Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Göbeğimizi çemberimize örelim.. Resimli.. Bölüm-2..

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında paramedik34 tarafından paylaşıldı.

  1. paramedik34

    paramedik34 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    624
    Beğeniler:
    928
    Şehir:
    Maltepe, Ümraniye, Şile
    Seviye:
    Merhabalar;
    Yine geçen gün bu bölümde açmış olduğum bu konunun devamının 2. bölümünü yine bu başlıkta devam ediyorum. Bu başlığın nedeni olarak tekerlek sayfasına ''yetkili olmadığım'' için giriş yapamıyor olmam. Bunun sebebini bilmiyorum ama sanırım moderatör taşıma işlemini gerçekleştirebilecektir.:rolleyes:

    Efendim kısaca özetlersek Göbeğimizi çemberimize örelim.. Resimli.. Bölüm-1.. başlıklı rehberimizde 36 delikli standart teker göbeğimizin bir tarafını jantımıza örmüştük. Teşekkür yazılarınız için yine teşekkür ederim yeri gelmişken.:p

    Bu sefer diğer tarafını jantımıza öreceğiz. E şimdi ne var bunda, bir tarafını nasıl yaptıysak diğer tarafıda aynen öyle yapacağız işte! demenizi duyar gibiyim. Buna yanıtım; Evet. Aynen öyle olacak. Ama incecik bir farkla. Bu fark sizin çemberi örmede can alıcı 2.(ikinci) kavşağınız olacak. Bu da İLK TELİ NEREYE yerleştireceğimizle ilgilidir.

    Devam edelim, bakalım bu yüzde ilk teli nereye yerleştireceğimizi nasıl bulacağız? İşte ilk resim.

    Jantımızı örülü kısmı aşağıda kalacak şekilde yatırdık. Göbeğimizin bize bakan boş kısımlarına dikkatlice bakarsanız göbek deliklerinin karşılıklı olarak bir paralliğinden bir simetrik duruşunu keşfederiz. Yani bir delikten bakarsanız karşı deliği görürsünüz. Ben bunu pekiştirmek için telin birini klavuz olarak kullandım ve HERHANGİ BİR! boş göbek deliğinden DIŞARIDAN sokarak diklemesine bıraktım.
    [​IMG][​IMG]

    Efendim bu resmi biraz daha yakınlaştıracak olursak DIŞARIDAN ittiğimiz bu telin karşı simetrisinde bulunan telin İÇERİDEN göbeğe geçirildiğini ve örüldüğünü görürsünüz. Bu çok mu önemli? EVET. Çünkü bu farklılık bizim tüm tel örme işlemi bittikten sonra jantımıza AKORD ayarını yapmamızı sağlayacak.:eek: Belki bu resimlerde gördünüz janta akord yaparken bu minicik detay çok büyük fark yaratmayabilir ama daha hafif ve yüksek teknoloji ile üretilen jantlarda bu detay olmazsa olmazdır. Devam ediyoruz.
    [​IMG][​IMG]

    Bu DIŞARIDAN geçirdiğimiz telin hemen bitişiğindeki göbek deliğine İÇERDEN yeni bir tel geçiriyoruz.Resimdeki gibi.
    [​IMG][​IMG]

    Eveeeet. Gelelim buraya. Ne yapmaya çalışıyoruz? Yerleştireceğimiz ilk teli doğru yere takmaya çalışıyoruz. İlk bölümdeki gibi ilk teli herhangi bir yerdeki jant deliğine takamayız. Dikkatle izleyin lütefen.
    Resimde gördüğünüz gibi birbirine komşu iki göbek deliğine farklı yönlerden sokulmuş iki teli parmaklarımızın arasına alarak resimdeki gibi açıyoruz.
    [​IMG][​IMG]

    Parmaklarımın arasında elime yakın olan teller yeni yerleştirilmemiş tellerdir. Parmaklarımın ucunda ise GÖBEĞİMİZE TAKILAN YENİ TELLERİN GİRDİĞİ DELİKLERİN GÖBEKTE KARŞI SİMETRİSİNDEN ÇIKAN TELLER VAR.
    [​IMG][​IMG]

    Özellikle sağ elime dikkat edin. Sağ elimin parmak ucu sabit kalacak şekilde bileğimi hafifçe aşağı büküyorum ve o anda telin gördüğü delik benim hedefim.
    [​IMG][​IMG]

    Size göstermek için teli hareket ettirmeden elimi oradan çekiyorum. İşte hedef delik.. Hemen tel başını yerleştireceğim. Hafifçe çok sıkmadan.
    [​IMG][​IMG]

    Hadi değilide net görelim o zaman:rolleyes:
    [​IMG][​IMG]

    Arkadaşlar! Bu taktığımız tel bizim ilk bölümümüzde göbeğin iç tarafından alıpda çemberimize taktığımız ilk telle aynı duruma düştü şimdi. Yani gerisi artık bildiğiniz gibi. Şimdi yine ''ne vardı bu kadar kasacak eskisine bakar bakar yapardık'' dediğinizi duyar gibiyim. Maksat öğrenmek.:in:

    Ne yapıyorduk? Göbek telleri arasına birer boşluk bırakarak TELLERİ GÖBEK İÇİNDEN ALIP JANTTA 4.(dördüncü) DELİĞE takıyorduk. Tornavidanın ucunun değdiği yeri boş bırakıyoruz ve bölüm 1'e göre devam ediyoruz.
    [​IMG][​IMG]

    İçeriden tel geçirmeler bitince dışardan tel geçirmelerle devam ediyoruz. Nasıl yapıyorduk? Telimizin solundaki ilk teli ANA TEL olarak kabul edip bu teli bir kağıt parçasıyla işaretliyorduk. Siz zaten ilk bölümden bunları biliyorsunuz.
    [​IMG][​IMG]

    Dışarıdan aldığımız bu teli sola doğru 10.(onuncu) çember deliğine yerleştiriyorduk. bunlar sadece hatılatma sizlere. Alt ve üst geçişlerde vardı hani burda.;)
    [​IMG][​IMG]

    R A T A T A T A A A M....
    [​IMG][​IMG]

    Son olarak tel başlarının hepsini biraz sıkıştıracağız orantılı olarak. Akord ayarı mı? Aaaaa o başka bir konu işte..
    [​IMG][​IMG]

    GÖRÜŞMEK ÜZERE..
     
  2. sertel

    sertel Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Mart 2009
    Mesajlar:
    107
    Beğeniler:
    127
    Şehir:
    antalya
    Seviye:
    merhabalar akort ayarı ve bu örme işini kameraya alma şansımız yok mu
    anlamakta zorlandım.
    genede çok teşekkür ederim bilgiler için...
     
  3. paramedik34

    paramedik34 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    624
    Beğeniler:
    928
    Şehir:
    Maltepe, Ümraniye, Şile
    Seviye:
    Aslında bu ikinci kısım. Birinci kısımı anlamak daha kolay.. Önce ona bie göz gezdirebilirseniz daha yararlı olur.

    Videoya alma imkanım yok maalesef.. Mümkün olduğu kadar öz Türkçe kullanmaya çalıştım.
     
    Kutay Özdemir, Mustafa Acar ve sertel bunu beğendi.
  4. Felat Şen

    Felat Şen Aktif Üye

    Kayıt:
    16 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    129
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    harika rehberin muhteşem ikinci bölümü :) teşekkürler :)
     
  5. Mustafa Acar

    Mustafa Acar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    821
    Beğeniler:
    537
    Şehir:
    Konya
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Yararlı bir rehber olmuş hocam..ellerinize,klavyenize sağlık..
    Sizden gene en yakın zamanda okrt ayarı ile ilgili bi rehber rica etsem sanırım ayıp olmas..:)..Acemilere bi şans vermek lazım..:D.
     
  6. sadık özer

    sadık özer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    24 Ekim 2009
    Mesajlar:
    571
    Beğeniler:
    156
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Beldeyama
    Seviye:
    hocam çok teşekkürler video olsa muhteşem olurdu gerçekten
     
  7. berkay soydan

    berkay soydan Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2010
    Mesajlar:
    33
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    baya guzel olmus tesekkurler
     
  8. Mehmet Bozdağ

    Mehmet Bozdağ Üye

    Kayıt:
    9 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    75
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    öncelikle verdiğiniz emek için tebrik ederim. fakat bir yerde yanlış yapmışsınız. ilk delik dediğiniz noktadan giriş yaparsanız o jant düzgün bir şekilde toplanmaz. bunun yerine ilk delik yazdığınızın sağından başlarsanız toplamaya doğru bir kurulum ve akort sağlamış olursunuz. eğer ilk delik yazdığınız yerden tel girişini yaparsanız jantın diğer kısmındaki örgü düzeniniz çağraz olarak bozulacaktır.ve sibop giriş delik kısmındaki aralık üste doğru daralacaktır. örgü yapan arkadaşlar buna dikkat ederseniz lastiklerinize hava vururken parmaklarınızın tel aralarına sıkışmasını engellemiş olursunuz. kurarken veya kurdururken bu konuya dikakt edilmesini sağlayın. vakit bulabilirsem en yakın zamanda bu konu ile ilgili resimler ve açıklayıcı bilgiler vermeyi düşünüyorum. saygılar.
     
  9. Mehmet Bozdağ

    Mehmet Bozdağ Üye

    Kayıt:
    9 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    75
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    diğer resimlerinide incelediğimde birhayli hata yapılmış bir kurulum. maksadım eleştirmek değil. arkadaşlara doğru bilgi verebilmek. allah kaza bela vermez ise bu konu altında hafta sonuna yetişmek üzere tüm detaylarıyla jant kurulumunu anlatmayı düşünüyorum saygılar....
     
  10. miral atlı

    miral atlı Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Aralık 2010
    Mesajlar:
    21
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    u.k,tr
    Seviye:
    elinize saglık
    konuya vakıf olanlara sormak istedigim bende 20 jantı gobek degısımınden oturu tekrar ordum
    akord ayarınıda yaptım fakat tekere taktım fren ayarını yaptım jantın yan'lara degılde yukarı, asagı yalpaladıgını gordum fren papucları zaman zaman lastıge surtuyordu.neyı yanlıs yapmıs olabılırım?
     
  11. Mehmet Bozdağ

    Mehmet Bozdağ Üye

    Kayıt:
    9 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    75
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    bazı tel başlarını fazla bazılarını az sıkmış yada örgüsünde bir hata yapmış olabilirsin. genelde onların örgü dizilişi eğer 20 jant ise 9*5 dir. 26 jantlarda ise 11*5 dir. sen orada bir hata yapmış olabilirsin. jantın resmini koyabilirsen daha teknik yorumalr yapabiliriiz. saygılar. :in:
     
    Yunus YILMAZ bunu beğendi.
  12. Yunus YILMAZ

    Yunus YILMAZ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Ekim 2010
    Mesajlar:
    643
    Beğeniler:
    658
    Seviye:
    bu güzel resimli anlatımlı konu için
    teşekkürler.
     
  13. Yunus YILMAZ

    Yunus YILMAZ Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Ekim 2010
    Mesajlar:
    643
    Beğeniler:
    658
    Seviye:
    tel örümü ve akort titizlik gerektiren bir konu
    çok güzel açıklayıcı olmuş ...
     
  14. emre ersoy

    emre ersoy Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Haziran 2010
    Mesajlar:
    650
    Beğeniler:
    543
    Şehir:
    Mersin
    Adı:
    Emre
    Seviye:
    Ellerinize sağlık,faydalı bilgiler.
     
    Yunus YILMAZ bunu beğendi.
  15. engin güner

    engin güner Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    28 Aralık 2010
    Mesajlar:
    584
    Beğeniler:
    626
    Şehir:
    kartal
    Seviye:
    örüümü bilsek de :) akort olmadan olmuyor
     
  16. Mehmet Bozdağ

    Mehmet Bozdağ Üye

    Kayıt:
    9 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    75
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    Adana
    Seviye:
    akort aslında çok basit. ön jant için anlatayım ilk olarak . örgü işi başarı ile yapılmışsa tel başlarının boşluklarını aynı sevyede olacak şekilde sıkarsın. sonra sibop yerinden başlayarak her tel başı için bbir tur çevirip diğer milbaşına geçersin. tüm mil başları aynı şekilde sıkılırsa balans denilen zıplaması hiç olmaz. sağ sol ayarada gelince jant üstünde teller sağ ve sol olamk üzere örülürler. sağa çeken yerini sol tel sola çeken yerini sağ tel kontrol eder. diyelimki sağa çekme var ve sol tel sıkılamıyor. bu defada sağ teli gevşetirsin. temel prensib böyledir. gerisi el melekesi.
    arka jant içinde durum bundan ibaretttir. yanlız orada tek sorun ruble (dişli) payının iyi hesaplanmasıdır. yani jantın sağ kısmı az içe girintili olmak zorunda dır. yoksa jantınız arka mafsal a eşit mesafede durmaz. bu disk frenlerde sorun çıkarmaz belki ama v-break frenlerde fren bacaklarının eşit çalışmasına izin vermez. kolay gelsin...
     
  17. Bora Yurttutan

    Bora Yurttutan Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    151
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    bu işler beni aşar genede sağol