Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Furş tipi

Konu, 'Kadrolar' kısmında B. Cagta tarafından paylaşıldı.

  1. B. Cagta

    B. Cagta Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    274
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Arkadaşlar merhaba, elimdeki kadronun furş takımının entegremi veya yarı entegremi olduğunu anlamanın görsel olarak pratik bir yolu varmı. Eski tip 1 inçlik kadrolar ve dıştan furş takılanlar belli oluyor, fakat bu ikisindede kadroda furş için yer var tam ayıramadım. Kadronun tam detaylı bilgisi elimde yok fakat 44mm(ki bu 1-1/8 demek bildiğim kadarıyla) ve hidden headset ibaresi var. Birde internal headset ayrı bir furş türümüdür?. Yardım için teşekkürler.
     
  2. B. Cagta

    B. Cagta Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    274
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Kimse daha önce uğraşmamış sanırım. Bu furş takımı olayı ciddi kafa karıştırıcı sanırım. Sorduğum bisikletçilerde anlıyamadı konuyu:)
     
  3. Leventİ

    Leventİ Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Erzincan
    Adı:
    Levent
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Merak ettiğim için araştırdım. Şu dosya güzel açıklıyor: http://chrisking.com/files/pdfs/Int20HeadsetsExplained.pdf

    Görsel olarak ben hiç entegre görmedim ama yarı-entegre lerde cup denen parçanın eteklerini dışardan görmek mümkün. Bu ince etek dışardan görünmüyorsa entegre dir diyebiliriz sanırım.

    Internal ve semi-integrated aynı şeymiş.
     
    ihtiyar bunu beğendi.
  4. ihtiyar

    ihtiyar Onursal Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.600
    Beğeniler:
    3.684
    Şehir:
    Federal Almanya
    Adı:
    Bülent B.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
     
  5. B. Cagta

    B. Cagta Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    274
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Hocam, 1-1/8 sanırım maşanın ölçüsü yani bu ölçüyü kullanan maşalar ile uyumludur mânasına geliyor, 44mm ise toplam kadro kafa boşluğunun ölçüsü tahminimce.

    Eğer üzerine takılı bir furş takımı varsa dediğiniz gibi belli oluyor fakat kadro boşken hangisini almamız gerektiğini anlamak zor.
     
  6. B. Cagta

    B. Cagta Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    274
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Mesela bu resimdeki furş hangi tiptir bunu anlamamız mümkünmü ??
    [​IMG][/URL][/IMG]
     
  7. Leventİ

    Leventİ Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Erzincan
    Adı:
    Levent
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Bu entegreye benziyor. Cup parçasını göremedim ben. Yine de emin değilim. Kadro boşken de ölçüsünden anlaşılır sanırım. Üreticilerin sayfasında genelde ölçü bilgisi oluyor.

    Mesela Token'ın sayfasına bakalım. Bu entegre bi furş yatağı: http://www.tokencycling.com/products.php?func=p_detail&p_id=67&pc_parent=53
    Rulman direk gövdenin içine oturuyor ve rulmanın dış çapı 41mm olarak verilmiş.

    Bu ise internal yani semi-integrated:http://www.tokencycling.com/products.php?func=p_detail&p_id=71&pc_parent=53
    Rulmanın dış çapı yine 41mm fakat bir de cup var. Cup'ın gövdeye oturan dış çapı ise 44mm.

    Yani kadromuzun gövdesindeki çap 41mm ise kadromuz entegre demektir, rulman direk gövdeye oturur cup parçası yoktur. 44mm ise yarı-entegredir, gövdeye önce cup parçası oturur, onun içine de rulman gelir.
     
  8. B. Cagta

    B. Cagta Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Şubat 2014
    Mesajlar:
    274
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Evet hocam aynı sonuca bende ulaştım, sanırım çözüm bu, bu başlıkta aslında hiç bilinmiyen bir konuyu çözdük sanırım. yanlız işin entresanı o kadar havalı meşhur bisikletçi dükkanları bile bu işi bilmiyor, daha bir tanesi şu olaya doğru düzgün cevap veremedi gene kendi işimizi kendimiz gördük :in:
     
    Leventİ bunu beğendi.
  9. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.209
    Beğeniler:
    1.765
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Tam anlamıyla bir açıklama olmamış galiba, benimde kafamı kurcalayan bir soru yarı entegre, tam entegre biraz arkadaşş açıklamış fakat furş kapağı yada sonlandırıcısı yani gidon boynunun altına kalan kısmın boyutuna göre nasıl furş takımı alıcaz. Derecesine mi MM özelliğine mi bakıyoruz. Resimdeki parça benim istediğim daha yatık boyutta ki kapak, ben şu an ise daha yüksek bir kapak kullanıyorum. Hangi özellikte ürünü alacağımı nerden bilmem gerekli ?
    FSA_Headset.jpg
     
    Tayfun Sezer bunu beğendi.
  10. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.209
    Beğeniler:
    1.765
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Yok mu bilen gören duyan ahali, Furş takımı boyutları yüksekliği, cinsi nasıl belirlenir okunur satın alınır.
     
  11. Leventİ

    Leventİ Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Erzincan
    Adı:
    Levent
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Kapağın yüksekliğinin bence çok bir önemi yok. Daha yüksek bir kapak kullanıyorsanız ve daha alçak bi kapağa geçecekseniz, oluşacak boşluğu spacer denen parça/parçalarla doldurabilirsiniz. Headset Spacers | Chain Reaction Cycles
     
  12. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.209
    Beğeniler:
    1.765
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @Leventİ Alçak bir kapağa geçip, maşa borusunu kesmek istiyorum, daha agresif bir pozisyonda kullanmak istiyorum bisikleti belki de gidonuda değiştirmek istiyorum. O yüzden alırken neye dikkat etmeyliyim . Konik kapak gidon boğazı ve üstünde bir tane 5 mm lik spacer kullanıcam.
     
  13. Onur YCL

    Onur YCL “A bicycle ride is a flight from sadness.”

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    17 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.278
    Beğeniler:
    2.585
    Şehir:
    Kahramanmaraş
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bu konuda fazla bir bilgi yok internet üzerinde de bulamadım. Konusu açılmışken sorayım karbon bir furş(ç) takımı almak istiyorum. Bana ağırlık dışında ne gibi bir katkısı olabilir ? Ya da furş(ç) takımını neden değiştirmeliyim ? Sorularımı yanıtlayabilecek olan biri var mı ?
     
  14. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.209
    Beğeniler:
    1.765
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Ağırlık dışında katkısı yok, bazı sporcular gidon ve boğazını karbon bile takmaya gerek görmezler. Ayrıca karbonda çatlatma olasılığı daha yüksek, doğru tork ayar ile sıkılmazsa. Değiştirme sebebi daha kaliteli rulman ile daha hafif sürüş hissiyatı gerekliliğidir.
     
  15. Leventİ

    Leventİ Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Erzincan
    Adı:
    Levent
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Kapaklar tek tek satılmıyor diye biliyorum. Anladığım kadarıyla yeni bir furş takımı alıp sadece kapağını mı değişeceksiniz? O halde dikkat etmeniz gereken mevcut furş takımınıza uygun bir furş seti almak. Zaten maşa borusunu kesecekseniz dikkat etmeniz gereken çok bişey yok. Boruyu keserken dikkkat etmeniz gerekiyor sadece. Herşeyi monteleyip üst üste koyunca, maşa borusunun yüksekliğinin, gidon boğazından 1-2mm aşağıda kalması gerekiyor.
     
  16. Leventİ

    Leventİ Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Erzincan
    Adı:
    Levent
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Ben daha önce değiştirdim çünkü eski furş takımım bilyalı denilen sistemdi. Yani bilyalar tek tek bir kafes içerisinde olan sistem. Bu sistem kiri, tozu, suyu içine daha kolay aldığı için arasıra greslenip bakım yapılması gerekiyor. Ben de ihmal etmiştim biraz bakımını ve furş takımını bozmuştum, aynısından almak yerine rulmanlı sisteme geçtim. Rulmanlar kapalı olduğu için çok daha uzun ömürlü oluyorlar ve bakım gerektirmiyorlar.
     
    Onur YCL bunu beğendi.
  17. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.209
    Beğeniler:
    1.765
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @Leventİ Almışken rulmanları da yenilemiş olucam fakat bilgilendirme sorunu var piyasada, yani satılan ürünlerde boyutlar belirtilmiyor. Sadece entere yarı entegre yazıyor.
     
  18. Leventİ

    Leventİ Üye

    Kayıt:
    30 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Erzincan
    Adı:
    Levent
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Anladım siz de entegre-yarı entegre olayına takılmışsınız. Ben soruyu yeni anladım :) Şimdi baktım daha önce yazdığım mesajlardaki linkler ölmüş. Üzerinden de zaman geçti ben de unutmuşum biraz. Bilgilerimizi tazelememiz gerek :). Öncelikle sizin elinizdeki furşun tipini tespit etmekle başlamamız lazım. Bisikletinizin marka model yılını yazarsanız oradan başlayabiliriz. Üzerindeki orjinal furş takımıysa buluruz sanırım oradan.
     
  19. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.209
    Beğeniler:
    1.765
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Specialized Allez Comp 2013 kullanıyorum. Orijinali üzerinde duruyor fakat sanki 3 cm lik spacer varmış gibi çok yukarda kalıyor gidon boğazı ve istediğim sürüşü elde edemiyorum.
     
  20. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Onursal Üye

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.209
    Beğeniler:
    1.765
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye: