Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Giant Rock vs. Sedona Borla vs. Kron XC 500 Karşılaştırma

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında Sabri ALTUNKAYA tarafından paylaşıldı.

  1. Sabri ALTUNKAYA

    Sabri ALTUNKAYA Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Ekim 2009
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    konya
    Seviye:
    Arkadaşlar bu üç bisiklet arasında kaldım. Fiyatları hemen hemen aynı.
    Giant Rock hakkında fazla bilgi bulamadım. Öncelikle Giant Rock'ın Borla ve XC500'e göre avantaj dezavantajları hakkında yorumları bekliyorum.

    Giant Rock kullanan varsa kullandığı kadro ölçüsü ile beraber bisikletin ağırlığını söyleyebilir mi? Bisikleti hakkında yorum yapabilir mi?

    Şimdiden teşekkürler.

    NOT: Sedona 711 ve Kron XC1000 almak istemiyorum.
    Özellikler:
    Giant Rock
    Kategori XC & Tur
    Kadro Giant AluxX Alüminyum
    Amortisör Suntour M2025 63mm travel
    Arka Suspansiyon -
    Jantlar Aluminium
    Tekerlek Göbekleri Aluminium
    Jant Telleri Celik
    Lastikler Kenda 26x1.95
    Ayna Kol Suntour XCC
    Zincir KMC Z51
    Kaset Shimano TZ07 14-28 freewheel
    Orta Mil VP cartridge
    Ön Arttırıcı Shimano C51
    Arka Arttırıcı Shimano TX 30
    Vites Kolları Shimano EZ Fire 21 speed
    Gidon Steel riser
    Gidon Boğazı Aluminium ahead
    Çatal Yatağı -
    Frenler Tektro linear pull
    Fren Kolları Shimano
    Sele Giant MTB Sport
    Sele Borusu Steel
    Renkler
    Boylar XS, S, M, L, XL
    Kron XC 500
    Kategori XC & Tur
    Kadro Alüminyum 7005 Double-Butted
    Amortisör Zoom
    Arka Suspansiyon -
    Jantlar Remerx
    Tekerlek Göbekleri Bitex Taiwan
    Jant Telleri HTI
    Lastikler CST
    Ayna Kol Shimano FC-M151
    Zincir KMC Z51
    Kaset Shimano MF-TZ21
    Orta Mil Shimano BB-UN26
    Ön Arttırıcı Shimano FD-M190
    Arka Arttırıcı Shimano RD-TX31
    Vites Kolları Shimano ST-EF60
    Gidon Kalloy
    Gidon Boğazı Kalloy
    Çatal Yatağı VP A41
    Frenler Shimano BR-M422
    Fren Kolları Shimano ST-EF60
    Sele VADER
    Sele Borusu Kalloy
    Renkler Siyah, Beyaz, Mavi
    Boylar 14,5-16-17,5-19,5

    Sedona Borla
    Marka Sedona
    Model Borla
    Kategori XC & Tur
    Kadro -
    Amortisör SUNTOUR XCM BEYAZ
    Arka Suspansiyon -
    Jantlar 26 TM ALİM.ÇİFTKAT
    Tekerlek Göbekleri JOYTEC MANDALLI
    Jant Telleri SİYAH
    Lastikler CST 26*195 SİYAH
    Ayna Kol SHIMANO FCM-151
    Zincir KMC Z-51
    Kaset SHIMANO 7Lİ TZ-37 MEGA
    Orta Mil SHIMANO 340 ACERA UN-26
    Ön Arttırıcı SHIMANO C-50
    Arka Arttırıcı SHIMANO TX-30
    Vites Kolları SHIMANO ALTUS EF50-7Lİ
    Gidon AMOEBA BEYAZ
    Gidon Boğazı AMOEBA BEYAZ
    Çatal Yatağı NECO
    Frenler TEKTRO
    Fren Kolları SHIMANO ALTUS EF50-7Lİ
    Sele SELLE ROYAL
    Sele Borusu TRANZ-X 27,2 SİYAH
    Renkler SİYAH - GRİ, MAVİ - BEYAZ, KIRMIZI - SİYAH
    Boylar 14/16/18/20"
     
  2. Ercüment Özyurt

    Ercüment Özyurt Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    211
    Beğeniler:
    394
    Şehir:
    İZMİR
    Seviye:
    Giant Rock hakkında çok bilgim yok ama sizin yazdığınız bilgilere göre birşey dikkatimi çekti. Arka rublede (kaset) en küçük dişli 14 diş. Diğerlerinde 12 diş. Çok hız yapamazsınız. 14 dişten başladığına göre bari 32 dişe kadar çıksaydı yokuşlarda rahatlatırdı en azından. Çok anlamam ama diğer komponentler de Giantta daha düşük modeller sanki :)

    Sedona borla tavsiye ederim. Ben iki senedir kullanıyorum memnunum. Her ne kadar önümüzdeki sene daha üst düzey bir bisiklet düşünüyorsam da borlamı da elimde tutacağım. Seçim yapmak zor iştir. Kolay gelsin :)
     
    Sabri ALTUNKAYA ve Onur Kahraman bunu beğendi.
  3. Sabri ALTUNKAYA

    Sabri ALTUNKAYA Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Ekim 2009
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    konya
    Seviye:
    Donanımdan hiç anlamadığım için dişlilere dikkat etmemiştim. Söylediğiniz çok iyi oldu
    teşekkürler.

    Giant Rock'ın farklı sitelerde özelliklerinin değiştiğini fark ettim. Şimdi Giant'ın sitesinden aldığım özellikleri yazıyorum. Belki bunlar daha iyidir :) Bilemiyorum.

    Frame GIANT ALUXX
    Fork SPINNER GRIND OS
    Shock N / A
    Handlebar GIANT STEEL
    Stem GIANT ALLOY
    Seatpost GIANT ALLOY 30.9
    Saddle VELO VL-3114
    Pedals FEIMING FP-820 ALLOY
    Shifters SHIMANO ST-EF50
    Front Derailleur SHIMANO FD-M191
    Rear Derailleur SHIMANO ALTUS RD-M310
    Brakes PROMAX TX-121
    Brake Levers SHIMANO ST-EF50
    Cassette SHIMANO CS-HG30-8
    Chain KMC Z-72
    Crankset SHIMANO FCM-191
    Bottom Bracket VP-BC73
    Rims GIANT CR70 ALLOY W/CNC SIDE
    Hubs GIANT ALLOY
    Spokes 14G STAINLESS BLACK
    Tires KENDA K-821
    Sizes XS,S,M,L,XL,XXL
    Colors BLACK, BLUE
     
  4. Ercüment Özyurt

    Ercüment Özyurt Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    211
    Beğeniler:
    394
    Şehir:
    İZMİR
    Seviye:
    Giant ile Sedona ya da Kron aynı fiyat ise dünyada tanınmış bir marka olan giant'ın yerli markalar olan sedona ve krona göre daha düşük seviye komponentler kullandığı kesindir diye akıl yürütsek yanlış olmaz. Yoksa aynı fiyatı nasıl sağlayabilir. Aynı kalite aksamlarla aynı fiyatı verirse sedona ve kronu kim alır, scott, giant, trek felan almak varken :)
     
  5. Kubilay Demirtaş

    Kubilay Demirtaş Üye

    Kayıt:
    19 Eylül 2009
    Mesajlar:
    74
    Beğeniler:
    54
    Şehir:
    İzmir / Bostanlı
    Seviye:

    ++++++++++++++
     
  6. Sabri ALTUNKAYA

    Sabri ALTUNKAYA Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Ekim 2009
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    konya
    Seviye:
    Giant'ın bayiine baktım. İlk verdiğim özellikler doğruymuş. Ülkeye göre farklı özelliklerde üretiyormuş. Birde bisikletin ağırlık bilgileri yoktu ama kesinlikle kron xc 500 den daha ağır olduğunu söyleyebilir hemde xs kodrosu için. Şu anda indirimler filan üçüde 525+-10 TL. Giant'ın Boulder 580. Farkı arka artırıcı acera, maşa Sounter XCM V2, 24 vites
    Sedona Konya'da kalmamış. İnternetten'de almak için uğraşmak istemiyorum. Sanırım Kron XC500 alacağım. Konyada son 525 diyorlar.

    Birde bu dişli konusu aklıma takıldı. Şimdi Shimona'nun sitesine baktığımızda FC-151 ayna dişli için 42 -34 - 24T veya 48 - 38 - 28T olabilir demiş.
    MF-TZ21 Kaset içinde 14, 16, 18, 20, 22, 24, 34T veya 14, 16, 18, 20, 22, 24, 28T olabilir demiş. TZ37 içinde 13 den başlatmış. Yani bisiklete ne takıldığını nasıl anlayacağız ? Üzerine baktım diş sayısı yazmıyor. SAnırım tek tek dişleri sayacağız :)
     
  7. Burak ELMAS

    Burak ELMAS Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2009
    Mesajlar:
    238
    Beğeniler:
    161
    Şehir:
    İst. / Çekmeköy
    Seviye:
    üzerinde takılı olanın dişlerini sayıcaksın gibi gözüküyor:D bahsettiğin 3 bisikletide inceledim giant rock diğerlerine göre bariz ağır borla vs xc500 de ise borla ağır gibi geldi bana ama kesin bir ölçüm yapmadım iyi forumlarr...:in:
     
    Sabri ALTUNKAYA bunu beğendi.
  8. Sabri ALTUNKAYA

    Sabri ALTUNKAYA Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Ekim 2009
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    konya
    Seviye:
    Kron XC500 aldım. Vites ön dişlilerin geçişlerinde biraz sorun vardı. Servis ayarladı. Ama hala ufak sorun var. En küçük ön dişliden ortya, ortadan en büyüğe geçmesi için artırıcı ileriye doğru biraz itip itili tutmak gerekiyor. Bu normal mi?
    Birde bisiklet ayaklığı kutudan çıkmadı. Standart bir iki tanesi için vida deliği küçük geldi. Ne yapcaz?

    Yardımlar için şimdiden teşekkür.
     
  9. Ercüment Özyurt

    Ercüment Özyurt Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    211
    Beğeniler:
    394
    Şehir:
    İZMİR
    Seviye:
    Hayırlı olsun :)

    Vites ayarları fabrika ayarı şeklinde geldiğinden bir süre tam oturmaz. Bir ay kadar kullandıktan sonra ayarlarını yaptırdığınızda sorunlar azalacaktır. Ama öndeki en büyük dişliye geçebilmek için geçene kadar basılı tutmak yine de gerekebilir. Yani vitesle ilgili problemleriniz normal.

    Dağ bisikletlerine ayaklık koymazlar. Uygun bir ayaklık bulana kadar o şekilde idare edeceksiniz. Bir çok arkadaş hiçbir zaman ayaklık kullanmıyor. Gidondan, pedaldan dayayarak, kadroya maşaya zarar vermeyecek şekilde yatırarak idare edeceksiniz.

    Bisikletinizi iyi günlerde kullanın
     
    Sabri ALTUNKAYA bunu beğendi.
  10. Burak ELMAS

    Burak ELMAS Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2009
    Mesajlar:
    238
    Beğeniler:
    161
    Şehir:
    İst. / Çekmeköy
    Seviye:
    bsikletiniz hayırlı olsun ilk zamanlar kullanımdan sonra ayarlar gerekecektir hatta bazı yerlerde gevşemede olucaktır örneğin benim gidon 1 hafta sonra bayaa bir gevşemişti zamanla ayarlar oturur kafana takma bol pedallar..:in:
     
  11. Sabri ALTUNKAYA

    Sabri ALTUNKAYA Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Ekim 2009
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    konya
    Seviye:
    Sağolun arkadaşlar. Sürüş keyfini çıkarmaya bakıyorum.
     
  12. BULUT ÇELİK

    BULUT ÇELİK Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    460
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    istanbul AVCILAR
    Seviye:
    güle güle kullanın bende kron xc 500 ü ikinci el aldım 2009 model haziran faturalı 17.5 kadrosu.ayaklıkla tarttım: 13.1 geldi yani ayaklık olmadan ağırlığı 12.8-12.7 arasında.. tek beğenmediğim özelliği vites sistemi firenleri ise gayet iyi maşadasert bu aradazoom maşa... sizin bisikletin ağırlığı nedir acaba merak ettim..
     
  13. Sabri ALTUNKAYA

    Sabri ALTUNKAYA Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Ekim 2009
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    konya
    Seviye:
    Tartmadım ama benim bisiklet 19.5 inch bu yüzden sizinkinden daha ağırdır sanırım. Çok merak ediyorsanız tartıp söyleyebilirim. Ayaklık işini nasıl hallettiniz, ben bir kaçtanesine baktım benim bisikletin vida deliği küçük geliyor siz nasıl yaptınız? nasıl bişey aldınız?
     
  14. zeratul

    zeratul Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    17
    Şehir:
    Ankara - Niğde
    Seviye:
    Arka ayaklık diye tabir edilen kadro üstünden vidalanan ayaklıklar var. kadroya pek zarar vermiyorlar hatta vidalarken altına kauçuk koyarsanız hiç zarar vermem. Bisikletin aka göbeğine doğru kadro üstüne takılıyor. Bisikletçilerde arka yaaklık diye sorarsanız size göstereceklerdir.
     
    Sabri ALTUNKAYA bunu beğendi.
  15. barış gül

    barış gül Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    61
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    hayırlı olsun. 3 ay önce ben de 17.5 kron xc 500 aldım.gayet memnunum. Bisikletçilerde farklı modellerde ayaklıklar oluyor. Bisikletine deneyerek almanda fayda var.
     
    Sabri ALTUNKAYA bunu beğendi.
  16. Sabri ALTUNKAYA

    Sabri ALTUNKAYA Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Ekim 2009
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    konya
    Seviye:
    Kron Xc 500'ün dişlilerde problem oluştu. vites azaltırken yani en büyük dişliden orta dişliye geçerken pedal kilitlendi. Dişlilere baktığımda zincirin kadronun arka tekere giden borusu ile ön büyük dişli ve ön artırıcı arasında sıkıştığını gördüm. Ön artırıcıyı sökerek kurtarabildim. Tabi kadronun boyası biraz gitti. Zinciri kurtardıktan sonra dişlilerin bence kadroya çok yakın olduğunu gördüm. Acaba zincirin çıkacağı tuttuda araya mı sıkıştı ne oldu acaba ? Böyle bir durumla karşılaşan var mı ne yapmak lazım ? Fotolarınıda ekleyeceğim en kısa sürede ?
     
  17. Sabri ALTUNKAYA

    Sabri ALTUNKAYA Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Ekim 2009
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    konya
    Seviye:
    Fotografları ekleyemedim ama sorunun kaynağını buldum. Orta dişlide çatlaklar var. Çatlağa sıkışan zincir dişliden kurtulamıyor ve olmadık yerlere gidip sıkışıyor.
    Zaten ilk aldığım gün ufak bir sıkışma olmuştu. Elimle kurtarabilmiştim. Bende vites sisteminin ayarsızlığındandır heralde deyip servise götürdüm. Adam bir ayar geçti. Sonra bir defa daha oldu.basit bir şey. Son olarak yukarıda anlattığım gibi tam bir sıkışma ile problemin ciddiliği anlaşıldı.

    İki haftalık KRON XC500'de böyle bir sorun olması KRON XC 500'e güveni mi sarstı. İşcilik sıfır. Borla kullanmadığım için bilemiyorum. KRON XC 500 önermiyorum.
     
  18. BULUT ÇELİK

    BULUT ÇELİK Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    29 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    460
    Beğeniler:
    181
    Şehir:
    istanbul AVCILAR
    Seviye:
    bence okadar kafaya takılacak bi sorun değil çünkü sıfır alınan bisiklette mutlaka sorunlar olur kullandıkça ayarları kendiniz yapmanız gerekebilir 3 aylık sıfır saılacak bi xc 500 aldım daha önce yazmıştım. kullanıldığı halde güvenmeyip tekrardan elden geçirdim ön arka millerin tekerlek dönerken takılma yaptığını farkettim ve gevşettim .kadro kulağının yerinden oynadığını farkettim ön vites aktarıcının arka vitesle beraber değiştirirken sıkışma yaptığını farkettim ve kadroyu çizdim malesef. ufak ama önemli denebilecek basit ayrıntılar bunlar ayrıca gidon boğazını ters takarak daha yatık bi şekile soktım yokuşlarda daha rahat oluyor fren-vites kollarını açı ölççerle ölçüp yere 45 derce eğimde olarak tekrar konumlandırdım arka ayaklık kadronun arka çatalına takılan modeldenkullanmak gerekiyor ben gayet memnunum xc 500 den başlangıç için ideal şuan hutchinson slick lastik taktım yağ gibi kayıyor yollarda .. bi arkadaşın sedona 781 i ni sürdüm inan çok fazla bi fark yok sürüşte ama vites ve çekiş sistemi gerçek yarışta yolda kalır.. ondan eminim yavaş yavaş upgrade yaparak komponentleri yükseltebilirsiniz ben ole yapacağım güle güle kullanın .:) :in:
     
    Sabri ALTUNKAYA bunu beğendi.
  19. Sabri ALTUNKAYA

    Sabri ALTUNKAYA Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Ekim 2009
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    konya
    Seviye:
    Teşekkürler bende dediğiniz gibi fazla takmıyorum artık