Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Geotech Tandem

Konu, 'Delta Bisiklet' kısmında ulas tarafından paylaşıldı.

  1. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.905
    Beğeniler:
    9.806
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Merhaba Arkadaşlar 2teker sitesinden okuduğum ve sizlerle paylaşmak istediğim bir yazıyı olduğu gibi sizlere aktarıyorum...

    Emre'ye teşekkürlerimi iletirim

    Gelelim yazıya :

    [​IMG]

    Eşimle birlikte uzun süredir bir tandem sahibi olmak arzusundaydık. Ülkemizde uygun tandem gövdesi ve aksamını bulmak yıllar boyu pek mümkün olamadığından bu planımızı sürekli olarak ileri bir tarihe ertelemek zorunda kalmıştık. Geçtiğimiz yıl Delta Bisiklet'in Geotech markası ile piyasaya sürdüğü bisiklet modelleri arasındaki "Tandem"i gördüğümüzde ise "İşte sonunda beklediğimiz an geldi..." diye düşündük. "Bekleyen derviş muradına ermiş" misali işte yeni küheylanımızı sizinle tanıştırmaktan büyük keyif alıyoruz.

    [​IMG]

    Bu bisikleti toplamamızdaki amacımız eşimle birlikte aynı bisiklet üzerinde benzer sürüş zevkini paylaşabilmekti. Spor salonlarında iyi bir sporcu haline dönüşen eşimin bir şekilde bisiklete de başlamasını istiyordum. Keyif alacak kadar bisiklete binmek için "fazlasıyla" gücü olan Ebru'nun ne yazık ki ufak bir fobisi bulunuyor bisikletler konusunda: "Yokuş aşağı bisikletle kazanılan hız"

    Kilometrelerce yokuşa "bana mısın?" demeyen Ebru, iş o yokuşları inmeye geldiğinde fren sıkmaktan bitap düşer hale geliyordu. "Bu hız korkusunu nasıl yeneriz?" diye düşünürken ilk aklıma gelen çözüm bir tandem sahibi olmak olmuştu.

    [​IMG]

    Sonunda sağolsun Delta Bisiklet ülkemizdeki bu boşluğu iyi görerek Geotech Markası adı altında yurtdışından getirdiği modelleri arasına "binilebilir" bir tandem eklemeyi akıl etmiş. Çok da iyi yapmışlar.

    Tabi bu 3800g'lık üç kez dipçiklenmiş ve nispeten hafif kadroyu güzelce toplamamız gerekiyordu. Delta bisiklet ve birlikte çalıştığı bisiklet mağazalarından bu kadroyu 258EUR'a satın almanız mümkün. BikeandOutdoor'dan sevgili Aram'a buradan çok teşekkür etmek istiyorum. "Ellerine sağlık Aram çok güzel bir iş çıkartmışsın..."

    [​IMG]

    Bisiklet için eski kullanmadığım malzemeleri şöyle bir ortaya döktüm öncelikle. Herhalde 6-7 yıldır kullanmış olduğum ve eski bisikletlerim üzerinde duran Mavic SUB jantı arkada, Rigida 420 jantı da önde kullandım. Her iki jant da XT göbekler üzerine Evolution teller ile kuruluydu. Lastik olarak ince Schwalbe Maraton'lar benim çok beğendiğim ucuz ve işlevsel lastikler. Tandem'le yüksek hızlara güvenle çıkmamızda büyük rol oynadılar. Vites sistemi olarak her zaman tercihim olan (ve bundan böyle de olmaya devam edecek) SRAM X9 arka aktarıcı, SRAM X9 Gripshif ve Shimano XT ön aktarıcı tandemimizin üzerinde saflarını tuttular. Arka aynakol olarak yine 5-6 yıldır kullanılan LX aynakol görevini çok iyi yerine getirdi doğrusu. Bisikletin sol tarafında öndeki sürücünün pedal gücünü arka aynakola gönderecek iki aynakol ise Delta Bisiklet'ten geldi. Performansa yönelik aynakollar olmadıkları kesin ancak sonuç olarak böylesine bir uygulama için fazlasıyla yeterli parçalar.



    Sele borusu genişlikleri 27.2 olunca ister istemez oldukça da hafif Amoeba Vitra parçaları bisikletimizin üzerine yerleştirdik. Bu parçaların işçilik kalitesi konusunda hayranı olduğumu söyleyemeyeceğim ancak oldukça ucuz ve fazla zorlu koşullara sokmadığınız sürece iş gören ürünler üretiyor Amoeba. Tabii tüm bu hafif parçalar bisikletin genel ağırlığı üzerinde hep olumlu etki gösterdiler.



    Tandem kurarken halen yeterli uygun parçalar ülkemize gelmediğinde bazı zorluklarla karşılaşabiliyorsunuz doğal olarak. Ben bisiklette mutlaka disk fren kullanmak istiyordum ve bu amaçla da Avid Juicy7 disk frenlerimi bu iş için ayırmıştım. Ancak yeterli uzunlukta disk fren borusu bulamayınca arkada disk fren kullanımından vazgeçmek durumunda kaldık. Bu durumda yine Avid'ten single digit7 v-fren ve fren kolunu arka fren olarak kullandık. Ancak arkada yağmurlu ıslak hava koşulları da düşünlerek mekanik disk fren seçeneği de düşünülmelidir. Tandem'lerde fren çok önemli zira iki kişinin ağırlığı ile birlikte bisiklet üzerindeki genel ağırlık bayan-erkek seçeneğinde 120-150, erkek - erkek seçeneğinde ise 200kg'lara yaklaşabilir. Zayıf bir fren sistemi ile ani duruşlar ve yokuş aşağı uzun inişlerde ciddi tehlikeler ile karşılaşabilmeniz mümkün. Dolayısıyla eğer bir tandem toplamayı düşünürseniz mümkün olduğunca kaliteli disk fren seçeneği ve büyük rotorları tercih etmenizi tavsiye ediyorum.

    Amortisör olarak uzun zaman önce satın alıp da kullanmadığım 100mm'lik RockShox Duke Race amortisör çok iyi iş gördü doğrusu. Hava basıncını 90kg üzeri önerilen 110psi'a yükselttiğimizde oldukça canlı bir amortisör platformu elde ettik.

    Eşimin bisikletin üzerinde rahat etmesi ona sporu sevdirmekte çok yardımcı olacaktı. Bu yüzden arkada sele borusu olarak Selle Italia bayan Lady modelini seçtik. Belki çok konforlu değil ancak ergonomik ve hafif bir sele. Önde ise Specialized Rival130SL sele kesinlikle rahatlık konusunda vazgeçemeyeceğim bir model haline geldi benim için... Nasıl çekmişiz o hafif diye geçinen kalitesiz ve rahatsız selelerin ceremesini şimdi gerçekten anlamıyorum. Hafiflik konusunu çok fazla kafalarına takmış ve kalitesiz "hafif" seleler üzerinde uzun zaman geçiren bisiklet kullanıcılarının sele seçimi konusunda ergonomiyi ve rahatlığı düşünmelerinin zamanı gelmedi mi sizce?..



    Crankbrothers pedalların tüm modellerini bisikletseverlere tavsiye etmeden önce bizzat kendim denemek istiyorum. O yüzden bu tandem üzerine de arkada 294gr'lık Chrome (C) (59EUR), önde ise Eggbeater serisinde giriş seviyesi olan 278gr'lık MXR modelini (39EUR) kullandık. Bu tandem sık sık kullanacağımız bir bisiklet platformu olacağı için pedallar için de iyi bir test ortamı oluşturacağını düşünüyorum. Ebru ilk kez "kilitli pedal" kullanma şansını elde etti bu uygulamada ve sonuçtan oldukça mutlu olduğunu söyleyebilirim. Eğer bir arkadaşınızı "kilitli pedal"a alıştırmak istiyorsanız tandem'den daha uygun bir ortam olamaz. Bir kez arkadaki kişinin denge sorunu bulunmuyor. Konsantre olacağı tek şey pedal çevirmek ve "etrafı keyifle seyretmek". Sonuç olarak bir tek inerken binerken ve öndeki "tecrübeli" sürücünün hatırlatmasıyla pedallara kısa zamanda alışma imkanı bulabiliyor.

    Daha güzel bir öğrenme ortamı düşünebiliyor musunuz?..


    Gelelim Sürüş Notlarına

    Öncelikle iki kişi tempo tutturup senkronize pedal çevirmeye başladığınızda işin zevki tarif edilecek gibi değil... Bir kere inanılmaz hızlara ulaşabiliyorsunuz. Uzun uzun muhabbet ediyorsunuz. Etrafa iyi "bisiklet reklamı" oluyorsunuz. Yanınızdan geçen arabaların 10'undan dokuzunun içindeki tüm yolcuların sizi uzun uzun izleyeceğine emin olabilirsiniz. Dün ilk kez kullandığımızda en az 4-5 arabadan takdir dolu sözler duyduğumuzu söylemek istiyorum. Yokuş aşağı kullanımda öndeki 160mm rotorlu Avid Juicy7'ın oldukça yetersiz kaldığını söyleyebilirim. Uzun inişlerde ısınma sonucu frenler hissizleşti. O yüzden mümkünse 180 hatta bence 220mm'lik ön rotor kullanmakta büyük fayda var. Aman bu noktaya dikkat! Hele bir de bisiklet tecrübeniz fazla yoksa, sakın ha V-Fren ve güçsüz disk frenleri kullanmayın. Amortisörün mümkünse kilitli ve sert darbelerle karşılaştığında kendini açabilen bir model olmasına dikkat edin. Kilitsiz kullandığınızda düz yolda güç kaybı ve esneme fazla oluyor. Ve eğer Geotech kadro üzerine tandem kuracaksanız mümkün olan en iyi vites aksamı ve parçalara bisiklette yer vermeye çalışın derim. Zira iki kişinin ağırlığı altında tüm parçalar limitlerde zorlamaya maruz kalabiliyor. Bizim kullandığımız seviyeler oldukça ideallerdi ancak diyebilirim ki Shimano'da Deore ve SRAM'da X5 seviyesinden aşağılara inmeyin. Kullandığımız jant setleri hafif insanlar için ve yarış amacıyla üretilen parçalar. Biz eşimle nispeten hafif olduğumuz için büyük bir dezavantajlarını görmedik ancak güvenlik için ileride 32Telli daha güçlü bir jant seti kullanmayı düşünebiliriz.

    Son olarak bisikletinizi mutlaka ama mutlaka bisiklet toplamada tecrübeli bir bisiklet mağazasında toplatın. Tandem toplamanın bazı özel incelikleri var toplayacak kişinin ilk kez toplasa da neyin çalışıp çalışmayacağı konusunda tecrübeli olması gerekiyor.

    Kaynak: http://www.2teker.com/tr/article.asp?ID=582
     
    furkan.zaman bunu beğendi.
  2. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    yazı çok güzel bir rehber olmuş..
    Emre'ye teşekkürler..çok da hafife alınamayacak parçalarla gayet güzel bir tandem oluşturmuş ;)

    kazasız belasız kullansınlar..darısı tüm evlilerin başına :)
     
  3. Ender Alıcıoğlu

    Ender Alıcıoğlu Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2006
    Mesajlar:
    2.430
    Beğeniler:
    4.154
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Ulaş'cım merhaba

    Paylaşımın için çok teşekkür ediyorum. Geotech tandem kadroları, daha önce görmüştüm, ama nihayet toplanmış ayaklanmış halinide görmüş oldum.

    Ama şimdi bana kızacaksın ya,:mad: ben halen senin toplayacağın, al abi işte Deltanın yaptığı geotech kadrolu tandem bu demeni bekliyorum. :)

    Ben yanlış anlamadıysam, nasıl Delta tandemi gelip hazır aldık, öyle geotech kadro tandemde hazırlanacak diye düşünmüştüm.

    Tabi bu sefer almaya karar verince (Antalya'dan bir dostum almak için benden haber bekliyor.) bazı parçalarını senin önerilerin doğrultusunda daha üst modellerle değiştirmeye çalışacağız. Ama tabi ki senin yapacağın geotech kadrolu tandem, bir ortaya çıksın ve karar verebilmek için fiyat aralığı belirlensin.
    Ya da böyle bir niyet yoksa, geotech kadro ile şu fiyat aralığında şu malzemelerle toplayalım diye bir fikirde alabiliriz. ;)

    Sevgi ve selamlarımla.
     
  4. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.905
    Beğeniler:
    9.806
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Onu da yapacağım ender Abi bana biraz nefes alma fırsatı verin lütfen :) yetişemiyorum hepsine :(
     
    Ender Alıcıoğlu bunu beğendi.
  5. Ender Alıcıoğlu

    Ender Alıcıoğlu Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2006
    Mesajlar:
    2.430
    Beğeniler:
    4.154
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Ulaş'cım merhaba

    Senin üzülmeni kesinlikle istemem, ne zaman işlerin rahatladı o zaman yaparsın. :)

    Sevgilerimle.
     
  6. r_scribble

    r_scribble Aktif Üye

    Kayıt:
    20 Ekim 2006
    Mesajlar:
    158
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ulaş abi merhaba.Güzel açıklama, güzel girişim.Tekrar soruyorum ama, race yada team modelinin büyük boyları geldimi ? Gelecekse kesin yada tahmini bir tarih var mı ?
     
  7. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.905
    Beğeniler:
    9.806
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    ender abicim ne demek ya en kısa zamanda hata bir tanesini sadece sen gor diye kendi ellerimle yapacagım ve kare kare resimleyecegim

    kadrolara gelince de biz de bekliyoruz :(