Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Geotech Kadro İzlenimleri ve yarış fotoları...

Konu, 'Geotech' kısmında Hasan Çağri tarafından paylaşıldı.

  1. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Evet arkadaşlar uzun süre beklendikten sonra piyasaya hızlı giren ve biranda gerçeten iyi bir grafik yakalayan Geotech kadroların Türkiyedeki yarış ortamında kullanan ve deneyn ilk kişi olarak kadrolar hakkında görüşlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum...

    İlk olarak Ulaş abiyle beraber indirdiğmiz kadroları detyalıca incelemeye koyulduk ben alıcı gözüyle ölçüp biçtim...

    Hafifliği ile gözüme ilk çarpan Race modeliydi
    tartığımızda 1580gr geldi belirtilen değerler için gayet iyi bir ağırlık...Ayrıca bu kadronun bir küçük boyuda olacağı düşünülürse fenada sayılmaz muadillerine bakılınca.Ayrıca kaynaklarındaki düzgünlük ve yükün fazla bineceği kısımlardaki destek noktalarının kaynak yerine, 500-600 € gibi fiyatlara satılan üst sınıf kadrolarda olduğu liquid formla yani metalin o kısımda şekil verilmesiyle oluşturulması sağlamlığı ve esnemezliği arttırmış bir özellik...Bu sistem team modelindede kullanılmış ve sağlamlık arttırılmış.Kadroların en alt modeli olan expertte ise kaynaklar çok düzgün kaliteli ama liquid form yerine kaynaklı ek terzih edilmiş...Sele borusu çapları ise ülkemizde en kolay bulunan ölçü olan 27.2mm.furş yatağı sistemleri ise Race ve Team de integrated yani gömme iken expert modelinde klasik harici tip furş yatağı mevcut...

    Şimdi gelelim benimde kullanmayı tercih ettiğim Team modeline..Team modeli alt ve üst borularındaki üçgen kesitli yapısı ve alın borusunun birleştiği kısımdaki sağlamlaştırma yapsı için uygulanan liquid form ile göz alıcı bir hal almış...Bu arada kadronun ağırlığı ise 1690gr...

    [​IMG]

    renk ve boya kalitesi ise gerçekten güzel ve sağlmaişçilik güzel...kadrolarla beraber verilen integrated furş takımı rulmanlı ve ağırlığı sadece 115gr.(bu ağırlığa amortisörün şaft borusuna çakılan yıldız dahil değil)sele kelepçesi ise kaydırmıyor...

    Üst borunun uzunluğu 54cm, sele borusu ve üst borunun kesiştiği noktaya kadar olan kısım ise 44.5cm...Bu ölçüler ortaya uzun boyluların da bu kadroyu rahatça kullanmasını kıvrak kadrolara sahip olmasnı sağlayacak benim fikrimce.Çünkü kısa üst borusu ve yüksek sele borusuyla şuan piyasadaki kadro 170-180 civarı kullanıcıların hatta sele borusunu setback li yada biraz uzun boğazla kullanan 185cm civarı kullanıcılarında arazide istedikleri kıvraklığı bulabileceği bir kadro...

    Kadroyu toplamaya başladık ve kolayca diğer bisikletimde Sevgili İzzetimde kullandığım parçaları geotech'e aktardık.

    İzzeti itina ile emekliye ayırıyoruz...
    [​IMG]

    Parçaları geotech e aktardık ve bazı telleri yeniledikten sonra vites ayarlarını yaptık ve kullanılır hale getirdik.Bu arada Geotech'te vites ve fren kabloları üst borunun altında geçiyor böylece kabloların sarsıntıdada kadroya çarpması azalmış oluyo...Daha sonra bisikletin geometrik ayarlarını yaptık gidonu boğazı sele borusunu ayarladık ve binmeye başladım...

    Alttan geçen kablolar...
    [​IMG]

    Bisikleti topladıktan sonrada bu bisikletle gireceğim ilk yarış olan İzmir Güzelbahçe kupası içinsabırsızlanmaya başladım...

    Parkura girdiğimizde bikaç ufak ince ayar yaptıktan sonra antremana başladık...bisikletin üst borusunun benim ölçüm için biraz yüksek olmasına rağmen üst borusunun kısa olmasının verdiği avantajla sorun yaşamadan arazinin tadını çıkarttım...açıkça sölemek gerekirse bir teknik inişte kada tam alışamadığım için düştüm ama yarışta problem yaşamadan o inişleri tamaladım...Kadro inişlerde gayet dengeliydi ne yokuşlarda ön kalkması nede teknik yerlerde arkamın hoplaması yada kontrolsüzlüğü yaşamadım...Alın borusunun açısının daha önce kullandığım kadroya göre daha küçük açılı (yatay) olması inişlerdeki hızımı ve kontrolümü arttıran bir unsurdu...Ayrıca genel olarak kadroda pedallara basma anında esnemeden kaynaklanan bir güç kaybı yaşamadım bisikletin akışı gayet güzeldi ve ve arazide kendini abartı hissettirecek bir esnemesi yoktu...

    İzmir Güzelbahçe MTB yarışı - starttan sonra ilk teknik iniş...
    [​IMG]

    Asfalt kısımdan sonra araziye tekrar giriş - burası gerçekten hızlı genelde lastiklerin yerden kesilerek girilen bir inişti...
    [​IMG]

    Ve işte son iki yarıştır yarışlara gelip bana desteğini esirgemeyen sevgili annem ve ben yarıştan sonra...
    [​IMG]

    Fotoğraflar için sevgili Hasan YILDIZ'a (diğer adıyla FotoHasan'a) çok teşekkürler...
     
  2. ulas

    ulas Admin

    Kayıt:
    5 Mayıs 2006
    Mesajlar:
    3.903
    Beğeniler:
    9.790
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Geotech
    Seviye:
    Merhaba Çağrı bu güzel bilgiler için teşekkür ederim. Geotech hakkında yavaş yavaş yorumlar gelmeye başladı. Bu yorumlar bizi çok mutlu ediyor. Gurur duymamak elde değil. Bisikletin özellikle yarışta test edilmesi bizim için çok önemliydi. Bir kaç kişi daha test etme imkanı bulmuş ve onların da yorumları çok iyi.

    Annene de bravo. Keşke herkesin annesi yarışlarda bulunabilse :D

    Teşekkürler
     
  3. Alican

    Alican Bisikletkolik

    Kayıt:
    31 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    821
    Şehir:
    Acıbadem, İstanbul
    Seviye:
    İzlenimler için teşekkürler Çağrı...
    Fotolarda ayrı bir güzel...
    Ulaş abi nin dediği gibi keşke herkesin annesi böyle güzel destek olsa...:)
    Geotech alacaklar için oldukça güzel oldu bu yorumlar...

    Saygılar...;)
     
    ulas bunu beğendi.
  4. hdeveci

    hdeveci Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    7 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    988
    Beğeniler:
    838
    Şehir:
    YAKACIK/ISTANBUL
    Seviye:
    cagrıcıgım tesekkurler paylasımın ıcın ve en buyuk tesekkur anneye tabıkı destek oldugu ıcın.
     
    ulas bunu beğendi.
  5. Ender Alıcıoğlu

    Ender Alıcıoğlu Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2006
    Mesajlar:
    2.430
    Beğeniler:
    4.153
    Şehir:
    Antalya
    Seviye:
    Çağrı merhaba

    İnsanı imrendiriyorsun. ne kadar güzel bir şey insanın ailesinin de desteğinin olduğu bir organizasyona katılmak. Anneni tebrik ederim, tabi senide.

    Yeni kadronda çok güzel duruyor. Sana katıldığın tüm yarışlarda başarılar dilerim. Yarış sonu derecelerini de yazsan memnun oluruz. Bu bir yarış , kazanmakta , kaybetmekte her kesin başına gelebilecek şeyler. Mühim olan katılabilmen.
    Her zaman düşünürüm. Ah yaşım genç olsa da böyle aktivitelere katılabilsem diye. Bizlerin gençliğinde bu tip aktivitelere katılmak şimdi ki kadar kolay değildi.

    Böyle , şimdi ki gibi internet. televizyon yoktu ve yaygın değildi. Şimdi ne kadar şanslısınız. Biz böyle bir bisiklet yarışları olduğunu duymazdık bile.

    Birde bu aldığın kadro çok hoşuma gitti . Bundan bir tane alsam çok üst parçalar takmadan herşeyin orta sınıfını takarak acaba bu bisiklet yaklaşık kaça mal olur ki. Sen bu işin içinde olduğun için yaklaşık bi fiyat çıkarabilirsin.
    Aslında toplanmış halde herhalde daha piyasaya çıkmadı . Çıksa ilk fırsatta bu team modelinden almak isterim. Yakın bir zaman içinde.
    Sana hayatta başarılar, neşeli , mutlu , bol pedallı günlerin senin olmasını dilerim.
    Hoşçakal.
     
  6. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Valla yzmayı unutmuşum telaşla... izmir Güzel bahçe MTB yarışında Türkler kategorisinde -zincir kırmam sebebiyle (zinciri tamir ettim ama zaman kaybı, moral kaybı enerji kaybı)- 23. oldum genel sıralamada ise 30.sırada bitirdim...Zaten yabancılar yüzünden son 4 turu sadece ilk sıradaki 6-7 kişi atabildi...

    Bu arada bu kadroları ortalama bir amortisör Suntour Axon mesela ve ortalama bir ekipman olarak Full deore ile toplarsan 900YTL +/- 100ytl gibi bir fiyata çıkarabilirsin...
     
    ulas ve selimcan bunu beğendi.
  7. Alican

    Alican Bisikletkolik

    Kayıt:
    31 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    821
    Şehir:
    Acıbadem, İstanbul
    Seviye:
    Ulaş abi ler değişik varyasyonlar kullanarak iki kadro toplamışlardı, gördüğüm iki varyasyonda oldukça hoştu...

    Ayrıca öyle güzel bir kadro ki...İster orta düzey bir kullanıcı olarak Toplayın ister profesyonel olarak toplayın hepsini kaldırabilecek kapasitedeler...Her kadroya yakışmaz çünkü...:D Çok güzel oldu bu kadrolar...Pazara yeni soluk...:D:D
     
  8. mcaliskan23

    mcaliskan23 Bisikletkolik

    Kayıt:
    29 Eylül 2006
    Mesajlar:
    1.004
    Beğeniler:
    258
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Geotech kadro anlatıldığı kadarıyla iyi bir kadro ancak ben SEDONA 771 aldım Race ayarında bir kadro fiyatı da makul gerçekten 200 ytl civarı
     
  9. endy

    endy Kıdemli Üye

    Kayıt:
    7 Ekim 2006
    Mesajlar:
    293
    Beğeniler:
    110
    Seviye:
    bende geotech kadro alcam da nasıl bı kadro sız kulanmsnz salmalık olarak??
     
  10. Alican

    Alican Bisikletkolik

    Kayıt:
    31 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    821
    Şehir:
    Acıbadem, İstanbul
    Seviye:

    Yaw aslında soru Çağrı'ya...
    Ama eminim oda anlamayacak...Dostum şu son yazdığında ne demek istiyorsun tam anlayamadım...Hani yardımcı olalım, Çağrı geldiğinde anlayabilsin diye;)
     
  11. deutz

    deutz Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    4 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    495
    Beğeniler:
    310
    Seviye:
    En sonunda ''siz kullanmissiniz,saglamlik olarak'' diyor anladigim kadariyla.
     
    Alican bunu beğendi.
  12. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    sağlamlık konusunda gayet memnunum ayrıca oldukçada rigit bir kadro...fakat dedğim gibi açıları tırmanışa çok fazla yatkın değil...Yani zorlu arazi tırmanışları yapmayı düşünüyosanız sorun olabilir....
     
  13. Tuğrul

    Tuğrul Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.753
    Beğeniler:
    1.318
    Şehir:
    Suadiye
    Seviye:
    Çağrı senin bisiklette barend göremiyorum.Yokuş problemi barend ile çözülebilir diye düşünüyorum :)
     
  14. Hasan Çağri

    Hasan Çağri Onursal Üye

    Kayıt:
    12 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    4.584
    Beğeniler:
    4.961
    Şehir:
    Bostancı, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Tuğrul abi yokuşlardaki problem arendlerden değil alın borusu a.ısının yatık olmasından kaynaklanıyo...Yani arazide yokuç çıkarken gidonu sağa sola çevirirken çok kaçırırsanız alın borusu çok yatık olduğu için o gidon o tarafa kilitli gibi oluyo ve toparlaması zorlaşıyor...Yani bahsettiğim olay yokuş tırmanma kabiliyeti ile ilgili değil arazide yokuş çıkarkenki arazi kabiliyetinde...
     
    Tuğrul bunu beğendi.
  15. Tuğrul

    Tuğrul Onursal Üye

    Kayıt:
    5 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.753
    Beğeniler:
    1.318
    Şehir:
    Suadiye
    Seviye:
    Hımm şimdi daha iyi anlaşıldı,haklısın. teşekkürler
     
    Hasan Çağri bunu beğendi.
  16. borab

    borab Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    20 Aralık 2005
    Mesajlar:
    543
    Beğeniler:
    157
    Şehir:
    İZMİR / BUCA
    Seviye:
    çağrı nasıl yatık? maşa açısımı yatık diyorsun...
    Senin maşanın çalışma mesafesi 10cm galiba
    Onu kısalt 8cm yap olay düzelir.
     
  17. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Aynı öneriyi ben de sundum Çağrı'ya.
    Cevabı "Zaten sürekli öyle kullanıyorum" şeklinde oldu. Maşasını hiç 100 mm.de kullanmıyormuş. Sürekli 80-85 mm dolaylarında kullanıyorrmuş
     
  18. Alican

    Alican Bisikletkolik

    Kayıt:
    31 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.295
    Beğeniler:
    821
    Şehir:
    Acıbadem, İstanbul
    Seviye:
    Demek ki Çağrı 60 lık maşa kullanmalı...:D
    O zaman da alet Drag arabası gibi olur bi garip öne çökük :p
    Ve arazide hiçbir iyi yanını göremez herhalde maşanın...
    Ama birde iyi yönden düşününce, gidonu çok daha rahat kurtarabileceksin döndüğü taraftan...:p :D
     
  19. ahmet ozgen

    ahmet ozgen Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    644
    Seviye:
    izlenimler ve fotoğraflar çok güzeldi bende geotech düşümüyorum da kararsızdım teşekkürler çok yardımınız oldu : )
     
  20. Hardrider

    Hardrider Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2007
    Mesajlar:
    55
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    İlk yarışa biraz yavaş girdim... ama açılar bakımından oldukça güzel...