Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Fren mesafesi hakkında

Konu, 'Genel Bisiklet Konuları' kısmında shryr tarafından paylaşıldı.

  1. shryr

    shryr Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    31 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Arkadaşlar selamlar.
    Bugün ilk taklamı attım ve sonrasında aklıma bir soru takıldı :)

    Minibüs yolundan aşağı doğru giderken biraz da hızlı bir şekilde, önüme birden muhtemelen Suriye' li bir kadın ve 3 küçük çocuğu atladılar. Normal yola atladılar yani yaya geçidi falan olsa neyse. (Ulan kendini düşünmüyorsun bari çocukları düşün)
    Zil ve seslenmemden ürkmüş olacaklar ki çocuklar panik yaptılar. Hızıma göre yeterli fren mesafem vardı. Sol taraftan geçip gidecektim ki çocuğun biri geri koştu. Önceden tahmin ederek arka freni sıktım ve teker kaymaya başladı. Tam yaklaşmama yakın önü de sıktım mecburen ve bisikletten uçtum. Neyse ki çocuğa bişi olmadı benim de bileğim ağrıyor şu anda.

    Gelelim soruya. Bisikletimde v fren var ve alalı da daha 2 hafta oldu. Yani pabuçlar da lastikler de yeni. Fren mesafesini kısaltmak ne gibi faktörlere bağlıdır ve bu gibi durumlarda nasıl fren yapmak gerekir tecrübeli olanlardan yardım istiyorum.

    Bisikletim Bianchi rcx 110. Lastikleri değiştirmek çözüm olabilir mi?
     
    Kamış Tornavida bunu beğendi.
  2. oguzhan0101

    oguzhan0101 Asladahakolayhalegelmez,sadecesendahahızlgidersin.

    Kayıt:
    5 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    adana
    Adı:
    oğuzhan tekkardeş
    Seviye:
    Ben frene birden asılmıyorum yavaş yavaş asılınca daha çabuk ve seri duruyorum denemenin tavsiye ederim.
     
    AliÇimen, Kamış Tornavida ve shryr bunu beğendi.
  3. ercst0rm

    ercst0rm Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    671
    Beğeniler:
    874
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ercüment
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Öncelikle geçmis olsun,süretli bi şekilde giderken yavaslamak için öncelikle arka freni yumusak bi şekilde yedir sonradında ön freni yavas bi şekilde basmayı dene cok cok mu hızlısın diyelim,seleden poponu kaldır ve vucudunu arka lastige dogru esnet ki arka lastige yük vererek lastigin kalkarak yükselmesini engelleyebilirsiniz böylelikle olası bi kazayı engellemis olursunuz
     
  4. Kamış Tornavida

    Kamış Tornavida Kıdemli Üye

    Kayıt:
    13 Haziran 2015
    Mesajlar:
    252
    Beğeniler:
    344
    Şehir:
    .
    Adı:
    Ali
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Size ABS dediğimiz sistemi öneririm, denedim. Belki biliyorsunuzdur, bu sistem genel olarak balataların hızlı hızlı birçok kez sıkılıp bırakılmasıyla çalışıyor. Eğer bunu kendinizde geliştirebilirseniz (ki kondisyonunuz arttıkça bunu da geliştirebilirsiniz diye düşünüyorum) çok daha hızlı durabiliyorsunuz. Bugün 45 km/sa hafif çakıllı bir yolda bu sistemle daha güzel bir şekilde yavaşladım. Mesafeyi en aza indirebilmek ise kendi kondisyonunuza bağlı kanaatimce :)
     
    Hayrettin ve shryr bunu beğendi.
  5. shryr

    shryr Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    31 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Yorumlar için teşekkür ederim herkese.
    Teker teker dikkate alacağım hepsini:harika:
     
    Kamış Tornavida bunu beğendi.
  6. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    23
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.701
    Beğeniler:
    2.030
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    Ben önce nazikçe yavaş yavaş ön frene dokunup kendimi seleye bastırıyorum. Sonrasında arka frene dokunuyorum. Hem böylelikle bisikletin sağa sola savrulmasını da engellemiş oluyorum. Yavaş yavaş alışın bence ön freninizi önce kullanmaya. Araçlarda bile arabayı durduran ön frendir. Çoğu arabada %70 ön %30 arka (bazılarında oran %60-%40 olabiliyormuş) fren çalışır siz fren pedalına bastığınızda.
     
    shryr bunu beğendi.
  7. metalikfb

    metalikfb Aktif Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    27 Mart 2015
    Mesajlar:
    176
    Beğeniler:
    134
    Şehir:
    ankara
    Adı:
    furkan A.
    Bisiklet:
    Claud Butler
    Seviye:
    Öncelikle poponu seleden kaldırıp arkaya doğru çek sonra arka frene bas biraz yavaşladıktan sonra on frene basabilirsin(arka ile birlikte) fakat on tekeri kitlememeye çalış . Bu yöntemi yokuş aşağı duruşlarda daha çok kullanıyorum çünkü ağırlık merkezimi arkaya kaydırdığım için takla atma riskim düşüyor
     
    ercst0rm bunu beğendi.
  8. berkex

    berkex cyclist

    Yaş:
    18
    Kayıt:
    23 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    157
    Beğeniler:
    153
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Berke
    Bisiklet:
    Ghost
    Seviye:
    bende de V Fren var genelde çok hızlandığımda veya bayırlarda basıp çekiyorum ön freni, kendimi arkaya yasladığım için sorun olmuyor genelde. Çok daha hızlı olduğumda ise aynı yöntemi hem arka hem ön için uyguluyorum çok kısa mesafede durabiliyorum...
     
    Kamış Tornavida ve ercst0rm bunu beğendi.
  9. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    @shryr Pabuçlar jantı kilitliyorsa lastik değişimi (yani lastiğin tipinin değişimi) fren mesafesini kısaltabilir ama bu şekilde mesela daha geniş ve dişli bir lastik alırsanız normal performansınız düşebilir, bisiklet düz asfaltta yormaya başlayabilir. Hem sizin durumda hem de yorumların bir kısmındaki gibi sadece ön veya sadece arka gibi tek tek frenleme yapmak doğru değil. Belki öyle daha iyi durduğunuzu zannediyorsunuzdur ama emin olun daha iyi yol var: iki freni de aynı anda ama tekeri kilitlememeye çalışarak sıkın. Birini az birini çok sıkın (atıyorum: ön %80 arka %20 veya yol durumuna göre farklı oranlar) ama ikisini de aynı anda sıkın. ABS tarzında elle sık-bırak yapınca daha iyi ama bunu yapmasanız bile fren mesafeniz belirgin şekilde düşecektir. Boş yolda sık sık deneyin, fren tekniğinizi geliştirin. Daha önceleri de çok konuşuldu forumda ama anlatarak pek olmuyor, bol bol tecrübe edinin. Bir de yukarıda anlatılmış zaten; ağırlığı arkaya kaydırma meselesi var, bu da önemli bir etken.
     
    oktayakgoz bunu beğendi.
  10. oguzhan0101

    oguzhan0101 Asladahakolayhalegelmez,sadecesendahahızlgidersin.

    Kayıt:
    5 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    adana
    Adı:
    oğuzhan tekkardeş
    Seviye:
    Abs nasıl yapıyorsunuz saniyede 20 defa bas bırak
     
    Kamış Tornavida ve ratm bunu beğendi.
  11. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    @oguzhan0101 :) Saniyede 20 yok, 1 yeterli. Arada fren janttan ayrılsın ve araya toz vs. biriktiyse dışarı atsın diye.
     
    Kamış Tornavida bunu beğendi.
  12. Aykuttasdelen

    Aykuttasdelen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    311
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Aykut TAŞDELEN
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    o hızda bas bırak bas bırak yaparsanız ! bisiklet yalpalama yapmayacak mı ?
     
  13. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    @Aykuttasdelen Ne desem havada kalır aslında. İmkan olsa uygulamalı anlatmak isterdim. Kendinizi riske atmadan deneyin. Bir de frene bas bırak yapmayı ön plana almayın önemli olan her iki freni de aynı anda sıkmak. Takla atmayacak şekilde ön + kaymayacak şekilde arka. Bu oranı tutturun, iki frene de artan baskı uygulayarak durun. Aynısını bir de bas bırak yaparak deneyin ama bas bırakta tekerleri kilitlemeyin.
     
    Kamış Tornavida bunu beğendi.
  14. gokhan53

    gokhan53 Yeni Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    17 Nisan 2015
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    Rize
    Adı:
    Gökhan
    Seviye:
    Bildiğim kadarıyla yanlışım varsa affola bisiklette fren yaparken %75 ön %25 arka etkilidir seninki gibi ani frenlemelerde kendini selenin biraz arkasına çekip bisikletin üzerine eğilip yani olabildiğin kadar bisikletle paralel olup ön fren yapılmalı diye biliyorum takla atmamak için arka fren için ise tekerleği kilitlememek önemli diye biliyorum.
     
  15. Aykuttasdelen

    Aykuttasdelen Kıdemli Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2014
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    311
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Aykut TAŞDELEN
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    @Serden Us Aero dinamik olarak sıkıntı yaratacağını düşünüyorum, Bir motor kullanıcısı olarak da söylemek istiyorum o şekilde bir frenleme (eğer fren yapısının kendisinde böyle bir şey yok ise) salınım yapar, üstündeki kişi dengesinin kaybolduğunu fark edecektir. Salınım - yalpalama + kullanan kişi panik yapması durumunda ise üzerinden fırlar diye düşünüyorum... Sizin de dediğiniz gibi frenleri orantılı kullanmak her zaman daha hızlı ve net sonuç verecektir. Hem sağlıklı frenleme hemde dengeli duruşun korunmasını sağlayacaktır.

    Zaten sert bir fren yapıldığında bisikletin nasıl tepkiler verdiğini herkes biliyor bence deneyimleyen kalmamıştır :),

    Örnek olarak
    Arka 2 tık sıkıldı ise önde 1 tık sıkılmalı dinamizmi bozmamak adına...

    Hatalı isem uyarın :)

    Teşekkürler.

    Edit: Düzeltme
     
  16. shryr

    shryr Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    31 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    İnsan acemi olunca akil edemiyor tabi ağırlık merkezini arkaya verip ön freni sıkmayı. Teşekkür ederim arkadaşlar hepinize..
    Peki bir sorum daha var. Hidrolik frenlerde durum nasil oluyor ? Daha mi kontrollu fren yapiliyor yoksa bi farki yok mu?
     
  17. Serden Us

    Serden Us Onursal Üye

    Yaş:
    34
    Kayıt:
    2 Şubat 2007
    Mesajlar:
    2.762
    Beğeniler:
    1.540
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Amoeba
    Seviye:
    @Aykuttasdelen İleri-geri anlamında oynama (salınımdan kastınız bu sanırım) yapıyor zaten onda hemfikiriz. Ama jant freninden bahsettiğimiz için, malum, jantlardaki toz pislik uzun ve sert frenlemelerde ısınan aksamla birlikte tutuşu düşürüyor. Hatta çok uzun frenlemelerde janttan ses gelmeye başlar, duymuşsunuzdur. Bas-bırak ile pabuç ile jantın arasındakileri atıyoruz. Çok az da olsa ısınması kesiliyor bırakma anında. Sonuç olarak ses de kesiliyor. Tekrar frenleme yapınca daha düzgün tutuşa geçiyor vs...

    Kullanıcının panik yapması durumunda da hemfikiriz aslında. Panik yok arkadaşlar sakin olun duracak bu bisiklet. :) Panikle düz yolda 10'la giderken takla atanı biliyorum önümde devrildi. Bu yüzden ilk mesajımda demiştim; anlatarak okuyarak olmuyor bol bol tecrübe edin frenleme tekniğinizi geliştirin.


    @shryr Bisiklette hidrolik kullanmıyorum ama bildiğim kadarıyla, en önemli olan; frenlerin parmakla hissedilir kısmının daha hafif olması. Yani v-fren ile frenlerken sıktığımızdan daha azını sıkmak gerekiyor yoksa kilitliyor tekeri. Burada da mesela panik anında takla attırmak çok kolay. Çünkü el alışmış panik anında sert sıkmaya. O alışkanlığı bozmak zorundayız eğer HD kullanıyorsak.
     
  18. uguryilmaz144

    uguryilmaz144 Onursal Üye

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    1 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.599
    Beğeniler:
    3.674
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Uğur Yılmaz
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Acil bir durumda mümkün olan en kısa sürede iki freni de kullanarak yavaşlamak gerekir. Burada oluşabilecek bir dengesizliği takla riskini en aza indirmek için ağırlık merkezinizi normal oturma pozisyonunun arkasına taşıyın. Bazı arkadaşlar bas bırak abs falan demiş, fakat bu sadece fren mesafesinin uzamasına neden olur. Frenleme yaparken arka freni tek başına dengesiz sıkmayın, kilitlerse dengenizi kaybedersiniz ve arka teker kilitliyken ön freni kullanmak çok zordur. En optimumu en kısa reaksiyon süresinde iki freni de kilitleme yapmayacak kadar dengeli sıkmak ve ağırlık merkezinizi bisikletin arkasına taşımanızdır...
     
    acuhacı bunu beğendi.
  19. oguzhan0101

    oguzhan0101 Asladahakolayhalegelmez,sadecesendahahızlgidersin.

    Kayıt:
    5 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    46
    Şehir:
    adana
    Adı:
    oğuzhan tekkardeş
    Seviye:
    @shryr hidrolik frene 1 baskı uyguluyorsan v frende en az 3 baskı uygulayarak aynı mesafede duruyorsun kaza anında sen düşün artık
     
  20. shryr

    shryr Yeni Üye

    Yaş:
    22
    Kayıt:
    31 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    33
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Bianchi
    Seviye:
    Aynen dediğiniz gibi oldu. Arkayi kitledikten sonra arka teker sağa sola kayarak savrulmaya başladı. Duramayınca önü sıktığımda da kafamda bi ara "i believe i can fly" çalıyordu :)

    O değilde şu anda hastaneye gidiyorum bi röntgen çektireceğim geçmedi hala bileğimin ağrısı
     
    Hayrettin bunu beğendi.