Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Graeme Obree 1 saat rekorunu yeniden kırmaya hazırlanıyor

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında Özgür Nevres tarafından paylaşıldı.

  1. Özgür Nevres

    Özgür Nevres Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Haziran 2007
    Mesajlar:
    694
    Beğeniler:
    1.372
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    43 yaşındaki İskoçyalı bisikletçi Graeme Obree, 1 saat rekorunu yeniden kırmak için hazırlanıyor! Ve yine kendi yaptığı bir bisikletle!

    http://www.bikeradar.com/news/article/graeme-obree-bidding-for-hour-record-again-21712

    Obree, 1993 ve 94 yıllarında yine kendi yaptığı bir bisikletle (bazı bölümlerde, örneğin orta göbek, çamaşır makinası parçaları kullanmıştı) 1 saat rekorunu 2 kez kırmıştı.

    Francesco Moser'e ait olan 51.151 km. lik rekoru 51.596 km. ile 16 Temmuz 1993'te kırmıştı, üstelik 24 saat içindeki ikinci denemesinde!

    Obree'nin rekoru, sadece 1 hafta sonra, Olimpiyat Şampiyonu İngiliz Chris Boardman tarafından 52.270 km. ile kırıldı.

    Obree, rekoru kırarken "Süpermen pozisyonu" denen bir duruş geliştirmişti. Bu duruşu kullanan (bir göğüs desteği ilavesiyle) Francesco Moser, dünya rekorunu olmasa da, "veteran" rekorunu 15 Ocak 1994'te 51.84 km. ile kırdı. Bu, Boardman'ınkinden kötü, ancak Obree'ninkinden bile iyi bir dereceydi!

    Obree, 27 Nisan 1994'te rekoru bu kez 52.713 km. ile Boardman'dan geri aldı.
    Rekor, son olarak 6 Eylül 1996'da yine Chris Boardman tarafından "Süpermen pozisyonu" kullanılarak 56.375 km. ile kırıldı.

    Daha sonra UCI, kullanılan aerobar vb. tüm ekstra parçaları ve "Süpermen Pozisyonu" nu yasakladı. Ve rekor olarak, Eddy Merckx'ün 25 Ekim 1972'deki 49.431km. lik derecesini kabul etti. Diğer tüm rekorları (Obree'ninkiler ve Boardman'ınkiler dahil) "Best human effort" (En iyi insan eforu) seviyesine indirgedi.

    UCI, rekor olarak Merckx'ün kullandığı bisikletle aynı donanımı kullanan bisikletlerin kıracağı rekorları kabul ediyor. Buna uygun olarak, Merckx'ün rekoru, Çek Ondřej Sosenka tarafından 25 Eylül 2005'te 49.7 km. ile kırıldı. Halen bu rekor geçerlidir.

    Obree şimdi Sosenka'nın rekorunu kırmaya çalışacak. "Rekoru kıracağımı iddia etmiyorum, sadece bunu arzuluyorum" diyor.

    Obree'nin daha önce kırdığı 2 rekoru anlatan film, "Uçan İskoçyalı" (The Flying Scotsman) adıyla 2006'da çevrilmişti.

    Obree rekoru kırarken, 1993 - Süpermen pozisyonu
    [​IMG]

    Obree'nin rekoru 2 kez kırdığı bisiklet, kadro, gidon, furş, orta göbek vb. kendi imalatı
    [​IMG]

    Obree'nin yeni bisikleti
    [​IMG]

    Obree yeni bisikletiyle antrenmanda
    [​IMG]

    Daha fazla bilgi için:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Graeme_Obree
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hour_record
     
  2. Selçuk Çilek

    Selçuk Çilek Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Eylül 2007
    Mesajlar:
    696
    Beğeniler:
    1.319
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Başlık ve bilgiler için teşekkürler.Çünkü Obree özellikle aero çalışmaları ile(bisiklet&sürücü) kesinlikle bisiklet tarihinin bir bölümünü yönlendiren sporcudur.
    Bir konuda düzeltme yapmak istiyorum. Fotodaki sürüş pozisyonu ve daha sonra Moser in kullandığı pozisyon Süperman pozisyonu değildir.Fotoğraftaki ilk Old Faithful isimli bisikletinde kullandığı ve daha sonra UCI tarafından yasaklanan sürüş pozisyonudur.
    Bunun üzerine "Süpermen" pozisyonuna geçiş yapmıştır..
    Şu linkte...
    http://www.wolfgang-menn.de/superpos.htm
     
    syt093, basar, Önder Tarım ve 3 kişi daha bunu beğendi.
  3. Özgür Nevres

    Özgür Nevres Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Haziran 2007
    Mesajlar:
    694
    Beğeniler:
    1.372
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Evet süpermen pozisyonu resimdeki değil, yanlış yazmışım. Düzeltme için teşekkürler.

    Süpermen pozisyonu aşağıdaki gibi arkadaşlar (Selçuk Çilek Bey'in verdiği linkten aldım):

    [​IMG]

    Moser'in pozisyonuysa wiki'de aynen şu şekilde geçiyor:

    Francesco Moser, whose record Obree had beaten, adopted Obree's riding position - adding a chest pad - and established not an outright world record but a veterans' record of 51.84 km.

    Burada "Obree's riding position" u varsayılan olarak "süpermen pozisyonu" diye kabul ettim, demek hata yapmışım. O halde Moser, bir önceki resimdeki sürüş pozisyonunu kullanmış.
     
  4. Aybars Öge Sürücü

    Aybars Öge Sürücü Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.548
    Beğeniler:
    1.509
    Şehir:
    Izmir / Istanbul
    Seviye:
    Bu "praying mantis" yani peygamber devesi dediği pozisyon. :in:
     
    d.berkay, fatihgüven ve Özgür Nevres bunu beğendi.
  5. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Yok devenin bale papucu...43 yaşında bu rekoru yeniden kırarsa artık bu adamın uzaylı olduğuna inanacağım...Yanlız yeni bisikletindeki ayna kol biraz fazla büyük...UCI standartlarını karşılıyormu bu bisiklet?
     
  6. Özgür Nevres

    Özgür Nevres Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Haziran 2007
    Mesajlar:
    694
    Beğeniler:
    1.372
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    O benim de dikkatimi çekti. Aşırı büyük. Belki sadece antrenmanlarda kullanıyordur, ama neden böyle büyük bir aynakolla antrenman yapıyor, mantığını pek anlayamadım. Obree'nin bir bildiği vardır diyorum sadece :)
     
  7. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
  8. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Burada şunuda hatırlatayım... Denediği pozsyonların bir kaçında kırdığı rekorlar kabul edilmeyince bu bisikleti tasarlıyor... Daha sonra destek görüşmelerinden sadece Specialized den destek alabiliyor...

    Gerçekten zamanında önemli bir atılım yapmış bisikletçi ve tekrardan rekor denemesinde bulunması da cesaretinin göstergesi...
     
  9. Özgür Nevres

    Özgür Nevres Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Haziran 2007
    Mesajlar:
    694
    Beğeniler:
    1.372
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Eddy Merckx'ün 25 Ekim 1972'de Mexico City'de 1 saat rekorunu kırdığı bisiklet. UCI kurallarına göre, 1 saat rekorunu kırmaya heveslenen herkes buna eşdeğer bir bisiklet kullanmalı.

    [​IMG]
     
  10. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Çok doğru Özgür UCI standart bir bisiklet belirlemli "Al arkadaşım bisiklet bu" demeli, Rekor girişmlerinde teknoloji çok fazla kullanılmamalı diye düşünüyorum "aerowheeller ,aerobarlar vs . önemli olan sporcunun gerçek gücünü eşit şartlarda ortaya çıkarmak Chirs Boardman 92 olmpiyatlarında Lotus'a bindiği zaman "Sanki motosiklet üzerinde gibiydim" demişti.

    [​IMG]
     
    Özgür Nevres bunu beğendi.
  11. Özgür Nevres

    Özgür Nevres Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Haziran 2007
    Mesajlar:
    694
    Beğeniler:
    1.372
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Eddy Merckx'ün rekoru kırdığı bisiklette bir ilginçlik dikkatimi çekti: Kadro geometrisi sanki tırmanış için tasarlanmış, wheelbase'in ne kadar dar olduğuna ve çatalın açısına bakın. Oysa Obree'nin yeni bisikleti, bu tür bir rekor için daha uygun olacak epey geniş wheelbase'e (teker aralığı) ve açılı çatala sahip.

    Obree kendi imal ettiği ve 50 pound'a mal ettiği bisikletiyle o motosikleti dünya şampiyonasında geçti :in:
    Ama ben de UCI yi haklı buluyorum, UCI nin o kuralları olmasa şimdi tour de france'da ne tür bisikletler görürdük kimbilir. Muhtemelen recumbent olurlardı.
     
    Bülent ÖZER bunu beğendi.
  12. Bülent ÖZER

    Bülent ÖZER Onursal Üye

    Kayıt:
    29 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    3.110
    Beğeniler:
    2.967
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    Evet benimde dikkatimi çekti sanki eski bir gezi bisikletinden bozma gibi, benzer bir TT bisikleti 90 larda Motorola team Fransa turunda kullanmıştı (Sean Yates di herhalde) ondaki açıklık çok daha fazla idi ,hele zincir uzunluğu dillere destandı .Toplu bisiklet daha çabuk ivme kazanıyor +yokuşlarda ve finişte etken ama pistte bu bisiklet iş görüyor anlaşılan vardır bir bildiği derim.
     
  13. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Evet Aynakolu büyük fakat o bir SS (Single Speed) yani vitessiz.
    Bu yüzden kuvvetle muhtemel arka dişlisi 11den büyüktür.
    Bu da mesela Triatlon aynakollarındaki en büyük olan 56 dişli olabilir (belki biraz daha büyük)
    Neden vitessiz? Çünkü sabit pedal devrine kendini zorlaması için en iyi seçenek bu.
     
    Bülent ÖZER bunu beğendi.
  14. Aytaç Biber

    Aytaç Biber Onursal Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.164
    Beğeniler:
    2.262
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Velodrom bisikletleri zaten vitessiz olurlar. Diğer bir detaylarıda, pedallarıdır, geriye dönmezler. Yani sürekli pedal çevirmek zorundasınız.

    Birde yukarıda bahsi geçen aynakol 56 dan çok ama çok daha büyük. Muhtemel ki Graeme rekor denemesi sırasında bu bisikleti kullanmayacak. Güce dönük antreman amaçlı bu kadar büyük ayna kullanıyor olmalı.
     
  15. Mustafa ÇAKAR

    Mustafa ÇAKAR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Nisan 2009
    Mesajlar:
    485
    Beğeniler:
    771
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    Teknik konusunda hiçbiriniz kadar yetkin değilim arkadaşlar. Ancak şu soru aklıma geliyor. Bu mantıkla 1 saat rekoruna koşacak bisikletçiye Merkcx in o günkü tüm koşullarını sağlamanız gerek. Yine bu mantıkla atletlerinde mesala toprak pistlerde koştukları yarışlardaki dereceleri rekor kabul edilmeli. Teknolojiyi dışlayarak sporu ilerletemezsiniz ki. Bu sebeblede rekoru denemeye hala Graeme Obree çalışır.
     
  16. Aybars Öge Sürücü

    Aybars Öge Sürücü Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.548
    Beğeniler:
    1.509
    Şehir:
    Izmir / Istanbul
    Seviye:
  17. Özgür Nevres

    Özgür Nevres Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Haziran 2007
    Mesajlar:
    694
    Beğeniler:
    1.372
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bu tarz sınırlamalar sadece bisiklette yok ki. Mesela F1 de yarışmak için öyle kafanıza göre bir araç tasarlayamazsınız. F1 standartlarına sıkı sıkıya bağlı kalmalısınız. Motorun hava girişinden lastiklerin yüzeyine, motorun hacmine ve özelliklerine (örneğin turbo kullanmak yasaktır), kanatların yerle olan mesafesine kadar her şey standartlarda tanımlıdır.
    Burada da UCI nin yaptığı mantıklı. Madem rekor kıracaksınız, bu rekoru tanımam için benim standartlarımı kabul etmelisiniz diyor. Bunun teknolojiyle ne alakası var? Ayrı rekor denemeleri de yapabilirsiniz ve yapılıyor da, örneğin recumbent bisikletlerle pek çok hız denemesi yapılıyor, rekorlar kırılıyor/kırılmaya çalışılıyor. Ancak bu rekorlar ayrı bir kategoriye giriyor ve UCI tarafından tanınmıyor, tanınmak zorunda da değil.
    Rekoru denemeye sadece Obree çalışmıyor. Rekor şu anda Çek Ondřej Sosenka'ya ait ve 2005'te kırıldı.

    Kim kime geçildi? Tam olarak anlayamadım, linklerde de buna ilişkin bir şey göremedim.
     
    Mustafa ÇAKAR bunu beğendi.
  18. Aybars Öge Sürücü

    Aybars Öge Sürücü Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.548
    Beğeniler:
    1.509
    Şehir:
    Izmir / Istanbul
    Seviye:
    Bir de buradan bakınız...

    Özetle ünlü yarış pisti Donington Park'ta düzenlenen bir aktivite; zamana karşı bir tur atılıyor.
     
    Özgür Nevres bunu beğendi.
  19. gurol

    gurol Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.744
    Beğeniler:
    3.119
    Şehir:
    Kapadokya
    Seviye:
    Ölçmede kalibrasyon şart. Dolayısı ile pist ve bisiklet şartları benzer olmalı. UCI doğru yapıyor. Yanlış olan aero barın icadı ile başlayan döneme izin vermiş olması. Sonradan farketmişler. Tabi antrenman metodları engellenemiyor.

    Benim için güzel olan, Merckx'in rekorunun ancak bir kaç yüz metre ile geçilebiliyor olması. Demekki Merckx bugünün antrenman metodlarını bilseydi... Neyse.

    Katılıyorum. Muhtemelen idman için kullanıyor.

    Bugüne kadar rekoru kıranlar 100-105rpm pedal çevirmişler.

    Merckx'in bisikleti:
    Windsor-Colnago (ITA)
    5.75 kilos
    52 x 14 (3.71)
    103.8 rpm
    175 mm cranks

    Ama Aytaç, Obree garip buluşlara da imza atmış bu rekor için. Şimdi de olmadık bir düşük devirle farklı bir antrenman metodu ile de karşımıza çıkabilir. Yani o aynakol -garip ama- olabilir de, çünkü bu Obree.
     
    Mustafa İçdağ ve Özgür Nevres bunu beğendi.
  20. Mustafa ÇAKAR

    Mustafa ÇAKAR Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    3 Nisan 2009
    Mesajlar:
    485
    Beğeniler:
    771
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:

    Yanlış anlaşılmak istemem ben tartışma yaratmak istemiyorum ama yarışlardaki ksıtlamalara eyvallah bi lafım yok.Sonuçta fırsat eşitliği gerekir. Ancak bu tip rekor denemelerinde kısıtlamayı anlamıyorum. O günden bu yana herşey değişti sadece bisikleti aynı tutmak garip. Dediğim gibi sizin kadar fazla bilgim yok ama sormak istiyorum acaba Merckx in bisikleti acaba ondan mesala 2 önce rekoru kıran kişi ile aynı mı?
     
    basar ve Özgür Nevres bunu beğendi.