Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Fren Pabucu Değişimi (V Fren)

Konu, 'Frenler' kısmında Serden Us tarafından paylaşıldı.

  1. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Fren papuçlarının değişim zamanı için her yerde "kanallar kapanınca değiştirin" deniyordu. Yani dişlerin bitmesi durumunda...

    Ancak ben bunu yanlış anlamışım. Bazı tip pabuçlarda dişlerin iki aşamalı kanalı oluyor. Ben değişim sırasında ilk kanal bittiği gibi pabucu değiştirip atardım.

    Geçenlerde (ilk kez) bir fren pabucunun kutusuna dikkat ettiğimde; ilkin değil, ikinci kanalın bitmesinin zorunlu olduğunu öğrendim.

    İncelediğim kutu bir cantılever sistem için;

    [​IMG][​IMG]


    Ancak V-frenlerde de benzer tip dişler olduğu için bunun genel geçerli bir durum olduğunu sanıyorum.



    Moderatör arkadaşlardan ricam; genelleme yapmakta falan yanılıyorsam, forumu yanlış bilgilendirmemek adına başlık silinsin ya da konu düzeltilsin...
     
  2. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Yararlı bir bilgi olmuş.Mesela ben Baradine pabuç kullanırdım,zaten herkes tavsiye ediyor,onlarda böyle birşey yoktu.Dümdüzdü pabuçlar sadece nokta nokta çukurluklar vardı.Çok da uzun süre gidiyorlar.
     
  3. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    Onların değişim zamanı geldiği nasıl anlaşılıyor peki? Çukurlar falan mı yok oluyor?
     
  4. BURAK GÖMEÇ

    BURAK GÖMEÇ Yeni Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2009
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    BURSA
    Seviye:
    arkadaşlar dısk frenler daha iyi alırken onlara dikkat ederseniz
     
  5. Önder Tarım

    Önder Tarım Onursal Üye

    Kayıt:
    27 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    3.400
    Beğeniler:
    1.906
    Şehir:
    Bologna / İtalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Arada bir yoklayın pabuçları.Zaten belli süre sonra pabuç bitip jantı kazımaya başlayacaktır o zaman gelince anlarsınız.
     
    Serden Us bunu beğendi.