Gaziler Klübü

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında usame ömer tarafından paylaşıldı.

  1. usame ömer

    usame ömer Aktif Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    19 Aralık 2013
    Mesajlar:
    171
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    eskişehir-ankara
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Herkese merhaba,
    Dün Eskişehir'de yaşadığım kazayı anlatmak istiyorum. Ciddi bir olay değil ama artık ben de gazi olduğum için anlatmak istiyorum ve başından bu tür kazalar geçenlerin burada kazalarını anlatmalarını, tecrübelerini ve önerilerini yazmalarını diliyorum.
    Gelelim kazaya; bu şehirde olanlar veya şehrinde tramvay olanlar bilirler tekerleğin rayların arasına düşmesini veya rayların üzerinde kaymasını. Benim başıma ikinci yazdığım geldi. Yağmurdan sonra yerlerin ıslak olduğu bir gün işten eve gelirken çarşı durağı civarında arka tekerlek rayın üzerinden geçerken kaydı ve yere düşmeden birkaç hamlede durabildim ama arka vites arttırıcı yere sürttü bir miktar ve vites ayarı bozuldu. Eve geldiğimde ise sol bacağımda tahminim o ki pedaldan dolayı bir kanama olduğunu gördüm. Bu da resmi;
    [​IMG]
    Aslında rubena sport lastikler ile aynı hızda ve pozisyonda ve hatta daha ıslak bir zeminde rayın üzerinden defalarca geçtim ama hiç kaza yaşamadım. Şimdi kullandığım cst lastikler gerçekten beni korkuttu çünkü eğer arka değilde ön teker kaysaydı durum daha ciddi olurdu bence. Zaten bu sebepten ötürü konuyu açmak istedim. Fazla da uzatmadan, herkesin daha dikkatli olmasını diliyor ve bu tür zeminlerde gönül rahatlığı ile kullanabileceğim bir lastik önerisi bekliyorum sizlerden.
    Teşekkürler, kazasız sürüşler...
     
  2. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.887
    Beğeniler:
    2.822
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Merhaba ve gecmis olsun...
    Sahsi gorusum mevcut lastiginizi iyi taniyin ve hangi havada, hangi zeminde hangi basincta sorun cikardigini bilerek daha temkinli olun. Ama eninde sonunda dusuyorsunuz, en azindan ben dusuyorum :)
    Gecenlerde kros yolda kaptirmis giderken onume cikan ayyas kiriklarindan (raki ve bira siseleri) kacmaya calistigimda dustum, basincli lastige giren telden hava kacarken yavaslamaya calistigimda lastigin hizli sıonmesiyle kayip dustum, yagmurda belediyenin dosedigi trafige acik ara sokaktaki granit turu cilalanmis parkelerde kayarak dusmesemde yere yapismaya ramak kala kurtuldum...

    Yinede su konu size fikir verecektir lastik icin

    http://www.bisikletforum.com/f157/yagmurlu-hava-lastik-secimi-130315/
     
  3. usame ömer

    usame ömer Aktif Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    19 Aralık 2013
    Mesajlar:
    171
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    eskişehir-ankara
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    suat abi çok teşekkür ederim, verdiğiniz linki inceledim lakin yol bisikleti lastiklerinden bahsedilmiş. bazı lastik markalarının sitelerini inceledim ama terimlere yabancıyım mesela telli lastik nedir, katlanır nedir, hangisi daha iyidir, tpi değeri gibi bi ifade vardı yanlış hatırlamıyorsan. bu konuda bilgilendirilmeye ihtiyacım var, tekrar teşekkürler...
     
  4. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.887
    Beğeniler:
    2.822
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Telli lastik; Adi ustunde, janta oturan damaklarin icinden tel gecirilmistir ve lastik dairesel seklini depolama sirasinda dahi kaybetmez.
    Katlanir lastik; icinde sert tel bulundurmaz ve katlanip yedek olarak cantaya dahi atilabilecek bir kivama gelir. Uzun tur yapiyoprsaniz ve yedek dis lastik tasiyacaksaniz pratiktir.
    TPI; lastigin ic kismindaki dokuma sıkıgı.

    Su konu sana terimler ve lastik yapisi hakkinda bilgi verecektir:
    Lastikler Hakknda Her ey

    Pek cok amator bisiklet kullanicisinin genel inanisinin aksine sehir ortaminda, asfalt zeminde kullaniyorsaniz, disli MTB lastikler city (sehir) tarz lastiklere gore daha zayif tutusa sahiptir. Arazi ve gevsek zeminlerde bu disler ve aralarindaki bosluk zemini daha iyi kavrar. Basinci iyi ayarlanmis (max. degerlere sisirilmemis) MTB lastikler zeminin her kivrimina bir sekilde uyum saglayarak daha net bir tutus saglar. Ancak is sert asfalt zeminlere gelince disli sirt yapisi, city lastiklerden daha az bir tutunma yuzeyine neden olur. Yagisli havada lastik basincini bir parca dusurun. Ayrica yagmur kanalli city lastikler arastirin. Yagmurda yoldaki parke zeminler, egsoz ve araclarin biraktigi yaglanma nedeniyle kayganlasmaya neden olan maddelerde ne yaparsaniz yapin kaymaniza neden olabilecektir. Iyisi mi hangi lastigi kullanirsaniz kullanin, yapisi basinci, tutusu hakkinda fikir sahibi olun ve dikkati elden birakmayin.
    Her havaya gore lastik bulundurup, hergun evden cikarken uygun lastigi takmak sanirim buyuk bir kesimin ugrasmayacagi bir yontem :)
     
  5. usame ömer

    usame ömer Aktif Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    19 Aralık 2013
    Mesajlar:
    171
    Beğeniler:
    104
    Şehir:
    eskişehir-ankara
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    ilgilendiğiniz çok teşekkür ederim linki inceledim aradığım bir çok bilgiyi edindim şimdi aklımda birşeyler şekillenmeye başladı tekrar teşekkür ederim...