Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Gidon tutuş teknikleri

Konu, 'Yol Bisikleti / Road Bike' kısmında MertDokur tarafından paylaşıldı.

  1. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    arkadaşlar yarış gidonlarında değişik tutuşlar olduğunu biliyordum ama bir üyenin mesajında 6 çeşit olduklarını okudum. bu 6 tutuş nelerdir acaba paylaşır mısınız?
     
  2. hornetyasin

    hornetyasin Bisikletkolik

    Kayıt:
    27 Haziran 2005
    Mesajlar:
    1.282
    Beğeniler:
    1.710
    Şehir:
    üsküdar
    Seviye:
    4 tutuş şekli reimdeki gibi. Ama 6 zorlama gibi geldi bana.

    [​IMG]

    (kaynak: sheldonbrown)
     
  3. Fatih Buzgan

    Fatih Buzgan Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.579
    Beğeniler:
    3.212
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    3 ana tutuş vardır, sayacağım 3 tutuş dışındakiler ara tutuşlardır.
    Adlandırmaları bana aittir, literatürde farklı isimlerle karşılaşabilirsiniz.

    1) Konfor tutuşu: Eller gidonun üst noktasını bir kuşun ayaklarının dalı kavraması gibi pozisyonda tutuştur.Bu tutuşta vücut diğer tutuşlara göre en dik pozisyonda olduğu için daha az kas grubu kasılır, vücut daha dik konumda olduğu için de uzun binişlere uygundur.Ayrıca sprintlerden (atak), intervallerden (hızlanıp hız kesme) sonra da bu tutuş ile vücudunuzu dinlendirebilirsiniz.

    2) Kontrol tutuşu: Bu tutuşta eller gidonun üst değil yan boruları üzerinde ve avuç içleri birbirine bakacak şekilde, parmaklarımızın büküm yerleri ileri bakacak şekildedir.İkişer parmağımız fren kolları üzerindedir.Yol bozuk olduğunda, inişlerde, virajlara girişte, kavşaklarda, ani fren gerektiren her durumda bu tutuş güvenli olacaktır.

    3)Aerodinamik tutuş: Eller, gidonun borularının en alt (yere en yakın) noktalarından tutar.Avuç içlerimiz gökyüzüne bakar, tabi avuçlarımız her tutuşta olduğu gibi kapalı olmalıdır.Bu tutuşta başımızla birlikte tüm vücudumuzu en ileri ve yere yakın pozisyona getirdiğimizden göğsümüzden geçecek hava akımı, en düşük düzeydedir.En aerodinamik pozisyon genel hatlarıyla bu tutuştur. (aerobarlar hariç) Aynı zamanda dirsekleri de birbirine bakacak şekilde tutarsak etkiyi artırır.Bu pozisyonda uzun süre binilmez, çünkü diğerlerine göre daha erken yorulmamıza sebep olur.Ama yüksek hızlar için (özellikle inişlerde) idealdir.
     
  4. MertDokur

    MertDokur Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Kasım 2007
    Mesajlar:
    273
    Beğeniler:
    212
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    ikinizede teşekkür ederim. erdoğan keskin adlı kullanıcının bir mesajında altı çeşit olduğu yazıyordu...
    Bu arada yeri sayılır bir soru daha sormak istiyorum, her zaman 2 parmakla kullanılan frenler için o fren kolu neden bu kadar uzun yapılıyor? Yani vites değiştirmeyen bir kolum var nispeten kısa ama shimanonun STI ları neden kol kadar? yük kolunu arttırmak ve gereken kuvveti azaltmak için mi? o zaman neden vitessiz kollarda da aynı şey uygulanmıyor?
    şimdiden teşekkürler
     
  5. tecadisk

    tecadisk Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2006
    Mesajlar:
    264
    Beğeniler:
    442
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    fren kolları olduğundan kısa olsaydı sözü edilen üç no lu tutuş pozisyonunuda kollara uzanmak mümkün olmazdı. bisiklette en yüksek hız pozisyonu bu olduğundan ani durumlarda tutuş şeklini değiştirmekte mümkün olmazdı sanıyorum bu yüzden kollar her pozisyonda ulaşılabilecek şekilde tasarlanmış. yanlız bir nolu tutuş pozisyonun da frenlere ulaşmak için tutuş şeklinin değiştirilmesi gerekir bu pozisyoda bisiklette yapılan en düşük hızlarda (genel de yokuş çıkarken) tercih edilen bir tutuş şekli
     
    Ali Hekimoğlu ve MertDokur bunu beğendi.
  6. bicylerace

    bicylerace Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Mart 2008
    Mesajlar:
    319
    Beğeniler:
    199
    Şehir:
    eskişehir
    Seviye:
    Ha bide elleri bırakırsınız o da finishte işinize yarayabilir.
     
    gokhantig, Hayrettin ve Fatih Balkış bunu beğendi.
  7. gunes1001

    gunes1001 Üye

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    23 Nisan 2016
    Mesajlar:
    87
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    Aksaray
    Adı:
    Güneş A.
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Arkadaşlar dropbarlı bir bisikletin gidonu nasıl tutulmalı? Sti'nin üstünden tutunce frene basarken parmaklarım zorlanıyor. Ben mi yanlış tutuyorum emin olamadım. Ani bir fren yaparken kendimi çok kasmışım başparmağımın gidonu tutan kısmı ağrıyor. Dropbarda hood (sanırım öyle söyleniyor) nasıl tutulmalı merak ediyorum. Şimdiden teşekkür ederim :)
     
  8. uguryilmaz144

    uguryilmaz144 Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    1 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.592
    Beğeniler:
    3.656
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Uğur Yılmaz
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Aklıma iki ihtimal geliyor. Ya frenlerin sert, ya da parmakların güçsüz.
     
    Hayrettin bunu beğendi.
  9. gunes1001

    gunes1001 Üye

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    23 Nisan 2016
    Mesajlar:
    87
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    Aksaray
    Adı:
    Güneş A.
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
  10. uguryilmaz144

    uguryilmaz144 Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    1 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.592
    Beğeniler:
    3.656
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Uğur Yılmaz
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Sıkıntı yapacak bir durum yok ortada. İki soruna da çözüm bulmak kolay. Bisikletinin frenlerin sert olduğunu düşünüyorsan fren halatlarını yağlayabilirsin. Bir nebze frenlerin yumuşayacaktır. Ellerinin zayıflığını da dert etme. Her gün parmaklarını açıp kapatarak yumruğunu sıksan bile parmaklarını güçlendirebilirsin. Bir de fren yaparken fren kolunu tutabildiğin kadar alttan tutmaya çalış. Böylece aynı kuvvetle daha fazla moment oluşturursun. Ya da droplardan tutarak fren yapmayı deneyebilirsin. Bu pozisyonda fren kolunu en alt pozisyonda sıktığın için maksimum fren gücünü elde edersin.
     
  11. gunes1001

    gunes1001 Üye

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    23 Nisan 2016
    Mesajlar:
    87
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    Aksaray
    Adı:
    Güneş A.
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    uguryilmaz144 bunu beğendi.
  12. Themaner

    Themaner Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    16 Kasım 2016
    Mesajlar:
    74
    Beğeniler:
    106
    Şehir:
    Malatya
    Adı:
    Orhan Ş
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Hocam araçsız güvenli düz alanlarda en rahat olduğunuz pozisyon en iyi tutuş tekniğidir. Şayet kalabalık ve tehlikeli durumlarda frene yakınlık en önemlisi. Rahat olmak adına güvenliği elden bırakmayın derim ben.
     
  13. Burak Kuruoğlu

    Burak Kuruoğlu Climbing Specialist

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    12 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    223
    Beğeniler:
    192
    Şehir:
    Beylikdüzü, İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Ben yukardaki 3 tekniğe ek olarak 2 tutuş şekli daha kullanıyorum

    Birincisi:Resimdeki gibi ön kolumu gidonun yanlarına yerleştirip hoodun üstünden ellerimi tutarak (Düz yolda tempo yaparken kullanıyorum, baya aerodinamik oluyo)
    [​IMG]

    İkincisi de: Bizzat kendi resmim :koptum: bu şekilde de tutuyorum (Artık aerodinamik tavan yapıyo ama çabuk yoran bi pozisyon ve bozuk yolda kesinlikle bu hareketi denemeyin bi anda gidon elinizin altından kayabilir) :D
    [​IMG]
     
  14. gunes1001

    gunes1001 Üye

    Yaş:
    17
    Kayıt:
    23 Nisan 2016
    Mesajlar:
    87
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    Aksaray
    Adı:
    Güneş A.
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @Burak Kuruoğlu ilk fotoğraftaki tutuş daha rahat gibi sanki. İkinci fotoğraftaki gibi tutmak tecrübe ve yürek ister bence :D
     
  15. Burak Kuruoğlu

    Burak Kuruoğlu Climbing Specialist

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    12 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    223
    Beğeniler:
    192
    Şehir:
    Beylikdüzü, İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @gunes1001 ilk fotoğraf daha rahat evet ama onda yine de göğüste ve karında biraz havanın sıkıştığını hissediyosun, 2. resimdeki gibi yapınca gerçek anlamda uçak burnu gibi oluyo vücudun çok az rüzgarı göğüslemiş oluyosun tavsiye ederim
     
    FERDİ İKİZ bunu beğendi.
  16. FERDİ İKİZ

    FERDİ İKİZ 13 kiloluk yol bisikleti sahibi

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    21 Haziran 2015
    Mesajlar:
    196
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    Elazığ
    Adı:
    FERDİ
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bende ikinci pozisyonda giderim, sürtünme epey azalıyor. Ama 10 dakka filan gidince dirseklerim uyuşuyor.

    @Burak Kuruoğlu Forma Aliexpress'ten mi? Öyleyse memnun musunuz?
     
    Burak Kuruoğlu bunu beğendi.
  17. Burak Kuruoğlu

    Burak Kuruoğlu Climbing Specialist

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    12 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    223
    Beğeniler:
    192
    Şehir:
    Beylikdüzü, İstanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @FERDİ İKİZ evet Aliexpressten aldım; pedi olsun, ter atması olsun gayet beklentimi karşıladı; sadece kolları biraz daha sıkı olabilirdi, biraz bol duruyo bedeni tam uyduğu halde.
     
    FERDİ İKİZ bunu beğendi.
  18. FERDİ İKİZ

    FERDİ İKİZ 13 kiloluk yol bisikleti sahibi

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    21 Haziran 2015
    Mesajlar:
    196
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    Elazığ
    Adı:
    FERDİ
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Burak Kuruoğlu bunu beğendi.