18 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.354
    Beğeniler:
    3.721
    Şehir:
    Fahrettin Altay, İzmir
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Ben bu yoruma katılmıyorum :) Mesela arka aktarıcılara zincir kafeslerinden asılın yamultmak için. Hangisi daha önce ve daha kolay yamuluyor bir deneyin bakalım :)
     
    Örümböcük ve uguryilmaz144 bunu beğendi.
  15. Emre Nakipoğlu

    Emre Nakipoğlu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    589
    Beğeniler:
    556
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Ben bu konuda yorum yapmak istiyorum . Bisikletin kesinlikle bütçemize uygun hafiflikte olmasında yarar var... Neden dersek ? Daha hafif,sürtünme daha az,aynakol daha akışkan, set toplamda 1,5 - 1,7 kg gibi var yaratıyor öncelikli olarak. Bir kere slx aynakolla alt seviye aynakol arasında dünya kadar fark var. Rijitlik dayanıklılık gibi konular var.... Daha uzun süre daha ciddi performanslar sağlıyor. Belki yarışmıyorsundur ama bisikletten aldığın zevk kesinlikle daha fazla buna eminim. Diğer taraftan parçların bisikletteki görüntüsü havası. İnsan beğendiği bir şeyi daha çok benimsiyor. Yani duygusal,fiziksel,pratik anlamda her türlü katkısı yadsınamaz gerçek...

    Ama ne var biliyor musun ? Mesala XTRlara koşmanın anlamı yok veya XTlere ... Bisiklet ortalama olarak Slx donanımlı olsa yeterli gelir. Ve foruma bakarsanız ortalama slx seti 450 tl civarlarında. Bu setle en yüksek set arasında dünyalar kadar ağırlık farkı yok. Bu nedenle bu işi kumara döndürmemekte yarar olduğunu düşünüyorum. Diğer taraftan en yüksek ekipmanla bir kaza yaparsanız bu ekipmana zarar geldiğinde yerine koymanız çok ciddi paralara mal olucaktır. Ayrıca çok ciddi bir farkta yaratmayacaktır. Bu en yüksek ekipmanları yarışanlara tasarlamışlar. He durumunuz iyidir direk alıp takarsınız tabi...

    Diyeceğim o ki ortalama bir mtb 11.00 kg lere düşmeli bana kalırsa. Bu açıdan bana göre ciddi fark yaratıyor. Ama bundan aşağılara inecekseniz ve yarışmıyorsanız bir fark sağlamaz. Ayrıca bu hafiflik konusunda bedava olan bir şey var kimse dikkat etmiyor. Sigara içmemek + kilo vermek :D
     
  16. Candan Biberci

    Candan Biberci GökBörü

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    1 Kasım 2015
    Mesajlar:
    2.152
    Beğeniler:
    9.643
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    Candan Biberci
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Ay lav yu Törney:)
    Arkadaşın Xt paso sorun çıkartıp bir yılda aşınıyorsa benim 100 tl lik 4 yıldır kullandığım Altuslu Törneyimi baş tacı yaparım arkadaşlar:)

    Shimano Tourney halk için çeşitli dişli oranlarında üretilmiş ekonomik ve sağlam bir settir Bendeki 48 lik set 45.000 km dir hala sağlamsa başka söze gerek yok bence..
     
  17. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.505
    Beğeniler:
    2.473
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    45 bin mi. O ne araba km. Si
     
    Örümböcük bunu beğendi.
  18. Candan Biberci

    Candan Biberci GökBörü

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    1 Kasım 2015
    Mesajlar:
    2.152
    Beğeniler:
    9.643
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    Candan Biberci
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    @soneryen :)
    Yıllık ortalamam 13.000 km civarı
    Ayda 1000 -1100 km altına düşmedim hiç.Fazlasıda var eksiği yok.Zaten bunun ortalama aylık 600 km si hergün işe giderken oluyor.Geriye kalan 400-500 km turlarla bir şekilde tamamlanıyor.
    Böylelikle Tourney setle 45.000 km yi devirmiş oluyorum:)
    Shimano Tourney sete 10 yıl kullanım ömrü biçmiş ama yıllık 13.000 km ortalamayı baz alsalar muhtemelen 4-5 yıl derlerdi:)
     
    soneryen ve Örümböcük bunu beğendi.
  19. SOZUAK

    SOZUAK Forum Demirbaşı

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    30 Nisan 2016
    Mesajlar:
    522
    Beğeniler:
    664
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Barış SÖZÜAK
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Kullanmasını bilip çatır çutur vites değiştirmezseniz uzun dayanıyor, dayanması da gerekli sizdeki gibi. Böyle canlı örnekler iyi oluyor zira Tourney de kötü değil dayanıklıdır deyince hemen yok canııım tarzı cevaplar geliyor. Bendeki Deore 10 senede en az 30000+ km dir kullanılıp üzerinde aşınma belirtisi bile yokken zorlaya zorlaya kullansaydım mutlaka bir yerlerinde hasar çıkardı çünkü arazi, dere tepe demedim, bozulur mu şu olur mu bu olur mu demedim her yerde kullandım. Bazen mecbur kalıp bağırta bağırta vites değiştirdiğim de oldu ama gayet iyi durumda, ondan önceki Alivio setim de daha yaşlı ama kayınbiradere verdiğim bisiklette hala çalışıyor.
     
  20. Candan Biberci

    Candan Biberci GökBörü

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    1 Kasım 2015
    Mesajlar:
    2.152
    Beğeniler:
    9.643
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    Candan Biberci
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    @SOZUAK
    Dediğin gibi düzgün kullanıldığında setlerin ömrüde doğal olarak uzuyor.
    2011 yılında daha 1 yıllık Deore grup setli bir Whistle mtb almıştım.
    Aldığım gibi ruble ve zinciri değiştirdim.Ruble o kadar kötü durumdaydıki yılda bu hale gelmesi için arkadaş bayağı çaba sarfetmiş gibiydi.
     
    soneryen ve Örümböcük bunu beğendi.