Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Geri tepme (rebound) ayarı ne işe yarar?

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Mücahit TARAKÇI tarafından paylaşıldı.

  1. Mücahit TARAKÇI

    Mücahit TARAKÇI Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    Ordu
    Seviye:
    Geri tepme ayarının tam olarak ne işe yaradığını, hangi durumlarda yavaş, hangi durumlarda hızlı modda kulanılması gerektiğini bilen varsa yazabilir mi?
     
  2. Gürkan Karataş

    Gürkan Karataş Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Kasım 2006
    Mesajlar:
    360
    Beğeniler:
    268
    Şehir:
    Bakırköy, İstanbul
    Adı:
    Gürkan Karataş
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Özellikle arazi sürüşlerinde çok etkisi var, maşanın ne hızda geri çıkacağını ayarlar, yavaş modda kullanılır bu durumda, peş peşe çukurlardan geçtiğinizde amortisörün çok hızlı geri çıkmasını engelleyerek ön tekerin sekmesini ve yerden kesilmesini engeller bu da daha kontrollü sürüş sağlar.
     
  3. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    ama geri tepme hızını çok yavaşlatırsanız bu sefer de peşpeşe çukurlarda amortisörün çalışma mesefesi kısalacaktır ve fazla sert girerseniz dibine vurabilirsiniz. Arada bir ayar tutturmak lazım.
     
    berktx, Emre77 ve Mücahit TARAKÇI bunu beğendi.
  4. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Bence ideal olarak ortada yada hızlı kısma doğru.:)
     
    Mücahit TARAKÇI bunu beğendi.
  5. Mücahit TARAKÇI

    Mücahit TARAKÇI Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    Ordu
    Seviye:
    Başka birine sordum. Kendisi orta fakat yavaş moda biraz daha yakın kullandığını söyledi. Bence de en mantıklısı bu.
     
  6. Mustafa Şükrü Yıldırım

    Mustafa Şükrü Yıldırım Bisikletkolik

    Kayıt:
    17 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    1.412
    Beğeniler:
    823
    Şehir:
    Yalova
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    En mantıklısı kullanıp karar vermek. Fazla yavaşa alındığında da maşa hissizleşmeye başlıyor, yukardada bahsedilmiş zaten. En basitinden stabilize bir yolda bayır aşağı saldığınızda, bacaklar yavaş çıkıcağından dolayı yerden gelen darbeleri daha sert hissedersiniz, çünkü maşa bacakları daha tam çıkmamıştır dolayısıyla çalışma mesafesi kısa bir süreliğine azalmıştır.
    Saygılar
     
    berktx ve Mücahit TARAKÇI bunu beğendi.
  7. Mücahit TARAKÇI

    Mücahit TARAKÇI Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    101
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    Ordu
    Seviye:
    hepten yavaş değil. yavaşla orta arasında
     
  8. Abdullah Safa Karabacak

    Abdullah Safa Karabacak Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Ekim 2010
    Mesajlar:
    253
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    Konya- Memleket:Sivas
    Seviye:
    Bence bu ayar tamamen sürüş stilinize bağlı mesela ben şehir içinden okula kadar gidiyorum yollar düz illa çukur tümsek var ama taş çatlasa 5 cm oda kaldırım ve rebound en düşük seviyede konfor amaçlı ama üniversitenin arka taraftaki dağa geçip sürdüğümde downhill vs. yaptığımda yükseltmem gerekiyor çünki iki kere çukura girsem sert şekilde hemen amarsitörsüzden kötü hal alıp bilekleri ağrıtıyor sizi tepiyor ön teker heleki fren yaparken.
     
  9. ocnby

    ocnby Dağ Bisikletçisi

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    15 Eylül 2015
    Mesajlar:
    103
    Beğeniler:
    56
    Şehir:
    Denizli-Merkezefendi
    Adı:
    Oğuz Can Abay
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Bu rebound ayari hakkinda internette cok celiskiler var bilgilendirme yapabilicek tecrubeli bilgili bir insan yokmudu
    rebound konusunda ?
     
  10. berktx

    berktx Aktif Üye

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    18 Ekim 2015
    Mesajlar:
    190
    Beğeniler:
    211
    Şehir:
    Çanakkale
    Adı:
    Berk Toksoy
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @ocnby bence yukarıdakiler gayet güzel açıklama olmuş
     
  11. aknorl

    aknorl Kıdemli Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    858
    Şehir:
    ankara
    Adı:
    akın oral
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Ayarlanabilir olması aslında tüm bilgiyi veriyor. Tek değişken yol şartları değil, sürücü ağırlığı, sürüş tarzı zaman ve hedefle birlikte değişkenler çorbası... ve o çatal çukura girince sol sesi vermek üzere yapılmıyor. Muhtemelen dağ bisikleti üzerindeki en yüksek çözünürlüklü ayar noktasıdır. Yani yapılabilecek ayarlar arasındaki ince farkları hissedebilenlerin kullanması gerekir. (Bana gelmez )
     
    Tasogare ve Murat Cömez bunu beğendi.
  12. BFOkuru

    BFOkuru Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.902
    Beğeniler:
    4.023
    Seviye:




     
    ocnby bunu beğendi.