Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Gidon donme problemi

Konu, 'Bisiklet Püfleri' kısmında Ozzgurr tarafından paylaşıldı.

  1. Ozzgurr

    Ozzgurr Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    1.746
    Şehir:
    Miami Beach & 35 1/2
    Seviye:
    Selamlar,

    Gecen hafta ilk kez dag bisikleti icin hazilanmis bir parka gittim, lastikler cok sisik degildi, onde Recon SL 100 mm acikti ve buna ragmen sert girdigim cukurlarda gidon asagi dogru donuyordu sokun etkisiyle,bunda en buyuk etken elciklerimin Ergon GX2 oldugunu biliyorum (GX2 in yuzeyi genis oldugu icin gidona cok yuk biliniyor)

    Gidon bogazi ve gidon FSA'nin K-Force karbon serisi yani birbirine uyumlu, bu oynamanin onune gecmek icin yapilabilecek bir sey varmi? Karbon parcalar oldugu icin sanirim 5-6nw tan fazla SIKILAMIYOR vidalar, bir oneriniz varmi?
     
  2. Taner Yavuz

    Taner Yavuz Bisikletkolik

    Kayıt:
    21 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.097
    Beğeniler:
    827
    Şehir:
    istanbul-Bahçeşehir
    Seviye:
    Araya iç lastikten bir parça kesip koymak çözüm olur mu acaba?
    Sadece bir fikir:)
     
    Ozzgurr bunu beğendi.
  3. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Biraz uc bir fikir olabilir, fakat bazi firmalar karbon parcalarin arasina, özellikle sele borusu gibi cok kayan parcalara uygulanmak üzere sabitleyici sivilar üretiyorlar. Onlardan kullanilabilir.

    Ama normalde bu tip setlerin sorunsuz kullanilabilmesi gerekir. Ya vidalar olmasi gerektiginden gevsey, ya da gidon-bogaz arasinda yag vs bulasmis olabilir.
     
    Ozzgurr bunu beğendi.
  4. Bozcan

    Bozcan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    723
    Beğeniler:
    1.100
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Halilin dediği gibi aslında kaymaması lazım. Bir ihtimal kırılacağından korktuğun için 5nm torkun altında sıkıyor olabilirsin vidaları. Bir şekilde bir tork anahtarı bulup tam olması gereken torka kadar sıkmayı dene. İşimi garantiye alıcam diyorsan sadece temas yuzeylerini kaydığı yöne tam 90 derece acı ile 200-300 luk zımpara ile biraz zımparala. Yüzeylerin parlaklığı gitse yeter. Metal olsa daha kalın zımpara kullanabilirdin ama carbonda kalın zımpara basına ilerde dert acabilir.
     
    Hasan Çağri ve Ozzgurr bunu beğendi.
  5. Ozzgurr

    Ozzgurr Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    1.746
    Şehir:
    Miami Beach & 35 1/2
    Seviye:
    Bozcan,HaliliOzturk,tanerxc500 hepinize oneriler icin tesekkurler, bu hafta sonu hafif zimparalayip, Halilin dedigi sividan surecegim ( seatpost ile gelmisti zaten var) sonrada Tork anahtari ile SIKISTIRACAGIM, gene olmazsa araya ustu zimparalanmis ic lastik koyacagim :)

    Normal elciklerle hic sorun yoktu,Ergonlardan sonra basladi bu problem. Ama Ergon larin sagladigi rahatlik ve surus konforunu anlatamam size.
     
    Taner Yavuz bunu beğendi.
  6. muhammet_71

    muhammet_71 Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    eskişehir
    eğer vidaların gevşemişse onun için ayrı bir sıvı var sanayideki parçacılarda bulabilirsin adı zannedersem locklıghyt diye geçiyor...
     
    Ozzgurr bunu beğendi.
  7. Ozzgurr

    Ozzgurr Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    1.746
    Şehir:
    Miami Beach & 35 1/2
    Seviye:
    Gidon donme problemim gidon bogazindaki vidalar tork anahtariyla 5 nm ile SIKILINCA sona erdi. Su anda Ergonlarin keyfini suruyorum hic problemsiz. :)
     
  8. gurkan

    gurkan Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ekim 2004
    Mesajlar:
    493
    Beğeniler:
    559
    Şehir:
    İzmit
    Seviye:
    "HENKEL - Loctite "

    Kullanacağınız alana göre çeşitleri bulunmaktadır.