Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Fren telleri

Konu, 'Frenler' kısmında Mustafa_Temizel tarafından paylaşıldı.

  1. Mustafa_Temizel

    Mustafa_Temizel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2006
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    BURSA/Osmangazi
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Arkadaşlar fren telleri ne zaman değiştirilir.Yada bu tellere ne gibi bi bakım yapılmalı.Ve bu tellerin işinin bittiğini nasıl anlayabiliriz.
     
  2. tayfur

    tayfur Onursal Üye

    Kayıt:
    22 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    1.635
    Beğeniler:
    1.028
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Tellerin işinin bittiğini fren kuvvetinde değişiklik, fren kolunun ele verdiği histe sürtünme-gıcırtı-duraklama olduğunda anlayabilirsiniz. Tellerin açıktan ilerlediği yerlerde gevşediklerini, birbirlerinin etrafına sarılmak yerine artık daha ayrı gitmeye başladıklarını görürseniz telleri değiştirme vakti gelmiştir. Tellerin kablonun içine girdiği yerlere arada bir, mesela her bisikleti yıkamadan sonra bir damla yağ sürülebilir.
     
    HaliliOzturk bunu beğendi.
  3. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    6 ayda bir (çok çamurlu vs ortamlarda sürdüğünüzde belki de her sürüşten sonra) telleri çıkartıp içlerini greslemenin faydası kesinlikle büyük olacaktır.
     
  4. Murat CER

    Murat CER Onursal Üye

    Kayıt:
    11 Ekim 2004
    Mesajlar:
    2.072
    Beğeniler:
    1.264
    Seviye:
    illaki gres mi yoksa sıvı yağlayıcılar da kullanılabilir mi?
    sıvı yağların akıp gitme riskinden dolayı mı gres?
     
  5. Önder Özdoğan

    Önder Özdoğan Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Mayıs 2005
    Mesajlar:
    2.329
    Beğeniler:
    1.290
    Seviye:
    Genelde dikkat etmişimdir gres daha sağlıklı oluyor,hem yağın çabuk uçma ve deşifre olması ihtimali yüzünden gress tercih sebebi..Yağ da sürülebilir tercih meselesi..:);)
     
  6. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Zaten yağın orada olmasının asıl nedeni, teldeki muhtemel paslanmanın önüne geçmek. Zira kaliteli tüm dış kabloların içi özel bir plastik ile kaplıdır. O yeteri kadar kayganlığı sağlıyor ;). Yağın akıp gitmemesi için gres en iyisi.
     
  7. Orkun Oskay

    Orkun Oskay Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    163
    Beğeniler:
    167
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Arkadaşlar

    Genelde tel değiştirmenin 2 sebebi vardır. Ya teller kopar yada vites -fren kablolarına gereğinden fazla kuvvet uyguladığımzda değiştrmek isteriz. Bu konuda Shimano'nun en iyi çözümü SIS SP41 vites kablosu. Kablo içinde bizim eski alışık olduğumuz spiral yapıda metal değilde ince uzun tel şeritler kullanılmış. Ayrıca bu kablonun içinde özel bir gres yağı var. Kablo uçları da bu yağın çıkmasını engelleyen bir sistem ile donatılmış. Ayrıca minumum sürtünme için tellerin üzerine teflon kaplama uygulanıyor. İşte siyah kaplı teller yapılma nedeni bu. İki mükemmel ortam sağlandığında (tel ve kablo) koldaki ittirme kuvvetinin çok fazla derecede azaldığını farkeceksiniz. Bu ortam sağlandığında çok uzun süre sorunsuz vites ve frenleri kullanmak mümkün
     
  8. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Onursal Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    7.283
    Beğeniler:
    9.860
    Seviye:
    Tabi iş SIS SP41'e kadar (ki kendisi XTR kablo seti diye de anlandırılır :)) geldiğinde bir de NOKON'a kadar da tırmanır :) Kesinlikle daha pahalı ancak daha hafif ve kullananlar sanki hidrolik fren sıkmış gibi hissediyorum diyorlar. Tabi ki güç olarak değil, fren hissi olarak ;).
    Bu arada Sram'da aynı şekilde bir set üretiyor, komple bir set almak çoğu kez iyi bir çözüm.
    Teflon kaplama iyi hoş da, dökülmesini sevmiyorum onun da. Bir süre sonra fazla sürtünme olan yerlerde teflon kapmala yok oluyor :(.

    Bir de satır arası ekleyeyim, yoksa dayanamayacağım... Hayatımda gördüğüm en akıcı ve en kaliteli tel seti Campagnolo'ya aitti. Bir arkadaşımının MTB'sinde dış kabloları ve vites tellerini kullanmıştık. İnanılmaz bir şey. Ve iç telin akıcılığını daha dokunduğunuz anda hissediyorsunuz.
     
  9. Mustafa_Temizel

    Mustafa_Temizel Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2006
    Mesajlar:
    313
    Beğeniler:
    76
    Şehir:
    BURSA/Osmangazi
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Arkadaşlar çok sağolun.Bu bilgiler beni çok aydınlattı.Genelde hızlı giderken hep aklıma bu tür sorular geliyodu.Demekki o kadar endişelenmeme gerenk yokmuş.Sağolun.