Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Gidonu Çevirirken Gelen Ses ve Titreşimleri Yok Etmek

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında Doğa Can Yaman tarafından paylaşıldı.

  1. Doğa Can Yaman

    Doğa Can Yaman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Ekim 2011
    Mesajlar:
    247
    Beğeniler:
    293
    Şehir:
    dünya
    Bisiklet:
    Cesur
    Seviye:
    Merhaba forum sakinleri! Ben bu forumda ve bisiklet merakında yeniyim :D küçüklüğümden beri birçok bisikletim oldu ama bunun çok sevdiğim bir şey olduğunu yeni fark ettim ya da yeni yeni çok sevmeye başladım. Ve hurda pazarından kendime bir yol bisikleti aldım, Bianchi marka olduğunu biliyorum ama modeli nedir bilemem sanırım 80lerden kalma bir model olmalı. Neyse, dün bisikletimle gezerken bir dalgınlık sonucu biraz yüksekçe bir kaldırıma çarptım 75-80 derece açıyla. Tahmini kızım da 20 km olmalı. Bundan sonra gidonu çevirirken hışırtılar gelmeye başladı gidon boğazından, sesin yanında bir titreşim de geliyor çevirdiğim zamanlar. Bisiklet sürerken bunun pek bi zararı yok ama bisikletimin bu haline içim acıyor açıkçası ters giden bir şeyler var onun için ne yapabilirim illa tamirciye götürmek gerekir mi? Hiç bilmeyen birisi olarak düşündüğüm kadarıyla bu çok titizlikle yapılması gerekilen bir işlem. Bisikletçilere de pek götürmek istemiyorum çünkü hiçbirisi benim kadar üzerine titremiyor :rolleyes: Bu ilk sorumdu. İkincisi ise frenlerimle ilgili. Frene bastığım zaman pabuçlar janta sürter bir vaziyette kalıyor genelde ve elimle düzeltmem gerekiyor. Arka frenin bir tarafındaki vida kadroya sürtüyor ve durması gerektiği gibi durmasını engelliyor. Vidalarını sıktırıyorum tellerini düzelttiriyorum gene olmuyor. Bisikletçiye götürüp böyle böyle bi olay yaşadım sonra gidonumdan sesler gelmeye başladı diyorum ha bişi yok bunda diyor adam. Ben de buraya yazıp titiz kullanıcıların görüşlerini, önerilerini almak istedim :) İşte bisikletimin fotoğrafları -->

    Bahsettiğim hışırtı ve titreşim iki yeşil borunun birleştiği yerden geliyor.
    [​IMG]

    Burası da arka fren. Pabucun hemen üstünde kadroya değen içinden kalın tel geçen parça sıkıntı yaratıyor.
    [​IMG]


    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Doğa Can Yaman

    Doğa Can Yaman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Ekim 2011
    Mesajlar:
    247
    Beğeniler:
    293
    Şehir:
    dünya
    Bisiklet:
    Cesur
    Seviye:
    Yok mu bana cevap verecek insan?
     
  3. Uğur Recep AKGÜL

    Uğur Recep AKGÜL Bisikletkolik

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    602
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Bisikletinizi carptıgınızda sanırım furc yatagı zedelenmiş yada gvsemiş. Gidonun kadroya baglandıgı kısımdaki vidaların sıkılıgını kotrol ederek ayarlayabilrisiniz.Bu titresim için.

    Ayarı yaptırktan sonra titresim gecer bosluktandır. Fakat yağ bitmişse sürtümdeden dolayıda ses yapıor olabilir bunu içinde komple sökerek orasını içindeki bilyeleri kuru yag yani gress türü yaglar ile iyice yaglayıp sonra tekrar takın dısa tasan yagları silersiniz.

    Yada içindeki bilyeleride kırmıs olma ihtimaliniz var malum bisikletin eski oldugunu söylediniz. Bunun içinde eger yatakta asınma yoksa ve bilyeler ayrılabiliyorsa bilyeler deiştirilebilir set olarak. Bilyeler kapalı sekildeyse komple furc deişmesi gerekevilir. Bu yazdıkalrım olanlara göre tek tek varsayımdır bu sekilde sesten ve titrsimden kurtulabilirsiniz tabi hasara baglı olasılıkları yazdım.

    Frene gelince frenin ne sekilde bi fren oldugunu bilmedigimdne tam yardımcı olamıcam acıkcası tam anlayamadım anlatıkalrınızıda ama freni sıkınca sıkılı kalma gibi bir sorun tekerin orda fren kollarınnın baglantı kırmında ufak vidalar olması lazım onlardan ayar yapılabilir. Birde frenin kadroya baglanan kısımları gevsetilip yine kuru yag ile yaglanarak tekrar sıkılabilir.

    Umarım yardımı dokunur.

    Ayrıca ' bun da birşey yok' diyen biiskletciyede birdaha gitmenizi önermem. İşini layıkı ile yapan bir bisikletci bulup eger para verecekseniz ona vermenizi tavsiye ederim.

    Kolay gelsin.
     
  4. Doğa Can Yaman

    Doğa Can Yaman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Ekim 2011
    Mesajlar:
    247
    Beğeniler:
    293
    Şehir:
    dünya
    Bisiklet:
    Cesur
    Seviye:
    Öncelikle teşekkür ederim cevabınız için :) dediğiniz kısımları sıktım, gevşettim pek bir farkı olmadı ama bisikleti kadrodan tutup kaldırdığımda, yani ön teker havadayken gidonu çevirdiğimde gıcır gıcır dönüyor çok rahat bir şekilde. Kırılma olduğunu düşünmüyorum pek büyük bir çarpma değildi zaten. Bir de gidonu tutup sarstığımda çok az bir oynama var bağlantı yerinden sanırım o furc dediğiniz yerden.
     
  5. erkan sozoren

    erkan sozoren Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Nisan 2010
    Mesajlar:
    279
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    bursa
    Seviye:
    bence furc yatagındakı bılyeler dagıldı guvendıgın ısının ehli bir bisikletcıye goturup baktırmanı tavsıye ederım kucuk bır sorun olabılır ama kadroyu bıle catlatabılırsın...
     
  6. Doğa Can Yaman

    Doğa Can Yaman Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Ekim 2011
    Mesajlar:
    247
    Beğeniler:
    293
    Şehir:
    dünya
    Bisiklet:
    Cesur
    Seviye:
    Bir bisikletçiye bıraktım bisikletimi göbekteki bilyeleri ve furc yatağını değiştirecek sanırım.
     
  7. buğra kuddaş

    buğra kuddaş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Ocak 2010
    Mesajlar:
    246
    Beğeniler:
    65
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Geç oldu biraz ama, benzer model yılına sahip bir bianchi bende de var. Onların furş yatağı modern bisikletler gibi maşa borusu ile gidon boğaz arasına sıkıştırılmadığı için biraz daha farklı ve zor bakımı.
    Furş sökümü için iki uygun anahtara ihticınız olacak. Yani teker göbeğinin vidalarını söker gibi. Alttaki vidayı sabit tutarken üsttekini gevşeteceksiniz. Alın borusunun üstü ve altı için iki kere uygulamanız gerek bu işlemi. Sonrasında da furş bilyelerini temizleyip yağlayın, gerekliyse bilyeleri değiştirin. Çok komplike bir işlem değil bu.

    İkinci sorun ise frenlerin dıştaki kablolarının yağsız kalmasından dolayı muhtemelen. Freni sıktığınız koldan fren telinin başını söküp teli gevşetin ve arka frene bağlantı yerinden itinbaren çekip güzelce teli yağlayın; sonra da teli geri monte edin. Mantık, içteki telin yağlanması böylece dıştaki plastik kılıfa sürtünmesinin azaltılması. Ayrıca bir pas sökücü ile centrilever freninizin (yani o kadroya tek vida ile monte edilen freninizin) tam montaj vidası hizasını temizleyin. Zaman içinde çamurdan, pastan oradaki yaylar da esnekliğini yitirmiş olabilir. Eğer sorun o yaylardansa tam çözümünü bilmiyorum; ama modern v-frenler gibi bir ayar vidası olabilir onların da.

    Kolay gelsin.