Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Genel Olarak Sıkıntılarım

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında K. Aydın tarafından paylaşıldı.

  1. K. Aydın

    K. Aydın Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mart 2014
    Mesajlar:
    188
    Beğeniler:
    80
    Şehir:
    balıkesir
    Seviye:
    Arkadaşlar,
    Bisiklet sevdasına bir süre önce hem başka bir platformda hem de sizlerin olumlu yorumları sonrasında başladım. 112 kilo 1.75 boyundayım. Salcano City Fun 60 aldım. İlk bineceğim de bir arkadaş ile çıkalım dedik. Güzel bir yer var dedi. İlk 8 km ana yoldan sonra köy yolundan(çoğu zaman asfalt arada patika) Ha bu tepeyi geçince ha o tepeyi derken git gel 45-50 km yaptık. Aralarda durduk. Hele dönüş yolunda seleye oturamıyordum. Hem ağrı vardı hem de pişik olmuştum.

    Bir haftaya yakın oturamadım dersem yalan söylemem. Sonra decathlondan tayt falan aldım. Ivır zıvır, tişört falan. Şu an bisiklet malzemelerim, LAS marka kask adam en iyilerinden biridir dedi satıcı (170 tl fln verdim.) Dört gözlü kadro ile gidonun olduğu en uca bağlanan çanta, suluk(15 tl ), suluk yeri (5 TL), ön arka aydınlatma 20 TL, gözlük decathlon 45 tl, tayt 65 tl, tişört 2 tane 50 tl.

    Daha sonra alışmak için önce 10km sonra 20 km bir kez daha 20 km ve bugün de 25 km lik bir tur yaptım. Aralardaki 3-5 kilometrelik çarşıya, bakkala çakkala gitmeleri saymıyorum.

    Yaşadığım sıkıntılar:

    1. Selem aşağıya doğru kayıyor, bugün epey sıkıştırdım ama bana mısın demedi yine indik aşağıya.
    2. Yokuş aşağıya 21inci vitesteyken dahi 35 km hızı geçemiyorum pedal boşa dönüyor hız manyağı değilim bence 40'ın üzeri zaten gereksiz ama benim bisiklette bir sorun olmasın millet 50-60'lardan bahsediyor şehir bisikletleriyle?
    3. Şu an affedersiniz hala totom ağrıyor. Turdan geleli 1 saat oldu. Tayt da vardı. Taytın üzerine bir de şort giyiyorum malum kilolu olduğumdan çok kötü gözüküyor :) Ne yapacağım? Sele alayım ama hangisinden ne alayım ?
    4. Elllerim özellikle bu turda acayip kötü oldu. Aliexpressden eldiven aldım ama elciği de değiştireyim diyorum ne dersiniz?
    5. Sol pedalımı kırmışım. Bu ortadaki demir dışdaki yerinden çıkmış gibi ama tam da çıkmıyor değişik bu kadar kısa sürede nasıl becerdim kırmayı :S
    6. Ön göbekde özellikle 1'den 2'ye geçmiyor vites. Çoğu viteste de aşırı ses geliyor.
    7. Çok hafif eğimlerde dahi kendimi duracakmış gibi hissediyorum. Tabi sizin uzun tura çıktığınız ağırlıkla sürüyor gibiyim ben o da var ama yine de bilemiyorum yokuş çıkarken hata mı yapıyorum?
    8. Ayak topuğu değilde hemen onun ön tarafı ile pedallamaya çalışıyorum. Ama ağrıyor sanki parmak ucuyla daha fazla hızlanıyorum tam olarak ne yapmalıyım?
    9. Terlediğimde gözüme gelen ter acayip rahatsız ediyor. Kolumda ter havlusu tarzı bişi var ya adını unuttum o var ama kask ile gözlük olduğundan aradan silemiyorum onun bir çaresi var mı ?

    Şimdilik aklıma takılan sorunlarım bunlar yardımcı olursanız sevinirim. Ben sevdim bu bisiklet işini. Balıkesir turlarına daha katılmadım. Onlara ayak uydurabilir miyim bilmiyorum ondan önce kendimi geliştirmek istedim. http://runkeeper.com/user/1558529444/profile bu arada ilk uzun sürüşüm hariç diğerlerine buradan bakıp daha gerçekci yorumlarda bulunabilirsiniz. Teşekkürler.
     
  2. Kağan Ayan

    Kağan Ayan Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    80
    Beğeniler:
    27
    Şehir:
    Bursa
    Seviye:
    Merhaba Kıvanç arkadaşım,

    Ben pek tecrübeli değilim daha (20x3+bir kaç kısa mesafe = 70-80 km anca yaptım), ancak naçizane fikirlerim şöyle;

    Bence 40 km ile başlayarak biraz hata etmişsin en başta :)
    Aynı sorunu ben de ilk 20 km'de yaşadım. Bir iki gün zor oturdum. Alışırım diye bir 20 km daha aynı şekilde gittim, bu sefer sadece seyahat esnasında ağrı vardı sonrasında yoktu.
    Ama baktım ki bacaklarımdan önce totom ağrımaya başlıyor hemen önlem olarak sele üzerine geçirilen jel kılıf aldım, son 20 km oldukça konforlu geçti. Sana da tavsiye ederim.

    Yokuş aşağı 56km/sa görmüşlüğüm var MTB ile. Düz yolda 35'i geçemiyorum şu an için. Bu biraz bisikletinin segmenti ile alakalı gibi geldi bana.

    Vites geçmeme problemi bende de mevcuttu bir kaç vites ayarı ile düzelttim (biraz youtube biraz mühendislik eğitimim). Tel gerginliği vs kontrol et veya bisikleti aldığın yere ettir. Basit bir ayar.

    Bir söz var; "ter yağın gözyaşıdır." gözlüğünü çıkartıp bileklik havluya silmekten başka yapabileceğin bir şey yok sanırım.

    Diğer sorularına daha bilgili arkadaşlar cevap verecektir.
     
  3. Ferhat Ademir

    Ferhat Ademir Üye

    Kayıt:
    4 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    68
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    hız konusu aynakol X rulbe - göbeklerin kalitesi - lastik ebatı - kasların gücüne bakar.

    agrı konusunda seleye zamanla alışırsın fakat illede değiştirmek istiyorsan konforlu bişey alabilirsin.

    selenin aşağı doğru kaymasına anlam veremedim fakat sele kelepçesinden olduğunu tahmin ediyorum


    vites atma sorununu ince ayarlarla halletmen gerekiyor bilmiyorsan bir bisikletçiden yardım iste veya sök tak boz yap tecrübe olur.ses gelmesi muhtamalen arka attırıcı tel gerginliği tam ayarlı değildir.vites küçültünce cızırtı yapabilir veya vitese geçmez. zinciri çapraz konumda kullanmakda ses yapabilir doğru viteste gitmek önemli mevzu.


    terlemeye karşı bandana takabilirsin alnını kapatacak şekilde veya buff bandana al çok amaçlı kullan.
     
  4. Murtega

    Murtega Fájdalmas

    Kayıt:
    6 Ocak 2014
    Mesajlar:
    398
    Beğeniler:
    590
    Şehir:
    Budapeşte
    Adı:
    Murat B.
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Seleyi yükseltip boru çizilmiş mi diye bir kontrol edin. Eğer aşağıya kaymasına rağmen boruda bir hasar yoksa ya sele kelepcesi tam sikilmamistir, ya da parçalar uyumsuzdur. Sele borusu dardir, kelepçe geniştir, vs. Pek olacak iş değil ama Salcano bazen bu tür saçma montajlar yapabiliyor. Genisliklerini bir ölçün.
    Forumdaki hız muhabbetlerini pek ciddiye almayın. 400 km'yi 8 saat sürüşle giden var buralarda.
    Seleye 2-3 hafta zaman verin. İlk sürüşlerde ağrı olur. Eğer bir ay gibi bir süre içinde geçmezse o zaman başka bir sele düşünürsünüz. Kalça kemiklerinizin genişliğine uygun bir seleye geçersiniz, problem kalmaz.
    Bisikletinizde nasıl elcik var bilmiyorum ama avuç içi destekli elcikler büyük rahatlik. Barendli alirsaniz, artı olarak farklı bir tutuş pozisyonu da kazanırsınız.
    Vites ayarlarinizin gözden geçirilmesi gerek. Yeni bisikletlerde telde uzamaya bağlı problemler olabiliyor bazen. Ya da kurulumda düzgün yapılmamış olabilir. Video ve dokumanlara bakıp deneme yanilmayla kendiniz de yapabilirsiniz.
    Egimlerde düz yol kadansinizi ve rahatliginizi koruyacak vites aralığını kullanın. Benekli mayo için yarismiyoruz sonuçta. Geç olsun, güç olmasın. Dizler için en sağlıklısı...
    Pedala topugunuzla değil ayak parmaklarının bitimindeki kemik uzerinden basmanız gerek. İsmini cikaramadim ama forumda doğru pedallama diye aratirsaniz çıkacaktır.
     
  5. K. Aydın

    K. Aydın Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mart 2014
    Mesajlar:
    188
    Beğeniler:
    80
    Şehir:
    balıkesir
    Seviye:
    Herkese yorumları için teşekkürler.

    Buffy bandana siparişi verdim zaten bugün. Gelince deneyeceğim bakalım nasıl olacak.
    Şu an deneme yanılma işine girmek istemiyorum. Bisikletçiye götüreceğim pazartesi günü. Zaten geçen söyledim kask almaya gittiğimde getir bakarız demişti ama fırsat olmadı bu arada ben bi 60 km kadar daha gittim :)
    Bisikleti kullanmaya başlayalı 1 ay oldu en az. Yani süreyle alışacağımı sanmıyorum seleye. Haftada bir en az 20 km lik turum oldu bu süreçte. Arada da biniyorum. Tayta rağmen ağrı çok. Kilolu olduğum için malum totomuz büyük ondan olabilir belki diye değerlendiriyorum.

    Barendli elçik dediğiniz bu yanda boynuz gibi bir şey var onun adı mıdır? Ben de onlardan almayı düşünüyorum çünkü.
    Kadansımı korumaya çalışıyorum zaten ama böyle ahım şahım dik olmayan yokuşlarda bile 1'e 2'ye düştüğüm oluyor. Şehirler arası turlarda falan bildiğin dağa doğru tırmananlar bu şekilde mi gidiyor hep. Ben bu şekilde 200-300 metre zor giderim.
    Doğru pedallama yazısında okumuştum zaten topuk altındaki düz kısım diye ben yanlış anladım sanırım orada bahsedilen bölgeyi. Dediğiniz gibi deneyeyim o zaman.

    Jel kılıf çözümü bana da mantıklı geldi ama decathlondaki kılıfları gördüm bana pekbir artısı olacağını sanmıyorum. Zaten selemde jelli destek var. (Bana öyle geliyor veya :) ) Ben en temizinden sağlam bir sele alayım diyorum zaten ileride bisikleti değiştirsem bile orjinalini takar satarım selem yine benim olur (bu arada elden çıkmazsa tabi :) )

    Sele borusunun kelepçesini gayet iyi sıkıyorum. Yani bildiğiniz zorluyorum. Kilomdan kaynaklı olabilir mi bu durum? Yani malum kilo pedallarken hareketle daha da fazla baskı yapıyordur ondan dolayı kayıyor da olabilir diye korkuyorum :/
     
  6. Murtega

    Murtega Fájdalmas

    Kayıt:
    6 Ocak 2014
    Mesajlar:
    398
    Beğeniler:
    590
    Şehir:
    Budapeşte
    Adı:
    Murat B.
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Pedala ayaginizla basmaniz gereken kisim su:
    [​IMG]
    Bisikleti vites ayari icin götürdügünüzde sele borusunu da gösterin. Normalde asagiya inmemesi gerek. Kadro ve sele borusu arasindaki tolerans kücüktür, kelepceyi tam siktiginizda agirliginiz ne olursa olsun hareket etmemesi gerek. Öyle ki greslenmedigi zaman sele borusu kadroya kaynayabiliyor bile. Genisliklerini ölctünüz mü? Kelepce mandali (Quick release) sele borusuna 90 derece aci yapana dek rahat hareket etmeli, sonrasinda güc kullanarak sikistiracaksiniz.
    Bir ay icinde haftalik 20 km sürüs, eger öncesinde sele tecrübeniz yok ise, bence seleye alismak icin yeterli degil. Ama rahatsizligi en iyi hisseden sizsiniz. Sele pedi almaniza bence gerek yok, zaten pedli tayt kullaniyormussunuz. Sele pedi ne kadar sabitleseniz de sele üzerinde saga sola kayiyor. Bazen uzun sürüslerimde kullaniyorum ben. Malum MTB seleleri tahtadan hallice oluyor. Her ayakta sürüsümden sonra bacak aramda sikistirip sonra üzerine oturuyorum, aksi taktirde kayiyor. Sele pediyle sele daha yumusak oluyor ama daha konforlu oldugunu söyleyemem.
    Barendli elcik söyle birsey:
    [​IMG]
    Eller icin büyük rahatliktir. Bisikletimde zaten boynuz takili oldugu icin barendsiz versiyonunu almistim ben. Vidali olanlardan alirsaniz gidonda oynama yapmasi riskini de ortadan kaldirmis olursunuz.
    Yokuslara gelince... Ona ben de tam bir cözüm bulamadim. :) 1.77 boya 92 kiloyum. Bizim bastan kabul etmemiz gereken bir gercek var: üzerimizde 20+ kg ekstra yük mevcut. Söyle düsünün, normal kiloda bir sürücünün üzerine 20 kiloluk damacana bagliyorsunuz. Performansi ayni kalabilir mi? Bu fazlaligi atana kadar en makul cözüm kendimizi paralamadan en rahat tempomuzda cikmaya calisacagiz. Bacaklarda güc kalmayinca dinlenip devam edecegiz, bisikleti itecegiz, terden siriksiklam olacagiz. Bacaklariniz zamanla güclenecek. Fazlaliklar gidecek, vs. Hos, benimkiler bir türlü gitmek bilmiyor, bogazdan kesemedigim icin. :D
     
  7. K. Aydın

    K. Aydın Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mart 2014
    Mesajlar:
    188
    Beğeniler:
    80
    Şehir:
    balıkesir
    Seviye:
    Teşekkürler hocam son kısım özellikle tam benim düşüncelerimle paralel şeyler söylemişsiniz :)

    Görsel yardım için de teşekkür ederim.
     
  8. Gültekin R. Demirkaya

    Gültekin R. Demirkaya Forum Demirbaşı

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    28 Haziran 2013
    Mesajlar:
    407
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Benim başımın ön kısmında saç olmadığından ter olduğu gibi anlımdan gözüme giriyordu...Pamuklu ve ince kumaştan doktor boneleri var ben de iki tane var bir de bağlı bandana var. Çok işe yarıyor hem kask terle dolmuyor hem de iki tane yanıma aldığımda ıslandıkça değiştiriyorum. Totonun ağırsı konusuna gelince bende jelli kılıf var ama yine ağrıyor. Alışma meselesi idare etmek lazım. Resimdeki gibi ben de barendli elcik Velo'nun ki süper. Varsa başka yumuşak yüksek elcikler olur. Çünkü tam elbileğimde şimşekler çakıyordu değiştirdikten sonra düzeldi...Yokuşu çıkarken ruble sona gelmesin boşa dönmesin hatta ayna kol 2 ruble 2-3 şeklinde de kullandığım oluyor ama çok ileri yokuşlarda 1 x 3 ya da 1 x 2 şekilde kullanıyor. Kasmadan gücü tasarruflu kullanmakta önemli. Gereksiz hız gereksiz enerji harcamasına uzun yolda gücün tükenmesine neden oluyor. Bu da tecrübeyle kestiriliyor zaten. Vites konusunda anlayanlara bırakmak lazım. Ben kendim yapıyorum ama anlamadığım konularda ayarlama yapmak daha büyük sıkıntı yapıyor. O da tecrübeyle olan birşey
     
  9. K. Aydın

    K. Aydın Aktif Üye

    Kayıt:
    25 Mart 2014
    Mesajlar:
    188
    Beğeniler:
    80
    Şehir:
    balıkesir
    Seviye:
    Evethocam benim de ön tarafta saç yok :) sanırım ondan kaynaklı problem. Bandana siparişi verdim aliexpressden bekliyorum. Sele ve elciği değiştireceğim. Vites ayarını dediğiniz gibi tecrübelilere yaptıracağım. Ben yokuşlarda dediğinizgibi indiriyorum ama öyle bir hal alıyor ki nerdeyse 1x1 veya 1x2 de zar zor çıkıyorum çok dik olmayan yokuşları bile millletin şehirler arası yollarda çıktığı yokuşları hiç çıkamam gibi geliyor.
     
  10. Tahsin Y.

    Tahsin Y. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2014
    Mesajlar:
    757
    Beğeniler:
    149
    Şehir:
    İstanbul/Acarkent
    Seviye:
    Yurur gibi pedal cevirmenizi tavsiye ederim. Bi km saati alin yorulmadan rutin bir hizda cikabilginiz kmde sabit tempoda deneyin.

    Tabii ki yokus ciktikca alisacaksiniz.

    Bende ilk baslarda cogu yokusu cikamiyorsum 3 ay falan oldu simdi eskisine gore cok daha rahatım ama tabii ki zorlandigim oluyor.
     
  11. Gültekin R. Demirkaya

    Gültekin R. Demirkaya Forum Demirbaşı

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    28 Haziran 2013
    Mesajlar:
    407
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    1 X 1'i pek kullanmayın derim. 1 x 2-3 olabilir. Hafif çapraz gibi olsa da ben 2x2 2x3'e alıştırdım kendimi...
     
  12. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.879
    Beğeniler:
    2.792
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Merhaba konu onceden acilmis ve zaten gereken aciklamalar yapilmis ama bende kendimden ornekler vererek yardimci olmaya calisayim.

    1. Sele borusu yeterince sıkılmadigi takdirde asagi iner. QR sele kelepcem oldugu halde bisikletimi ilk aldigimda sele asagi kayiyordu. Mandal acikken el ile iyice vidayi sıkıp hafif zorlanarak kapatmama ragmen durum devam etti. En son mandali acip gercekten zorlanarak kapatacagim hale gelene kadar alyanla vidayi sıktım ve sonrasinda sorun cozuldu. Bu mandalin kalitesinden, kadro ve sele borusunun tam uyumlu olmamasindan veya sele borusunun her noktada ayni genislikte yapilmamasindan kaynaklanabilir.

    2. Hizinizi ve yokus cikarken cekis gucunuzu etkileyen dişli çaplarıdır. Buna dair detayli bilgiyi arastirip kolayca bulabilirsiniz. Aynakol disli sayilariniz ve ruble disli sayilariniz yapabileceginiz maximum hizi verir. Eger aynakolunuz kucukse ve ruble dislileriniz buyukse rahat tirmanabilirsiniz ancak belli hizlardan sonra pedal kisa surede bosa donmeye baslar. Eger aynakol dislileriniz buyuk ve ruble dislileriniz kucukse hizlandikca pedalin bosa devretmesi oranlara bagli olarak daha yuksek hizlarda olacak, ancak yokus cikarken daha cok guc harcamaniz gerekecektir. Ancak siz hizlanmada sorun yasiyorsaniz, tirmanislarda cok zorlanmamaniz gerekir.

    3. Sele kisiye gore degiskendir. Herkes ayni selede rahat edemez. Eger poponuz genisse arka tarafi genis bir sele almalisiniz. Sele genisligi legen kemiklerinizin genisligi ile uyumlu olursa rahat edersiniz. Selenin burun kismi degil arkadaki legen kemiginizin oturdugu kismi sizi tasir ve rahat ettirir. Genis kalcaya dar sele buyuk ihtimalle size sorun cikaracaktir. Ben hic pedli tayt veya jel sele kilifi kullanmadim. Ama sele genisligim bana uygun oldugu icin 2-3 hafta gibi surede agri sorunu kalmadi. Elbette 80 - 100 km gibi bir tur yaparsaniz aciyor. En azindan benim acidi :) Devamli bu mesafelere ciksam agri devam eder miydi alisir miydim bilemiyorum...
    Ayrica sele yuksekliginizin dogru oldugundan emin olmaniz gerektigini not olarak duselim buraya.

    4. Gidon ve fren-vites elciklerinizin konumu sizin ergonominize gorte degilse ozellikle bileklerinizde agri yasamaniz mumkun. Barend tirmanislarda ve uzun sure suruslerde farkli/rahat tutus avantaji getirecegi icin avantaj saglar. Gercekten konfor istiyorsaniz kelebek gidonda dusunebilirsiniz. Cunku cok farkli tutus pozisyonlari ile sizi uzun turlarda rahatlatacaktir.

    5. Pedalda uretim hatasi olabilir veya bir yere carpmis ezilmistir.

    6. Vites ayarlarinizi elden gecirdiginizde muhtemelen sorun giderilecektir.

    7. Kondisyonunuz duz yol ve yokus performansinizi etkiler. Siz nasil kullaniyorsunuz bilemiyorum ancak kadans kontrolu en sık yapilan hatalardandir. Cesitli kaynaklar farkli rakamlar versede genel olarak dakikada 70-90 kadans (pedal devri) ideal kabul ediliyor. Eger saniyede 1 pedal devri ve uzeri cevirmeye alisirsaniz ideale yaklasirsiniz. Bu standart devri tutturmak icin hangi yol ve egimde olursa olsun, belirtilen kadansa uygun cevirebildiginiz vites araliklarini kullanmaya calisin. Nefes kontrolu yapin ve yokuslarda konusmak vb. yerine tek nefes alip tek nefes vererek kadansinizi koruyun. "Rahat ceviriyorum ve bisiklet cok yavas biraz daha basayim" dusuncesine kapilmayin. Cunku dusuk viteste kadans arttirmaniz hizinizi minimum etkiler, nabzinizi yukseltir, oksijen ihtiyacinizi arttirir, nefesiniz yetersiz gelmeye baslar, bacaklariniz yanmaya baslar ve enerjiniz cabuk tukenir. Ideal kadansin altina dusup temponuzu surekli degistirdiginizde ise bisikleti ivmelendirmek icin surekli olarak yuklenmeye baslarsiniz.
    Pedali zorlanarak cevirdiginiz yuksek vites + dusuk kadans durumlarinda ise kaslariniz ve ozellikle dizlerinizi zorlarsiniz. Uzun vadede bu aliskanlşk haline gelirse diz eklemleriniz deforme olmaya baslar.

    8. Ayak topugu mevzusu sele ayari yapilirken gecer. Topugunuzu pedala koyar, bacaginiz cok hafif kirik kalacak sekilde oturdugunuz pozisyon ideal sele pozisyonu olarak kabul edilir. Pedala ise Murat Bulut Bey'in fotografla belirttigi sekilde basmalisiniz. Bu arada pedal yere paralel ve ideal basma pozisyonundayken dizinizin on kismi ve pedal mili ayni dikey duzlemde olmalidir.

    [​IMG]

    9. Ter sorunu icin buff-bandana onerilmis zaten :) Ayrica eldiveniniz duzgun bir model ise bas ve isaret parmagi arasi havlu ozelliklidir. Terinizi silme amacli olarak bu sekilde tasarlanmistir.
     
    kmert ve krmtoprak bunu beğendi.