Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Gidon Sağa Çekiyor

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında Faruk ONUK tarafından paylaşıldı.

  1. Faruk ONUK

    Faruk ONUK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ekim 2011
    Mesajlar:
    319
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar bisikletimi aldığımdan beri bunu anlamaya çalışıyorum.İlk başlarda pek önemsemedim.Bana öyle geliyordur yada kablolar disk gibi şeylerden ötürüdür dedim.Ancak el bıraktığımda 1-2 saniyeden fazla gidemiyorum.Belirgin bir şekilde sağa çekiyor gidon.Eğer ağırlığımı sola verirsem o şekilde biraz dengede kalabiliyorum.


    Jantın akor ayarı düzgün.Furç takımındada bir gevşeklik yok gibi.Gergin olan bir kablo falanda yok.Nedenini anlayamadım açıkçası ?
     
  2. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    Tamamen fikir yürütüyorum. Araç mantığı ile hareket ederek bir yorum getireceğim:

    1. Maşa eğilmiş veya yamuk monte edilmiş olabilir.
    2. Tekerin kamber açısı ile alakalı olabilir. normalde arabalarda sağa sola çekme kaster açısından kaynaklanır ama bisikletlerde 4 teker olmadığı için bence kamber açısı daha mantıklı geliyor.
    Kamber açısı:Bir aracın önünden bakıldığında, tekerlek ekseninin düşey eksene göre yaptığı açıdır.
    Kamber açısının sağa veya sola yatık olmasından dolayı ağırlık merkezi olması gerekenden sağda veya solda kalır, dolayısı ile kadro ile aynı düşeyde yere basması gereken lastik tabanı olması gerekenden daha sağda veya solda yere basar; bu durumda da kaster açısının (teker maşasının öne doğru açılı gitmesi) da etkisi ile sağa çekiyor olabilir.

    Bu etkiyi bisikleti selesinden tutarak ilerlettiğinizde dik tutarken hafif sağa yatırtığınızda direksiyonun da sağa yatması ile de görebiliriz.

    kamber açısı:
    [​IMG]

    kaster açısı:
    [​IMG]

    Bisikleti ters çevirip direksiyonu tam düz gidecek açı ile (kadroya tam dik açı) yaparak bisikletin tekerleklerinin aynı düzlemde olup olmadığına bakarak kamber ve kaster açılarını kontrol edebilirsiniz.

    Not: Başta dediğim gibi bu tamamen varsayımdır.
     
    Salih Kü, Tunakan Önen ve Serden Us bunu beğendi.
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 29 Ocak 2014
  3. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Elinizi bırakmazsanız sorun çözülür.

    ***

    Daha ekonomik bir çözüm yolu olan? Öptüm, kıps ;)
     
    Alper Gencan bunu beğendi.
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 29 Ocak 2014
  4. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Halil İbrahim Duran'ın yorumuna katılıyorum. Örneklemek isterim bunu:

    Kaza yaptığım motoru yeniden toplayınca denemek için sürüşe çıktım. Motor sağa çekiyordu. Hem de iki elimle tutarken gidonu çevirmeye çalışıyordu bir şeyler. En son yüksekçe bir zeminde alttan tekerlerin konumuna baktım. Biri sağa biri sola yatık duruyordu. Ön maşa yamulmuş o nedenle yatık duruyormuş teker. Maşayı değiştirince problem kesildi.

    Bunun haricinde vites ve fren kabloları gidonu çektiriyordur bir ihtimal ama oldukça düşük bir ihtimal. Zaten kontrol etmişsiniz bunu.
     
    BFOkuru bunu beğendi.
  5. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    Aynısı motorsiklet kullanan bir arkadaşımın başına gelmişti. Bir benzeri de disk fren kilidi ile yürüyünce de oluyor, maşayı tek yöne zorladığı için maşa yamuluyor. Ama bisiklette böyle bir durum büyük ihtimalle olmaz.
     
  6. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    gerçekten süper yorum.
    arkadaş "bisiklet almaydanız bu sorun olmazdıya" kadar bunu türetebilirmiş.


    neyse..
    gelelim sizin sorunuza bir arkadaş sağa sola çekme ile ilgiili forumda bunları yazmış ;

    bence bunların hepsini tek tek bir kontrol edin.gene sonuç yoksa güvendiğiniz bir bisikletçiye gidin.

    sitede bir konu daha var onada bakmanızı tavsiye ederim :
    http://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=108423&page=2
     
    Tolga Günsezer ve BFOkuru bunu beğendi.
  7. mehmetsunu

    mehmetsunu İKONOKLAST

    Kayıt:
    28 Eylül 2011
    Mesajlar:
    3.379
    Beğeniler:
    6.412
    Şehir:
    kayseri
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bu bir balans ayarı sorunudur. Ben iki hafta boyunca nerdeyse her gün bu sebeble gidon boğazını söküp tekrar taktım. Bir ara obsesif bir hal aldı bu durum. Bisikletle ufak bir kaza atlattıktan sonra gidon gidiş istikametinde yola dik konumdayken bisikletin düzgün yol almadığını keşfettim. Sonra ne kadar ayarlamak için uğraştıysamda ayar tutmadı. Gidon boğazı ile çatalı birbirini dik kesecek şekilde ayarlamama rağmen ya bir ilüzyon veya çarpmanın etkisiyle maşanın eğrilmesi-buna çok az ihtimal veriyorum ufak bir çarpma ile çatal yamuluyorsa vay halimize-sonucu balans ayarını tutturamıyordum. Sizdeki sorunda benzer olabilir. Muhtemel yapabilecekleriniz;
    1-Ön tekeri sökün, ve maşadan ayırın
    2- Maşanın yamuk oup olmadığını kontrol edin.
    3- maşanın bacaklarının birbirine paralel bakıp bakmadığını kontrol edin.
    4-Ön tekeri maşaya tam olarak ve dengeli oturtup QR i sıkın.
    5- Gidon boğazını gidonu dik kesecek şekilde monte edin, yalnız alın borusuna bağlayan vidaları hemen sıkmayın
    6-Gidon ile teker düzlemi birbirin üzerine oturacak şekilde boğazı ayarlayın.
    7- Ayar işlemini bisikletin üzerinde ve geriden bakarak yapın.
    8-İlüzyona sebeb olmamak için bisikletin ön çamurluğu varsa çıkarın ve ayarı öyle yapın.
    9- Gidin boğazının bağlantı noktalarına değil düzlemine bakarak ayar yapın
    10- Ayardan sonra gevşek vidaları sıkın ve iki eliniz dirsekleri kırmadan dik bir şekilde gidonun üzerindeyken şürüş tecrübesi yapın.
    11-Özellikle bir hat olarak çekilmiş emniyet kenar çizgisi üzerinde gidonu bu şekilde hiç çevirmeden ilerleyin.
    12- Bisiklet herhangibir tarafa çekiyormu emin olduktan sonra vidaları iyice sıkın.
    13- Arada vidaların sıkılığını kontrol edin.
     
  8. Faruk ONUK

    Faruk ONUK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    3 Ekim 2011
    Mesajlar:
    319
    Beğeniler:
    57
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar hepinize çok teşekkürler yorumlarınız için.

    Herhangi bir kaza falan yaşamadım bisiklette.Zaten ilk aldığımdan beri böyle.Maşa da herhangi bir yamukluk yok gibi.Aklıma kontra ayarı geldi yazarken.Bir de onu kontrol edeceğim.Ön tekerleğin biraz solda durması bu duruma sebep olabilir sanırım.
     
  9. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.024
    Seviye:
    İşte asıl sorun o. Motorsiklet sürücülerinin çok daha sık başına gelir. Bisiklet daha basit yapıda olduğu için ve amortisöre daha az yük bindiği için bu denli etkilenmez. Yukarıda daha detaylı anlattım.
     
  10. formosa

    formosa Yeni Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2013
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Kadirli
    Bisiklet:
    Cube
    Biri bizikletinizi sürerken yere eğilip tekerlerin bastığı noktaya baktığınızda eski skoda tekerlerei gibi çarpık olduğunu görürsünüz.
    Sağa çekiyorsa arka teker sağa yatık veya ön teker sola yatıktır. Sola ekiyorsa ön teker sağa, arka teker sola yatıktır. Şu an başımda bu dert ve uğraşıyorum, benimki hafif sağa çekiyor. ince bir ipten yaptığım şakül ve su terazisi ile çeşitli tespitler yapıp problemi çözeceğim.
    Akordu düzgün olan uyumlu başka bir jant setini takıp deneme yapmak da seçeneklerimin arasında.