garip ses

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında İslam Gölge tarafından paylaşıldı.

  1. İslam Gölge

    İslam Gölge Bisikletkolik

    Kayıt:
    16 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.306
    Beğeniler:
    834
    Şehir:
    Tekirdağ-Çorlu
    Adı:
    İslam GÖLGE
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    günaydın arkadaşlar iyi forumlar
    2 gündür aynakoldan bir ses geliyor pedalı zorladığım zaman Çıt diye bir ses
    acaba bi problem çıkartırmı?ve bu ses ne olabilir?
     
  2. Soner Sarihan

    Soner Sarihan Onursal Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    3.915
    Beğeniler:
    8.500
    Şehir:
    İznik
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Benden de geliyor aynı ses. Burada sorduğum arkadaşlarda ara sıra aynı sesi duyuyorlarmış. Bende de gelip gidiyor zaten.
    Çok önemli değil sanırım.
     
  3. burgazz

    burgazz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    929
    Beğeniler:
    366
    Şehir:
    Istanbul / Çapa
    Seviye:
    fren ve vites tellerıne bakın bır bakalım pedal cevırrıken onlar kadroya carpabılıyor
     
  4. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.282
    Beğeniler:
    9.868
    Seviye:
    Ortagöbekte elle hissedilmeyen boşluklar da neden olabiliyor bu sese. Ayağınızla ciddi tork uyguladığınızda sesi duyuyorsunuz. Eğer kapalı tip göbek kullanmıyorsanız bir bakıma götürüp yağlanmasını ve ayarlamasını yaptırırsanız fena olmaz. Kapalı tip göbeklerde de (octalink veya yani tip tümleşik sistemler gibi) gevşeme olduğunda bu ses sıkça duyulur.
    Bir başka alternatif de ayna kol yapraklarının gevşemiş olması, onların da sağlamlığını ve sıkılığını kontrol ederseniz sanırım ses seda kalmaz.
     
  5. OzgurIskin

    OzgurIskin Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Haziran 2006
    Mesajlar:
    298
    Beğeniler:
    230
    Şehir:
    Istanbul
    Seviye:
    Pedalları sıkın geçer (Gürsel abi'ye selam )
     
  6. Ozan Güven

    Ozan Güven Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ekim 2006
    Mesajlar:
    676
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    Avrupayakası
    Seviye:
    bende de sağ pedal aşağı geldiği anda buna benzer bi ses geliyo ve ne yapsam çözemiyorum... görmeden bişi denilebilceğini sanmıyorum ama :) yardımcı olabilceklere şimdiden teşşekürler
     
  7. cazgır

    cazgır Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    2 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    438
    Beğeniler:
    88
    Şehir:
    Kadıköy
    Seviye:
    Valla bende ciddi bi güç uygulamama gerek kalmıyor. Sadece biraz yüklenince çıt değilde bi gıcırtı oluyor. Çok sinir oluyorum artık dayanamıcam bu sese:) Bence kanımda orta milden geliyor.:) Belkide yağsız olduğundadır..
     
  8. iron_cobra

    iron_cobra Üye

    Kayıt:
    3 Şubat 2007
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    Ank
    Seviye:
    kumlu yada çamurlu arazide bindikten sonra oluyo bende yıkıyorum sonrada havayla kurluyorum.yağlıyorum cillop :D:D
     
  9. Sercan

    Sercan Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Haziran 2006
    Mesajlar:
    782
    Beğeniler:
    229
    Şehir:
    Istanbul/Küçükçekmece
    Seviye:
    Kuzenimin bisikletinde de oluyordu (Acera aynakollu). Söktük, yağladık, yaprak vidalarını kontrol ettik, olası bütün durumları kontrol ettik, ama hâlâ geliyormuş aynı ses. Kendisi Darıca (Gebze)'de olduğu için bu işleri yaptırabileceği bir bisikletçi yok. Bu sebeple mecburen öyle biniyor. Ancak sizinkisi de aynı problemse hiç uğraşmayın derim. En yakın bisikletçiye (merdiven altı olmasın mümkünse) uğrayıp bir baktırın.
     
  10. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.252
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar bu "ses konusu" çok derin. Burda sesi tarif etmek zor. Ama çıt, çit, tik, tak, tuk, gıcırt, gicirt , tenk, tank diye seslerin hepsinin farklı nedeni var.. Benzer ses olup da biri göbekten biri pedaldan geliyor olabilir..Geçenlerde DragF5 User geldi, -yanılmıyorsam- aylardır pedalın oralardan gelen ince "tik" sesine illet olmuş, kimse yapamamış. Pedalı sıktım ses geçti. (Yukarıda da yazmış sağolsun) (Aynı nedenden yıllar önce, bir yığın bisikletçi gezip sonunda yeni XTR ayna kolunu atıp yine yenisini alan ve sonunda yine aynı sesi duyup çıldıran biri bana gelmişti. Pedalı sıktım, ses bitti. Adamcağızın durumunu tahmin edin artık) )Tabii bu pedallar bakınca sıkı görünüyor ama biraz kuvvetlice yüklenince 1-2 mm. daha sıkılır..(Tabii insanlar üst model aynakollların hassas olduğunu düşünüp pedalı sıkarken korkak davranıyorlar..Neden bu)
    İşte size bisiklet mekaniği dünyasından bir sır verdim..Bu basit şeyi çok az kişi bilir.. Tuhaf ama gerçek..
    Yüklenmede "gicirti" (ince yani) geliyorsa ve de orta mil köşeliyse büyük bir olasılıkla orta mil vidası gevşemiştir..

    Diğer sesleri ve nedenlerini yazmaya şimdi mecalim yok, kusura bakmayın..
     
    sadıkumut, felis911 ve aykutkarasac bunu beğendi.
  11. burgazz

    burgazz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    929
    Beğeniler:
    366
    Şehir:
    Istanbul / Çapa
    Seviye:
    gursel abi benım pisletın yuruyen aksamını komple degıstırdım(ultegra).eskıden hıc ses gelmezdı ama sımdı sag aynakolu asagı pozısyonda cıt cıt cıt dıye ses gelıyor.bu ses bıısıklet ustundeyken gelıyor yanı elle cevırrırken hıc ses yok.ben ust boruyu yada altboruyu tuttugumda ses kesılıyor.ben fren veya vıtes tellerınden gelıyor farzedıyorum sesı bır yorum alabılırmıyız.ve caresı nedır?tesekkurler
     
  12. Hakan Kayisligil

    Hakan Kayisligil Aktif Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2004
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    198
    Şehir:
    Istanbul Kadıköy Ataşehir
    Seviye:
    Bir yaşanmışlıkta benden,

    Yarış bisikletimin ayna kolundan yüklenince periyodik bir ses geliyordu.
    Yaprakları sıktım ,göbeği kurcaladım falan nafile.

    Derken hayın bir fikir geldi aklıma:rolleyes: , pedalları söküp başka pedalla denedim ses kesildi.
    İşin aslı şu; shimano spd pedal yatagına toz toprak girmiş(giremez :eek: ,ihtimal yok deniyor ama) ,temizleyip yağlayıp sıktım, sorunu aştım..
    Tavsiye ederim:in:

    Hakan KAYIŞLIGİL
     
    felis911 bunu beğendi.
  13. bedo

    bedo Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Ekim 2006
    Mesajlar:
    1.248
    Beğeniler:
    368
    Şehir:
    istanbul-yeşilköy alan: trial ve street
    Seviye:
    bendede aynı ses oluyor bazen ve çok kötü bir şey pedala bazen asıldığımdan çat ediyo aynakoldan ses geliyor ve ayağımı boşa atıyorum buda çok kötü bir olay
     
  14. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.252
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Asıldığında ayağın boşa gidiyorsa geçmiş ola.. Ayna dişli yaprakları gitmiş..Boşa giderken "tennnnkkk" diye ses geliyorsa (yüksek ses) ayna yaprak, "takkk- takkk" oluyorsa kasetten kaydırıyor demektir.. Her 2 koşulda da herşeyin aynı anda değişmesi lazım..Masraf göründü demek..:(
     
  15. Gürsel A.

    Gürsel A. Bisikletkolik

    Kayıt:
    10 Eylül 2004
    Mesajlar:
    1.403
    Beğeniler:
    2.252
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bu karışık bir durum demek. Pedal alttayken ses var ama, kadroyu tuttuğumda yok oluyor diyorsun..Tuhaf:)
    Pedallarını iyice sıktın mı? Yukarıda yazmıştım..
     
  16. fakiyeteyran

    fakiyeteyran Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    133
    Beğeniler:
    221
    Şehir:
    Halkalı ve istanbul
    Seviye:
    aynı dertten gecenlerde bende servise gittim. kaynagını bulamadıgım ama yuklenınce gelen bu ses inanılmaz moralımı bozuyordu. sag olsunbike&autdoor dan yardımcı oldular. genelde bı bakım yapmıs olduk. gercı uzunca test etme ımkanım olmadı ama buyuk bi sorun olmadıgını soyledıler.
    bununla beraber garanti suresi ve icerigi hakkında pekte bisey bilmedigimde ortay cıkmıs oldu:
    umarım buyukce bir sorun degildir(kapalı gobekte catlak gibi..)
     
  17. Turhan Evci

    Turhan Evci Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Eylül 2004
    Mesajlar:
    621
    Beğeniler:
    330
    Şehir:
    Fenerbahce/Istanbul
    Seviye:
    Öğretici ve bilgilendirici bilgiler için Gürsel beye teşekkürler ederim.
     
  18. Bibendum

    Bibendum Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Aralık 2004
    Mesajlar:
    1.263
    Beğeniler:
    1.005
    Şehir:
    Zübüşler Diyarı
    Seviye:
    Burgaz pedalları sök birazcık yağ sür aynakolun koluna tak iyice sık...
    Sonrada bana teşekkür et.
     
  19. burgazz

    burgazz Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    23 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    929
    Beğeniler:
    366
    Şehir:
    Istanbul / Çapa
    Seviye:
    ben sorunumu hallettım.aynakolun yapraklarını tutan vidalardan 1 i gevsemıs cıt cıt sesi ordan gelıyormus hepsını sıktık.su an kusların sesını dınlıyorum:)
     
  20. Burak Meşe

    Burak Meşe Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    19 Ocak 2007
    Mesajlar:
    597
    Beğeniler:
    281
    Şehir:
    İdealtepe-İstanbul
    Seviye:
    Bende de küçük bir çıtlama sesi dün başladı. Her zaman olmuyor, yani periyodik bir ses deil. Şu an kaynağını bulabilmiş değilim. Pek test etme imkanımda olmadı. Burada yazdıklarınıza göre alternatifleri bir gözden geçirip çözmeye çalışıcağım. Bana ses seleden geliyor gibi geldi ama eminde değilim.