Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Gidon Yüksekliği

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında Dethagorf tarafından paylaşıldı.

  1. Dethagorf

    Dethagorf Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    21 Mart 2011
    Mesajlar:
    662
    Beğeniler:
    315
    Şehir:
    Çorlu
    Seviye:
    Forumda bir çok arkadaşta görüyorum sele borusunun yüksekliğini boya göre kaldırmış olmalarına rağmen gidonun boyu en düşük seviyede. Bunun nedeni öne doğru eğilerek rüzgârı arkamıza almamız ve en rahat şekilde gitmemiz mi ? Yoksa başka bir şey mi ? Başka bir şeyse nedir bu ?
    Ve arkadaşlar her zaman görüyorum yanınızda pompa bulundurun diyor ne gibi bir pompa bu? Adını söylerseniz ve fotoğrafını koyar mısınız bu pompanın ? ( sanırım ufak bir pompa )
     
  2. YUNUS TERKİN

    YUNUS TERKİN Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    7 Nisan 2009
    Mesajlar:
    440
    Beğeniler:
    145
    Şehir:
    GAZİANTEP
    Seviye:
    gidon açıcı proflarda daha çok antrenörün yad uzman kişiler tarafından belirlenen boy ölçülerine göre yapılır ama yardım alacak kimse yoksa amatörde en rahat eddiğinle sürmelisin bence...
    pompa demekteki amaçları küçük el pompaları tüm bisiklet satıcılarında olan cinsten ve ufak türlerinden sadece patlak lastiği değiştirip şişirmek amacıyla yolda kalmaman için!!!
     
  3. Bülent Onutkan

    Bülent Onutkan Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.230
    Beğeniler:
    969
    Şehir:
    Eskişehir
    Seviye:
    Sele boyu tabıkıde kullanıcının boyu ıle alakalı bır durumdur ama gıdonun seleye gore asagıda tutulmasının en buyuk avantajlarından bırı dag bısıkletlerınde ozellıkle tırmanıslarda fayda saglamasıdır.Ama ben cogu zaman goruyorumkı yenı bısıklete heveslenen arkadaslar boyu umursamadan sadece gorsel olarak daha sportıf oldugu ıcın seleyı uzatıyorlar.Duz yolda ayak ucları bıle pedala zor degerken, ınısler neredeyse ımkansızlasıyor(popoyu seleden gerıye alamadıgı ıcın)Ama konfor amaclı bınılecek ıse gıdonun yuksek olması daha uygundur,sele boyuda kullanıcının boyuna baglı.Bu konuda sanırım daha once baslıklar acılmıstı bakabılırsınız.
     
    Sinan Ceylan bunu beğendi.
  4. kron_xc4000 esk

    kron_xc4000 esk Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    938
    Beğeniler:
    502
    Şehir:
    ESKİŞEHİR
    Seviye:
    Gidonun sele boyunun aşagıda olmasını rüzgardan korunmak için ve özellikle tırmanışlarda çok faydası var daha verimli güç almanızı sağlar rampa çıkma açısını daha iyi yakalarsınız esneme daha az olur genelikle profesyoneller spacer bile kullanmazlar kullandıkları gidonlar bile kişiye göre özel yapılırlar...
     
  5. sonEr´´

    sonEr´´ Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    2.333
    Beğeniler:
    1.554
    Şehir:
    İstanbul/Esenler
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Uygun sele yüksekliğinde bisiklete oturduğunuzda kollarınızın 45derece açıyla durması lazım.Örneğin dik ve kısa bir boğaz takıp çok konforlu bir sürüş yapabilirsiniz..Ama bu şekilde ağırlık arkaya kayar rampa çıkarken mtbde ön kalkması gibi bir durum arz eder...Ağırlık arkaya endeskli olduğu zaman seleyede daha çok yük biner ve sele ağrıları yaşanır..Özellikle yol yarışlarında sprinterlar gidonun yüksekliğini olabilceği en düşük seviyede tutar , bu sekilde en aerodinamik duruş pozisyonunu yakalarlar..
     
  6. emre karakoç

    emre karakoç Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Kasım 2010
    Mesajlar:
    349
    Beğeniler:
    218
    Şehir:
    adana
    Seviye:
    Kısa ve dik gidon boğazı derken ne kadar dik olabilir. Benim böyle bir gidona ihtiyacım var ama seçerken nelere dikkat etmeliyim bu konuda bir yazıya rastlamadım hiç.