Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Fuel EX 8 & Top Fuel 8 Arasındaki fark ???

Konu, 'Trek' kısmında Nyo Ykpogl tarafından paylaşıldı.

  1. Nyo Ykpogl

    Nyo Ykpogl Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    190
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Arkadaşlar bu aralar arazi ve dağ yollarına merak saldım ve bu yüzden full amortisörlü bisiklet almak istiyorum Hasan Çağrı kardeşim bir ara demişti illa trek alacaksan en az 8 serisi al (Fuel EX 8 & Top Fuel 8) bu iki model arasında kararsız kaldım arasında fazla fiyat farkıda yok sizlere sorum arasındaki fark nedir? kullanım amaçları nedir? ağırlıkları nedir? ve genel yorumlarınızı bekliyorum şimdiden teşekkürler...
     
  2. d.berkay

    d.berkay Onursal Üye

    Kayıt:
    2 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.886
    Beğeniler:
    3.203
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Demir Berkay
    Bisiklet:
    Marin
    Seviye:
    iki model arasında başlıca fark amortisörlerinin çalışma mesafeleri.. Yani ne tarzda sürüş planladığınız çok önemli, Dağ bisikleti ile patikalarda hızla ilerleyip, teknik iniş teknik çıkış yapayım derseniz Top Fuel 8 sizin için daha idealdir fakat yok ben çok performanslı çıkış yapmayacağım ama yine de çıkarım ancak inişlerde daha kontrollü olmak, çok daha hızlı inişler yapıp, yeri geldiğinde sertte kullanırım derseniz Fuel Ex 8 sizin için daha iyi bir seçim olacaktır..
     
  3. Nyo Ykpogl

    Nyo Ykpogl Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    190
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Teşekkür ederim... Fuel ex8 daha performanslı sanırım anladığım kadarıyla arazide ??? Ve ağırlıklarıda önemli çünkü devamlı arazıde kullanmayacağım için :)
     
  4. Güney Tuncer

    Güney Tuncer Onursal Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.674
    Beğeniler:
    2.804
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    Fuel EX ler all-mountain tarzında oluyorlar. Amortisörlerinin ön ve arka esneme payı 120mm. Top Fuel serisi ise XC yarış kategorisinde, tasarımı çok yakın ama daha kısa "100mm" amortisörlere sahip. Esneme mesafesi arttıkça arazi performansı artıyor ama yol ve yokuş çıkma persormansı düşüyor.

    Ortalama bir kullanım için "yarı şehir içi/yarı arazi" top fuel modelini tercih etmen daha yerinde olur. Ben de bunun muadili başka bir marka bisiklet kullanıyorum ve çok mennunum.
     
    ONUR_GÜNTEPE ve Nyo Ykpogl bunu beğendi.
  5. Nyo Ykpogl

    Nyo Ykpogl Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    190
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Teşekkür ederim... Ben arazide kullanacağım o yüzden Fuel Ex daha iyi sanırım... Zaten sabit kadrolu bisikletim var bu bisikleti arazi için istiyorum...
     
  6. Nyo Ykpogl

    Nyo Ykpogl Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    190
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    TOP FUEL 8
    [​IMG]

    FUEL EX 8
    [​IMG]

    TOP FUEL 8 ÖZELLİKLERİ

    Frame: Alpha Red Aluminum w/ABP Race, Full Floater, magnesium EVO Link, oversized pivot bearings, replaceable derailleur hanger, 100mm travel
    Front Suspension: RockShox Reba SL w/dual air spring, Motion Control w/remote Pop Loc, rebound, alloy steerer, 100mm
    Rear Suspension: Fox Float RP-2, custom "race tuned" w/Pro Pedal, rebound; 6.5x1.5"
    Wheels: Bontrager Race Lite Disc wheel system, centerlock, tubeless ready
    Tires: Bontrager Jones XR, 26x2.25" front, 26x2.20" rear
    Shifters: Shimano SLX
    Front: Derailleur Shimano SLX
    Rear: Derailleur Shimano SLX Shadow
    Crank: Shimano SLX 44/32/22
    Cassette: SRAM PG970 11-32, 9 speed
    Pedals: Crank Brothers Custom Candy C
    Saddle: Bontrager Race
    Seat Post: Bontrager Race Lite, 31.6mm, 5mm offset
    Handlebars: Bontrager Race, flat
    Stem: Bontrager Race Lite, 7 degree
    Headset: Cane Creek ZS-3
    Brakeset: Shimano SLX

    FUEL EX 8 ÖZELLİKLERİ

    Frame: Alpha Red Aluminum w/ABP Race, Full Floater, E2 tapered head tube, magnesium EVO Link, oversized pivot bearings, replaceable derailleur hanger, 120mm travel
    Front Suspension: Fox 32 F-Series RL w/air spring, rebound, alloy E2 tapered steerer, 120mm
    Rear Suspension: Fox Float RP-2 w/proprietary Trek DRCV, Pro Pedal, rebound; 7.25x2.0"
    Wheels: Bontrager Select front hub, M525-L rear hub; Bontrager Duster rims
    Tires: Bontrager XDX, 26x2.2"
    Shifters: Shimano SLX
    Front: Derailleur Shimano SLX
    Rear: Derailleur Shimano Deore XT Shadow
    Crank: Shimano Deore XT 44/32/22
    Cassette: SRAM PG950 11-32, 9 speed
    Pedals: Crank Brothers Custom Candy C
    Saddle: Bontrager Race
    Seat: Post Bontrager Race, 31.6mm, 5mm offset
    Handlebars: Bontrager Race Riser, 40mm rise
    Stem: Bontrager Race Lite, 7 degree
    Headset: FSA NO.57E, E2, ACB sealed bearings
    Brakeset: Avid Elixir 5, hydraulic disc
     
  7. Ozzgurr

    Ozzgurr Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    1.746
    Şehir:
    Miami Beach & 35 1/2
    Seviye:
    2010 model 9.9 SSLde bottom bracket (Turkcesini bilmiyorum) yuvasi ve BB teknolojisi Trek'in kendini ispatlamis yol modeli olan Madone'dan alindigi icin rampa cikisi ve hizlanmasinin cok iyi oldugunu yaziyor ilk yapilan testlerde. Ayni teknoloji Top Fuel 8 de vardir belki.
     
    Nyo Ykpogl bunu beğendi.
  8. Nyo Ykpogl

    Nyo Ykpogl Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    190
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    9.9 çok pahalı hocam beni aşıyor :(
     
  9. Ozzgurr

    Ozzgurr Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.186
    Beğeniler:
    1.746
    Şehir:
    Miami Beach & 35 1/2
    Seviye:
    Top Fuel 8 de cok iyi, ozellikle renkleri sahane :D
     
  10. Nyo Ykpogl

    Nyo Ykpogl Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    190
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    TREK Fuel EX 9.9 OUR PRICE £4250.00 paund :eek:

    PRODUCT MODEL YEAR: 2009
    PRODUCT OPTIONS: 15.5", 17.5", 18.5", 19.5", 21.5"
    Frame: OCLV Black Carbon w/ABP, Full Floater, E2 head tube, OCLV Carbon EVO Link, oversized bearings, 120mm travel
    Rear Shock: Fox Float RP23 XV Air Can, custom "trail tuned" w/Pro Pedal, rebound; 7.5x2.0"
    Forks: Fox RP24, custom for Trek, "trail tuned" w/4-position platform to lockout, air adjust, rebound, E2 alloy steerer, 120mm
    Rear Derailleur: SRAM X-0
    Front Derailleur: Shimano XTR
    Shifters: SRAM X-0, 9 speed w/MatchMaker
    Chainset: Shimano XTR 44/32/22
    Freewheel: Shimano XTR 11-32, 9 speed
    Headset: Frustum Cane Creek SE Light Edition; 1 1/8" top, 1.5" bottom
    Stem: Bontrager Race X Lite, 7 degree, 31.8mm
    Handlebars: Bontrager Race XXX Lite, 40mm rise, 31.8mm
    Front Brake: Avid Juicy Ultimate, hydraulic disc; 185mm rotor
    Rear Brake: Avid Juicy Ultimate, hydraulic disc; 185mm rotor (160mm rear rotor on 15.5, 17.5, 18.5")
    Brake Levers: Avid Juicy Ultimate, hydraulic disc;
    Rims: Bontrager Rhythm Pro wheel system, 28mm w/Scandium rims, tubeless ready
    Front Hub: Bontrager Rhythm Pro wheel system, 28mm w/Scandium rims, tubeless ready
    Rear Hub: Bontrager Rhythm Pro wheel system, 28mm w/Scandium rims, tubeless ready
    Spokes: Bontrager Rhythm Pro wheel system, 28mm w/Scandium rims, tubeless ready
    Tyres: Bontrager Jones XR w/Kevlar bead, 26x2.2/2.25"; 127 tpi
    Saddle: Bontrager Race X Lite w/hollow titanium rails
    Seatpost: Bontrager Race XXX Lite, carbon, 5mm offset
    Pedals: n/a

    Parasının karşılığını kesinlikle verecek bir bisiklet daha çok param olana kadar benim için en iyisi fuel ex 8 :) Bence top fuel'in kırmızı beyazı daha güzel renk olarak buna bide kırmızılı FSA aynakol takacaksın sram x0 ında kırmızı arka makinesi var renkleriuyduracaksın harika bi makine olur... Bi bakan bidaha bakar :)
     
  11. G.Cem

    G.Cem Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Haziran 2007
    Mesajlar:
    217
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Merhabalar,
    Ben yaklaşık 18 aydır Fuel Ex 8 kullanıyorum. Gerçi ben bir çok değişikliğe gittim fakat değişiklikleri yapmadan öncesinde bile dağ yollarında çok memnun kalarak kullandığım bir model oldu. Çıkışlarda süspansiyonları kilitlediğinizde nerede ise bir hardtail kadar esnemez olduğu sadece benim tarafımdan değil bu işi çok daha iyi bilen kişiler tarafından da onaylandığını söyleyebilirim. İnişler içinse tam bir eğlence diyebilirim. İlk denediğim gün sonrası bu forumda yapmış olduğum yorumu kopyalayıp aşağıya yapıştırıyorum. Sanırım bu yazı sorunuza cevap olacaktır. Aralarındaki farka gelince ; ilk yorumu yapan d.berkay adlı arkadaşımız bence çok doğru yorum yapmış aynen kendisine katılıyorum.

    Merhabalar,

    Bu hafta sonu itibarı test sürüşünü yapabildim ve kısaca sizlerle paylaşmak istedim.

    Sonuç kesinlikle çok çok iyi diyebilirim. Arka süspansiyonu pro pedal tarafına almadan bile yokuş çıkışlarda esneme yapmıyor ki, kilitleme yapıldığında ise tamamen bir hardtail kimliğine bürünüyor diyebilirim. Yokuş çıkışı mükemmel denebilir, kıyaslama yaptığım tek süspansiyonlu Trek 6500 ile karşılaştırınca pedala verdiği tepkinin çok daha hızlı ve atak olduğunu tespit ettim. Yokuş iniş içinse pek bir şey söylemeye gerek yok herhalde. Önde 130 mm., arkada 120 mm. ile gerçekten inişler çok daha kontrollü ve hızlı oluyor. Örnek olarak daha önce maksimum 39-40 km. hız ile inebildiğim patika yolda daha bisiklete alışmadığım için fazla zorlamayayım dememe rağmen 43,7 km. yi görmüşüm farkında bile olmadım.

    Kısacası artık çift amortisörlü kadroların da gerçekten yüksek performans sunan modelleri olduğu konusunda hiç şüphem kalmamış olduğunu sizlerle paylaşmak istedim.

    İyi haftalar dileklerimle
     
    IbrhmAkgl, Onur Kula ve Nyo Ykpogl bunu beğendi.
  12. Emrehan TÜZÜN

    Emrehan TÜZÜN Üye

    Kayıt:
    4 Eylül 2009
    Mesajlar:
    71
    Beğeniler:
    22
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    Abi, Salcano da biryere kadar değil mi?
    Bu modellerde araştırma yapmadığımdan bilgim yok ama Fuel Ex8'in çok daha çekici durduğunu söyleyebilirim.
     
    Nyo Ykpogl bunu beğendi.
  13. Nyo Ykpogl

    Nyo Ykpogl Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    190
    Beğeniler:
    74
    Seviye:

    Hocam allah razı olsun senden ve tüm yorum yapan arkadaşlardan inşallah seneye yaza kadar alacam Fuel ex 8'i ayrıca bir sorum olacak ağırlığını orjinalini 11-12 kg diyorlar doğrumu???



    .
     
    G.Cem bunu beğendi.
  14. Nyo Ykpogl

    Nyo Ykpogl Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    190
    Beğeniler:
    74
    Seviye:

    Fuel ex fiyatına cannondalenin carbon bisikletide var ama nedense beni Fuel Ex 8'e çeken bişey var Şeytan tüyü :) NG 255 SRD ve NG222 var bende onlarda çok performanslı hızlanması vs ama tabikide onlarda biyere kadar... Aslında kafamdaki fikir salcanoya Schwalbe Marathon tarzı bir lastik takıp asvaltta kullanmak Fuel ex 8'i ise bazen yoldan çıkıp adrenalimi yükseltmek için istiyorum :in:
     
  15. G.Cem

    G.Cem Kıdemli Üye

    Kayıt:
    28 Haziran 2007
    Mesajlar:
    217
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ağırlık olarak benimki 350 gr. lık pedallar dahil 12.900 civarı çıkmıştı hatırladığım kadarı ile. Fakat benim bisiklet 2008 model. O yüzden 2009 veya 2010 için net bir şey söyleyemiyorum.
     
    Nyo Ykpogl bunu beğendi.
  16. Nyo Ykpogl

    Nyo Ykpogl Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    190
    Beğeniler:
    74
    Seviye:
    Hocam 12.900 gr bile çok iyi bir değer benim NG 222 ağırlığında... Tek sorun parayı toplamak 2299$ ile yurt dışından almak kaldı...
     
  17. Ali Hekimoğlu

    Ali Hekimoğlu Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.191
    Beğeniler:
    262
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    scott spark 35, pedallı 12 kilonun altında , karbon kadrolu, oldukça rijit, hafif ve fs lerden beklenmeyecek çeviklikte bir alet. 110-120mm. şu sıralar peşinde yüzde 30 indirimle alınabiliyor, 1800 küsür euroya... ben olsam listeye alırdım , sadece öneri.
     
    Nyo Ykpogl bunu beğendi.
  18. Ali Hekimoğlu

    Ali Hekimoğlu Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.191
    Beğeniler:
    262
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    pardon konuya selamsız dalmışım, herkeze merhabalar önce...:)
     
  19. Nyo Ykpogl

    Nyo Ykpogl Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    190
    Beğeniler:
    74
    Seviye:


    Hocam karbon kadro diyorsun güzel ama benim için önce ağırlık tamam ağırlık ta scott iyi onuda geç 2. derecede gözüme hitap etmesi bence tasarım olarak en çok hoşuma giden şimdiye kadar Trek oldu tabiri caizse scott biraz odun gibi duruyor :):):) Ama sabit kadrolu bisiklet almakta var aklımda scott scala 35 ve Cannondale taurine4 bakıyorum sabit kadrodada ikiside karbon...


    .
     
  20. hknbykl

    hknbykl Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Eylül 2007
    Mesajlar:
    249
    Beğeniler:
    269
    Şehir:
    IZMIR
    Seviye:
    Merhaba
    Benim durum da sizinki gibi elimizde hardtail bisiklet var ama full süspansiyon da istiyoruz elimizdelkini satıp zarar da etmek istemiyoruz bu durumda yarış için olmayan almanyada touren fully denen trek fuel ex ve scott genius gibi modeller ön plana çıkıyor.Benim fuel ex tip olarak çok hoşuma gidiyor ama karbonları biraz pahalı ve istediğim kadar hafif değil gibi görünüyor belki 2010 da değişmiştir. Bir de bunun karşısında scott genius var ama karbonları acayip pahalı bir alet fakat amortisör mesafesi ve kullanım yeri olarak her işi yapar bir alet gibi görünüyor.Sonuç olarak trek fuel ex tip olarak çok hoşuma gitmesine rağmen genius kafamı kurcalıyor.
     
    Nyo Ykpogl bunu beğendi.