Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Göbek (Hub) Kontra Ayarı ?

Konu, 'Tekerlekler' kısmında iCg tarafından paylaşıldı.

  1. iCg

    iCg Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2007
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Merhabalar,

    Aşağıda şekli buluna göbeğe sahibim.

    Deore XT HB-M775

    [​IMG]

    Bana bu göbeğin kontra ayarının nasıl yapıldığını (neden yapılır?) numaralar üzerinden anlatabilirseniz çok memnun olurum. Bu konu ile ilgili video da paylaşabilirseniz yada link verebilirseniz oldukça faydalı olabilir.

    kolay gelsin.
     
    Barış TURAN bunu beğendi.
  2. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    9 numaranın olduğu taraf açılmaz o taraftan gerekirse(kontra tarafını sıkarken mil dönerse) sadece tutma kısmını yapacaksın iç kısmına 5 milimlik alyan giriyor olması lazım.Gelelim kontra ayarına 4 ile 5 arasında kalan parça senin kontra somunundur bununda orta kısmı 5 milim alyan başlıdır.Kontrayı anlatmaya da çalışırsam 3 numaralı bölüm için konuşuyorum(bu bölüm kilitleme ünitesi diye geçer) onun altındaki 4 ile 5 arasındaki parça kontra somunu 8 numaralı parçanın hemen sağında gözüken ise ayar civatandır.Yani orta mili geçirdikten sonra 6 numaralı bilya takımını yerleştiriyorsun sonra 8 numaralı contayı takıyorsun sonra bu söylediğim ayar civatasını sıkmaya başlıyorsun bu olay tamamen el hissi ile ilgilidir çok sıkarsan göbek dönmez az sıkarsan boşluk olur.tavsiye edileni yeni gresleme yapıldığı için çok hafif bilyaları hissedecek sertlikte (sonradan çok az açma yapacaktır) asla boşluk olmayacak kadar sıkacaksın.sonra diğer pulları yerleştireceksin.En sonunda o ortası 5 alyan dediğim kontra somununu ilk önce elinle sıkmaya başlayacaksın.bu işlemleri yaparken ayar civatanın ayarladığın gibi durmasına yani dönmemesine dikkat et.Kontra somunun ayar civatasına baskı yapmaya başalayacağı zaman yani aralarındaki mesafe 1-2 milim olunca ayar civatan 17 milimlik açık ağız anahtar uçludur.Bu kısımda özel inceltilmiş açık ağız anahtarlar kullanılır(nasıl oldugunu bilmiyorsan daha önce açtığım konularda bisiklet için ufak bakım takımları konusuna göz atabilirsin) Bu anahtar ile ayar civatanı sabit tutarken kontra somununu 5 alyan ile sıkıyorsun yani kontra somunu ayar civatanı kilitlemiş oluyor.Özellikle bu sıkma anında ayar civatanın hiç dönmemesine dikkat etmelisin ilk sıkmada fazla yüklenme sadece iki civata birbirine yapışsın o sırada boşuk olup olmadıgına bir daha bak ( ayar civatası dönmüş olabilir.Sıkma yönünde hareket edecektir yani yaptiğin ayardan daha sıkı hale geldiyse dönmüştür) eğer ilk yaptıgın ayar gibi ise aynı şekilde biraz daha sık (sıkma torku 15-17 newton metre) son torklama işleminden sonra göbeğin ayarına bir daha bak.


    Dikkat etmen gereken mevzular: 8 numaralı conta bu göbeklerde oldukça sert ve kalın muhtemelen ilk takımdan sonra bir tarafı bilyaların şeklini almıştır içeri doğru ovalleşmiştir aynı yönde takmaya dikkat et her seferinde ters takılırsa bir içe bir dışa çabuk deforme olacaktır.başka bir mevzu bilyalar kafesli olduğundan yönüne dikkat et.Contanın yönüne dikkat et iyi oturduğuna bak.(gerçi fotoğraflarda da yazıyor ama bu durumlar önemli) En önemlisi ise daha önce yapmadıysan elleme :) özellikle ön teker göbeğinde yapacağın bir hata hiç ummadığın bir anda kilitlenmesine sebep verebilir(kontrasının sağlam yapılmadıgından) ve bu kilitleme yüksek süratte başına gelirse bisiklet seni epey bir uzağa fırlatabilir.

    Bir kaç fotoğraf ile olayı güzelleştireyim :) son olarak da bu seri göbeklerin büyük bölümü (özellikle arka göbekler) sıkıntılı çıktı shımano da hatasını kabul etti haberiniz olsun.



    Not:Önce yazarak anlattım sonra fotoğraf eklemek aklıma geldi o yüzden bilgi tekrarı ve kalabalığı oldu yapacak birşey yok :)

    [​IMG]
    free picture hosting

    [​IMG]
    photo upload
     
  3. iCg

    iCg Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2007
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    A dan z ye her noktasına değindiğin için çok teşekkür ederim. Güzel bir anlatım olmuş.

    http://techdocs.shimano.com/media/t...FH/EV-FH-M775-2700A_v1_m56577569830646671.pdf

    bu göbek için anlattıklarını uygulayacak olsak,

    6 numaradan cıkan sol ok kontra somunu (6a), sağ ok da ayar civata (6b) oluyor sanırım (yada bu modelde kontra somunu yok mu? yoksa kontra somunu 3 numaradaki alyan mı?).

    bilyaları, 3 numarayı ve contaları yerleştirdikten sonra 6b yi göbek rahatça dönecek ve oynamayacak şekilde sıkıyoruz ve 17 numara anahtar ile 6b yi tutup 5 numara alyanla da 3 numarayı sıkıyoruz, doğru mudur?
     
  4. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Onursal Üye

    Yaş:
    40
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.461
    Beğeniler:
    9.086
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Sorduklarınızı çok anlayamadım ama sorduğunuz göbekte de filiper(budy) kısmı sökülmez rotor tarafından ayar ve kontra yapılır.6 numarayla gösterilen kısımdaki iki parçadan sağ tarafta duran ayar civatanız sol tarafta duran 5 alyan ile sıkılacak kontra somununuzdur.Gösterdiğiniz linkteki 8,9,10 numaralı gösterilen geneline 7 numaranın verildiği hub( filiper veya budy denilebiliniyor) kısmını bakım için sökmenize gerek yoktur.Diğer taraftan (6 numaranın olduğu taraf) kontrayı ve ayar civatanızı çıkarttığınız zaman 3 numaralı orta mil direk çıkacaktır.
     
  5. iCg

    iCg Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Kasım 2007
    Mesajlar:
    162
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    çok teşekkürler, göbek üzerinde anlattıklarınızı uyguladım, sağlığı yerinde :p