Göbekten vites hız yapar mı?

Abdullah.R

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Temmuz 2013
Mesaj
565
Tepki
958
Yaş
62
Şehir
Büyükçekmece & Anamur
İsim
Abdullah Ramazanoğlu
Başlangıç
1973—74
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Merhaba @MehmetAliB. bey, haber verdiğiniz için teşekkür ederim. Malesef dergiye abone değilim, web sitelerinden baktım ama orada çıkmamış yazı. :(

Bir gün bir yerlerde o yazıyı bulmak ümidiyle... :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.
Scudo

TarıkT

Üye
Kayıt
16 Şubat 2016
Mesaj
14
Tepki
0
Yaş
36
Şehir
İstanbul
İsim
Tarık Tunca
Merhaba

Bisiklet almayı düşünüyorum fakat 2 bisiklet Arasında kaldım. İlk bisikletim olacak. Aşağıdaki bisikletler konusunda yardımcı olur musunuz?

Rotwild t1 liste fiyatı normalde 6500 ben 4000 TL ye alacağım.

(link)

Merida Crossway 500 2900 tl

(link)

Tesekkurler.
 

çağrı can

Daimi Üye
Kayıt
20 Temmuz 2014
Mesaj
347
Tepki
184
Şehir
ankara
Bisiklet
Mosso
Konuyu okuyanlar için bir ekleme yapmak istiyorum.
Nexus sistemde aynakol ile arka dişli oranı 2,1 olması tavsiye ediliyor. Mesela 46-22 gibi
Bunun sebebi de göbek vites sisteminin datana bileceği maksimum torkun düşük olması. Siz bu oranı geçerseniz, mesela 46-20 sistemi riske atmış oluyorsunuz. Üçlü aynakolla kullananlar risk almış oluyor.
Bence göbekten vitesin en büyük handikapı en küçük vitesinin yeterince küçük olamaması. Ama bu almaya engelmi derseniz hayır. Ben kayışlı nexus 8 almaya karar verdim.
 

ramazanedis

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2012
Mesaj
303
Tepki
56
Şehir
istanbul-(sultanbeyli)
Bisiklet
Salcano
yine hortladı konu 2013 de yazmışım :)
 

deadlistcach

Daimi Üye
Kayıt
31 Ocak 2015
Mesaj
364
Tepki
443
Şehir
Istanbul
Bisiklet
Felt
Bastan sona okudum valla govek vitesler benimde cok hosuma gidiyor bu kadar guzel olnalarina ragmen yaygin olmamalarini anlamiyorum hani mtb ye bile tak hoc aktarici kirildi derdi yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman

furkantrojka

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Mart 2016
Mesaj
701
Tepki
1.142
Yaş
32
Şehir
Antalya
İsim
Furkan
Bisiklet
Diğer
@deadlistcach Söküp takmanız için çok fazla şeyi sökmeli ve sonrasında tekrar bağlamalısınız. Yolda giderken lastiğiniz patladı diyelim örneğin, ben mandalı açtığımda jant elimde. Göbekten vitesli bir alette fren kablosunu, vites kablosunu, göbeği sabitleyen vidaları ve en sonda da jant milini söküyorsunuz, ardından tekrar bağlayıp bu fren ve vites ayarlarınızı yapıyorsunuz. Benim en sevmediğim özellikleri bunlar.
 

D.Mustafa

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.168
Tepki
754
Şehir
izmir
@furkantrojka Korkulduğu kadar da zor değil ya. Vites teli kolay ca çıkıyor. Fren zaten standart model hepsinde aynı.Teli sökmeye gerek yok. Geriye 1 çift somun kalıyor. Oda ufak bir anahtar ile hallolur. Yani jant mili dediğiniz olgu göbekten vitesler de biraz değişik.O sökülmez yani sistem o mil in üzerine kurulu olduğu için sökülmez.
Mesela bu fotodan örnek vermek gerekirse vites telinin orada kanca-mandal-tırnak gibi birşey var hemen oradan çıkartıp 2 vida ile geliyor .Ama mandallı ya göre zor mu? Zor yani o da sefası/ cefası muhabbeti :)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a9/Sturmey-Archer_SX3.jpg
 
Kayıt
14 Nisan 2016
Mesaj
67
Tepki
63
Yaş
38
Şehir
Oldenburg / Almanya
İsim
Ali Sönmez
Bisiklet
Diğer
Esim nexus 3 ben Sram 3 göbekten kullaniyoruz. Ben daha yogun kullaniyorum. Bazen oglum arkada genelde yanliz sistem ler yaz kis kar soguk yagmur sorunsuz calisiyor. Zincir yaglama disinda sorun yok. Bunun disinda 6 aylik 3000 km kullanimi sonunda 3×8 lik diger bisikletim zincir bitirdi saniyorum(cik vs gibi sesler cikiyor) Göbekten vitesler ile ilgili arge yapiliyor saniyorum. Kais 3 8 11 daha farkli kombinasyonlarda var cok bilinmeyen. Bisiklet gelecegine yön verebilir. Gecen alfine 11 tour bisikleti gördüm Disk fren ve güzel bir sase enfes iscilik vardi. Fiyatlar tuzlu ne yazik ki.
 

Burakpkr

Üye
Kayıt
10 Ekim 2016
Mesaj
1
Tepki
1
Yaş
40
Şehir
Kirsehir
İsim
Burak bahri
Bisiklet
Salcano
merhabalar. göbekten vites olayına geçen hafta hanıma bisiklet alırken denk geldim ilk defa. şehir bisikleti olarak 3 vitesli aldım ve ilk turumuza dün çıktık. toplam 10 km lik turda %10 veya %20 eğim denk geldiğinde zorladığını fark ettik. günlük kullanımda market manav işlerinde gayet güzel. çok pratik vites geçişi ve sessiz olması dikkat çekici.
 

furkantrojka

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Mart 2016
Mesaj
701
Tepki
1.142
Yaş
32
Şehir
Antalya
İsim
Furkan
Bisiklet
Diğer
@Burakpkr Hocam %20 eğimde zorlanmayan herhangi bir araç var mı ki? Ben %16, 17'den sonra çarpaz çıkmaya başlıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege
Kayıt
14 Nisan 2016
Mesaj
67
Tepki
63
Yaş
38
Şehir
Oldenburg / Almanya
İsim
Ali Sönmez
Bisiklet
Diğer
@Burakpkr
Bende 3 vites kullaniyorum 2. Bisiklet olarak. Vites oranlari saniyorum düz yol için ayarlanmis. Çok hafif bir egimde dahi zorlayici, yokuslara çok gelmedigi dogrudur.

Gesendet von meinem SM-A300FU mit Tapatalk
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner

Ali Kılıç 35.5

Çılgın Fixieci (fren yok, vites yok, kural yok)
Kayıt
10 Mart 2015
Mesaj
1.288
Tepki
3.916
Şehir
İzmir
İsim
Ali Kılıç
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
42×21 aynakol ruble oranı kullanmayı düşünüyorum.
Nexus 7 ile ya da nexus 8 ile vites aralığım ne olur?
Ya da şöyle sorayım. 52×42 aynakollu 14×28 rubleli bir 14 vites bisikletten daha yüksek bir dişli oranına ulaşır mıyım? Bunun vites aralığını yukaridaki engin bilgilerle hesaplayabiliyorum ama nexus oranları ile bunun karşılaştırmasını yapamadım.

Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim

@Abdullah.R

Müsait olduğunuzda bu hesaplama konusunda bana yardımcı olabilirseniz çok bahtiyar olacağım.

Saygılarımı sunuyorum.
 

Ali Kılıç 35.5

Çılgın Fixieci (fren yok, vites yok, kural yok)
Kayıt
10 Mart 2015
Mesaj
1.288
Tepki
3.916
Şehir
İzmir
İsim
Ali Kılıç
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@Abdullah07
Maalesef yeterli düzeyde İngilizcem yok.
Linkte çok faydalı bilgiler var fakat ben bunları okuyup anlayabilecek düzeyde yabancı dil yetisine sahip değilim.
Ama yine de teşekkür ederim.

Aslında öğrenmek istediğim 2 nokta var.
Nexus un en küçük vitesi ile en büyük vitesinin normal attırıcılı sistemlerde neye tekabül ettiği yeterli olacak.
Mesela nexus 7'nin en küçük vitesi ile.en büyük vitesi sora 3500 ile denktir. Ya da değildir gibi.
Meselâ nexus 8, tourney ile denktir ya da değildir gibi.
Tabii bu karşılaştırmaların tamamı 42×21 aynakol dişli oranı da göz önünde bulundurulacak biçimde yapılacak.
Formülü verseniz de yeter hesaplamasını ben de yapabilirim.

42×21 aynakol ruble oranı 2!
Nexus 7 nin birinci vitesi için 0.64 gibi bir rakam verilmiş bana attığınız linkte.
Bu rakamı bu dişli oranı ile nasıl hesaplamamda gerekiyor. Bu 0.64 rakamını ne tür bir denklem ile hesaba dahil etmeliyim.
 

Abdullah07

Daimi Üye
Kayıt
3 Nisan 2015
Mesaj
308
Tepki
425
Şehir
Antalya-Isparta
İsim
Abdullah
Bisiklet
b'Twin
@seffahcabbar
0.64*2 sizin pedalı bir kez çevirmenizde tekerin kaç tur atacağını gösteriyor.
Sora sette ve nexus7'de 700C jant ve aynı lastiği kullanacağınızı düşünürsek, 1 pedal çevirdiğinizde;
nexus7 ile 1. Viteste 42/21=2
2*0.64=1.28 tekerin atacağı tur.
Sora ile 50/34 aynakol ve 11/32 ruble kullandığınızı varsayarsak 34/32=1.0625 tekerin atacağı turdur.
Nexus7'nin 1. Vitesteki oranı yaklaşık olarak, 34 aynakol ve 27 ruble kullanımından çok az daha sert bir oran oluyor.
 

Ali Kılıç 35.5

Çılgın Fixieci (fren yok, vites yok, kural yok)
Kayıt
10 Mart 2015
Mesaj
1.288
Tepki
3.916
Şehir
İzmir
İsim
Ali Kılıç
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
Çok teşekkür ederim. @Abdullah07
Bu konuyu okuduktan sonra ve siz sevgili bisiklet dostlarının verdiği bilgiler sayesinde gerçekten oldukça yararlı bilgiler edindim.

Sonuç olarak anladigim kadarıyla 42 yaprak aynakol yerine örneğin 38 yaprak bir aynakol kullansam sora ayarında bir 1. Vites oranı elde edebliyorum. Ki bu da bana yeter. Sonuçta profesyonel bisikletçi değilim. Ama 34% 28 tiagra ile Her türlü yokuşu çıkabiliyorum. Nexus 7 ile de çıkabilirim.

Çok teşekkür ederim. @Abdullah07
Bu konuyu okuduktan sonra ve siz sevgili bisiklet dostlarının verdiği bilgiler sayesinde gerçekten oldukça yararlı bilgiler edindim.

Sonuç olarak anladigim kadarıyla 42 yaprak aynakol yerine örneğin 38 yaprak bir aynakol kullansam sora ayarında bir 1. Vites oranı elde edebliyorum. Ki bu da bana yeter. Sonuçta profesyonel bisikletçi değilim. Ama 34% 28 tiagra ile Her türlü yokuşu çıkabiliyorum. Nexus 7 ile de çıkabilirim.
 

ozselgin

Üye
Kayıt
18 Ağustos 2018
Mesaj
5
Tepki
15
Yaş
39
Şehir
Berlin
İsim
Anıl Özselgin
Bisiklet
Diğer
Linkteki almanca makaleyi yazan kişi baya testler yapmış, çeşitli düzenekler kurmuş bir mühendis. Kendisi dinamo üreticisi SON firmasında çalışıyormuş.
Yaptığı testlere göre vitessiz bisikletin verimi %97. %3 kayıp var sürtünmeden dolayı.
Aktarıcılı bisiklette (derailleur yada almancası Kettenschaltung) verim %96. %4 kayıp var.
Rohloff'un verimi %92-97 arasında dolaşıyor. Ortalama %94 civarı.
Shimano Alfine 11'in verimi %94ten başlıyor, vites yükselttikçe %87ye kadar düşüyor.
Shimano Nexus 8'in verimi %85-95 arasında değişiyor. 4üncü vitesin verimi %85, 5inci vitesin verimi %95. Anormal bir verim farklılığı var.

(link)
 

Dosyalar

mcb

Daimi Üye
Kayıt
20 Nisan 2018
Mesaj
275
Tepki
762
Şehir
Bregenz
İsim
Murat
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Cyclocross
Aşağıdaki linkte piyasadaki tüm göbekten vitesli sistemlerin oranlarını görebilirsiniz.

(link)

Tabloya dikkat ederseniz Nexus 7 ya da 8 sisteminiz varsa Alfine 11’e geçmek yüksek viteslerde size avantaj kazandıracaktır ancak düşük vites oranları aynı kalacaktır. Yani biraz daha hızlı gidebilirsiniz. Rohloff’a göre yüzdesel olarak en yakın sistem olan Alfine 11 bile aslında bu anlamda Rohloff’un oldukça gerisinde (en düşük viteste iki kat fark var).

Genel olarak göbekten vitesli bisikletler kadronuz da iyiyse -ki göbekten vitesliler genelde üst düzey bisikletler olduğu için kadroları da çoğunlukla evladiyeliktir- ömür boyu sorunsuz kullanacağınız bisiklet kategorisindedir. Arka tekerin sağlam olmasından dolayı genelde kadroya kaynaklı bagajlı tasarımlar, zincir koruma parçasıyla vs. gelir. Bu da temiz, sessiz, bakım gerektirmeden her gün kullanacağınız konfor bisikleti haline dönüştürür. Bu nedenle bu bisikletlerde ağırlık, hız, performans değil konfor, sağlamlık ve uzun ömürlülük düşünülmeli. Bu da bizi direkt olarak şehir/tur bisikleti kategorisine götürmekte. Dünya turuna çıkacaksanız ya da 1000€ bir vitese verecek bütçeniz varsa elbette Rohloff’a yönelin ancak kondisyonunuzu biraz yükseltirseniz nexus 7 ve üzeri herhangi bir sistem sizi şehirde ve turda üzmez.

Bu aslında biraz otomatik ve manuel vitesli arabalar gibi bir konudur. Off Road yarışlarında otomatik vites görmezsiniz çünkü orada verimlilik ön plandadır. Bu da böyle. Eğer her gün binecekseniz, kolay kolay bozulmasın, alayım senelerce bineyim, spordan çok işlevi önemli, gerektiğinde bir şeyler de taşıyayım, tur da yapayım, trafikte de gezeyim diyorsanız ve bütçeniz el veriyorsa bir tane göbekten vitesli alıp şehir/tur kullanımında ömür boyu dertsiz tasasız kullanın derim. Yoksa gider bir yol ya da mtb alırsınız zaten 2-3 senede bir upgrade edersiniz. Bisikletin ulaşım aracı olarak kullanıldığı ülkelerde de bu nedenle çok yaygındır. Ve yine bu sebepten en çok yatırım, ar-ge yapılan vites sistemidir. İleride bir gün derayerlileri yakalayabilir performans ve verim konusunda. Konuda uzun uzun anlatıldığı için ben de avantajları / dezavantajlarına çok girmek istemiyorum. Kendi kullanımından örnek verecek olursam (Nexus 7) market alışverişlerine vs bisikletle gitmek bir zevk haline geldi. Bagajı doldurup basıyorum, daha ne jant akordu bozuldu ne tel kırmışlığım var. Zincir ömrü uzun, bakım yok. Yokuşlarda da şu ana dek bir sorun yaşamadım. Biraz daha hızlı olsa dediğim olmuyor mu oluyor ancak şehirde ve/veya turda yüksek hız aramak anlamsız. Strava’ya bakıyorum genelde %20’lerde %30’lardayım ki kondisyonum hiç de iyi değil. Bu da beni gaza getiriyor açıkçası bir tane yanına bir yol bisikleti alıp tamamen spor amaçlı kullanmayı düşünmüyor değilim. Bu nedenle hız konusuna takılmayacaksanız, Alpler’de yaşamıyorsanız biçilmiş kaftan bir sistem. Bir kere zaten göbekten vitese geçen bir günlük bisiklet kullanıcısı kolay kolay derayere dönmüyor.
 

PDRant

Üye
Kayıt
26 Mayıs 2019
Mesaj
25
Tepki
26
Yaş
52
Şehir
Antalya
İsim
Hüseyin
Başlangıç
2005—06
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@emre önen


Merhaba Arkadaşlar,
Ben Gazelle bisiklet ile Alman yapımı Sachs Torpedo Pentasport kullanıyorum uzun zamandır 5 vitesli bir sistem.
Çok memnunum ancak vites kolu oldukça eskidi ve yenisini bulamıyorum. Yurtdışı bazı e-alışveriş sitelerinde var lakin çok pahalı. Vites kolu olarak Shimano Nexus 5 vitesli sistemi alıp taksam sorun yaratır mı, çalışır mı acaba? Fikrinize ve bilginize ihtiyacım var.
Torpedo.jpg