Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Gidon ayarı (Önemli)

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında Özgür Türker tarafından paylaşıldı.

  1. Özgür Türker

    Özgür Türker Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    2 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    246
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Gidon ayarı yapıyorum derken gidon-maşa yatağını dağıtabilirsiniz! Gidonu nasıl ayarlayacağız? Sizin için hazırlamış olduğum yukarıdaki resimde, maşa boşluk ayarı civatasını aşırı sıkarsanız gidonun bağlı olduğu maşa borusu yatağı kısa sürede civata aşırı sıkım sonucu gelen çok yük nedeniyle kısa sürede dağılacaktır. Maşa boşluk ayarı civatası sadece maşa boşluğu almak içindir. Sadece boşluk gidene kadar sıkacağız, daha fazla sıkmayacağız ! Yoksa aşırı sıkımdan dolayı yataklara çok yük biner ve yataklar dağılır! Resimde bir de gidon sıkma civataları var. Esas bunlar gidonun sağa sola veya yukarı aşağı ayarından sonra sıkılmasını sağlar. Çok iyi sıkmamız gerekenler sadece bunlar.

    Peki, en önemli noktaya geldik, hangisini önce sıkacağız; maşa boşluk ayarı civatası mı yoksa gidon sıkma civatası mı? Sırasıyla anlatalım. Gevşetmede sıra önemli değil sıkımda önemli. Gevşettiğimiz 3 civata ile önce gidon sağ-sol, yukarı aşağı ayarını yaparız. Önce maşa boşluk ayarı civatasını elle sıkabildiğimiz kadar sıkarız, sonra azar azar sıkıp maşa yatağında boşluk var mı kontrol ederiz. Bu kontrol de şöyle yapılır. Sağ elimizle kadroyu, sol elimizle maşayı tutarız. Kadroyu hafif yukarı kaldırıp sol elimizle de maşayı ileri geri oynatırız ve boşluk var mı bakarız. Eğer boşluk varsa maşa boşluk ayarı civatasını çok az sıkıp yine kontrol ederiz, ta ki boşluk kalmayıncaya kadar sıkıma ve bu kontrole devam edin. Bu civata, esasında maşayı yukarı çektirme işlemi yapar ki boşluk gitsin.

    Boşluk kalmayınca, maşa boşluk ayarı civatasını daha fazla sıkmayın. Boşluğumuz gidince sıra geldi gidon sıkma civatasına. Sağ-sol vs. ayarını yapmış olduğumuz gidonun gidon sıkma civatalarını tam ve çok iyi biçimde sıkarız. İleriki günler veya haftalarda yeri geldikçe, maşa yatağı boşluğunu elle kontrol edin. Eğer boşluk varsa tüm civataları gevşeterek yukarıda açıkladığım işlemi yapın.

    İyi pedallamalar.
     
    atasoy, mariokaldato, Eren B. ve 8 kişi daha bunu beğendi.
  2. Ali Demir

    Ali Demir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    722
    Beğeniler:
    1.671
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Tesekkur ederim. gecen gun gidonumu biraz yukariya kaldirmistim, ama bu yazdiklarinizi okuduktan sonra hatalar yaptigimi farketmis oldum. eve gidince ilk isim bu yazdiklariniz dogrultusunda ayar yapmak olacak.
     
    mariokaldato ve Özgür Türker bunu beğendi.
  3. Bahadır Ulusoy

    Bahadır Ulusoy Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Aralık 2011
    Mesajlar:
    734
    Beğeniler:
    213
    Şehir:
    Karabük
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Güzel bilgiler için teşekkürler yalnız merak ettiğim bir konu var gidonun açısı .bisiklet ilk aldıgım zaman kollarım hiç ağrımazken artık kısa sürede ağrıyor bene bisikletimi ilk aldıgım zamanki fotoğraflarına bakıp düzelttim ama üzerindeki yazılar sayesinde düzelttim şimdi cok rahatım.2 gün sonra o yazılar silinince ne yapacagım bu konuda yardımlarınınızı bekliyorum
     
    mariokaldato ve Özgür Türker bunu beğendi.
  4. Özgür Türker

    Özgür Türker Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    2 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    246
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Kollarınızın ağrısının sebebi olarak gidonun vücudunuza olan uzaklığı, yüksekliği mi; yoksa başka bir şey mi? Gidon ayarı fabrika çıkışında bir bisiklet modeli için hep aynı şekilde yapılır.
    İnsanların boyları, bacakları ve kolları farklı uzunlukta olduğundan, mutlaka vücut ölçülerinize göre size olan gidon mesafesini ve yüksekliğini vs. ayarlamanız gerekir.

    İp ucu:
    * Uzun yol sürüşlerinde gidon vücudunuza ne kadar yakınsa o kadar rahat edersiniz.
    * Yarışlarda/yarışçılarda ise tam tersi; gidon uzak tutulur ki, siz iyice eğilin. Eğilince aerodinamik olarak rüzgar direnciniz azalır ve daha yüksek hızda gidersiniz. Bu sürüş, ağrılara sebep olur.

    Çoğumuz mesleki olarak yarışçı ve profesyonel olmadığımıza göre gidonu en rahat konumda ayarlamak en iyisidir. Bu da keyifli ve eğlenceli sürüşlere kapı açar. Yanlış ergonomik ayarlardan kaynaklanan ağrılar, bizim bisikleti ya balkonda ya da depoda binmeden çürütmemize yol açar.
     
    mariokaldato, Eren B. ve Bahadır Ulusoy bunu beğendi.
  5. Sehzade43

    Sehzade43 Kıdemli Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    350
    Beğeniler:
    267
    Şehir:
    Kütahya
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Güzel bir yazı olmuş. Elinize sağlık Özgür bey.
     
  6. Özgür Türker

    Özgür Türker Kıdemli Üye

    Yaş:
    36
    Kayıt:
    2 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    311
    Beğeniler:
    246
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Not: Bisikletine göre değişmekle birlikle resimde örneğini verdiğim yapıda; maşa boşluk ayarı civatasını siz sıktıkça; maşa borusu vasıtasıyla maşayı yukarı doğru çeker yani maşa veya gidon boşluğu olarak tabir edilen boşluğu alır.

    Yalnız dikkat ediniz, resimde siz civatayı sıktıkça, civatanın maşayı yukarı çekebilmesi için gidon ile kadro arasında boşluk olmaması lazım. Ya gidon doğrudan kadroya değecek, ya da gidon altı destek bilezikleri ile değmesi sağlanacak. Gidon ile kadro arasında boşluk varsa civata maşayı yukarı çektiremez. Belki bazı bisikletlerde sistem farklı olabilir ama yeni nesil bisikletlerin genelinin temel prensibi bu şekilde. Eski tip bisikletlerde farklı olabilir. Bisikletinizi incelemeniz lazım.

    Eğer gidon kadroya değmezse veya değmeyi sağlayacak destek bilezikleri olmazsa sistem işe yaramaz. Yani maşayı yukarı çektirecek hiç bağlantı olmaz. Bu da maşanın yatağında serbestçe gezmesi yani boşluklu olmasına yol açar ki bu da yatağın daha kısa sürede dağılmasına yol açar. Maşanın boşluklu olup olmadığının nasıl yapılacağını yukarıdaki ilk mesajımda bulabilirsiniz.

    Civatanın çok sıkı olması, aşırı yük sonucu yataklarda eğilme sonucu veya sürtünerek aşınma sonucu yine yatağı dağıtır.

    Sonuç olarak; yatağın ne çok gevşek ve serbest, ne de çok sıkı olmaması gerekir.
     
    atasoy, FatihC. ve Bilal Öz bunu beğendi.
  7. Bilal Öz

    Bilal Öz Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    148
    Beğeniler:
    98
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Çok kıymetli bilgiler için sağolun
     
    Özgür Türker bunu beğendi.
  8. Eren B.

    Eren B. Yeni Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    18 Haziran 2016
    Mesajlar:
    30
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Eren
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Bilgiler için teşekkürler. Çözemediğim iki sorunum var. Resimde görüldüğü gibi bu kadar yükseltebildim gidonu. Bana az geldi sanki sizce normal mi? Benim bisiklet 10-11 senelik bisiklet bu arada. Yeni modellerin gidon ayarı nasıl bilmiyorum.
    İkinci sorunum da ayarı yaptığımda gidonu kaldırdığım zaman yerinden oynuyor ve oradaki açığa çıkan 3 tane çemberle ne yapacağımı pek anlayamadım açıkçası. Yoksa boşluk kalan kısımları bu parçalardan alıp doldurmam mı gerekiyor ne yapılması lazım?
     

    Ekli Dosyalar:

  9. atasoy

    atasoy Kıdemli Üye

    Yaş:
    45
    Kayıt:
    1 Mart 2016
    Mesajlar:
    230
    Beğeniler:
    1.160
    Şehir:
    antalya
    Adı:
    ibrahim
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Sol bileğimdeki ağrı sebebiyle gidon boğazı nı gevşeterek pozizyon değiştirdim.
    Lakin nekadar sıkarsam sıkayım gidon borusu hareket ediyor.
    Varmı bunun caresi acaba?
     
  10. geziniyo

    geziniyo Üyeliği iptal edildi

    Kayıt:
    9 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    3.598
    Beğeniler:
    6.936
    Seviye:
    @eren1905 O aradaki boşluğa spacer denilen o çemberlerden alıp koyman lazım ki boşluktan dolayı oynamasın ;) Bisikletçilerde bulursun
     
    atasoy bunu beğendi.
  11. Eren B.

    Eren B. Yeni Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    18 Haziran 2016
    Mesajlar:
    30
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Eren
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    @geziniyo anladım. Maksimum yükseltmeye çalıştım ama yaklaşık 1 tane spacer alanı oluştu. Bu çok az değil mi? Bisiklet dağ bisikleti çift süspansiyonlu.
     
  12. geziniyo

    geziniyo Üyeliği iptal edildi

    Kayıt:
    9 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    3.598
    Beğeniler:
    6.936
    Seviye:
    @eren1905 Gidon boynu içinde yine maksimum 5 mm olsun fazlası çok sağlıklı olmaz
     
    Eren B. bunu beğendi.