Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Giant Brass1 vs XII serisi

Konu, 'Street & DJ' kısmında Hasan Berk tarafından paylaşıldı.

  1. Hasan Berk

    Hasan Berk Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2010
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    İstanbul/Küçükyalı
    Seviye:
    Eminim herkes tartışmasız Gaint Brass diyecektir ama başlangıç seviyesine en uygun kadro hangisi?
     
  2. Gürkan Karataş

    Gürkan Karataş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Kasım 2006
    Mesajlar:
    360
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy, İstanbul
    Adı:
    Gürkan Karataş
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    giantın sitesinde freeride modelleri arasında gösterilmeyen bir bisikletin streete yatkınlığını sorgularım aslında. brass kullanmadım ama kullanan arkadaşlarım kalas gibi diyor, x11 de aynı zaten :D onun için hangisi bütçene uygunsa onu al. çok büyük fark yaratmayacaktır daha sadece bunny çekebilen birisi için.
     
    Berk Demirli ve Hasan Berk bunu beğendi.
  3. Hasan Berk

    Hasan Berk Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2010
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    İstanbul/Küçükyalı
    Seviye:

    MTB ile bunny çeke biliyorsam büyük ihtimalle kalas gibi bir street'te de çeke bilirim sanırsam :)
     
  4. Berk Demirli

    Berk Demirli Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Aralık 2010
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    Zonguldak
    Seviye:
    Gürkan zaten sadece bunny çekebilen biri olarak ifade etmiş.Sende streettede çekerim demişsin.Bu da aynı şeyleri savundugunuzu gösterir.
    Not:Street lerde Mtb olarak geçer.. Saygılar
     
    Hasan Berk bunu beğendi.
  5. Hasan Berk

    Hasan Berk Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2010
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    İstanbul/Küçükyalı
    Seviye:


    Her gün yeni bir şey öğreniyorum, çok teşekkürler...
     
  6. atakibrahim

    atakibrahim Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Ocak 2008
    Mesajlar:
    815
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    Ankara Bisikle
    Seviye:
    Merhaba Brass dan bahsedıyordunuz bende bir yorum yapayım dedim Brass STP modelle aynı açılara sahip olup sadece malzeme farkı vardır.Sitesinde inceleyebılırsınız brass STP ile aynı açılarda olduğundan STP modelleri de kalas gibi gelıyorsa size ve brass kullanıcı arkdaşlarınıza STP pinkbike'da yer alan videoları var ınceleyebılırsınız STP standarta; 12,5''-13'' arası üretılıyor, street de bence 13'' üzeri sakıncalı daha çok 4X yarışlarında 13,5''- 14''gibi kullanılıyor.Brass modelleri freeride sınıfına girmemesinin nedeni; STP modellerine göre alt sevıye malzemelerden oluştuğundan daha çok street çoçuk bisikleti olarak geçıyor.Ben Brass'ın S beden 12,5'' kadrosunu kullanıyorum gayette memnunum tabı STP ile aynı kesede tutarım demıyorum.Arkadaşımda brass'ın M beden kadrosu 13,5'' kullandım bunny bile çekemedım demek ıstediğimi umarım anlamışınızdır.Xc (cross contry)bisikletinde boyunuz 1,75-1,80mt arası ise kadroda M beden yani 17-18'' kadro kullanmanız gerekır Street de ise bu konu aynı değildir bence 1,80mt kadar S kadro kullanılabılır zaten kontrol ve manevra her zaman için küçük kadroda daha kolaydır.Brass ın 12,5'' S beden kadrosunu kullanmanızı tavsiye ederim...
     
    Hasan Berk bunu beğendi.
  7. Gürkan Karataş

    Gürkan Karataş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Kasım 2006
    Mesajlar:
    360
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy, İstanbul
    Adı:
    Gürkan Karataş
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    aslına bakarsanız stp kadrolar uzun süredir sadece renk değişikliğine uğruyor, açılarında herhangi bir değişim yapılmıyor, bu nedenle güncel street/dj kadrolarından geride kalmış durumda. tıpkı cannondale chase gibi. eğer üst model bir kadro ile karşılaştıracaksanız black market mob, dobermann bikes pincher ya da ns bikes majesty gibi kadrolarla karşılaştırın, stp ile değil. brassın hiç bir modelini kullanmadım, kullanan arkadaşlarımın yorumudur bunlar, ve bu yorumu yapan arkadaşlarım x11ide kullanmıştı. eğer x11 yerine brass kadrolar için kalas gibi yorumunu yapıyorlarsa o kadroda bişey vardır. ayrıca ben brass almasın demedim brass ile x11i aynı kategoriye koydum ki zaten aynı kategorideler, ikiside giriş seviyesi kadrolar. ki arkadaşımızda daha yeni başlayacağı için kadrolar arasındaki farkı anlamasına daha çok var. kısa çeki borusunun avantajını, alın borusunun açısının ya da üst boru uzunluklarının neye göre belirlendiği hakkında en ufak bir bilgiye sahip olduğunu sanmıyorum. zaten biliyorsa kadroları kendisi araştırır seçimini yapardı ;)
     
    Hasan Berk bunu beğendi.
  8. atakibrahim

    atakibrahim Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Ocak 2008
    Mesajlar:
    815
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    Ankara Bisikle
    Seviye:
    Bahsettiğin kadrolar black market mob, dobermann bikes pincher ya da ns bikes majesty bu kadroların hepsi street kadrolardır freeride değildir.Sen freeride sınıfından bahsetmiştin hatırlarsan? 4X freeride sınıfına girer.Freeride yanı 4X bisikletler sokak sürüşünde de kullanılıyor.Tabıkı SS olmasında fayda var 4X bisikletler hafif alaşımlı alu kadroalardan ımal edılırlerStreet il freeride arasındakı farklar; bahsettiğin cromoly kadrolar ağırlık konusunda ortalaması 2400-2600gr cıvarlarındadır.Aluxx ise 1900-2100 gr civarlarındadır.Giant STP, Scoot Voltage Specialized P serisi gibi önde markalar dakı bısıkletler street ve freeride kadrolu bisikletlerdir.Senın bahsettiğin (black market mob, dobermann bikes pincher ya da ns bikes majesty) bisikletler ise sadece street kadrolu bisikletlerdir....:in:
     
    Hasan Berk bunu beğendi.
  9. Gürkan Karataş

    Gürkan Karataş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Kasım 2006
    Mesajlar:
    360
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy, İstanbul
    Adı:
    Gürkan Karataş
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    freeride derken tüm tarzları kast ettim, 4x, street, dj, dh , trial. bahsettiğim kadroları dobermann hariç hepsinin hem street için hem dirt için hemde 4x için kullanan takım sürücüleri mevcut, yani sadece street için değil. konunun başına dönersek arkadaşımız street yapıcak zaten. o nedenle açıları bu kadrolardan örnek almak daha uygun olacaktır. fakat TRde satışı bulunan hiç bir kadro bu modellerin açılarıyla hiç bir benzerlik taşımıyor.

    ve şunuda belirtmek isterim, ben brass alma demedim, x11 de brassda giriş seviyesi kadrolar bunu inkar etmemek lazım. ayrıca arkadaşımızda yeni başlıyor zaten, eğer bu işe ciddi ciddi devam edicekse brass alsa bile kadrosunu değiştirmek zorunda kalıcak bir süre sonra. bu yüzden bütçesine hangisi daha uygunsa onu tercih etmeli diyorum. işe yeni başlarken çok üst seviye parçalar kullanmasının ona hiç bir getirisi olmayacağı gibi acemilik hataları ile kullandığı iyi parçalarıda haşat edip dahada zarara girecek.
    birde amacım polemik yaratmak ya da ben daha bilgiliyim demek değil, umarım yalnış anlamazsınız yazdıklarımı.

    bu arada cro-moly kadroların ağırlıkları 1960 gramdan başlıyor.en hafifi dobermann pincher. peşinden 2.16 ile ns majesty ardındanda 2.24 ile black market gelmekte. küçük bir ayrıntı. ;)
     
  10. mustafa gökce

    mustafa gökce Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    107
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    kayseri
    Seviye:
    abooooooooo ne kadar yazmıssınız ya alt tarafı bi kadro secimi x11 veya brass sanırsın devlet meselesini tartısıyorsunuz yawww :D:D
     
  11. Berk Demirli

    Berk Demirli Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Aralık 2010
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    Zonguldak
    Seviye:
    İşte bu yüzden Martin söderström Adam Hauck vsvs yazıpta izliyoruz bir türk ismi yazmıyoruzda bu düşünce tarzı yüzünden.
     
    Hasan Berk bunu beğendi.
  12. mustafa gökce

    mustafa gökce Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    107
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    kayseri
    Seviye:
    onlar kim ya :D
     
    Hasan Berk bunu beğendi.
  13. atakibrahim

    atakibrahim Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Ocak 2008
    Mesajlar:
    815
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    Ankara Bisikle
    Seviye:
    Ben crmoly. kadrolar kötü demıyorum yanlış bılıgı vermeyın ayrıca kullanmadığınız ürün hakkında yorum yapmayınız lütfen kulakdan doğma laflarla brass kötü klas gibi mantıkla yaklaşmaktansa bütçenize uygun olanı almalısınız gibi önerıde bulunmalısınız ayrıca brass'ı stp ıle kıyasladım nedenı stp porfesyonel olup brass ile aynı açılarda olmasıdır NS vb. ıle kıyaslamamın nedenı dilersen arazı sürüşü için STP bence daha yatkın olacaktır.Konumuz arazi sürüşü değil tabıkı ben hiçbir markayı kötülemıyorum sizde Giant markasını kötülüyemezsınız bence Giant ve Scoot gibi büyük bir bisiklet söktörü olarak sadece street tarzında (SS) kadrosu ımal edıp satmıyorlar.Biraz daha esnek davranıp hem street tarzında kullanılacak hemde freeride ve arazı sürüşüne uygun tarzda bisiklet ımal edıp bu düşünce içerisinde çalışıyor bu fırmalar ile kıyaslamayı bahsettiğin markalar ile asla yapamam çünki nedenı cromoly kadrolar malzeme gereği daha sağlam olduğu için profesyonel sınıfa giriyor. Bu markalar NS vs.gibi sadece street tarzı üzerine kadro ımal edıyorlar.Bu yüzden street konusunda ılermış oluyorlar.Ne olursa olsun bısıkletınız brass olsun veya NS vb.kadrodan oluşan veya bır yol bısıklet olsun iş tamamen kullanıcıdadır marıfet bısıklette değildir.Street başmalak ısteyen arkadaşımız Hasan'a ılk soracağınız şu olmalıydı belirlediğiniz bütçe nedır ? Buna göre tavsiye vermeniz gerekırdı bence ayrıca bahsettiğin cromly kadrolar sıfır brass bısıklet parası neredeyse.Merdiveni teker teker çıkmalsınız diyorum umarım ne demek istediğimi anlamışınızdır... ;)
     
    gabalı ve Hasan Berk bunu beğendi.
  14. mustafa gökce

    mustafa gökce Aktif Üye

    Kayıt:
    12 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    107
    Beğeniler:
    36
    Şehir:
    kayseri
    Seviye:
    yılan hikayesine döndü buda arkadas yaaa :D
     
    Hasan Berk bunu beğendi.
  15. Gürkan Karataş

    Gürkan Karataş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Kasım 2006
    Mesajlar:
    360
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy, İstanbul
    Adı:
    Gürkan Karataş
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    madde madde gidicem bu sefer, diğer şekilde yazınca anlaşılmıyor sanırım.

    1. ben kullanmadığım kadro hakkında kalas gibi felan demedim. kullanan arkadaşlarımın yorumudur. kulaktan dolma dediğiniz bilgi tecrübeli arkadaşlarımın yaptıkları yorumlardır.

    2. cro-moly kadrolar kötü dediniz demedim. ağırlık aralığı belirtmişsiniz o aralığın hatalı olduğunu söyleyip, doğru olan aralıktaki kadrolardan örnek verdim.

    3. zaten bütçesine uygun olanı almasını bu mesajım hariç bu konuda yazdığım 3 mesajdan 2 tanesinde de söyledim. ki bu iki kadrodan birini seçmek istiyorsa bütçesi giant brassı da sedona x11ide almaya yeterlidir.

    4. arkadaşım street bölümünde bu soruyu sorduğuna göre arazide de kullanırmı diye düşünmeden street açısından olaya yaklaştım. doğal olanıda budur. o yüzden bahsettiğiniz büyük firmaların esnek tasarlanmış kadrolarının geometrisi yerine sizin deyiminizle sadece street üzerine üretim yapan firmaların kadrolarından örnekler vererek devam ettim.

    atladığım bi yer varsa belirtirsiniz.
     
  16. atakibrahim

    atakibrahim Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Ocak 2008
    Mesajlar:
    815
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    Ankara Bisikle
    Seviye:
    Bahsettiğin tecrübelı arkadaşların şuan hangi street bisiklet kullanıyorlar çok merak ediyorum?Ayrıca şunuda merak edıyorum hangi kadro ıle kıyaslıyarak kalas gibi yorum yaptılar onu da merak edıyorum.Eğer NS trafic vb. gibi Giant brass'ı kıyaslıyolar ıse fiat ıle ferrariyi kıyaslıyolar gibi olacak.:)
    Geçenlerde yenı gidon aldım bisikletime (husselfelt) bısıkete bınınce bunny çekerek kaldırıma bıle çıkamadım :D nedenı şununla bağdaştırdım.Bunny hop vb hareketler bısıkletın en ufak geometrisinin değişmesıyle, değişen geometriye taki alışanacaya kadar zorlanıyor ınsan işte kadroda buna benzıyor.Alıştığınız kadro ile çok rahat bunny çekebılırsınız.Fakat başka bir bısıklete bınnce ıster ıstemez zorlanıyor buda sızin arkadaşlarınıza kalas havası yaratmış olabılır.:)
     
    Hasan Berk bunu beğendi.
  17. Gürkan Karataş

    Gürkan Karataş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Kasım 2006
    Mesajlar:
    360
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy, İstanbul
    Adı:
    Gürkan Karataş
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    birisinin kullandığı kadrolar, x11, brass2, giant stp. diğeri specialized p2, brass 1, x11. ve bunlar kendilerine ait olanlar, bunların yanında sayısız kadroyu ve bisikleti test etmiş kişiler. bu ikisinin dışında bu kadrolar hakkında olumsuz yorumlar yapan bir kaç kişi daha var fakat tecrübelerini yeterli görmediğim kişiler oldukları için pek tiye almadım.

    dediğiniz gibi stp ile brassın açıları aynı, bu durumda böyle bir farkın olmaması gerekirdi.

    ben x11den p2 ye geçtiğimde x11 ile çıktığım yere p2 ile çıkamamıştım. ama sadece 2 gün. onun dışında borla gidon boğazımı holzfeller boğaz ve hussefelt gidon ile değiştirdiğimde kadrodaki durumun aksine kontrolümün alışma dönemi olmadan arttığını gördüm. buda sadece açılarla ilgili bir durum olmadığını gösterir benim kanaatime göre.
     
    Hasan Berk bunu beğendi.
  18. Hasan Berk

    Hasan Berk Üye

    Kayıt:
    28 Aralık 2010
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    21
    Şehir:
    İstanbul/Küçükyalı
    Seviye:
    Ben sordum, onlar cevaplıyorlar, yeni şeyler öğreniyorum lütfen maydonoz olma...
     
  19. Berk Demirli

    Berk Demirli Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Aralık 2010
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    63
    Şehir:
    Zonguldak
    Seviye:
    Konuya limon sıkayım mı ? .d.d.d.d.d
     
  20. atakibrahim

    atakibrahim Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Ocak 2008
    Mesajlar:
    815
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    Ankara Bisikle
    Seviye:
    Bahsi geçen STP ve P2 hariç tüm kadrolar giriş sevıyesıdır ve alu kadrolardır. Hemen hemen tüm adı geçen aluxx kadrolar açıları aynıdır sadece malzeme farkı vardır.Bahsettiğin önde profesyonel güncel cromly kadrolu markalara ne oldu anlam veremedım?Deneyımlı olarak tabir ettiğin arkadaşların cromly NS, blackmarket vb. gibi kadrolar ile kıyaslamaya yapmaya veya yapmak istediğinize vakit ve ımkan bulamadılarmı?Cromly kadro ıle aluxx kadro arasındakı teknık detayı kıyaslama yapacak kadar daha deneyimli olarak türkiyede ilermiş durumda değiliz malesef (benim düşüncem) zaten türkiyede street ve dj ne kadar ilerlemiş durumda? küçük düşünüyormuş gibi hava yaratmak istemem asla, gerçek şu ki bence bu konularla vakit harçamayıp bisiklete yoğunlaşarak street ve dj sınıfında çok çalışmaya ve şimdilik daha esnek düşünmenizi, ufak tefek detaylara takılıp vakit harcamamayı tavsiye ederim... ;)