Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Gazelle Sprinter, Single Speed Projesi

Konu, 'Single Speed ve Fixed Gear Bisikletler' kısmında Çağrı G. tarafından paylaşıldı.

  1. Çağrı G.

    Çağrı G. Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2014
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Kyrenia, Cyprus
    Seviye:
    Herkese Merhaba!
    Uzun zamandır kullanılmayan 1976 Model İngiliz-Hollanda üretimi olan Gazelle Sprinter'ı yeniden yollara dönmesi için bir uğraşa girdim.

    Sizlerin de tecrübelerinden yararlanarak, ev ile iş arasında havalar güzel oldukça ve Pazar günleri kısa mesafelerde kullanacağım bir bisiklet yapmak istiyorum. Bisikleti retro havasından çıkarmayarak bir klasik gibi görünmesini istiyorum. Kendi bisikletimin fotoğraflarını kısa sürede foruma yükleyeceğim ama başlığı açabilmem için şimdilik Google'dan bulduğum bir fotoğraf yüklüyorum. Benim bisikletimde şu an düz gidon var. Ama bullhorn veya dropbar gidon takmak istiyorum. Sizlerin önerisi ne olur?

    [​IMG]

    Bu akşam bisikleti parçalara ayırmaya ve zımparalamaya başlıyorum. Önümde yaklaşık bir haftalık dönem var ama renk konusunda hala kararsızım. Mat siyah, beyaz ve kırmızı tonları kullanmak istiyorum. Renk konusunda sizin öneriniz nedir?

    Son bir sorum da, jant göbekleri çok kirlenmiş. Güzelce temizlemek için telleri sökmeden yapabileceğim bir yöntem var mıdır?

    Şimdiden teşekkür ederim...
     
    Tahir Keskin bunu beğendi.
  2. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    kadroyu yeniden boyayacaksanız boya sökücü öneririm.

    jant göbekleri için gaz yağı veya wd-40 benzeri pas sökücüleri bir boya fırçası yardımıyla kirli,paslı bölgelere uygulamak iyi sonuç veriyor. ancak pas leskesi diye tabir edilen kahverengileşmeler için ince zımpara ile polisaj parlatma uygulanabilir telleri sökmeye pek gerek olacağını sanmam işlem sonrasında bilyeleri gres yağı ile göbeklere tekrar dizip işi bitirebilirsiniz.
     
    Çağrı G. bunu beğendi.
  3. Çağrı G.

    Çağrı G. Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2014
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Kyrenia, Cyprus
    Seviye:
    Dün bütün gün kadroyu parçalayıp boya sökmeye başlamak için uğraştım ama maşa ve gidon boğazı birbirine çok fena sıkışmış. Ayrılmıyorlar. Ne yapacağımı şaşırdım. Gidon boğazındaki bilyaların da bir kısımını balkondan aşağı düşürdüm. Umarım yeni bilya bulabilirim. Daha önce sıkışmış maşa ve gidon boğazı tecrübesi olan varsa yardım edebilir mi?

    Yumuşaktan serte doğru 3-4 farklı zımpara alıp gitmiştim ki yine de gerçekten çok zor boya sökmek. Sanırım boyasını ben zımpara ile yaklaşık 10 günde sökebilirim. Ayrıca zımparanlamayacak yerler var. Oraların boyası nasıl sökülecek acaba?

    Boya sökücüyü solumak, tene dokundurmak tehlikeli olduğu için önce uzak durma kararı almıştım ama zımparayla günlerce uğraşmaktansa eldiven, gözlük ve maske ile boya sökücüye sarılabilirim...

    Dün bisikleti dağıtırken jantlarda da paslar olduğunu gördüm. O yüzden tüm jant tellerini sökme kararı aldım. Söktükten sonra da sanırım telleri yenileriyle değiştireceğim. Bu sırada da jant göbeği ve jantları güzelce zımparalayıp parlatabilirim. Hatta renk konusunda kararımı verirsem boyayabilirim bile...

    Bisikleti sökmeye başlamadan önce çektiğim tüm fotoğrafları yüklüyorum. Şu an kadroya bağlı sadece gidon boğazı, maşa ve zincir kaldı.
    Zinciri kırarak çıkarmayı düşünüyorum. Gidon boğazı ve maşa sıkıştığı için çıkmıyor. Çözüm arıyorum.

    Görünen tüm fazlalıkları eğe ile eritmeye çalışıyorum ama tam pürüzsüz yüzey elde edemiyorum. Biraz eğimli, pürüzlü bir yüzey oluyor. Çözüm ne olabilir acaba?

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    YüzSürKoş bunu beğendi.
  4. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    gidon boğazının dişleri pastan sıkışmıştır zorlamadan önce wd-40 spreyi cıvata başının üstünden dişe ulaşabilmesi için bolca sıkın bir miktar yumuşayabilir birde şöyle bir durum olabilir vidayı gevşetebilip ancak buna rağmen boğazı sökemediyseniz çekiç ile vidanın tepesine vurup açılı sıkma mekanizmasının boşa çıkmasını sağlamalısınız.
    zincir için zincir sökme aparatı satın alırsanız daha sonrada zincir bakımı için kullanabilirsiniz zaten 10-15 tl bir şeydir.
    boya sökücü konusunda çok korkmanıza gerek yok maske gözlük ve eldiven ile açık havada uygularsanız hiç bir zararı olmayacaktır boya sökücü veya alev ile yakmadan detaylarda kalan boya kalıntılarını sökmek nerdeyse imkansız gibi yine de en kolay yol boya sökücü ancak alırken fırça ile sürülen pahalı modellerden seçmelisiniz 1 milyoncularda satılan sprey boya sökücüler işe yaramıyor haberiniz olsun marka olarak aksa Nobel öneririm. (fiyatı 20 tl civarı)
    bence göbekleri polisaj yaparak parlatın kadro ile aynı renkte boyarsanız çok boğuk bir görüntü elde edebilirsiniz. (yine de siz bilirsiniz)
    tesviyeci mahareti ile eğe kullanmak tecrübe isteyen bir iş olduğundan bunu ilk seferde iyi yapmak beklenmez bu iş için bir tornacıdan yardım alabilirsiniz.
     
    Tahir Keskin ve Çağrı G. bunu beğendi.
  5. Çağrı G.

    Çağrı G. Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2014
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Kyrenia, Cyprus
    Seviye:
    Emre Bey,
    Gidon boğazındaki vidayı söktüm. WD-40 ile yumuşattıktan sonra zor olmadı. Şu an hiç bir vida-civata tutmamasına rağmen gidon boğazından çatalı ayıramadım. Denemediğim yöntem neredeyse kalmadı. Yumuşatmak için WD-40 boca etmeme rağmen. Gidon boğazından vidayı yarım takıp, çekiçle yukardan vurarak belki gevşetebilirim diye düşündüm ama öyle de vidanın dişleri yalama oldu. Birleştirme öncesinde tesviyeciye götürmem gerekecek.

    Zinciri orjinal zincir olduğu için bir daha kullanmayı düşünmüyorum. Ama sonradan yine ihtiyacım olacaksa eğer bir zincir sökme-takma aparatı satın alabilirim. Kıbrıs'ya yaşıyorum umarım bulabilirim.

    Boya sökücü uygulamayı ciddi anlamda düşünüyorum. Bu hafta içinde yapacağım. Peki yakma işlemini nasıl uygulayabilirim? Yakmadan önce sıkmam, sürmem, püskürtmem gereken bir şey var mıdır?
     
  6. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    72
    Seviye:
    çağrı bey bence elinizde çok kullanılır parça yok.
    kadro hariç diğer parçalar çöp gibi duruyor.
    polisaj vs ile çok uğraşmayın , yenilerini alın.

    boya sökücü en kolay yoldur.ötesi ile uğramaşmayın.
    bende vintage single speedle 3 aydır ilgileniyorum,pm atabilirsiniz.
     
    Çağrı G. bunu beğendi.
  7. Çağrı G.

    Çağrı G. Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2014
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Kyrenia, Cyprus
    Seviye:
    Kıvılcım Bey,
    Polisaj yapmak istediğim sadece gidon boğazı var.

    Gidon, sele, fren kol ve sistemleri, bisiklet ayağı şimdiden çöpe gitti bile zaten.
    Kadro dışında, sele borusu, gidon boğazı, jant ve jant göbeği (jant telleri hariç) kullanmayı düşünüyorum.

    Pedallar, ayna kol ve orta göbek konusunda henüz bir düşünceye sahip değilim. Atmadım ama yenisini de takabilirim.

    Parçaları atıp yenilerini almak istiyorum ama spor ve modern bir görüntü de vermek istemiyorum. Kıbrıs'ta da istediğim parçaları bulup bulamama konusunda emin değilim. O yüzden yenileme biraz daha mantıklı geliyor aslında...
     
  8. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    boya sökücü ile birlikte herhangi bir yakma işlemine gerek yok boya sökücüyü boyanın üzerine sürüyorsunuz sonrada çayınızı yudumlayarak olanları izliyorsunuz
     
  9. Çağrı G.

    Çağrı G. Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2014
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Kyrenia, Cyprus
    Seviye:
    Tamam ilk fırsatta alacağım boya sökücüyü. Zımpara gerçekten çok zor çünkü.
    Şu matkabın ucuna takılan zımpara uçlarını düşünüyordum sabah ama fikrimi değiştirdim :)

    Digon boğazını maşadan ayırmayı başarabilirsem, her şeyin çorap söküğü gibi geleceğini düşünüyorum...
     
  10. emre önen

    emre önen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2013
    Mesajlar:
    227
    Beğeniler:
    372
    Şehir:
    amasya
    Bisiklet:
    Motobecane
    Seviye:
    aksa Nobel marka olanı şiddetle tavsiye ederim ama würth falan da olabilir markası
     
    Çağrı G. bunu beğendi.
  11. Ahmet Onur Çakmak

    Ahmet Onur Çakmak Onursal Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    11 Şubat 2014
    Mesajlar:
    1.601
    Beğeniler:
    3.069
    Şehir:
    Zeytinburnu
    Seviye:
    furş yataklarındaki bilyaları düşürdüysen işin zor. umarım kadrona uygun bir furş takımı bulabilirsin. ben yeni kadroda rulmanlı olmasına rağmen bile zorluk yaşadım, hala da sorunlu.
     
  12. Çağrı G.

    Çağrı G. Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2014
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Kyrenia, Cyprus
    Seviye:
    İş çıkışı açık bulduğum tek hırdavat dükkanından buldum bir boya sökücü. Söylediğiniz markalar yoktu ancak 'Sintaş' marka boya sökücü önerdi. 1 - 1.5 Ltsini 20 TL'ye aldım. Bugün yapabileceğimi sanmıyorum ama en kısa zamanda deniyeceğim.

    Evet furş yataklarındaki bilyalar. Umarım bulurum. Akşam akşam kötü haber geldi bak :/
     
  13. ouzoo

    ouzoo Aktif Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    10 Ocak 2014
    Mesajlar:
    149
    Beğeniler:
    77
    Şehir:
    Istanbul
    Adı:
    Oğuzhan
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Yedek parca konusunda İnan Ticaret'ten yardim alabilirsiniz. Bana da forumdan Levent abi onermisti cidden hic yurtdisina bakmana bile gerek kalmiyor aradigin herseyi orada bulursun. Klasik toplamak oldukca zahmetli. Ben de bir Peugeot'yla ugrasiyorum, 26 1 1/2 rigida jant bulacam diye aylardir yatiyor kadro ve diger tum parcalar. Sıkışan gidon bogazina gelecek olursak ben de ayni dertten muzdariptim. Wd40'i iyice yediyse sanayide mengeneyle 1 saniyede aciyorsun. Elle ugrasma biyerini sakatlarsin. Takipteyim, kolay gelsin.
     
  14. Murat Cömez

    Murat Cömez En yeni üye - Kayıt: Az önce

    Yaş:
    43
    Kayıt:
    21 Nisan 2013
    Mesajlar:
    5.887
    Beğeniler:
    9.308
    Şehir:
    Giresun
    Adı:
    Murat Cömez
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Öncelikle size projeniz de basarilar dilerim.
    Birsey sormak istiyorum.... Gidon bogazini masadan söykemediginizi söylüyorsunuz, bu durmda furj takiminin bilyalarini nasil düsürdünüz?
     
    Ahmet Onur Çakmak bunu beğendi.
  15. ouzoo

    ouzoo Aktif Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    10 Ocak 2014
    Mesajlar:
    149
    Beğeniler:
    77
    Şehir:
    Istanbul
    Adı:
    Oğuzhan
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Furs civatalari gevsedi fakat masa ile bogaz birbirine kaynamis zamanla. Gevsemis furs takimi uzerindeyken mengeneye baglayip boru anahtariyl bogazdan cevirerek sokebildim. Tesekkur ederim benim bitirmem yazi bulacak siz o kadar bekleymeyin :)
     
  16. Çağrı G.

    Çağrı G. Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2014
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Kyrenia, Cyprus
    Seviye:
    İnan Ticaret sanırım İstanbul'da. Ben Kıbrıs'ta yaşıyorum. Burada parça bulmak gerçekten çok zor. İngiltere'den veya Türkiye'den getirtebilirim sadece. Diğer ülkelere göre tanınmayan ülke olduğu için kargo bile isteyemem. Gidon boğazıyla maşanın birleştiği yere WD-40'ı boca ettim ama bana mısın demedi. Sanayiye götüreceğim ama önce boya sökmeye başladım artık...

    Murat Bey, gidon boğazı ile maşa arasında sökülmeyen hiç bir vida, somun, civata kalmadı. Sorun iç içe geçmiş iki demirin birbirine sıkışması. Ama sanırım boya sökme işlemi bitince, sanayiye götüreceğim. Başka bir yol gelmiyor artık aklıma.

    Boru anahtarı, mengene vs çevirirken kadro zarar görmedi mi?
     
  17. ouzoo

    ouzoo Aktif Üye

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    10 Ocak 2014
    Mesajlar:
    149
    Beğeniler:
    77
    Şehir:
    Istanbul
    Adı:
    Oğuzhan
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    hayır bezle tutturduğum için bir sorun olmadı. zaten sökmeye çalışırken harcadığınız kuvvetin 3/1 ini uyguluyorsunuz geliyor
     
  18. Atacan

    Atacan evden işe, işten eve

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    10 Ekim 2014
    Mesajlar:
    414
    Beğeniler:
    527
    Şehir:
    Karşıyaka-İzmir
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Klasik toplamayi bende dusunuyorum ama cekincem eski paslanmis bir kadro yol sirasinda sorun cikartir mi? Yani 30-40km ile giderken catlarsa ciddi kaza yaratabilir. Yoksa bosuna mi evham yapiyorum?
     
  19. Çağrı G.

    Çağrı G. Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2014
    Mesajlar:
    13
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Kyrenia, Cyprus
    Seviye:
    Sorun çıkaracak gibi olsa da yine yapmaktan vazgeçmeyeceğim. Kullanmayacak bile olsam evde dekor olur :)
     
    Tahir Keskin bunu beğendi.