Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

fx 7.7 ve 7.9 hakkında fazla yorum bulamadım.

Konu, 'Trek' kısmında emrah alptekin tarafından paylaşıldı.

  1. emrah alptekin

    emrah alptekin Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    42
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    bitlis
    Seviye:
    merhaba bisiklet sevdalıları.
    ramazanın hemen başında ben de trek 7.3 le bisiklet dünyasına adım attım.yaklaşık 3 hafta önce de sattım.kadro boyu beni tatmin etmemişti o yüzden fazla da yıpranmadan az bi zararla sattım.
    gerçi kış geldi.bundan sonra buralarda zor olur ama ben şimdiden bahara hazır olmak istiyorum.şimdi olmasa bile ilkbaharda hemen yeni bir trek almayı düşünüyorum.
    mesele şu ki;7.3 ve 7.5 le ilgili oldukça fazla yorum var.allah razı olsun bu arkadaşlardan fazlasıyla açıklamışlar herşeyi.ama ben (hernekadar şu anda bana fazla olsa da) 7.7 ve 7.9 hakkında yorumlar,bilgiler arıyorum.sanırım dediğim modelleri fazla kullanan yok.
    özellikle 7.5 ve üzeri modelleri detaylıca karşılaştıran yorumlara ihtiyacım var.ilgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
    HERKESE KAZASIZ BOL PEDALLI GÜNLER...
     
  2. nuhcan

    nuhcan Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.185
    Beğeniler:
    814
    Şehir:
    istanbul / kadıköy
    Adı:
    nuh can
    Seviye:
    fiyatları çok pahalı olduğu için alıp da kullanabilen olduğunu sanmıyorum. en fazla 7.5'e çıkılıyor sanırım.

    kadro açıları tüm FX serilerinde aynı. Bence siz uygun bedeni bulamadınız. Eğer uygun beden olduğu halde kadro hoşunuza gitmediyse başka bir MARKA ile ilgilenin derim.

    Mesela Corratec Shape Pro...
    Fiyatı da FX 7.7 ayarında bildiğim kadarıyla... Biraz daha yol bisikleti havası var. Komponentleri de yol bisikleti komponentlerinden
     
    emrah alptekin bunu beğendi.
  3. emrah alptekin

    emrah alptekin Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    42
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    bitlis
    Seviye:
    öncelikle çok teşekkürler ilgilendiğiniz için.
    açıkçası ben daha yeniyim bu bisiklet olayında.yaklaşık 3 aydır bu forumu ara ara okuyarak bişeyler öğrenmeye çalışıyorum.daha çok var biliyorum ama yavaş yavaş sayenizde olacak umarım.
    hocam ben kadrosunu beğendim trek in onda sorun yok.benim öğrenmem gerekenler 1- şu karbon olayınn performansa olan etkisi(bu farkı ödemeye değer mi?) 2- vites gruplarının özellikleri(mesela 7.7 ve 7.9 aynı vites yapısı,7.6 ve 7.5 daha farklı.yani yine bunlar arasında belirgin farklılıklar var mı?) 3- 7.3 ile ilgili forumda çok yazılmış ve de hep olumlu şeyler bunlar.bu yüzden alırken de tereddüt etmedim ve de o söylenenlere ben de katılıyorum gerçekten, bu paraya fazlasıyla değen bir bisiklet.tek kusuru amortisörsüzlükten dolayı hafif tırtıklı yüzeylerde bile ciddi sarsıntı yapmasıydı ki bu da hoşkarşılanmıştır sanırım çok kişi tarafından.7.3 hakkında fazlasıyla bulduğum bilgi yorumları dediğim üst modellerde pek göremedim
    ara ara bir-iki cümle serpiştirilmiş sadece ve de onlar da yeterli değil maalesef.
    mesela bi yerde şu sarsıntı üzerine bir arkadaş, 7.6 dan sonraki modellerde sarsıntıyı azaltan ya da önleyen bi sistemden bahsetmiş ve ben bu deneyimi yaşayanların düşüncelerini yorumlarını çok merak ediyorum.4-mtbtr sitesinde 7.9 un lastiğine KEVLAR demiş ama kendi sitesinde böyle bişey yazmıyor ya da ben anlamamışım orda yazılanları.5-ben uzakdoğudayım(bitlis) ve buralarda böyle bisiklet kullanan pek olmadığı için servis vb hiç bi şey yok.yani 7.7 veya 7.9 alırsam bakımını nasıl yaparım?bakım için klasik yağ vb malzemeleri mi kullanacam yoksa internetten herşeyini özel mi almam gerekir?
    aslında daha soracaklarım vardır da şimdilik bunların cevaplarını bulmam lazım.
    kusura bakmayın biraz fazla oldu yazdıklarım ama bisiklet sevdama ve heyecanıma verin.cevap ve yorumlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim..
    KAZASIZ SÜRÜŞLER...
     
  4. murat beyaz

    murat beyaz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2010
    Mesajlar:
    226
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    Sorularınıza cevap vermye çalışayım bildiğim kadarıyla:

    Karbon bence çok gerekli değil, mesela yol bisikletinde 800-900 gram tasarruf sağlar ama kadro fiyatı 2-3 katından fazladır.

    7.7 ve 7.9 shimano 105 vitesler var heralde. 105 serisi yol bisikletleri için üretilen bir gruptur ve 7.6 ve daha alt modellerdeki MTB vitesleriyle karşılaştırmak yanlış olur. Hızlı gidişte ve uzun yolda 105 çok avantajlı olur.

    Kevlarlı lastik dediklerimiz içinde koruyucu kevlar katmanı olan dış lastiklerdir, faydasını fazlasıyla görürsünüz.
     
    emrah alptekin bunu beğendi.
  5. emrah alptekin

    emrah alptekin Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    42
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    bitlis
    Seviye:
    teşekkürler murat bey
    105 serisini detaylı öğrenme zamanı geldi sayenizde
     
    murat beyaz bunu beğendi.
  6. nuhcan

    nuhcan Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.185
    Beğeniler:
    814
    Şehir:
    istanbul / kadıköy
    Adı:
    nuh can
    Seviye:
    1- Karbon materyaller hafiflik için tercih ediliyor. Ama rijit yapısından dolayı titreşimi daha fazla iletir
    2- Vites guruplarını model isimlerine göre değil de markaların verdiği isimlere göre konuşmak lazım. Mesela MTB gurubu için shimano acera, alivio, deore, slx, xt ,xtr. Yol gurubu için shimano sora, tiagra, 105, ultegra, dura ace... Bunların özellikleri sitelerinden bakılabilir. Uzmanlık derecesine göre bu komponentler karışık kullanılabilir.
    3- Ben de sedona 311'den TRek 7.1'e geçince titreşimden çok şikayet etmiştim ama sonradan alıştım. Şu an hissetmiyorum bile. Benim kişisel tercihim amortisör kullanmamak, ciddi bir ekstra ağırlık... Ama tercih eden arkadaşlar vardır muhakkak. Ben asfalt sürücüsü olduğum için asfaltta ihtiyaç duymuyorum.
    4- Kevlar'ın açıklamasını arkadaş yapmış zaten. Ama siz 7.3 alıp daha sonra kevlar lastik takabilirsiniz. Eskiyi de bu site üzerinden satabilirsiniz. Mesela ben alabilirim :) bu aralar ihtiyacım var.
    5- Bisiklet tamir ve bakımının uzakdoğu veya batıda olmakla bir alakası yok. Öncelikle bisikletinizin temel işlerini (fren ayarı, zincir temizleme, lastik tamiri) kendiniz öğrenmek ZORUNDASINIZ. Akor ayarı, göbek değişimi, ruble değişimi gibi konular içinse iyi bir usta olmalı. Gerekli parçaları ise internet üzerinden temin edebilirsiniz.

    Geri kalan konular için forumu takip etmeye devam ediniz. Biz de birçok şeyi bu forumdan ve "HIZLI" takma adlı muhammed ustamız gibi bisiklet ustalarımızdan öğrendik.
    Atilla ağabey (Atilla bisiklet) gibi uzmanlardan Ali Özen gibi senelerin bisiklet ustalarından ve daha ismini sayamadığım değerli bisiklet satış bayilerinden öğrendik.

    Bu iş zaman işidir ve zevkli bir iştir. Kesinlikle marka meraklısı olmayınız. Her markanın ve markaların her modelinin kendine göre iyi ve kötü yanları var. Bu işin ustaları kendi bisikletlerini kendileri toplar. Her markanın iyi yönlerini tercih ederek olabilecek en iyi performansı elde etmeye çalışırlar.

    İlk olarak bisiklete binmekteki esas amacınızı tespit etmelisiniz. Asfalt sürüşümü, işe gidip-gelme amaçlı mı? Dağ gezileri için mi? Hareket ve şov amaçlı mı? Bundan sonra gerisi adım adım gelir.
     
    serdar tasci, bislet ve emrah alptekin bunu beğendi.
  7. emrah alptekin

    emrah alptekin Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    42
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    bitlis
    Seviye:
    tekrar teşekkürler nuhcan hoca
    dediğiniz gibi bu iş zamanla öğrenilir ve de burada siz değerli bisiklet sevdalılarıyla bunu halledeceğiz umarım.
    öncelikle şuna açıklık getirmem lazım sanırım;şu kevların özelliğini değil de istediğim modelde olup olmadığını sormuştum(yine de açıklama için çok teşekkür ederim).sitenin birinde kevlar lastik diyordu ama trek'in kend sayfasında kevlar diye bişey yoktu.
    a yrıca dediğiniz gibi daha yolun başında olduğumuz için toplama işine girmem zor.biraz marka saplantım olduğunu itiraf edebilirim.ve trek şimdilik idealim gibi.
    benim amacım en az %80 asfalt ve de bir müdddet sonra küçük turlar(25 ve 40 km aralığındaki komşu ilçeler).7.3 ü şehir içinde 1 buçuk ay kullandım ve de memnun kaldım.acaba diyordum bu turlar için 7.7 ve 7.9 çok mu lükse kaçar yoksa ciddi oranda daha mı zevkalırım?
    kazasız bol pedalli günler dilerim...
     
  8. nuhcan

    nuhcan Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Nisan 2007
    Mesajlar:
    2.185
    Beğeniler:
    814
    Şehir:
    istanbul / kadıköy
    Adı:
    nuh can
    Seviye:

    Bilakis 7.3 veya en fazla 7.5 uzun turlar için daha elverişli olur. daha üstü modellerin vites yapıları daha çok yol sürüşüne uygun. Yokuş çıkmak, uzun yollarda düşük vitesle yavaş gitmek gerektiğinde sizi zorlayabilir.

    Daha kaliteli olmakla beraber daha hassas parçalardan oluşmaktadır. İnce ayar gerektirir.

    Seleleri daha rahatsızdır. Sele kılıfı almak veya değiştirmek zorunda kalırsınız.

    Uzun yolda bisikleti düşürmek, bir yere park ederken çizmek vs. durumlar daha sık olmaktadır. O kadar yüksek para verdiğiniz bir ürün üzerinde küçük çizikleri bile hazmetmek zor olabilir.

    Teker profilleri daha incedir. Uzun yolda bagaj yükünü (yaklaşık 25kg) kaldırmaz. En azından arka teker profilini yükseltmek zorunda kalırsınız. Onların profilleri 700x23 700x28'dir. Uzun turlarda en az 700x32 olması bana bir çok kişi tarafından tavsiye edilmiştir. Ben de hep bunu uyguluyorum.

    Tekerleri slick'tir. Yani dişsizdir. Halbuki uzun turlarda değişik yol ve hava şartları için en uygun tekerler semi-slick (hafif dişli, yağmur oluklu) olanlardır.
     
    emrah alptekin ve cihan aksoy bunu beğendi.
  9. emrah alptekin

    emrah alptekin Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    42
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    bitlis
    Seviye:
    işte bu cevap beni oldukça aydınlatttı sayın hocam.allah razı olsun.çok teşekkürler gösterdiğiniz ilgi alakaya.
    o halde artık ben de hayal aleminden gönül rahatlığıyla çıkabilirim ve de ilk göz ağrım(ız) olan lastiği kırmızı çizgili, siyah 7.5 e yönelebilirim.tabi maddi olarak iyi duruma gelirsem,yoksa alıcam aslanlar gibi 7.3 ümü(22.5 inch) bakacam keyfime.
    tekrar teşekkürler nuhcan hocam,saygılarımla
    kazasız sürüşler herkese
     
  10. caner ünsal

    caner ünsal Bisikletkolik

    Yaş:
    54
    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.151
    Beğeniler:
    496
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    İzmire son 1 haftadır gelenler kırmızı lastikli değil önemli değil gerçi.
    Bazı konularda fx 7.5 için 9.5-10 kg arası ağırlık verilmiş , forumda 7.5 un ağırlığı ile ilgili tüm yazıları okudum. bunları dışında ağırlığı konusunda kesin bilgisi olan var mı?
     
  11. Sabri Atalay

    Sabri Atalay Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    23 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    405
    Beğeniler:
    284
    Şehir:
    Eyüp - Fatih
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Selam

    Trek Fx 7,5 in Ağırlığı 23,27 Ibs (10,56 Kg)

    http://www.evanscycles.com/products/trek/75-fx-2010-hybrid-bike-ec016514?query=trek

    bu adresten bakabılırsın
     
    caner ünsal ve cihan aksoy bunu beğendi.
  12. emrah alptekin

    emrah alptekin Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    42
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    bitlis
    Seviye:
    hocam o kırmızı çizgili 2010 model.yani bulmak mucize sanırım:p .
    zaten olmasa da mühim değil dediğiniz gibi.:cool:
     
  13. murat beyaz

    murat beyaz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2010
    Mesajlar:
    226
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    lüksten ziyade gücünüzün neye yettiği ve zevkiniz önemli.
    ben toprak yola da gireceğim dersiniz 7.7 ve 7.9 gereksiz, hatta işkence olur bisiklet için. sadece asfaltta geziyorsanız paranızın yettiği her bisikleti alabilirsiniz :D
     
    emrah alptekin bunu beğendi.
  14. murat beyaz

    murat beyaz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2010
    Mesajlar:
    226
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    7.3 lastikler Bontrager Race All Weather Hard-Case, 700x32c
    7.5 lastikler Bontrager Race All Weather Hard-Case, 700x32c
    7.7 lastikler Bontrager Race All Weather Hard-Case Plus, 700x28c
    7.9 lastikler Bontrager Race All Weather Hard-Case, 700x28c

    http://www.bontrager.com/model/09184 375 gr.
    incelediğim kadarıyla bunlar kevlar destekli değil, ama patlak önleyici teknoloji var diyor. Hard case zaten sağlam olduğu anlamına gelir bence.
    Büyük ihtimalle sıkıntı çekmezsiniz, ama olur da sık patlarsa o zaman da 2 tane kevlarlı lastik alırsınız, olur biter. Mesela ben patlaklardan sıkılınca öyle yaptım. :D

    Bu arada "aramid" yazan lastikler de kevlar türevi bir fiber içeriyormuş, yani kevlarlı lastik sayılır.
     
    emrah alptekin bunu beğendi.
  15. emrah alptekin

    emrah alptekin Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    42
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    bitlis
    Seviye:
    eyvallah murat hocam,
    bu arada yeni farkettim,tur için 7.3 ve 7.5 i öneriyor arkadaşlar.fakat 7.5 in vitesi yol bisikleti grubuna giriyor.yoksa bu tiagra daha farklı bir sistem mi?
    zaten satıcıların sayfasında bunlar(7.5) için yüksek performans içindir diye özellikle belirtiyordu.
    ya da ben gene çok mu pinpirikli oldum ne:)
     
  16. murat beyaz

    murat beyaz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Nisan 2010
    Mesajlar:
    226
    Beğeniler:
    117
    Şehir:
    izmir
    Seviye:
    asfalt dışına çıkılacaksa 7.5 fazlasına lüzum yok.
    Tiagra yol vitesi grubudur.
    diğer seriler için: http://bike.shimano.com/
     
    emrah alptekin bunu beğendi.
  17. gökhan faruk

    gökhan faruk Üye

    Kayıt:
    7 Kasım 2010
    Mesajlar:
    66
    Beğeniler:
    25
    Şehir:
    istanbul
    Seviye:
    Aklın yolu birdir uzun araştırmalar sonucunda Trek Fx 7.5 aldım.

    Trek: iyi bir marka, 2011 modelleri gelmiş , diğer markalar 2011 lerini henüz getirmemişler doğru kadro boyunda bulmada sıkıntı yaşanabiliniyor.

    Fx serisi: asfalt için yapılmış rahat bir bisiklet, hafifliği fena diil.

    7.5: Aslında 7.3 de olabilirdi ama 7.5 in maşası carbon vites gurubu daha iyi, birde kimle konuşsam 7.3 de olur ama imkanın varsa 7.5 al dedi, bir kere alınan birşey 7.3 ü alıp neden bir üstünü almadım diye üzülmek istemedim, ama en önemli sebebi 7.5 in rengi güzel:) 7.3 de aluminyum ve bordo rengi var, bordo rengini düşündüm bir ara selesi kahverengi, Vespa'dan çarpmışlar kahve sele fikrini güzel duruyor ama 7.5 un siyah rengi çok güzel, asil duruyor.

    7.6: fiyatı 7.5 den listesinde 300 avro daha pahalı arkada ufak bir titreşimi aldığı söylenen bir parçası var ama çok bir işe yaramıyormuş, birde vites gurubu yarış gurubu.

    7.7: vites gurubu fazla prof. geldi bana bir sorun olsa bizim buralarda bir alahın kulu anlamaz alıcan bisikleti götürücen servise işin yoksa.

    7.9: Carbon kadro, 3000 avro fiyatı var,fazla pahalı bu kullanım amacı için carbon gereksiz, aluminyum kadro az biraz daha ağır ( 800 gr. galiba), biraz daha titreşimi iletiyor, şahsen ben bu fiyat farkını vermektense titremeye razıyım:)
     
    Ozzgurr bunu beğendi.