Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Göbekten 3 Vites mi? Normal 7 Vites mi?

Konu, 'Katlanır Bisikletler' kısmında Berk Özer tarafından paylaşıldı.

  1. Berk Özer

    Berk Özer Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2008
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
    Öncelikle herkese merhabalar, uzun süredir katlanabilir bisiklet araştırmalarım devam ediyor. Yazın başında alma planlarım vardı fakat ekonomik durumları ancak toparlayabildim ve artık niyetim ciddi paramıda ayarladık 600 - 700 tl civarında bir bütçem var. Bu aralar aklıma yeni bir model daha takıldı Raleigh Stowaway 3. Bisiklet göbekten 3 vitese sahip. Tabii bu büyük bir avantaj sonuçta bu katlanabilir bir bisiklet ve gerektiğinde elinizde taşımak oraya buraya sokmak rahatlığını yaşamak için alıyoruz. Kirlenme yağlanma tehlikesini azaltan ve bakım da gerektirmeyen bir sistem. Bu yüzden niyetim göbekten 3 ya da 7 vitesli bir bisiklet almak. Fakat şöyle bir durum var bütçem malesef göbekten 7 vitesli sistemlere yetmiyor. Bende 3 vitesli sistemin benim için yeterli olup olmayacağını merak ediyorum. Acaba bu viteslerin aralıkları nedir. Yani demek istediğim şu ön dişliyi küçülterek 1.vitesi gerektiği kadar hafifletebilirim burada bir sorun yok fakat bu sefer 3.vites gereğinden fazla hafif olup beni düzlüklerde sıkar mı? Niyetim çok hızlı gitmek değil sadece rahatsız edecek dereceye gelir mi?

    Son olarakta artıları ve eksileri incelendiğinde hemen hemen aynı fiyatlarda olan normal 7 vitesli bir sistem mi yoksa göbekten 3 vites mi tercih etmeliyim? Ya da benim için tavsiye edebileceğiniz farklı bir marka model var mıdır? Artık bu işi sonuçlandırıp eylül serinliklerini bisiklet üzerinde geçirmek istiyorum :)

    Teşekkürler.
     
  2. iogee

    iogee Bi Garip Yolcu !!!

    Kayıt:
    28 Şubat 2013
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    395
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Onur GEBEN
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Benim görüşüm ( Tern Link C7 sahibiyim ) katlanır bisikletlerde vites aralığı zaten normal bisikletlere göre kısıtlı bunu 3 vitese düşürmek bence ciddi dezavantaj çünkü yolun durumuna göre silindir hacmi küçük arabalar gibi çok vites değiştirmen gerekiyor 7 vites bile bazen yetmeyebiliyor (ön ayna kolu 2 li sistem olsa çok güzel olurdu )
     
    Berk Özer bunu beğendi.
  3. Lütfü Ekşioğlu

    Lütfü Ekşioğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    673
    Beğeniler:
    291
    Şehir:
    İstanbul/Yenibosna
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bende @Onur GEBEN arkadaşımıza katılıyorum.Şehir içinde dur kalklarda çok sık vites değiştirmen gerekli.Böyle durumda ne kadar fazla vitesin var ise hızlanma kontrolün o kadar yüksek oluyor.
     
    Berk Özer bunu beğendi.
  4. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.261
    Beğeniler:
    1.127
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Releigh Stowaway 3 kullanıcısıyım. 1. vites tırmanışlar için yeterince yumuşak değil, 3. vites düz yolda hız için yeterince sert değil.

    Ama demek zorundayım; bahsi geçen bisiklet katlanır bir şehir bisikleti. Şehir içinde inanılmaz konforlu bir sürüş sağlıyor. Eğer bu bisikletle hem tur, hem ulaşım hemde şehir içi kullanım vb gibi tüm işlerinizi yapmayı düşünüyorsanız yanlış bisiklet tipine bakıyorsunuz. Çok iyi bir ikinci bisiklettir katlanırlar. Şehir içinde konfor ve keyifli ulaşım imkanı sağlar.
    Aynı bisikletin 7 vitesli versiyonunu da denedim alt ve üst vites oranları hemen hemen aynı, aradaki vitesler sürekli ihtiyacınız olan oranları sunmuyor çünkü üst ve alt oranlar birbirinden çok uzak değil. Bakım kolaylığı, taşıma avantajı ve bence şık görüntüsü nedeniyle göbekten 3 vites ideal. Şu an olmasını istediğim şey daha fazla sayıda ruble dişlisi değil de aynakolda ikili sisteme geçmek. Böylece hem yokuşta hem de düzde mükemmel oranlara ulaşabilirim.
     
    Berk Özer bunu beğendi.
  5. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    137
    Seviye:
    peki göbek sistemini 3 lü yapmak mümkün müdür acaba katlama da sıkıntı çıkarır mı?
     
  6. iogee

    iogee Bi Garip Yolcu !!!

    Kayıt:
    28 Şubat 2013
    Mesajlar:
    270
    Beğeniler:
    395
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Onur GEBEN
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    aynakolu 2 li sistem yapmak zor mu ? yorum alalım
     
  7. KS
    Berk Özer

    Berk Özer Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2008
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
    ön dişli sayısını sonradan 2'ye çıkarmak biraz zahmetli olabilir onun için sanırım en mantıklısı arkada normal 7'li sistem almak. Eğer bütçe elverirse tabi 14 vites bir katlanabilir bisiklet çok avantajlı olabilir. Ancak benim malesef benim için şu an söz konusu değil :)
     
  8. Tolga Günsezer

    Tolga Günsezer Bisikletkolik

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    19 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.261
    Beğeniler:
    1.127
    Şehir:
    Manisa / Sarıgöl
    Bisiklet:
    Whistle
    Seviye:
    Yakın tarihte forumda açılmış bir konu vardı 2li aynakol değişimi ile ilgili, ararsanız bulabilirsiniz. Sadece göbeği biraz daha uzun tutarak çözmüştü arkadaş yanlış hatırlamıyorsam. 3lü yapmak biraz daha zor genişlik sıkıntı yaratıyor ön vitesin çalışmasıyla ilgili.
    7li yada 10lu ruble kullanmak en küçük ve en büyük vites oranları ile ilgili yeterli yelpazeyi sağlamıyor emin olun. Ha göbekten 3 vites, ha 7li ruble sadece ara vitesler daha zengin. Eğer katlanır bisiklette şehir bisikleti vites konforu arıyorsanız çözüm arka vites sayısı değil aynakoldaki dişli sayısında.
    Rakamlarla örnek vereyim;

    Aynakol 48 dişli olsun. 7li rublede en küçük 12 dişli en büyük 30 dişli olsa oranlarınız 12/48 ile 30/48 arasında değişecektir. Bu oranlar göbekten 3 viteste de benzerdir. Eğer aynakol 32/48 oranlı olsaydı 12/48 ile 30/32 gibi çok daha geniş yelpazeli ve konforlu vites oranlarımız olabilirdi.

    Toplamaya çalışırsam piyasadaki 3 - 6 - 7 vitesli katlanırların birbirlerinden çok farkı yoktur içinize sineni alın keyifle binin.
     
    Berk Özer bunu beğendi.
  9. KS
    Berk Özer

    Berk Özer Üye

    Kayıt:
    16 Nisan 2008
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    Denizli
    Seviye:
    Teşekkürler Tolga Bey göbekten 3 vites alıp daha sonra ön taraftaki dişli sayısını 2 ye çıkartırsam nasıl bir performans alırım onu düşünüyorum şu an biraz daha kafa yorup araştırma yapacağım :)
     
  10. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    137
    Seviye:
    En iyisi Tern eclipse P24 modelinin Türkiye'ye gelmesini beklemek tabi gelirse :D hem orta boy bir katlanır hem 24 vites konforu :)
     
    Berk Özer bunu beğendi.
  11. Lütfü Ekşioğlu

    Lütfü Ekşioğlu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    673
    Beğeniler:
    291
    Şehir:
    İstanbul/Yenibosna
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Sirkeci'de o modeli değil fakat yine Tern'in 24 inç tekerli başka bir katlanır bisikletini gördüm.Nasıl anlatayım aşırı büyük katlı hali.Ben onu hergün 6. kattaki evime nasıl çıkartacağım :D
     
  12. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    40
    Beğeniler:
    137
    Seviye:
    ben giriş kattayım sıkıntı yok :D diğer 24 jantlarda vites sayısı düşük olabilir biri 11 vitesdi,sanırım. Öyle çok ağır değiller sistemleri de 20 jantlarla aynı kendinden aydınlatmaları da var eclipse serisinin. Hele bir x20 var ki off anam off :D tabi fiyatları uçuk 1500 dolardı sanırım yurt dışı fiyatı. O paraya 3 adet link d8 alınır 2 si gelecek nesile aktarılır :D benim eclipse sevdam bir hayalden ibaret :(
     
    Berk Özer bunu beğendi.