Gevşeyen vida ve civataların çözümü var.

deste

Üye
Kayıt
5 Ocak 2017
Mesaj
2
Tepki
15
Yaş
41
Şehir
Samsun
İsim
Fatih
Arkadaşlar sizler kadar bisiklet konusunda deneyimim kesinlikle yoktur ama mesleğim gereği tamirat işlerinden biraz olsun anlarım..yaklaşık 20 yıldır excavatör türünden iş makinası kullaniyorum ve işimizin bir parçası civatalar anahtarlar yağ kir pas vs..konuya gelecek olursak bisiklet araştırmalarımda izlediğim bir videoda insanlar gevşeyen civatalardan çok mağdur olduklarını söylüyorlardı..bende bu konuda bisiklet toplayan yada bu dertten muzdarip arkadaşlara biraz tiyo vereyim istedim..şimdi arkadaşlar çarşı nalburlarinda yada oto parçacılarında civata sabitleyici ürünler satılıyor..bu ürünlerin kalitelisi locktitle(bu biraz pahalıdır)orta kalitelisi würth olmak üzere ürünler var hatta Türk malıda var fakat ben kullanmadım..yalnız burada dikkat etmeniz gereken bu ürünler güç sınıfına göre numaralandırılmıştır..mesela locktitle marka ürünün üzerinde 243 olanından alırsanız bu kücük capli civatalarin gevşememesi içindir bisiklet civataları içinde idealdir..yani kendisi asla gevşemez ama anahtar yardimiyla gevşetilebilir..daha sonra 270,542,638 gibi numaralandirilmiştir..biz iş makinası paletlerinde 638 ve daha üstü kullanıyoruz..gevşeyen civatanın dişlerine bir damla sıkıp takıldığında yani hava ile teması kesildiğinde reaksyona girer ve artık o civatayı hiçbir güç gevşetemez(638 ile) ancak oksijen ile kesilerek çıkartilabilir..hatta şaka olsun diye bir arkadaşimizin arabasinin bijonlarini biraz gevşetip 638 damlatıp sıktık ve lastiğin havasinida indirmiştik 2 gün uğraştı tornacılar çıkaramadilar kampanalar komple değişti şakayı abarttigimiz içinde parasini biz ödemiştik..yani en fazla 243 ve mümkünse daha düşüğü olmasi şartiyla düşük kuvvetli bu ürünler gevşeme problemini tamamen ortadan kaldırir..umarim yararı olur..bol pedallamalar..:)
 
Scudo

bekirkose

Üye
Kayıt
5 Şubat 2015
Mesaj
51
Tepki
32
Yaş
25
Şehir
Kayseri
İsim
Bekir Kose
Shimano nun anti seize greside aynı işlevi görüyor sanırım.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@bekirkose

Hayır, o sıkışmasın diye. Konuda bahsedilen ise sıkışsın düşmesin diye.
 

Clashgood

Üye
Kayıt
3 Temmuz 2017
Mesaj
5
Tepki
3
Yaş
32
Şehir
Ankara
İsim
Onur
Bisiklet
Whistle
loctite 243ü nipellere sürdük diyelim orda dondu sonra akort yapma ihtiyacımız oldu gevşettik loctite ayar yapıp bırakınca aynı özelliğini korumaya devam ediyormu acaba yoksa onu oynatınca yeniden sürüp mü sıkmamız gerekiyor
 

haruncoskun

Daimi Üye
Kayıt
23 Nisan 2017
Mesaj
364
Tepki
988
Yaş
37
Şehir
Ankara
İsim
Harun Coşkun
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
loctite 243ü nipellere sürdük diyelim orda dondu sonra akort yapma ihtiyacımız oldu gevşettik loctite ayar yapıp bırakınca aynı özelliğini korumaya devam ediyormu acaba yoksa onu oynatınca yeniden sürüp mü sıkmamız gerekiyor
Loctite kürlendikten sonra tel başını oynatırsanız loctite'n kilitleyici etkisi kalmaz
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.319
Tepki
6.817
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@Clashgood bu tip yapıştırıcılara gerek yok. bir telin bollaşması, nipelinin dönmesinden değil, o telin esnemesinden (mikron mertebesinde uzamasından) kaynaklanıyor. nipel dönmesinden dolayı olsa loctite/japon kullanılmış jantlarda akortun hiç bozulmaması lazım, ama öyle bir durum yok bilindiği gibi.

telleri nipellerle yapıştırıcı sürerek birleştirmek ileride yapılacak akort düzeltmelerinde nipeli sıkmayı zorlaştırıyor çünkü dişliler arasındaki sürtünme ve haliyle tel gerilirkenki burulma eğilimini arttırıyor.
 

hgercek

Daimi Üye
Kayıt
12 Eylül 2018
Mesaj
302
Tepki
840
Yaş
37
Şehir
istanbul
Ben de katlanır bisikletin katlama ayar vidalarını sabitlemeyi düşünüyorum. Daha önce yapan var mı?
 

Yoldakiseruven

༼ ºل͟º ༽🧌
Kayıt
17 Mayıs 2007
Mesaj
787
Tepki
1.261
Şehir
ΙΜΡΟΣ
İsim
Lemi Dolunay
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Katlanır
Jantları örerken tel başlarına bezir yağı sürüyorum bence locktite'dan daha etkili yalan olmasın 2011 yılından beri akort etmedim janta yandan ağır darbe almadığı sürece uzun yıllar götürür.
 
  • Beğen
Tepkiler: Abdülkadir Ergin

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Mesaj
3.596
Tepki
10.277
Şehir
İstanbul
İsim
Murat Gökhan
Başlangıç
1980—81
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
bisikletin hiçbir civatasına (vidadan kaynaklanan bir arıza olmadığı sürece) sabitleyici sürülmesini doğru bulmuyorum. çünkü basit bir mekanizma olduğu için sıkılması çok basit ve sürekli ayarlanması gerekebilen civatalar bunlar. ağır sanayi makinası değil yani.
ayrıca tel başlarını da sabitlemek bence çok zararlı. kasislere girdikçe, engebelerde sürdükçe akord kaçacak tabii, akord kaçmazsa zaten, çember ve teller zarar görecek, bir şekilde darbeleri absorbe etmenin mantığıdır.
basit işler bunlar, 35 senedir hiç sabitlemedim ve de ihtiyacını da hissetmedim.
 

DJDiamond

Üye
Kayıt
11 Eylül 2020
Mesaj
76
Tepki
103
Yaş
20
Şehir
Sakarya
İsim
Fazlı Berkay Koçak
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Ümit
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Benim bisikletin arka göbek vidaları sürekli gevşiyor, loctitle işe yara mı ki?
 

Şerif Feridun

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Mayıs 2017
Mesaj
776
Tepki
1.139
Yaş
46
Şehir
İzmir
İsim
Şerif Feridun
Bisiklet
Carraro
Benim bisikletin arka göbek vidaları sürekli gevşiyor, loctitle işe yara mı ki?
Hangi loctite ürününü kullandığınıza göre değişir. Yanlış hatırlamıyorsam loctite 216 sürerseniz parçayı sökmek için 300 santigrat dereceye kadar ısıtmanız gerekir.
 
Son düzenleme:

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.319
Tepki
6.817
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.319
Tepki
6.817
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@DJDiamond1907 Sadece dıştaki kontra somunları tutup sıkıyorsunuzdur ondan. Konik somunu tutmak için yaprak anahtar gerekir. Bir elinizle konik somunu, diğer elinizle kontra somunu tutarak bu iki somunu birbirine doğru sıkarsanız ve bu işlemi milin iki tarafı için de yaparsanız gevşemezler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir İLBAY

potato3d

Üye
Kayıt
21 Haziran 2020
Mesaj
19
Tepki
4
Yaş
43
Şehir
İstanbul
İsim
Mete
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
v frenin yay gerginlik ayar vidası sürekli gevşiyor, bisikletçi yapıştırıcı sür dedi, derby sürdüm -bir süre bekledim sonra vidaladım, sorun çözüldü şimdilik, sürekli olmasa da arada ayar yapmak gerekiyor o yüzden mantıklı bir çözüm oldu diyebilirim.